Nissan cabstar

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#31 Nový příspěvek od Requied »

Podle čeho poznám typ diferenciálu?

Koukám na fotky a překvapuje mě že nemají dvojitý rám jako na ostatních autech.
Obrázek

Nešla by ještě udělat fotka zavěšení korby (pantu) a uložení pistnic a potom toho na čem sedí zavřená korba?

Pak by se mi hodilo změřit jak silné mají jekly pod korbou.

Btw jak je to psané v TP? Je to jako valník nebo jako sklápěč?

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Nissan cabstar

#32 Nový příspěvek od mufik »

Pod korbu jsem udělal jenom jednoduchý rám z jaklu 60x40x2,do kterého tlačí pístnice, jako pant jsem využil zadní spojovaci trubku rámu a pro pístnice je uchycení z jaklu 60x40x30, toto je vevařeno v prostoru kde jsou uloženy rezervy.Pístnice dvojčinné z "kardanka.cz", hydraulická jednotka tuším že ze sklápěcího čela avia.Pomocný rám jsem vypustil kvůli výšce korby a váze, funguje to tak už několik let.Dělal jsem to dost narychlo při stavbě, tak jsem se s výrobou nějak nemazlil.V TP je uvedeno valník, na STK žádný problém /už 3x/.V případě problému je otázka max. hodiny pístnice a jednotku vypreparovat a udělat STK.
Diferák, pokud je samosvor tak by neměly jít při zvednutí nápravy protočit lehce kola proti sobě, mohl by mít i někde zvenku označní LSD.Nějaké fotky můžu ještě udělat, ale nevím kdy to bude.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#33 Nový příspěvek od Requied »

Jsem rád, že kvůli domácí přestavbě nikdo moc neprudí.

Chci to udělat podobně, ale udělat ještě jeden nezávislý rám na kterém bude vše a použít jen jednu pistnici, kterou chci taky opřít o tu trubku. Tak snad to bude stačit.

Jake rozměry mají ty dvě pístnice?
Nemají problém sklopit plné auto hlíny, nebo ty kameny na fotce?

Fizz
Příspěvky: 7933
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#34 Nový příspěvek od Fizz »

Na té foto dvojitý ram je.

Na diffu bývá nálepka VLSD nrbo LSD, poznáš to jak píše muff, zvednutý zadek točíš kolem, open diff - kola ymse točí opačným směrem, LSD jde ztuha podke svornosti a kola se točí obě stejně.

Samosvor špatným olejem zničíš a to je škoda.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#35 Nový příspěvek od Requied »

Fizz... Ano na té fotce co jsem dal já, dvojitý rám je a proto jsem ji sem dal.

Fizz
Příspěvky: 7933
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#36 Nový příspěvek od Fizz »

S tim rámem je to odvislý od dvou věcí jednak nosnost, tj třeba že dáš paletu primo za kabinu o hmotnosti max nosnosti auta, druhá vec je torzní tuhost, kde při křížení musíš počítat s kroucením a pokud ten rám není vymyšlený dobře praská to právě za kabinou v uložení toho subramu, dražší nástavby mají uložení tak že šrouby jsou přes pružiny, hlavně u větších aut. Těch prasklých rámu už jsem tu několik měl, od toho ruce pryč. Taky se to stává když nejdo vozí korbu cepivanou ve vsech 4rech kloubech. Obecně rám na krut dělat co nejpružnější, za kabinou náběh, šroub až kousek dál, nebo pokud se dá ten subframe dotahnout az nad nápravu klidně právě tím náběhem.

U tenkých rámů hodně pomůže pokud máš předek korby posazený na gumě protože při nakládání ti to nemlátí přímo do rámu. Pokud chceš profily na ten podpůrný rám tak tu mám má to i ty kapsickovy držáky na srouby. Myslím že i ty příčle tam jsou. Celý za 500je to tvý, nebo urizka zadní půlka ramu cabstara, taky by to slo použít. 8) oboje se tu válí pak to poletí do hutí.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#37 Nový příspěvek od Requied »

Nevím jaké profily tam máš, ale doprava z Brna by byla dražší než materiál.

Mám v plánu oba rámy udělat z obyčejného jeklu 70x40x3.
Pro ty dvě tuny nákladu to bude muset stačit.

