TATRA 815 T2 Hara 60
TATRA 815 T2 Hara 60
Nedávno mi bylo navrhnuto, abych každému svému zgarbu založil vlákno, tož nevím, uvidíme
Téměř na chlup přesně, před rokem zakoupena z blízkého družstva, kde jezdila jen 2 měsíce ve žních, nakládala balíky a big bagy s osivem, dávno překonaná technologie s Manipulátory, tak byla nevyužitá.
Já ji mám jen jako možnost dovést si z lesa dřevo Navíc jde jednoduše sundat drapák a namontovat hák, vytáhnout klanice a rázem je tady valník s rukou na převoz čehokoliv. Limituje mě akorát délka 5,20 m.
Tatra Je už modernizovaná verze T1, motor dvoustupňově vzduchem chlazený V10 o objemu 15.825 cm3 o výkonu 210 kW a klasickou 5°převodovkou s redukcí řazenou elektropneumaticky ( půlky )
Byla v poměrně dobrém stavu, parkována pod přístřeškem, pravidelná údržba a servis, vše jde lehce, vše bylo promazané, startuje na brnk, nekouří, zkrátka zatím nejlepší 815ka se kterou jsem už jel. A díky předsunuté kabině, pneumatikám o rozměru 445/65 R22,5 a ruce na zadku se s ní jezdí moc hezky. Ovšem i přes velký objem motoru je to strašný lenochod, i když se super zvukovou kulisou
No, ale já s Tatrou nikdy nikam nespěchám, tak si jízdu i tak užívám.
Hodím pár fotek a sem tam popis události.
Takto jsem si ji vyzvedával ve družstvě a vydal se na cestu...
Po příjezdu domů seznámení se stavem a úprava pár drobných detailů a technických nedostatků...
Na dnešní dobu poměrně veliký, neekonomický motor
Takto byl zajebaný olejový chladič, všude samá sláma, i u výfukových svodů, se divím, že jim nechytla
Pauza během údržby a oprav
Je to neuvěřitelné, ale i takový veterán má už řídící jednotku. Tato s názvem ERCH řídí dvoustupňové chlazení, které mě trochu zlobí.
Až nadešel ten správný čas, ve 4h ráno budíček a mazat do lesa pro svoji první fůru v životě.
Hajný je solidární kamarád a všem dal najevo, že přijede PITOMEC, který se bude učit nakládat
Největší problém ze začátku mi dělala ta výška, ve které jsem seděl na vachrlaté sesli někde ve 4m a pod sebou nic. Jo ruka za kabinou má své výhody. Nakonec jsem si zvykl a už se soustředil jenom na práci.
No a první fůra je na světě.... sakra, jestě ji složit, to není sklápěčka Nevím, co bylo hoší, jestli nakládka, nebo vykládka
Po úspěšné akci a odvozu třech fůr blízko domova, jsem se v listopadu vydal do Bílých Karpat, takže jsem si solidně zajezdil
Celkem jsem za těch pár dní odvozil cca 80 m3, něco šlo známým, zbytek jsem si nechal já. Po poslední fůře zaparkovat ke své starší sestře a hurá na
No a to bylo zatím všechno, v prosinci jsem Tatru odstavil a teď se do ní trochu pustil. Drobná údržba, nabití baterií a příprava na STK.
Jelikož na Tatře byly demontované majáky kvůli absenci zápisu v TP a já je aktivně namontoval zpět, čeká mě byrokratické kolečko, abych vše vyřešil tak, jak se má
Předletová příprava bývá náročná a mnohdy musí pomoct i jiná technika ...
Hara 60 je hydraulická ruka, zkopírovaná slovenskými kolegy Švédské ruky HIAB FOCO 670K, která se náhodou také nachází v mém inventáři na podvozku Tatry 148 6x6 NTt, mé srdcové záležitosti.
Nejvíce mě na Haře sere ovládání rozvaděčů, kdy každá sekce má svoji vlastní páku a ještě se ovládají do boku, zatím co Hiab má křížový rozvaděč.
No a tak jsem chvíli na Hiabu studoval, nakoupil komponenty a dnes se vrhl do úpravy.
