náklaďáky
Re: náklaďáky
Je to s knihy: Legendarní Praga V3S. Je to hystoria V3S od A po Z. Na konci je uvedena aj S5T.
Re: náklaďáky
Ďakujem, o tej knihe som ani nepočul. Ale už som si ju objednal.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: náklaďáky
ZIL 131 - ruská legenda s neuvěřitelnou průchodivostí terénem
https://www.armyweb.cz/clanek/zil-131-r ... -internetu
https://www.armyweb.cz/clanek/zil-131-r ... -internetu
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: náklaďáky
Mali sme ich dost na vojne pri raketovych systemoch 9K714 OKA (Spider SS -23). Super auta na tu dobu . Priechodnost bez uzavierok parada . Komfort v kabine ako v caddilaku so 60 rokov . Co sa tyka spotreby benzinu, tak mozem potvrdit ze ked bol motor OK a nastaveny, tak ta vsade znama povera ze to zerie 100l na 100km je totalna sprostost . Ta povera vznikla len preto aby sa ten vojenky benzin v tych dobach dal lepsie predavat mimo utvary Preto na tie masiny vypisovali nezmyselne spotreby. Vlastne u vojska sa vsetko zväcsovalo Bol som ako starsi automechanik a servisovali sme tieto stroje tak ich kus poznam. Okrem ZIL 131 sme mali este aj GAZ-66. Tiez super auticko do terenu . V NZ-toch nam stali este aj dva kusy ZIL- 135 system LUNA. Mali v sebe kazdy 2x motor ZIL. Ale najjj bol aj tak BAZ- 6944. To bola bomba
Re: náklaďáky
My jsme taky měli Zily na vojně, ale pouze na ukázku. Nesměly se ani nastartovat, právě kvůli spotřebě. Lampasáci kradli benzín do svých aut a spotřeba se rozepisovala právě na tyto vozy.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: náklaďáky
U nas boli asi len dva valniky s plachtou. Tie stali v NZ. Väcsinu sme mali skrinove radiostanice a dalsie zariadenia pre nabijace rakiet. K tomu sme mali aj dve supravy tahacov navesov. Navesy boli specialne prepravniky rakiet. Zaujiamavostou bolo ze tie navesy mali dve hnacie napravy so ZIL 131. Hnaci hriadel sa pripajak cez tocnu a duty cap ktorym prechadzala hriadel. Takze ked sa to v terene zaplo cez pridavny vyvod tak tahal aj naves 10X10
Re: náklaďáky
A kde si bojoval zo Zilami? Ja som bol v Jince, blízko Pribrami a tam sa rakeťaci hrali z týmto:
https://www.google.sk/search?ei=K817XLW ... M2GJJmHeRk
https://www.google.sk/search?ei=K817XLW ... M2GJJmHeRk
Re: náklaďáky
A aj ten ZIL 157 tam bol! https://www.google.sk/search?biw=1078&b ... CEwX_DzSlc
Tie Mazy keď prišli z cvičenia tak ani nešli tankovať na benzinku ako ostatné auta ale zaparkovali vedľa a tankovali sa priamo z cisterny!
Tie Mazy keď prišli z cvičenia tak ani nešli tankovať na benzinku ako ostatné auta ale zaparkovali vedľa a tankovali sa priamo z cisterny!
Re: náklaďáky
My sme toto mali V Martine 5. raketovy pluk.
Re: náklaďáky
Ahoj, na vojně jsme měli mrtě Zilů, Uralů. Zily tam byly původně 157 a postupně se přecházelo na 151. Ty 157 byly vždy po třech autech jako soubor rušič. Anténí, přístrojový a centrála. Uplně nejvíc masakr byla centrála. Byl to motor Zil tuším 8 nebo 10 válec a u něj alternátor. Výkon byl 50 kW. Pod celou nástavbou, dřevěný domeček, uvnitř centrála, a na spodku byla po celím rámu a pod nástavbou nádrž. Ta měla obsah 1000 l benzinu. Pamatuju se, jezdilo se na cvičení a strojník s pomocníkama dolíval benzin do nádrže z zásobovacího auta V3S s kterou jsem jezdil. Byla to uloženka a na korbě 3000 l benzinu v kanistrech. Někdy se stalo, že jsme dolívali za provozu a někdy v klidu. Což bylo dalo by se říct bezpečnější.
