Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#1 Nový příspěvek od Leo »

Avia A31 Turbo 4x4

Jedná se o nepřímého nástupce legendární Pragy V3S, jejíž produkce byla poněkolikáté a definitivně ukončena až po revoluci. Nejedná se sice o originální tovární produkt, ale přestavbu sériových vozidel ve VOP Přelouč. Bohužel, i jako jiné pokusy, ani tento projekt nedoznal takového úspěchu - zejména díky omezené tonáži. O něco lépe si vedly až modifikace P-V3S M6 a M6T, které v druhé polovině 90.let začaly vznikat jako repasované starší modifikace V3S, osazované nejprve přeplňovanými motory Avia a později i budkou nové řady A. Velkou změnou u A31 4x4 byla také možnost sklápění budky, díky čemuž se výrazně zlepšil přístup nejen do motoru. Tento prvek se v sérii objevil až u nové řady A od roku 1997. Ke konci výroby se A31 4x4 objevovaly i s modernizovanými vnějšími prvky z nové řady A60 / A65 / A70 / A75 / A80.

Více na: https://www.avia-club.com/pod-model/avi ... to-galerie
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#2 Nový příspěvek od Leo »

Praga V3S M6 a M6T

Praga V3S byla v Avii vyráběna již v 60.letech 20.století, ovšem tyto vozy nejsou součástí tohoto modelu a i přes místo konečného vzniku je řadím ryze pod znak Praga. Po roce 1988, kdy byla výroba V3S definitivně ukončena, docházelo po revoluci k nevýrobním modernizacím různých firem a společností, které původně spočívaly v montáži nových motorů a převodovek Avia (které ovšem vyráběla Praga) na repasované podvozky původcních Pragovek. Ačkoliv tyto vozy ztratily smysl jednoduchého vozu použitím mnohem poruchovějšíhoa o něco složitějšího motoru, původní myšlenky byly zejména rázu ekologičtějšího a úspornějšího motoru, navíc menšího, lehčího a tižšího. Později se u repasovaných podvozků Pragovek kromě motorů začaly objevovat i trambusové kabiny Avia, nová kola a mnoho dalšího - zejména z toho důvodu, že po nějakou dobu na konci 90.let byl nedostatek nových karosářských ND na původní kabiny V3S, které se na krátkou dobu přestaly vyrábět.

Více na: https://www.avia-club.com/model/avia-p-v3s-47#motory
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#3 Nový příspěvek od Leo »

Avia P-V3S M6T (M8)

Oficiální označení modernizované P-V3S s budkou Avia bylo M6T (T jako trambus). Ovšem aby se toto označení nepletlo s předchozí M6 s původní kapotovanou budkou, bylo častěji obchodně používáno označení M8. Na obrázku vidíme prospekty s použitím obou těchto označení. Správně je však M6T.

Obrázek
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#4 Nový příspěvek od Leo »

Nevýrobní modernizace I (P-V3S M6)
Zdroj: kniha Praga V3S - historie, vojenská provedení, nástavby, modernizace Autor: Jan Neumann, Vydavatel: Grada Publishing, a.s. © 2007
https://www.avia-club.com/clanek/nevyro ... -v3s-m6-18

Výběr stránek:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#5 Nový příspěvek od Leo »

Nevýrobní modernizace II (P-V3S M6T)
Zdroj: kniha Praga V3S - historie, vojenská provedení, nástavby, modernizace Autor: Jan Neumann, Vydavatel: Grada Publishing, a.s. © 2007
Více na: https://www.avia-club.com/clanek/nevyro ... v3s-m6t-19

Výběr stránek:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#6 Nový příspěvek od Leo »


V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#7 Nový příspěvek od Leo »

P-V3S M6
Vizuálním znakem P-V3S M6 je rozměrný mřížovaný kryt mezi blatníky.
Vojenský opravárenský podnik 081 Přelouč, s.p. začal v polovině 90. let nabízet modernizaci označenou P-V3S M6[p 6]. Hlavní odlišností bylo použití vodou chlazených čtyřválcových motorů Daewoo Avia, plnících emisní normy Euro I a II. Používaly se typy D 407.02 (Euro I) nebo D 421.76 (Euro II), oba se shodným výkonem 76 kW (103 k). V nabídce se nacházely také výkonnější motory D 421.85 a D 421.90 o výkonu 85 kW resp. 95 kW, oba splňující normu Euro II. Motor D 421.90 však zřejmě nebyl nikdy montován. Všechny uvedené pohonné jednotky měly stejný zdvihový objem 3596 cm³. Původní čtyřstupňovou převodovku nahradila nová pětistupňová typu Praga 5P20M. Vůz dostal hydraulické servořízení s mechanickým posilovačem, ovládání spojky se změnilo na mechanické s pružinovým posilovačem. Kabina dostala teplovodní vytápění (díky použití vodou chlazeného motoru). Menší motor umožnil zmenšení motorového krytu a instalaci třetí sedačky mezi řidiče a spolujezdce. Změny a úpravy doznala kabina a ovládací prvky. Na přání se nabízela uzávěrka diferenciálů přední nápravy. Hlavní vizuální změnou exteriéru se stal nový rozměrný kryt přívodu vzduchu umístěný mezi blatníky. Přední světlomety se nacházely v nárazníku, podobně jako u varianty M2. Instalovaly se buď oválné, nebo na přání kulaté, s možností seřizování z místa řidiče.

