eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
Jasně, nejdřív se musí nabrousit klika podle pánví. Zatím s tubusem bych byl opatrný, snad by stačilo vyhonovat vložky a vyměnit kroužky.
Prý bude honička sehnat ty podložky, kámoš co to dělal, bude chtít od každého rozměru 4, aby si mohl vybírat při skládání. Tady jsem našel jen na 120ku a jen jeden rozměr.
https://www.autotypautodily.cz/podlozka ... 11-008402/
3. den jsem se zabavoval s chladičem s 10% octem. 1. den nahřátý a po 6ti hodinách vylito. 2. den nahřátý a vypustil se sám přes špatnou zátku. 3. den ponechán studený na 24 hodin. Nějaké šupiny vypadly. Musím říct, že to nefunguje a nějaký těžší kalibr typu kyselina fosforečná se mi nechce používat.
Ale posouvám se směrem dopředu, motor je venku.
Bude se objednávat: komplet sada těsnění, spojka- asi nechám nalepit obložení a ložisko spojky. Na setrvačníku jsou na kraji trochu oholené zuby od startéru. Dynamo dám na repas (uhlíky, ložiska). Později vyndám startér a dám ho taky na repas. Když už, tak už.
Prý bude honička sehnat ty podložky, kámoš co to dělal, bude chtít od každého rozměru 4, aby si mohl vybírat při skládání. Tady jsem našel jen na 120ku a jen jeden rozměr.
https://www.autotypautodily.cz/podlozka ... 11-008402/
3. den jsem se zabavoval s chladičem s 10% octem. 1. den nahřátý a po 6ti hodinách vylito. 2. den nahřátý a vypustil se sám přes špatnou zátku. 3. den ponechán studený na 24 hodin. Nějaké šupiny vypadly. Musím říct, že to nefunguje a nějaký těžší kalibr typu kyselina fosforečná se mi nechce používat.
Ale posouvám se směrem dopředu, motor je venku.
Bude se objednávat: komplet sada těsnění, spojka- asi nechám nalepit obložení a ložisko spojky. Na setrvačníku jsou na kraji trochu oholené zuby od startéru. Dynamo dám na repas (uhlíky, ložiska). Později vyndám startér a dám ho taky na repas. Když už, tak už.
Už vím, co potřebuju na Š1000MB 67
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
Je to tak sehnat podložky bude problém, samotný usazení už je pak hračka stačí mít přípravek na měření
malej traktorista v malým traktoru
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
Podložky pokud nejsou není problém vyrobit, ale jak usadit vložky, už jsem to tu psal. Je potřeba orovnat dosedací plochu, pak naskládat vložku s přesahem minimálně 0,10mm, protože se o 0,05mm zamáčkne. Těch motorů jsem udělal mraky.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
Hlásím se po čase, povedlo se mi konečně rozházet motor.
1. Závada- na 1. válci byl prasklý pístní kroužek a je lehce „označena“ vložka válce. Vzal jsem vložky do brusírny do Čáslavi a tam mi řekli, že když udělají výbrus, neseženu výbrusový píst, takže hledám vložku/píst. AŤ posháním co půjde, pak se bude vybírat a kombinovat a brousit podle toho co bude.
2. Závada je zásadnější, na klice 3. válce je protočená pánev a poškodila jak ojnici, tak i čep klikovky. Potřebuji ojnici (spíš ojnice, ať jsme ve stejné „váhové“ kategorii), a klikovku. Ta moje má na nejhorším čepu 44,2mm. Tzn. že 3. výbrus na 44,25mm to neobsáhne a dělat 4. výbrus je prý již riziko pro provoz a samozřejmě sehnat pánve půjde ztuha.
Náhodou měl by někdo motor, který byl funkční a kdysi plánoval ho vestavět do traktůrku a nebude realizovat? Koupím. Zatím hledám motor 1000MB, pokud neuspěju, budu hledat i 1100MB, Š100 i 110. Příp. nové či zachovalé díly. Motory 105 a 120 asi ne.
Stejně tak koupím nějaké montážní přípravky, kdyby měl někdo a nepoužíval.