Zil byl už ,,auto" Ta 151 měla posilovače a jezdilo se s ní jak s osobákem. Topila v zimě parádně. V nástavbě jsme pak měli klimatizaci. Ta makala, to kvůli přístrojům. Byla to RDM pak když přišla jako nová byl jsem k ní převelenej jako hotovostní řidič s V3Skou. Stavěli jsme stan pokaždý a u stanice vysunovali antény. No a pak jsme se starali o běh služeb střídajících se na stanici. Jezdil jsem s Vejdou pro jídlo a tak kolem, co bylo třeba odvozit. Občas jsme si při přejezdech vyměnili s klučinou auta. Půjčil mi Zila a já jemu V3S. Ten Zil uměl mazat pěkně po silnici. Už si nepamatuju, kolik přesně bral ale nebylo to určitě žádnejch 100/100. Jo když jsme jezdili na Libavě v terénu, tak si slupnul to se ví. Ale to si slupla i Vejda.
Když byla na Zilu nástavba, měla třeba kolem 8 tun. S nástavbou to vyjelo všude, to nedala ani Vejtřaska. Ale ta měla na korbě jen stany, dříví a všechny krámy kolem. Byla lehká oproti Zilu. A to je kurva znát.
Zil 157 ( Boford jsme jim říkali ) to byla mašina, párkrát jsem se s ní taky svezl. Třeba při nočních kondičkách. Nasadila se klika, dalo se mu ,,cucnout" těma kohoutkama jako to měla 8 stříkačka. Pak se nastavila klika do uvratě a cuk a už běžel. V létě v zimě. Parádně to chytalo. Byl to řadovej 6 válec. Komprese menší než škodovka snad.
No a nakonec Ural. Tak to už byla mašina. Párkrát jsem se taky svezl. Poilovače na všechno. Osobák v nákladním autě. Na korbě 10 tun nástavbu v hodnotě tenkrát 60 mega! To byla strojovna. V bahnu, blátě to vyjelo všechno. Neskutečný. Brodivost to mělo snad 1,5m. Zkoušeli jsme projíždět potoky, i řeku. Bez problému jak nic. Auta byly celkem noví, dokonce nikde netekla voda ani do kabiny. Ten už slupnul 90l/ 100 km. V terénu možná víc jak 150L. Ale komu to tenkrát vadilo? Přijeli jsme ze cvičení a rušič ( centrála + nádrže aut ) tankovali 6000L benzinu. Na cvičení centrála projela klidně 5000L benzinu. Většinou vycucala skoro dvě V3S s kanistrama na korbě na 3000l.
No a nejlepší na konec. Používali jsme na kondičky bývalý tankodrom. O ten jsme se občas dělili s Ruskou jednotkou z Lipníka. Oni měli kondičky a projížděli také na našem tenkodromu. Ta jednotka byla nějaká raketová. Měli tam Krazy. To jsou auta. Takoví ty ještě kulatý. Rusáci jezdili po tankodromu jak po silnici. Dalo by se říct kde jsem jel s V3S na redukovanou 2 uzávěrka, předek, Rus jel tak 50 km/h s Krazem. Nikdy jsem takhle masakrově neviděl nikoho jezdit terénem, ani nějaký trucktrial to nedal. Oni měli na korbě takové maličkaté cisterničky ,,ogněpásno" prej v nich na ostro vozili palivo do raket a prej to bylo hodně těžký. Nevím, oni vždycky jen přijeli, mi pro jistotu uhnuli do lesa a když odjeli, pokračovali jsme si ve sém hleýždím ježdění. Oni jezdili a asi o tom nijak nepřemýšleli jak. Prostě co to dalo.