Díky použití lehčího motoru a dalším úpravám klesla pohotovostní hmotnost vozu, naopak vzrostla povolená hmotnost přívěsu. Užitečná hmotnost zůstala stejná. Nejvyšší rychlost stoupla na 80 km/h. Modernizované vozy P-V3S M6 se přestavovaly ze starších typů V3S nebo V3S M1. Modernější typ M2 zřejmě k přestavbám použit nebyl.
Naprostou většinu vyrobených vozů P-V3S M6 zakoupili civilní zákazníci, AČR odebrala pouze několik kusů.

P-V3S M6T
P-V3S M6T, někdy označovaná PV3S M8[p 7], byla variantou typu M6, opatřenou trambusovou kabinou z vozů Avia. Tato modifikace vznikla z důvodu snahy o standardizaci výrobního programu VOP 081 Přelouč (stavěl také verze vozů Avia s pohonem všech kol, využívající nápravy z vozu V3S) a také kvůli dočasnému výpadku produkce původních kapotových kabin V3S. Nabízela se také prodloužená kabina s druhou řadou sedadel. Nabídka pohonných jednotek se shodovala s typem M6, kromě nejstaršího motoru D 407.02. Oproti typu M6 dále klesla pohotovostní hmotnost. Také tyto vozy kupovali téměř výhradně civilní zákazníci. Česká armáda zkoušela několik vozů jako nosiče kontejnerů.

Praga V3S z AOV Benešov
Podnik AOV Benešov od roku 2001 nabízel generální rekonstrukce vozů V3S s instalací nového motoru Detroit Diesel HR 694 HT3, licenčně vyráběného italskou firmou VM Motori. Je to vodou chlazený, přeplňovaný řadový šestiválec zdvihového objemu 4164 cm³. Dosahuje nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a plní normu Euro III. Vůz kromě toho podstoupil další úpravy a modernizace, mj. instalaci teplovodního topení, tachografu atd. Přestavované vozy převážně pocházely ze zásob AČR. Vozy se zvnějšku téměř neliší od běžných V3S, pod svisle žebrovanou maskou přibyly dva horizontální oválné otvory.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#8 Nový příspěvek od Leo »

V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#9 Nový příspěvek od Leo »

AVIA A-31T 4x4 VK - prototyp

- prototyp pro armádu, později vyrobeno 260 ks aut pro civilní použití. Armáda toto auto odmítla.
- serie uz melo turbackej motor, seriovej vnitrek kabiny a plastovou masku. Tohle auto na obrazku bylo jedno ze dvou prototypu (motor bez turba, rizeni vcetne volantu z pv3s). Vpodstate se to skladalo ze starsich dilu, treti auto v rade uz melo servo, turbackej motor a odlisne ulozeni tlumicu a prevodovky. Na tech prvnich dvou se vlastne zkouselo co a jak. Puvodne to totiz byla zakazka od armady na male auto pro prevoz kontejnerovych nastaveb NATO ISO1,proto to vzniklo na vzduchovem perovani, armada pak mela jine priority tak se to zaclo delat pro civil (telecom, doly bilina, vodohospodari.....) Neco slo na slovensko, polsko, madarsko, delali se i se sklopnou kabinou, listovym perovanim a taky na sirsich napravach s balonama. Jinak ty starsi typy meli zaklad v puvodnim ramu z A31, jenze to praskalo tak se zacal delat ram o profilu 200mm.

Obrázek
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia A31 Turbo 4x4 a Praga V3S M6 a M6T

#10 Nový příspěvek od Leo »

Avia A31T 4x4 v cestovatelské úpravě v Maroku
Ideální vozidlo na výpravu přes pohoří Atlas, po pistách a dunách Sahary v Maroku? Cestovatelka Petra Šmídová si pro svou další cestu vybrala sedmitunovou terénní Avii.... -





V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“