Nebylo to zas až tak jednoduché, měl jsem trochu potíže s rozdílnými rozměry rozvaděčů, někde jsem naháněl milimetry, jinde centimetry a nebo musel úplně improvizovar, ale nakonec se podařilo.
Sedl jsem si do sesle a zklusil ovládání, jde to parádně
Díky jinačímu přepákování mám citlivější ovládání, což mi naprosto pasuje. Už se těším, až pomažu zase někam dělat s rukou.
Tyto fotky sem dám i jako inspiraci pro někoho, kdo by třeba chtěl řadový rozvaděč předělat na křížové ovládání
Původní ovládání rozvaděče:
Sestava komponentů na předělání:
Patláma, patláma, paprťála...
Dílo se podařilo Montáž už na hotovo.
Téměř na chlup přesně, před rokem zakoupena z blízkého družstva, kde jezdila jen 2 měsíce ve žních, nakládala balíky a big bagy s osivem, dávno překonaná technologie s Manipulátory, tak byla nevyužitá.
Já ji mám jen jako možnost dovést si z lesa dřevo Navíc jde jednoduše sundat drapák a namontovat hák, vytáhnout klanice a rázem je tady valník s rukou na převoz čehokoliv. Limituje mě akorát délka 5,20 m.
Tatra Je už modernizovaná verze T1, motor dvoustupňově vzduchem chlazený V10 o objemu 15.825 cm3 o výkonu 210 kW a klasickou 5°převodovkou s redukcí řazenou elektropneumaticky ( půlky )
Byla v poměrně dobrém stavu, parkována pod přístřeškem, pravidelná údržba a servis, vše jde lehce, vše bylo promazané, startuje na brnk, nekouří, zkrátka zatím nejlepší 815ka se kterou jsem už jel. A díky předsunuté kabině, pneumatikám o rozměru 445/65 R22,5 a ruce na zadku se s ní jezdí moc hezky. Ovšem i přes velký objem motoru je to strašný lenochod, i když se super zvukovou kulisou
No, ale já s Tatrou nikdy nikam nespěchám, tak si jízdu i tak užívám.
Hodím pár fotek a sem tam popis události.
Takto jsem si ji vyzvedával ve družstvě a vydal se na cestu...
Po příjezdu domů seznámení se stavem a úprava pár drobných detailů a technických nedostatků...
Na dnešní dobu poměrně veliký, neekonomický motor
Takto byl zajebaný olejový chladič, všude samá sláma, i u výfukových svodů, se divím, že jim nechytla
Pauza během údržby a oprav
Je to neuvěřitelné, ale i takový veterán má už řídící jednotku. Tato s názvem ERCH řídí dvoustupňové chlazení, které mě trochu zlobí.
Až nadešel ten správný čas, ve 4h ráno budíček a mazat do lesa pro svoji první fůru v životě.
Hajný je solidární kamarád a všem dal najevo, že přijede PITOMEC, který se bude učit nakládat
Největší problém ze začátku mi dělala ta výška, ve které jsem seděl na vachrlaté sesli někde ve 4m a pod sebou nic. Jo ruka za kabinou má své výhody. Nakonec jsem si zvykl a už se soustředil jenom na práci.
No a první fůra je na světě.... sakra, jestě ji složit, to není sklápěčka Nevím, co bylo hoší, jestli nakládka, nebo vykládka
Po úspěšné akci a odvozu třech fůr blízko domova, jsem se v listopadu vydal do Bílých Karpat, takže jsem si solidně zajezdil
Celkem jsem za těch pár dní odvozil cca 80 m3, něco šlo známým, zbytek jsem si nechal já. Po poslední fůře zaparkovat ke své starší sestře a hurá na
No a to bylo zatím všechno, v prosinci jsem Tatru odstavil a teď se do ní trochu pustil. Drobná údržba, nabití baterií a příprava na STK.
Jelikož na Tatře byly demontované majáky kvůli absenci zápisu v TP a já je aktivně namontoval zpět, čeká mě byrokratické kolečko, abych vše vyřešil tak, jak se má
Předletová příprava bývá náročná a mnohdy musí pomoct i jiná technika ...
Hara 60 je hydraulická ruka, zkopírovaná slovenskými kolegy Švédské ruky HIAB FOCO 670K, která se náhodou také nachází v mém inventáři na podvozku Tatry 148 6x6 NTt, mé srdcové záležitosti.
