Nedávno jsem byl na pár dni v Tatře - v podniku a před Kopřivnicí je benzinka - píšou tam výkup dílů na T-603.
Tatra
Re: Tatra
Víťo pojeď v sobotu na burzu do Chotusic. Vezmi si stolek, čaj s rumem a klidně Tě soused vezme pod křídlo. Když budeš chtít, tak Ti klidně za čokoládu s oříškama půjčí tu hlásnou troubu co sebou vozí. Vystavíš si věci na stolek, sedneš na stoličku a můžeš do té trouby hulákat,, tady je to tady je to, pojďte blíž, kdo koupí neprohloupí"! A uvidíš, tam by Jsi se těch věcí zbavil hned! Ale jak píšu stolek sebou! tací jako já třeba se už nechtějí ohýbat a štrachat ty věci po zemi a takovejch strejců jak já je tam většina. Proto pěkně pod nos na stolek. Prodej zaručen!! I soused už si dal říct a vozí stolky.
Re: Tatra
Sobota je pro mě jedinej den kdy odpočívám.A do Chotusic už nedojedu.V autě vydržím tak maximálně hodinu a půl.Šofér mě odjede na chatu a já jsem v zádeli.Snipere,já vtip pochopil,akorát jsem odepsal,protože jsem se nudil.Jirko do Kopřivnice to nedám-je to banda podvodníků.
Re: Tatra
No my tomu plechu na severní Moravě říkáme sice trochu jinak ale máš pravdu, ten mi tam nepasuje taky
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Tatra
Říká se tomu mnoha názvy. Jako ,,pičaplech, lístečkový plech, pochozí plech, slzičkový plech, kotlový plech". V kontejneru je napsáno ,,podlaha vyrobena z pochozího slzičkového plechu, vodotěsná"! U nás tomu říkáme slzičkáč. Těch ocelových jsem v pazourách měl tolik, že by je ani ta Tatra s tou vlečkou neuvezla. Vyráběli jsme z něj právě ty podlahy. Ohýbalo se z nich U profil nadlouho. Někdy jsme to na ohraňováku zvládli ve dvou a někdy ve čtyřech. Podle toho, koho jsem v tu chvíli uzmul na dílně. Že ,,kdo se na Otu koukne, tomu jabačku se slzičkáčem bouchne"!
Re: Tatra
Podesťák, podestový plech.
Poněvadž často používaný na podlahu schodišťové podesty.
Kotlák je na kotle - nemá perforaci. Ani píču ani slzu, ani kruhové boláky, je hladkej jak vnitřní plocha laple.
Poněvadž často používaný na podlahu schodišťové podesty.
Kotlák je na kotle - nemá perforaci. Ani píču ani slzu, ani kruhové boláky, je hladkej jak vnitřní plocha laple.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Tatra
Když už jsme u těch armádních speciálů místo legendární P-V3S
Ano vím, jsme u Tatry, Praga je vedle, ale přeci jen, abych držel vlákno...
Velmi zajímavý článek
https://www.auto.cz/neznamy-pribeh-avie ... bel-112234
Ano vím, jsme u Tatry, Praga je vedle, ale přeci jen, abych držel vlákno...
Velmi zajímavý článek
https://www.auto.cz/neznamy-pribeh-avie ... bel-112234
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Tatra
Už jsem to tu někde psal. Avia vyrobila spousty prototipů o kterých se vůbec nikde nepíše. Třeba jen 2 ks. Tuhle vojenskou nepamatuju v té době jsem měl v kočárku jiné starosti. Ale když jsem v avii potom pracoval, kolikrát mezi odštěpnejma závodama až do BAZ jezdily speciály vyvinuté za různým ůčelem. Pamatuju se, upravoval jsem tuším 11 zadních diferenciálů ( mazací kanál ložiska hrušky ) pro využiťí zadního diferenciálu do přední hnané tuhé nápravy. Nebo jsem se podílel frézařskejma pracema na výrobě prototipů přední hnané polonápravy s nosností 4 až 7 tun. Vše se skládalo z komponentů co se již vyrábělo seriově. Akorát ty nápravy co se dělaly byly spešl přímo pro prototip jiný.
Kolikrát přijelo nákladní auto a čuměli jsme co to je? Když vylezl řidič no coby avie! Tohle a avie? Přijel s autem kabina podobná jako měl Roman. Ale o řád menší. Nebo to byla kabina jako typ jako měla S5T ale hranatá. No vývoj fungoval, ne že ne. Pořát se něco vymýšlelo, inovovalo, prototipovalo. To že to nedošlo jak bylo myšleno je jiná věc. V té době to byly pokrokové studie. Ale nebyl zájem o realizaci. Musela by se uplně překopat stávajícì výroba a to se zajetému vedení nechtělo. Když jsem v avii končil dostavovala se uplně nová moderní hala pro náběh výroby nových náprav. To se nerealizovalo už. A ta krásná nová hala se pronajmula nějaké firmě a ta tam asi 10 let cosi vyráběla a pak se odstěhovala. A tu novou krásnou halu zbourali a postavili tam tesco. Prej to bylo víc potřeba.
Kolikrát přijelo nákladní auto a čuměli jsme co to je? Když vylezl řidič no coby avie! Tohle a avie? Přijel s autem kabina podobná jako měl Roman. Ale o řád menší. Nebo to byla kabina jako typ jako měla S5T ale hranatá. No vývoj fungoval, ne že ne. Pořát se něco vymýšlelo, inovovalo, prototipovalo. To že to nedošlo jak bylo myšleno je jiná věc. V té době to byly pokrokové studie. Ale nebyl zájem o realizaci. Musela by se uplně překopat stávajícì výroba a to se zajetému vedení nechtělo. Když jsem v avii končil dostavovala se uplně nová moderní hala pro náběh výroby nových náprav. To se nerealizovalo už. A ta krásná nová hala se pronajmula nějaké firmě a ta tam asi 10 let cosi vyráběla a pak se odstěhovala. A tu novou krásnou halu zbourali a postavili tam tesco. Prej to bylo víc potřeba.
Re: Tatra
Měl jen vrtá hlavou, jak to dělají jiné armády v NATO, že se obejdou bez vozidla "Vzor V3S". V posledních 30 letech si všichni vylámali hlavu na tom, že naše slavná armáda chce nějaké vozidlo, které
- nemá žádné uplatnění v civilu (viz T810, nikdo kromě armády to nechce).
- nemá žádné uplatnění v exportu (T810 se nikam nevyváží, žádná jiná armáda to nechce)
A když už se to vyvine, armáda toho chce jen pár kousků a neuživí s tím výrobu aspoň na deset let....
- nemá žádné uplatnění v civilu (viz T810, nikdo kromě armády to nechce).
- nemá žádné uplatnění v exportu (T810 se nikam nevyváží, žádná jiná armáda to nechce)
A když už se to vyvine, armáda toho chce jen pár kousků a neuživí s tím výrobu aspoň na deset let....
Re: Tatra
Pěkné video, hlavně v druhé polovině prototypy T-815.
Kolik vzhledových odlišností od série
Kolik vzhledových odlišností od série
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA