Nissan cabstar

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Nissan cabstar

#1 Nový příspěvek od Requied »

Zdravím,
Koukám po nějakém malém sklápěči do 3,5t.

Chtěl bych vzadu tupláky.

Do oka mi padl asi nejvíce Nissan Cabstar.

Jenže cena sklápěče je často o více než 100tis vyšší než cena verze s boudou.

Je reálné auto papírově předělat na sklápěč? Co to obnáší?

Mechanickou část korby a hydrauliku nemám problém udělat.

Případně máte tip na jiné zajímavé auto?

Fizz
Příspěvky: 7940
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#2 Nový příspěvek od Fizz »

Já mam cabstara, pokud to chceš předělat ofiko, je to jako tažné zařízení, potřebuješ homologovanou nástavbu s papírem o schválení použití pro dané vozidlo, samozřejmě také doklad o odborné montáži, na sklápění můžeš použít elektohydraulickou jednotku, to jsem měl na předchozím autě teď mám vývod přímo na prevodovce, což je výkonnější navíc má "cit". Já mám stavební převodovku, nejsilnější diferenciál navic s uzávěrkou.

Cabstary jsou ok, bacha na korozi, brát jen 3.0 idealne se 130hp. Dost casti bývají ko brzdy a eletrika. Má nekolik verziz naprav, přední tuhá nebo viceprvek, zadní pomud vím 3 nebo 4 poměry diferencialu, obecně 5 nebo 6 šteftu, některý mají prave VLSD. Taky se lišily zatížením pro vlek, ty s mechanickým vstrik čerpadlem maji 2t na kouli, ty co uzz mají novější a vetsinou 130koni maji 3,5t, prevodovky jsou tam minimálně 3. Dost často tesp většina má nefunkční tachometry, krom toho ze pak netušíš najezd oprava je drahá jen čidlo necelých 10t.Atd. Podle mě má dobrá kombinace cenu dle stavu auta cenu od 180 do 250.

Je to poměrně jednoduché auto s dobrou výdrží pokud má alespoň základní péči. Vsechy díly se musí objednávat podle vin a je problem pokud je to skládačka a neznáš VIN zdrojového auta.

Tož tak nejak ve zkratce.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#3 Nový příspěvek od Requied »

Díky za obsáhlou odpověď.
Pokud tedy musím mít originální korbu, tak to ztrácí to kouzlo levnější varianty.

Takže bude jednodušší hledat a případně počkat až se něco ukáže.

Btw ještě jsou ve hře auta jako Mazda e2200.
Nicméně kostra cabstar na mě působí více bytelně a cena je dost podobná.

Fizz
Příspěvky: 7940
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#4 Nový příspěvek od Fizz »

Originální není žádná, cabstar se vyráběl jen jako podvozek nastavby se montovaly různě.

Seženeš i jetou, tam stačí kopie původního TP, nadtavba by měla mít štítek výrobce.

Ty ceny se drží už dýl, to znamená ze když dobře koupíš za par let +-stejne prodáš, tyhle jednoduchý pracanti jsou v kurzu.

Altrenativa za dobrý peníz je Ford transit tuším mk5 https://images.app.goo.gl/EXW5xiKrqETiMEBw5
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#5 Nový příspěvek od Requied »

To by ale musela být náhoda abych v podobnou dobu sehnal auto i nástavbu.

K fordum mám docela odpor a navíc cena je prakticky stejná jak u toho Nissanu.

Uživatelský avatar
jhamos
Příspěvky: 330
Registrován: úte lis 01, 2016 2:06 pm
Bydliště: Lomnice

Re: Nissan cabstar

#6 Nový příspěvek od jhamos »

Cabstar dobrý,Mazda problém motory,praskají hlavy a je to nesehnatelné jako náhradní díl,jinak auto s minimální udržbou a při rozumném zacházení nezničitelné. Před rokem sem si do jedné rouboval motor ze 626 2.0 D comprex a pak se tam dávali i z nějaké Kii.
Dále sem měl Mišáka Fuso a to byl průs.... po měsíci jsme ho vraceli, 3 x za sebou odešla řídící jednotka a pak jsme přesedlali na ISUZU a na to se nedá říci půl slova,naprosto bezporblémové auto a neskutečně všechno bytelné,mam ho 6 let,najeto 200 000km a měním jen po 15 000km olej a komplet fitry,jinak vše původní a je to EURO 5 bez močoviny. Potom máme druhé Isuzu staré 4 roky,auto je totožné,jen je tam kvuli emisím ubranej výkon asi o 20 kw a tam trošku zlobí vypalování filtru,cca jednou za rok se sním musí do servisu a nechat vypálit přez diagnostiku.

Jinak k těm sklopkám, je to prostě tak celý roky,rozdíl cca 100 000kč. Já pořád přemýšlím jí udělat na té Mazdě a hold jednou za 2 roky na STK to přehodit,mam jí pro vlastní potřebu a hlavně do lesa a na stavbu a tak by to neměl být problém,že nebude legální.

Fizz
Příspěvky: 7940
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#7 Nový příspěvek od Fizz »

Já na cabstara cekal skoro rok. Koupil jednoho dočasně až vyplaval "správnej" (čti konfigurace jakou fizz chtěl) tak jsem to obměnil, bohužel odesel brzdový válec a ted auto stohiz a čeká až špaňelici zacnou fungovat, nahrady stojí za prd a prvovyrobu mají skladem jen tam.

Jináč s tema sklopkana to tak je, můžeš si nechat něco ofiko přestavět ale cenovka bude ještě o fous vyšší zase budeš mít úplně nový sklápěč, když nevyveres něco papirovyho je to na furt, ten co jsem mel předtím vyklopil přes 4tuny, to jsem zjistil az když jsem jel přes váhu s cihelným prachem, to jsem čuměl, to byla jedna z prvních fúr co jsem stim vezl pak už jsem to viděl podle per a vozil do těch 2t o tom to auto skoro neví.

Vyhoda cabstara je ve formátu projedes co iveca a podobný nevejdou. Je nižší i užší.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

honzauta
Příspěvky: 1250
Registrován: čtv úno 12, 2009 8:31 pm

Re: Nissan cabstar

#8 Nový příspěvek od honzauta »

Sklápěčky Nissan Cabstar, Mitsubishi Canter, Renault Mascot prodávaají v bazaru u Libchav, většinou dotažený z Francie.

Já prodávám svůj valník Canter

https://auto.bazos.cz/inzerat/118852114 ... valnik.php

Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#9 Nový příspěvek od Requied »

Je dost děsivý že tyhle malý sklápěče tak drží cenu.
Za 200 se nechá koupit slušný auto s kontejnerem :)

Tomas6
Příspěvky: 5385
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Nissan cabstar

#10 Nový příspěvek od Tomas6 »

Tak je to o celkové hmotnosti. Ty kontejnery už jsou přes 3.5t... A s tím souvisí úplně vše. Mýto, silniční daň,tachograf a já nevím co ještě.A kontejner do 3.5t zas nic neuveze. Proto je po nich menší poptavka a menší cena. Ono ten mascot například v kontejneru taky nic moc. Poddimenzované brzdy a zadní náprava,tonáž že na tom kloudně ani bobika neodvezeš,3t bagr vezeš se strachem, protože to nebrzdí,kývá se to jak kačena,je to prostě malé auto. Když to srovnáš s nějakou 12t tak výhody větší tonáže výrazně převyšují vyšší starosti a náklady. A ty jsou opět v ceně.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 1881
Registrován: čtv kvě 15, 2014 10:31 am
Bydliště: doma

Re: Nissan cabstar

#11 Nový příspěvek od stanik84 »

Kámoš na Cabstaru vozí bagr. Super autíčko. Jen ta elektrika je za trest - měl jsem tu čest. Možná jen u toho jeho kusu. Jinak má kontejnerovku. Občas jsem si s tím někam popojel, něco přivezl (mám C+E). A uveze dost. Má na tom tupláky.

Fizz
Příspěvky: 7940
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#12 Nový příspěvek od Fizz »

Jo vozím na tom 2t bagrik, rozumný limit fyzicky jsou 2palety zamkovky tj cca 2.6t. hmotnostně o tom nevíš ale pak už každý kilo je sakra znát na brzdach.

Ono každá sklopka do 3,5t bude vozit ofiko +-1t, kontejnerka o cca 300-400kg méně podle typu nastavby a kontiku. Na toulání je to blbý pokud to máš tak ze to jezdí hlavně po stavbe je to tvá věc. Ty auta mají pořád cca stejnou cenu za dve kila jsem teda žádný kontejner neviděl, když si vezmeš to co mam já pěkná kolabina i rám bez koroze, krátký diferenciál, hydraulický čerpadlo s náhonem z převodovky, uzávěrka, komplet precepovanej předek a nový brzdy, nový tažný tak to těžko seženeš pod 200, v novějším to bude úplně randál cena, a stará vrána sežere kilo na servisu jen to fikne a ještě budeš mít káru v servise. Já už si tím párkrát prošel a jak rozdělas jedno hned se to nabaluje.... U starýho verku he to aspin většinou mechanika ale lizt do starý elektroniky to je totální zlo. Já radši "obetoval" 20koni a vzal staršího s mechanickým čerpadlem i za cenu míň na tažným (žádný imobilizér, atd).