Nejvíce mě na Haře sere ovládání rozvaděčů, kdy každá sekce má svoji vlastní páku a ještě se ovládají do boku, zatím co Hiab má křížový rozvaděč.
No a tak jsem chvíli na Hiabu studoval, nakoupil komponenty a dnes se vrhl do úpravy.
Nebylo to zas až tak jednoduché, měl jsem trochu potíže s rozdílnými rozměry rozvaděčů, někde jsem naháněl milimetry, jinde centimetry a nebo musel úplně improvizovar, ale nakonec se podařilo.
Sedl jsem si do sesle a zklusil ovládání, jde to parádně
Díky jinačímu přepákování mám citlivější ovládání, což mi naprosto pasuje. Už se těším, až pomažu zase někam dělat s rukou.
Tyto fotky sem dám i jako inspiraci pro někoho, kdo by třeba chtěl řadový rozvaděč předělat na křížové ovládání
Původní ovládání rozvaděče:
Sestava komponentů na předělání:
Patláma, patláma, paprťála...
Dílo se podařilo Montáž už na hotovo.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Objem ničím nenahradíš...
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
však to šlo prekopat na jednopaku
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Jj, podařilo se. Už se těším, až s tím budu něco nakládat
Pavle, vzpomínáš si, jak jste to měli řešené vy? Fotku asi nemáš.
Já vycházel z Hiabu a ten to má takto.
Pavle, vzpomínáš si, jak jste to měli řešené vy? Fotku asi nemáš.
Já vycházel z Hiabu a ten to má takto.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Riesili sme to presne takto isto . Klbyky do trojuholnika. Vyrabal som tie trojuholiky na packy Ovladanie citlivejsie a neporovnatelne so 4-pakovym. Ruka Essel 120 to tiez takto isto ma uz s vyroby. Akurat tam su rozvadzace osadene nizsie pod sedackou, tak su dlksie a mierne naohybane packy. Fotky s tych cias nemam. To som este nemal mobil s fotakom.
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Doporučuju páčku max 5 cm nad základnou uříznout na zbytek navařit trubku.Na jízdu páčky sundávat. První haluze, kterou potkáš Ti je uškube, když budeš mít štěsí.Jonsered (hiab) měl nahoře ve sloupu dvě díry kam ty páčky akorát pasovaly.
Než Hara není to spíš Essel? Ona je to stejná fabrika, všechny Hary na kterých jsem seděl měli páčky s pohybem od sedačky a k sedačce.Tyhle dopředu a dozadu byly až na Esselech.
Než Hara není to spíš Essel? Ona je to stejná fabrika, všechny Hary na kterých jsem seděl měli páčky s pohybem od sedačky a k sedačce.Tyhle dopředu a dozadu byly až na Esselech.
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Vždyť jo 4 páčky ovládané do stran. Je to Hara 60 rok 91, mám k ní výrobní štítek, graf vyložení, revize atd.
Páčky jsou zkonstruovány tak, že mají na konci závit a jdou vyšroubovat z té "základny" Proto tam mám kontra matici, ale zatím to mám dotažené rukou.
Tady jsou celkem kryté, ale na Hiabu na T-148 po sklopení sedačky trčí jako antény a jsou různě dokřivené a svařované. První, co dostane od větvě ránu, jak říkáš.
Tady na Haře jsou ty "páčky" ze štěftů motoru cca 14 nebo 16mm teď nevím přesně, to se spíš urve ten kloubek.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Aj bez dvůch stovek?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Teda dneska to byl fofr, ale podařilo se zdánlivě nemožné
V 5h budíček, před 6h výjezd a hodina cesty.
Šup na emise viz výše a než jsem je naměřil, předběhl mě na lince příslušník Armády České Republiky s Tatrou 815 6x6 VVN. Oni totiž na emise nemusí
No a pak jsem šel na řadu já s tím, že musím vyřešit 3 problémy :
- chybějící zápis v TP ohledně Vinu náhradní technologií
- zlegalizovat majáky na střeše zápisem do TP
- opravit chybný zápis rozměrů pneu.