Má někdo zkušenosti s vůlí dříku ventilů? Trošku tam vůle je, prý nic zásadního, průměr dříku dle Baťovy knihy „Údržby a opravy….“ je 7,5mm, já naměřil 7,45mm. Kámoš mi říkal, že kdysi nahrazoval ventily z 1203ky, že měly silnější dřík. Je to 25 let a už si to nepamatuje (doslova: Začal jsem jezdit jiný auta a rád jsem na ty krámy s motorem vzadu zapomněl). Pak jsem ještě objevil, že se prodávají (spíš prodávaly) „abnormální“ orig. ventily s dříkem 7.75mm, ale prý vyvrtat(vystružit) pevný materiál není med.
Ještě nevím, jestli budu potřebovat nové ventily, budu vědět až zabrousíme sedla. Ale možná kvuli dříku musí být nové
Mám tam tyto.
Půjde tam případně tento? Má 3 drážky na dříku a prý je taky na MB.
Zatím po známých trochu paběrkuju, ale zjišťuju, co toho všude bylo a co všechno za díly bylo vyházeno..
1. Závada- na 1. válci byl prasklý pístní kroužek a je lehce „označena“ vložka válce. Vzal jsem vložky do brusírny do Čáslavi a tam mi řekli, že když udělají výbrus, neseženu výbrusový píst, takže hledám vložku/píst. AŤ posháním co půjde, pak se bude vybírat a kombinovat a brousit podle toho co bude.
2. Závada je zásadnější, na klice 3. válce je protočená pánev a poškodila jak ojnici, tak i čep klikovky. Potřebuji ojnici (spíš ojnice, ať jsme ve stejné „váhové“ kategorii), a klikovku. Ta moje má na nejhorším čepu 44,2mm. Tzn. že 3. výbrus na 44,25mm to neobsáhne a dělat 4. výbrus je prý již riziko pro provoz a samozřejmě sehnat pánve půjde ztuha.
Náhodou měl by někdo motor, který byl funkční a kdysi plánoval ho vestavět do traktůrku a nebude realizovat? Koupím. Zatím hledám motor 1000MB, pokud neuspěju, budu hledat i 1100MB, Š100 i 110. Příp. nové či zachovalé díly. Motory 105 a 120 asi ne.
Stejně tak koupím nějaké montážní přípravky, kdyby měl někdo a nepoužíval.
Má někdo zkušenosti s vůlí dříku ventilů? Trošku tam vůle je, prý nic zásadního, průměr dříku dle Baťovy knihy „Údržby a opravy….“ je 7,5mm, já naměřil 7,45mm. Kámoš mi říkal, že kdysi nahrazoval ventily z 1203ky, že měly silnější dřík. Je to 25 let a už si to nepamatuje (doslova: Začal jsem jezdit jiný auta a rád jsem na ty krámy s motorem vzadu zapomněl). Pak jsem ještě objevil, že se prodávají (spíš prodávaly) „abnormální“ orig. ventily s dříkem 7.75mm, ale prý vyvrtat(vystružit) pevný materiál není med.
Ještě nevím, jestli budu potřebovat nové ventily, budu vědět až zabrousíme sedla. Ale možná kvuli dříku musí být nové
Mám tam tyto.
Půjde tam případně tento? Má 3 drážky na dříku a prý je taky na MB.
Zatím po známých trochu paběrkuju, ale zjišťuju, co toho všude bylo a co všechno za díly bylo vyházeno..
Už vím, co potřebuju na Š1000MB 67
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
https://auto.bazos.cz/inzerat/162866288 ... -motor.php
inzerat z bazoše, není to moje. Motory ještě jsou.
inzerat z bazoše, není to moje. Motory ještě jsou.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
Děkujum ale to je riziko.Teď jsem byl u rozdělávání motoru na favorita (kámoš dělá vestavbu do 105ky), taky takovej rezervní, uloženej v suchu, taky taková koule mastnoty a protočily se šrouby v bloku (nešly, poťukávání, mazání povolovákem, zase za chvíli povolování...), rezatá klikovka- motor byl za tisícovku a byly k němu už upravené svody na motor dozadu.
Už vím, co potřebuju na Š1000MB 67
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
Tak dneska jsem konečně odchytl souseda a ptal se ho na motor, nemá, ale já vím že má ve stodole okruhové Erko a v něm je origo motor se dvěma karburátory a prej by ho pustil do světa...
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
co jste mi psali, to eRko od souseda není na prodej
Už vím, co potřebuju na Š1000MB 67
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
Re: eMBaso - 1967 Škoda 1000MB
Už vím, co potřebuju na Š1000MB 67
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu
celý motor :(
vložky/písty
klikovku
nohu k ventilátoru
sadu těsnění k motoru
vodní pumpu