U hasičů jsme kdysi měli Zila 151. Takovího hodně jsou ještě vidět v Rusku. Když hořelo Na Židáku ( osada chat kde je taky židovský hřbitov ) jediné hasičské auto tam vyjelo tenkrát v zimě a to byl právě Zil. Tatry, ani Liazky se nedostaly dál jak za polovinu kopce. Kopec asi tak, že se nedal vyjet s pionýrem. V půlce to ani 1 nevzala. No a tak Zil stál navrchu a od spoda mu dodávali vodu ostatní cisterny. Když jsme jeli jen tak na cvičení, sundal zátky co se nasazovaly savice, zacouval do rybníka a sál rovnou. Bez savic. Utahnul dva B proudy a na každém B byl rozdělovač s 3 C proudy a ještě stříkal dělem. Nasál 3000l do nádrže za 55 vteřin. Zkoušeno, jestli tedy v manuálu nekecají. No samo že jsme pak přijeli ze cvičení a nádržs benzinem byla chudá. Tam bylo na 100 km spotřeba 200l. Jenže se stříkalo na místě. Ale byl to stroj. Pak jim dali trambuse a řidič povídal, zlatej Zil. Dali jim ho pryč. No a teď nedávno po něm pásli a nikde nic. Jeden byl v Suchým u hasičů. Stejnej jak tenkrát u nás.
Zil byl už ,,auto" Ta 151 měla posilovače a jezdilo se s ní jak s osobákem. Topila v zimě parádně. V nástavbě jsme pak měli klimatizaci. Ta makala, to kvůli přístrojům. Byla to RDM pak když přišla jako nová byl jsem k ní převelenej jako hotovostní řidič s V3Skou. Stavěli jsme stan pokaždý a u stanice vysunovali antény. No a pak jsme se starali o běh služeb střídajících se na stanici. Jezdil jsem s Vejdou pro jídlo a tak kolem, co bylo třeba odvozit. Občas jsme si při přejezdech vyměnili s klučinou auta. Půjčil mi Zila a já jemu V3S. Ten Zil uměl mazat pěkně po silnici. Už si nepamatuju, kolik přesně bral ale nebylo to určitě žádnejch 100/100. Jo když jsme jezdili na Libavě v terénu, tak si slupnul to se ví. Ale to si slupla i Vejda.
Když byla na Zilu nástavba, měla třeba kolem 8 tun. S nástavbou to vyjelo všude, to nedala ani Vejtřaska. Ale ta měla na korbě jen stany, dříví a všechny krámy kolem. Byla lehká oproti Zilu. A to je kurva znát.
Zil 157 ( Boford jsme jim říkali ) to byla mašina, párkrát jsem se s ní taky svezl. Třeba při nočních kondičkách. Nasadila se klika, dalo se mu ,,cucnout" těma kohoutkama jako to měla 8 stříkačka. Pak se nastavila klika do uvratě a cuk a už běžel. V létě v zimě. Parádně to chytalo. Byl to řadovej 6 válec. Komprese menší než škodovka snad.
No a nakonec Ural. Tak to už byla mašina. Párkrát jsem se taky svezl. Poilovače na všechno. Osobák v nákladním autě. Na korbě 10 tun nástavbu v hodnotě tenkrát 60 mega! To byla strojovna. V bahnu, blátě to vyjelo všechno. Neskutečný. Brodivost to mělo snad 1,5m. Zkoušeli jsme projíždět potoky, i řeku. Bez problému jak nic. Auta byly celkem noví, dokonce nikde netekla voda ani do kabiny. Ten už slupnul 90l/ 100 km. V terénu možná víc jak 150L. Ale komu to tenkrát vadilo? Přijeli jsme ze cvičení a rušič ( centrála + nádrže aut ) tankovali 6000L benzinu. Na cvičení centrála projela klidně 5000L benzinu. Většinou vycucala skoro dvě V3S s kanistrama na korbě na 3000l.
