Vozík za auto
Re: Vozík za auto
Vždycky jsme byli. Náš úřední šiml se může s iniciativou co chtít po občanstvu přetrhnout. Když má ovšem udělat něco pro občana to už tak iniciativní (až na světlé výjimky) nebývá.
A právě STK, a DI je zářným příkladem jak je přístup orgán od orgánu jiný. To co někde projde s prstem v nose, jinde jen "přijede-li žadatel na praseti a odráží se flaškama" a někde to neprojde "ani za zlatý prase"!
Takže doporučení pro žadatele pokud neexistuje výrobce - zajdi na místně příslušnou dopravku a "žmoulaje v rukou čepici" se slušně přeptej zda by to šlo a co by to obnášelo, když výrobce už neexistuje. Můžeš to okořenit omáčkou o ekologii a dalším využití namísto poslání do hutí atd. Za zeptání nic nedáš a třeba budeš příjemně překvapen.
A právě STK, a DI je zářným příkladem jak je přístup orgán od orgánu jiný. To co někde projde s prstem v nose, jinde jen "přijede-li žadatel na praseti a odráží se flaškama" a někde to neprojde "ani za zlatý prase"!
Takže doporučení pro žadatele pokud neexistuje výrobce - zajdi na místně příslušnou dopravku a "žmoulaje v rukou čepici" se slušně přeptej zda by to šlo a co by to obnášelo, když výrobce už neexistuje. Můžeš to okořenit omáčkou o ekologii a dalším využití namísto poslání do hutí atd. Za zeptání nic nedáš a třeba budeš příjemně překvapen.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Vozík za auto
Ďakujem, niečo si z toho vyberiem. Na STK sa už nechodí, len pri cestnej kontrole aby som nemal problém, uvidíme.
Re: Vozík za auto
Zkusím tady odkazem - mám dotaz ohledně kol bantam 8" na vozíky, udělal jsem samostatné téma tady http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... 9&t=117117 prosím mrkněte a kdo případně má nějaké doporučení, tak prosím tam...
Díky
Honza
Díky
Honza
Re: Vozík za auto
Ahoj, řešil tady někdo opravu nápravy na vozíku Beskyd sport konkrétně typ P180? Jde mi o tlumící gumové tyče na našem vozíku jsou už po letech zteřelé. Co jsem koukal na net tak přímo do náprav vozíků se prodávají v průměru 28x350. Na našem jsou průměr 20 a jak jsou dlouhé v nápravě nevím. Jako gumové tyče v tomto průměru se sehnat dají ale jaké parametry by pak taková tyč měla mít? Ještě jsem viděl podobnou nápravu a ta měla ty pryžové tyčky jakoby trojúhelníkového profilu se zaoblenými rohy. Jinak bych byl moc rád kdyby někdo věděl jak se výměna a zalisování provádí jeli to vůbec možné doma provést a jak jsou vlastně ramena v nápravě zajištěna aby se postupně nemohly z jeklu vysouvat. Moc děkuji
Re: Vozík za auto
tohle nejni reálný opravit, mění se celá náprava doporučil bych Al-ko optima ubr, dělají i verzi pro sportjacht
malej traktorista v malým traktoru
Re: Vozík za auto
Já to opravoval před dvaceti roky bráchovi.Bohužel jsem to všechno zapomněl.Jediné co si pamatuji,že to byla strašná drbačka.
Re: Vozík za auto
Je to velká drbačka. Bez lisu to nejde a i s ním to je opruz. Ty gumy tam jsou doslova narvaný jaký mají přesah. A ten mít musí, jinak by se to protočilo. Dokud ta náprava nějak funguje tak to neřeš a až bude po ní dej novou.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Vozík za auto
Moc děkuji za odpovědi Takže nechat dožít a vyměnit. I když lis by asi nebyl problém. U té výměny mám trochu strach ze změny rozměrů kdyby měla nová náprava vyšší uchycení korby třeba abych nemusel snižovat bočnice nebo něco takového. Náhodou to zajištění v nápravě nevíte? Bo jedna strana se mi zdá jako by co 10mm víc vysunutá z nápravy. Kdyby si Vitex třeba vzpomněl jak na to byl bych moc rád
Re: Vozík za auto
Drží to v nápravnici jen přes ty zalisovaný gumy. Vím to, protože jsem dělal u jedné firmy na výrobu vozíků.