Na lince jsem sklidil pochvalu, že je auto v pěkném stavu, dobrá účinnost a souměrnost brzd, přední náprava bez vůli a sem tam úkap oleje, ale na Tatru prý velmi slušné
Dostal jsem nálepku na měsíc, protokol s uvedením závad se žádostí ohledně zápisu do TP, auto odstavil u nich v areálu a mazal na Magistrát evidence vozidel, kde jsem měl elektronickou rezervaci ve volném termínu po poledni. Naštěstí tam nebylo mnoho lidí, tak mě vzali hned, chvíli kroutili hlavou, ale nakonec chybné údaje opravili, chybějící zapsali a za částku 50,- Kč uvedli vše do pořádku. Dokonce mi vyhověli v prosbě a vytiskli technickou část původního originál TP.
Se vším tím jsem mazal zpátky na STK, zaplatil 200,- Kč za opakovanou kontrolu, znovu na linku a jelikož byly závady odstraněny, vylepili mi nálepku na rok.
Podali jsme si ruce a za rok nashledanou.
Tatru jsem opět zaparkoval na stejném místě a mazal do přilehlé kantýny ČSAD, odkud se linula vůně a můj žaludek mě prosil o porci něčeho dobrého, neboť jsem z nervozity nic nejedl.
V kantýně panovala domácí atmosféra, kterou potvrdila ještě paní otázkou, kolik chci naložit jídla?
Za 115,-Kč jsem měl výborný oběd s talířem polévky, tam budu chodit častěji.
Takže za mě dnes naprosto super zážitek se vším všudy a krásných 96km za volantem Tatry.
A pak, že to nejde. JDE!!! Chce to jen lidský přístup a trochu vlídného slova, umět se občas usmát a pochválit.
To nám nějak v této dnešní digitální hektické době chybí...
V 5h budíček, před 6h výjezd a hodina cesty.
Šup na emise viz výše a než jsem je naměřil, předběhl mě na lince příslušník Armády České Republiky s Tatrou 815 6x6 VVN. Oni totiž na emise nemusí
No a pak jsem šel na řadu já s tím, že musím vyřešit 3 problémy :
- chybějící zápis v TP ohledně Vinu náhradní technologií
- zlegalizovat majáky na střeše zápisem do TP
- opravit chybný zápis rozměrů pneu.
Na lince jsem sklidil pochvalu, že je auto v pěkném stavu, dobrá účinnost a souměrnost brzd, přední náprava bez vůli a sem tam úkap oleje, ale na Tatru prý velmi slušné
Dostal jsem nálepku na měsíc, protokol s uvedením závad se žádostí ohledně zápisu do TP, auto odstavil u nich v areálu a mazal na Magistrát evidence vozidel, kde jsem měl elektronickou rezervaci ve volném termínu po poledni. Naštěstí tam nebylo mnoho lidí, tak mě vzali hned, chvíli kroutili hlavou, ale nakonec chybné údaje opravili, chybějící zapsali a za částku 50,- Kč uvedli vše do pořádku. Dokonce mi vyhověli v prosbě a vytiskli technickou část původního originál TP.
Se vším tím jsem mazal zpátky na STK, zaplatil 200,- Kč za opakovanou kontrolu, znovu na linku a jelikož byly závady odstraněny, vylepili mi nálepku na rok.
Podali jsme si ruce a za rok nashledanou.
Tatru jsem opět zaparkoval na stejném místě a mazal do přilehlé kantýny ČSAD, odkud se linula vůně a můj žaludek mě prosil o porci něčeho dobrého, neboť jsem z nervozity nic nejedl.
V kantýně panovala domácí atmosféra, kterou potvrdila ještě paní otázkou, kolik chci naložit jídla?
Za 115,-Kč jsem měl výborný oběd s talířem polévky, tam budu chodit častěji.
Takže za mě dnes naprosto super zážitek se vším všudy a krásných 96km za volantem Tatry.
A pak, že to nejde. JDE!!! Chce to jen lidský přístup a trochu vlídného slova, umět se občas usmát a pochválit.
To nám nějak v této dnešní digitální hektické době chybí...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Tak gratuluji.Tatricka pekna,at ti dela radost...
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Mám velikou radost že to takhle pěkně Tatra s tebou zvládla a má na rok pokoj
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: TATRA 815 T2 Hara 60
Copak technik nemohl najít na rouře vin? Jinak gratulace
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."