No a nejlepší na konec. Používali jsme na kondičky bývalý tankodrom. O ten jsme se občas dělili s Ruskou jednotkou z Lipníka. Oni měli kondičky a projížděli také na našem tenkodromu. Ta jednotka byla nějaká raketová. Měli tam Krazy. To jsou auta. Takoví ty ještě kulatý. Rusáci jezdili po tankodromu jak po silnici. Dalo by se říct kde jsem jel s V3S na redukovanou 2 uzávěrka, předek, Rus jel tak 50 km/h s Krazem. Nikdy jsem takhle masakrově neviděl nikoho jezdit terénem, ani nějaký trucktrial to nedal. Oni měli na korbě takové maličkaté cisterničky ,,ogněpásno" prej v nich na ostro vozili palivo do raket a prej to bylo hodně těžký. Nevím, oni vždycky jen přijeli, mi pro jistotu uhnuli do lesa a když odjeli, pokračovali jsme si ve sém hleýždím ježdění. Oni jezdili a asi o tom nijak nepřemýšleli jak. Prostě co to dalo.
U hasičů jsme kdysi měli Zila 151. Takovího hodně jsou ještě vidět v Rusku. Když hořelo Na Židáku ( osada chat kde je taky židovský hřbitov ) jediné hasičské auto tam vyjelo tenkrát v zimě a to byl právě Zil. Tatry, ani Liazky se nedostaly dál jak za polovinu kopce. Kopec asi tak, že se nedal vyjet s pionýrem. V půlce to ani 1 nevzala. No a tak Zil stál navrchu a od spoda mu dodávali vodu ostatní cisterny. Když jsme jeli jen tak na cvičení, sundal zátky co se nasazovaly savice, zacouval do rybníka a sál rovnou. Bez savic. Utahnul dva B proudy a na každém B byl rozdělovač s 3 C proudy a ještě stříkal dělem. Nasál 3000l do nádrže za 55 vteřin. Zkoušeno, jestli tedy v manuálu nekecají. No samo že jsme pak přijeli ze cvičení a nádržs benzinem byla chudá. Tam bylo na 100 km spotřeba 200l. Jenže se stříkalo na místě. Ale byl to stroj. Pak jim dali trambuse a řidič povídal, zlatej Zil. Dali jim ho pryč. No a teď nedávno po něm pásli a nikde nic. Jeden byl v Suchým u hasičů. Stejnej jak tenkrát u nás.
Re: náklaďáky
zrovna minulý týden jsem potkal dva ZILy v aktivní službě u armády
malej traktorista v malým traktoru
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: náklaďáky
Udatný rozvědčík KrAZ 255
https://autobible.euro.cz/retro-udatny- ... -internetu
https://autobible.euro.cz/retro-udatny- ... -internetu
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: náklaďáky
Viděl jsem je jezdit na vojně na tankodromu. Kdysi v Kolíně byly tankysti a u Třech Dvorů měli tankodrom. Tankysti se odstěhovali a nastěhovalo se REB vojsko. A mi jezdili na tankodrom na kondičky. A jako protislužbu za Ruskou střelnici na Lipníku kam jsme zase mi jezdili na střelby se jim půjčoval tankodrom. Tyhle Krazy jezdili po tankodromu jako po sinici. Rušťí řidiči neřešili terén, silnice. Jezdili všude stejně. Jet takhle s Tatrou, V3Skou nedojela by bývala naspátek do kasáren. Oni měli převážně ty maličkatý cisterny na korbě. Ogněpásno. Byli to rakeťáci a prej kdyby bylo naostro, měli v tech cisternách palivo do raket. To prej bývalo těžké. Tady jezdili naprázdno. Ale jezdili co to dalo. To aby pak při ostrým poplachu nebyli překvapený.