Tatra
Re: Tatra
To by ses divil.
Pravými koly se táhne dopředu a levnými zase dozadu, však si to zkus
Zvedni zadní nápravu celou, ať se kola odlepí od země, pravou stranou si zatoč dopředu a uvidíš, že levá se bude točit dozadu. A tak Tatra couvá, záleží kam zrovna potřebuješ...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Tatra
Po návratu z vojny/v minulém století/strýc si koupil Trabanta a auto které do té doby měl mně dal. Jednalo se o Tatru 57 z roku 1935.Chvíli trvalo než se dala dopořádku, ale pak jsem s ní projel půl rebubliky.Zjistil jsem si, že v té době byla jediná pojízdná v republice. V 70.létech minulého století ještě bylo pár chlapů, kteří tomu hověli. Od nich jsem se učil. Na vojně jsem jezdil s T 805 a seřídit ji nebyl pro mě problém.Na Tatrovce jsem udělal nová pouzdra na klikovce, samozřejmě zaškrabovat, ventily. Musely se vyměnit obě hlavy. protože sedla ventilů byly propáleny mezi sebou a další. Místo labiryntů jsem dal simeringy na obou stranách. https://josef49.rajce.idnes.cz/Jak_se_t ... meslu./
Dodnes na Tatrovku vzpomínám s láskou a obdivem jaké vymoženosti už tenkrát byly, např.předehřívání směsi, topení, nemohli se zasukovat rychlosti atd.
Dodnes na Tatrovku vzpomínám s láskou a obdivem jaké vymoženosti už tenkrát byly, např.předehřívání směsi, topení, nemohli se zasukovat rychlosti atd.
-
- Příspěvky: 1892
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: Tatra
Zil 135. Ten má poháněnu pravou a levou stranu. Ale ten má taky pravý a levý motor
Re: Tatra
Rusi takých spojených "motocyklov" mali viac, nielen ZIL135. Ktovie, čo si od toho sľubovali? Každopádne od toho upustili aj oni. Ozaj, nech sme v téme, prečo od Tatry nikto neskopíroval centrálnu nosnú rúru? Na celom svete to patentované určite nemali a ten patent už aj tak musel dávno vypršať.
Re: Tatra
Pak je ještě jedna verze raketového nosiče a ten má taky 2 motory, ale jeden pohání přední 2 nápravy a druhý zadní 2,přičemž 1 a 4 jsou riditelné a 2 a 3 natvrdo bez pérování k rámu.nabocklish píše: ↑pát bře 01, 2024 2:45 pm Zil 135. Ten má poháněnu pravou a levou stranu. Ale ten má taky pravý a levý motor
No máme je v muzeu ale mě to moc neláká...
Mě by spíše zajímala koncepce podvozku Tatry, která má 12 náprav, jak jsou hnané atd...
Jezdí s námi borec, dnes slaví 60 a má Euro 3 T-815 8x8 jenže mu praskly péra, tak stojí v servisu a vytáhl starou T-148, úplně mu závidím
Je fakt, že ta Tatra působí mezi námi trochu jako Multikára a uveze 1/3 toho co já, ale jako jediný jezdí všude bez předku.
Přesně tak, jak jsem byl zvyklý i já. Prostě poslední dobrá Tatra na stavby
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Tatra
Popri BAZ 6944 (čitaj BAZ) Sme mali v NZ-tj aj raketovy system LUNA na podvozkoch ZIL 135. Pohon ako bolo spomenute vyssie . Dva motory V8 ZIL vedla seba+ prevody pre lavu a pravu stranu osobitne Ked som to videl poprve nazivo tak som naozaj na to ako teľa na nove vráta. Net vtedy este nebol tak som to nemal ani odkial poznat. Ale najlepšie na tom bolo odpruzenie . Ono tam vlastne ziadne nebolo Ram podvozku bol o to bytelnejsi. Vyzeral ako cast konstrukcie železničneho mostu niekde cez Dunaj alebo Vltavu . Ale to sme naozaj mimo Tatru. Co sa tyka Tatry 12X12, tak tam ten pohon je vlastne riesieny pridanim dalsich medzififerencialov smerom dopredu aj dozadu (niekde som o tom cital+ bolo video) ked ten podvozok predstavovali. Ale vraj robia na objednavku aj v prevedeni 12X8 pre nejake vrtne stanice niekde do cudziny. Ony tie rury su uz komplet naplnene celnymi diferencialmi, takže rurky plne koleček Minule som niekde zachytil otazku že preco torzne tyče praskaju v 99% u odparkovanych vozidiel??? Mne strelila torzka len raz v noci. Na fajront o cca 17:00h som Tatru normalne odstavil, a rano o 5.00h ked som dosiel do prace, tak Tatra ležala na pravu stranu. Privital ma nočny straznik ktory stražil areal. Ze v noci okolo 1.00h sa arealom ozvala rana ako s brokovnice . Chlapik uz dôchodca cely vyklepany, ze kto po nom striela . Obysiel vsetky auta (vtedy este dvor skoro plny lesnej techniky) a svietil si lampou a pozeral komu strelilo koleso, no ale nic nezistil. Ze moja Tatra lezala naklonena si v tej tme nevsimol, kedze si svietil pod nohy a na kolesa . Vravy mi, citujem: Paľko ja som uz do rana oko nezatvoril co som sa zlakol. Ja som mu nato odpovedal: Ujo, ved tu mate v noci stražil a nie spať Potom mi raz strelila torzna tyc na OM(odvozne miesto) v lese za jazdy len co som odpätkoval Tatru, zalanoval furu, zabil dozadu cervene trenky na 12m drevo, sadol do auta pohol som sa a presiel som asi 5metrov a šupa. Lava torzka podomnou KO. To bola šupa ako keby som sedel v tanku a dostal zasah . V kabine zemetrasenie, vsetky pavuky a prach opadol. Nastastie tam na tom sklade boli aj chlapy ťažbari čo tam tazili. Tak som vypätkoval lavu stranu Tatry cca do roviny aby stala rovno, odmerali sme medzeru medzi polnapravou a ramom, chlapy my vyrezali s tvrdeho buka kus polena. Vytvarovali pilou oblinu aby pekne sadol na polnapravu a drzal tam na mieru ktory som este poistil kusom drôtu a islo sa dalej . Fura zvezena bez problemov (27km na expedicny sklad), akurat podomnou vykrival jamy len sedak Ten kus dreva som potom este velmi dlho vozil v bedni u vercajku a zdvyhakoch.
Re: Tatra
No s těma torzkama. Když se na 148 tahá motor, tak se leze za kolo a tam v sedě se šroubují zadní silentbloky. A když já nezkušený zajíc tuto práci dělal poprvé, tak mne kolega zjebal že nemám podložený dif heverem. Prej mu to zabilo známého, že byl vlezený zrovna pod autem a přimáčklo ho.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Tatra
U nás se nejebalo, ale když jsi náhodou zapoměl a všiml si toho šéf rovnou korunky dolů a bez debaty. To se týkalo všeobecně porušování bezp. práce. Tak se na nic moc nezapomínalo. Jestli si dobře vzpomínám v době nejlepšího rozkvětu dnes už zaniklé firmy tak na výměnu motoru u T-148 ve dvou lidech jsme měli cca 4 -5h. Ale to už je historie a hrozně dávno.