Ty auta sleduju se zájmem v inzerci, vetsinou z fotek vím co je to zač konfiguračně pokud vím za poslední dva roky mam jedinýho s uzávěrkou. A to jsem musel zvlášť koupit napravu k tomu práce na přehození difu s tim zrovna udekat zadní brzdy když je to otevřeny a skoro 30v prachu. Ale najednou vyjedu v pohodě všude i prázdnej. :) a pred tím kolikrát vysypes někde a odjezd do kopečka a seš jasnej, blbá mokrá tráva atd.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Nissan cabstar

#13 Nový příspěvek od mufik »

Mám Hyundai H100 sklápěcí valník, uveze docela dost,2t v pohodě, maximál co jsem na tom vezl 2,9t /desta/, touž docela funěl ke mě do kopce.Fizz ví, byl u mě.Bezporuchová v podstatě věc, jak já říkám otrok, spí venku a chce jenom naftu a měnit olej.Jenom je už dost starý, r.v. 98.Vůbec bych se ale nebál jít do nějaké H1, rozměry a spotřeba osobáku, záleží co na tom kdo chce vozit.Teď pokukuju po jednom Cabstaru co je v bazaru, ale zase si říkám na co, už toho tolik vozit netřeba.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan cabstar

#14 Nový příspěvek od mape »

Tyhle sklopky jsou po bazarech vždycky za raketu peněz a hlavně jsou v bazaru z nějakého důvodu......
A sami to tu pánové říkáte.....
Přetěžování a s tím související stav.
Tak jsem něco takového sháněl..... Ale vždy je to koupě za 200 tisíc a 100 do o toho ještě pustit.
Já měl vyhlédnuté 3 kusy. Transit , Iveco a právě ten Nissan . Paradoxně všechny měli problém na rámu u příček které spojují rám v místech zavěšení zadní nápravy. Popraskané, zdeformované, popraskané rámy u úchytů pomocného rámu nástavby,
Dále brzdy a neskutečně utahaný motory, spojky, přední pérování v dorazech.....
Vždycky Jsem si zkalkuloval investici a vždycky to bylo vysoko....
Jako nebudu moralista ale vozit na 3,5 tunové dodávce 2,5 tuny .... To je přetížení o více jak 100 procent. Ono jasné že to motor zvládne. Ale co spojka , brzdy.....pneumatiky.
Je to jako kdyby někdo naložil na náklaďák s nosností 5 tun 12 tun nákladu by se to tomu autu asi taky nelíbilo.
Sám provozuji Avii kontejner a vím co to auto deka pod 2,5 tunama .... A i když je to herka tak rám je celkem poctivej
Vozím to co mám a auto ve v pohodě .....
Ale je to 6 tuna celková.
Jednou ode mě jezdil borec co měl sklopku Renault Masters..... Začal jsem se tremi lžícemi unc ..... Pak už chtěl jen 2 a pak už jen jednu ....... Taky měl velký voči
Já když vezmu poplatky tak si myslím že to není až takovej rozdíl oproti 6 tunam a je tam trochu jistota..... Trochu problém je řidičák....
Tak přeju ať se podaří vyřešit.....
Ten Nissan je jako auto celkem pěknej.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Fizz
Příspěvky: 7940
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#15 Nový příspěvek od Fizz »

Tak nevim jestli je to výhoda ale zrovna cabstar je vyráběl jako 45.130 tj 4,5t 130hp, z fabriky sedel jsem v tom jel jsem v tom ležel jsem pod tím a je to stejný jako 35.130 (3,5t...) Koupíš i 45ku fabrickou sesnizenou tonáží na 3,5t. Takže jedna věc jsou papíry a druhá fyzická kapacita/nosnost.

Když se podíváš na cabstara a další soudobý auta bude tam 3-6 listovychz per, když se podíváš na novou n1 bude tam 1, taky šasí tenší. Těch důvodu proč si drží cenu je hodne, psal jsem to, jako profi dopravce pokud potřebuješ vozit 1m³, budeš papírově mimo ale fyzicky ok budeš celkově do 4,5t, u iveca daily koupíš takto poníženou o 6,5tunu abys mohl jezdít s Bčkem, ... Auto co mam já vypadá že vozilo keramzit nebo neco takovýho.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“