Pro hotové nápravy jsem jezdil ke KROLLŮM a do MARA. U Krollů jsem viděl jak to lisují. Měnili mi na počkání i jeden konec, který zákazník překroutil, když přeložil vozík. Lis měli vodorovný válec upevněný na ponku, průměr cca 120 , výsuv cca 400. Jeklová nápravnice se uchytila do držáků. Ty byly různé podle šířky a nosnosti náprav. Menší a lehčí nápravy jekl 5 x 50, těžší nápravy 60 x60. Tlak do toho šel asi slušný, čerpadlo když to tam rvali tak docela pěkně sténalo. Ty gumy před vložením mazali štětkou olejem. Ten válec měl i opačný chod a dal se s ním ten poškozený náboj s ramenem vytáhnout. Při opravě se ty gumy dávaly nové.
Pro hotové nápravy jsem jezdil ke KROLLŮM a do MARA. U Krollů jsem viděl jak to lisují. Měnili mi na počkání i jeden konec, který zákazník překroutil, když přeložil vozík. Lis měli vodorovný válec upevněný na ponku, průměr cca 120 , výsuv cca 400. Jeklová nápravnice se uchytila do držáků. Ty byly různé podle šířky a nosnosti náprav. Menší a lehčí nápravy jekl 5 x 50, těžší nápravy 60 x60. Tlak do toho šel asi slušný, čerpadlo když to tam rvali tak docela pěkně sténalo. Ty gumy před vložením mazali štětkou olejem. Ten válec měl i opačný chod a dal se s ním ten poškozený náboj s ramenem vytáhnout. Při opravě se ty gumy dávaly nové.
Re: Vozík za auto
Dawe....
pokud by to byla náprava Al-ko, tak by Ti gumy vyměnili ve Vizovicích, kdy zároveň udělají i geometrii. Byl jsem u toho, když jsem to měnil. Tvoje náprava alko nebude, navíc je ve středu přivařená k oji....
Mají na to spešl přípravek s lisem na každé straně. Stará náprava se v místě pryžových válců nahřívá hořákem, náboj kola se chytí a lisem se vytahuje ven. Pak se očistí od rzi, vloží se nové gumy, namažou tukem a zasune lisem zpět. Při tom zasunutí, kontroluje kolmost. Žádné zajištění se neprovádí.
Dělal jsem tam nápravu na vozíku do 750kg. Chtěl jsem tam dát gumy pro vyšší nosnost. Tak se mi pán vysmál, že náprava pro 750kg má limit 1500kg, pak, že už by se protočila. Takže to nebylo třeba. Mají to spočítáné.....
pokud by to byla náprava Al-ko, tak by Ti gumy vyměnili ve Vizovicích, kdy zároveň udělají i geometrii. Byl jsem u toho, když jsem to měnil. Tvoje náprava alko nebude, navíc je ve středu přivařená k oji....
Mají na to spešl přípravek s lisem na každé straně. Stará náprava se v místě pryžových válců nahřívá hořákem, náboj kola se chytí a lisem se vytahuje ven. Pak se očistí od rzi, vloží se nové gumy, namažou tukem a zasune lisem zpět. Při tom zasunutí, kontroluje kolmost. Žádné zajištění se neprovádí.
Dělal jsem tam nápravu na vozíku do 750kg. Chtěl jsem tam dát gumy pro vyšší nosnost. Tak se mi pán vysmál, že náprava pro 750kg má limit 1500kg, pak, že už by se protočila. Takže to nebylo třeba. Mají to spočítáné.....
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Vozík za auto
Stejný problém už kdosi řešil před lety na Poradte.cz. https://www.poradte.cz/auto-moto/26105- ... ivesu.html
Re: Vozík za auto
ladiki, děkuji moc se mi nechtělo věřit že by to tam mohlo držet dostatečně bez nějakého dalšího zajištění ale jak píšeš mají to asi spočítané.
Mirek53, tohle jsem taky našel tam právě pán má použité ty jiné pryžové tyče. I když zpracování té opravy se mi nějak moc nelíbí, jak to tam pán prezentuje konkrétně sváry na výztuhách jeklu.
Mirek53, tohle jsem taky našel tam právě pán má použité ty jiné pryžové tyče. I když zpracování té opravy se mi nějak moc nelíbí, jak to tam pán prezentuje konkrétně sváry na výztuhách jeklu.