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Nissan cabstar

#38 Nový příspěvek od mufik »

Dvě pístnice jsem použil proto, aby rám pod korbou nemusel být až tak mohutný, síla při zvedání se rozloží.Ušetříš cca 50 kg na konstrukci, vyjde to samo trochu víc korun.I velké dempry v lomech používají pístnice dvě.Můj otrok už odvozil x set tun materiálu.Jasně že když je naložený tak ve zkřížení se rám trochu kroutí, tak to dělá i V3S a u ní se to bere jako velké +.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Fizz
Příspěvky: 7933
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#39 Nový příspěvek od Fizz »

Možná to blbě vyznělo, když se to nekrouti taj to praská, já jeden čas jezdil dost právě ve vlnách, ve výsledku se vyhodili i pera co se dávaly "navíc" aby to auto celkově změklo. Rám jsem měnil právě kvůli prasklinám. Pri výměně se ukázaly neorigo svary a "výztuhy" díky ním to bylo doslova roztrhaný ten rám.

Pokud budeš jezdi po silnici a po rovným neřeš to, pokud třeba hodně rozhoupaný a rozbitý polňačky tak rám spíš subtilní a proto se používají Učka a né jekly.

Mám tu jeden pridavny rám právě z auta co darovalo šasí.Když pojedu k bouracovi klidně to svezu. Takovou plečku mám několikátou. Výše uvedený fakta jsou duvody proč mají auta z Itálie a z Polska často lakovaný podvozky, a krásně, a za rok je rám jak nakoply dratosklo.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#40 Nový příspěvek od Requied »

Díky za nabídku, ale ten rám udělám teď v úterý, takže to zkusím.

Pístnice tam klidně dám taky dvě, jen mi to přišlo zbytečně předimenzovaný.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan cabstar

#41 Nový příspěvek od mape »

Chci dělat něco podobnýho..... Znamená má v koprivach VW LT 4,5 tuna a tak to asi uděláme jako sklápěč.
Ten podvozek je docela maso a má to i přední nápravu tuhou tak by to mohlo být i celkem vzdorny.
S tím pružením je to docela věda..... Hlavně všechno šroubovací..... Někde na YouTube je borec co z toho dokonce vyřezal příčky a našroubovat je tam právě kvůli pružnosti.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Fizz
Příspěvky: 7933
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#42 Nový příspěvek od Fizz »

8)

Pokud by tě to zajímalo hodně se to řeší u terénních nosičů námořních kontejnerů, tuhost kontejneru je problém, armáda atd... Tam se dá dohledat spousty dat, od reálných deformaci az po technická řešení.

Stejne tak terénní skříňová auta, řeší se to obvykke dvěma pevnými čepy nad nápravou, a jedním na středové ose rámu uloženým právě podélné s osou rámu/krutu.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Requied
Příspěvky: 333
Registrován: stř lis 12, 2014 5:35 pm
Bydliště: Hýskov

Re: Nissan cabstar

#43 Nový příspěvek od Requied »

Založil jsem nové téma, speciálně pro Hyundai h100, takže už budu pokračovat tam.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 8&t=111680

Fizz
Příspěvky: 7933
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nissan cabstar

#44 Nový příspěvek od Fizz »

Tak jsem se nedávno škrábal za uchem jestli ta špéra v diferaku na cabstaru stála za tu námahu a prachy.

Dneska jsem na tom uježděnym mokrym sněhu shodil dvě palety dlažby z auta a hotovka, bez uzávěrky bych zůstal viset v odvodnovacim žlábku v úplně rovným parkovišti. A jak tak teď couram v blátech s hnusu, dívám se pi svých stopách a prohrabnuti jednou stranou prakticky není a to tam mam VLSD s max svornosti neco kolem 20%.

Tam kde na velkym autě ještě v klidu tady uz stojíš, zvlášť s dvojmontáži a autem co má prazdny kolem 2t a většinu na předku.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan cabstar

#45 Nový příspěvek od mape »

Tak já jsem dneska vezl Avii dlažební kostky v tom marastu .... Sice asi jen dvě tuny ale teda uzávěrka můj velký kamarád.... Nedovedu si představit auto bez ní.....
A dokonce i prázdná ta Avie naprosto bez problémů.... Díky té uzávěrce....
Ale je pravda že já ji zapínám ne v případě problémů ale raději už tomu problemu predchazim.... Takže když vidím že bude divadlo tak včas zpomalit ,nechat ji tam v klidu zaseknout a pak jet..... Ještě jsem nikde nezůstal.
Ta Avie má prázdná 3,6 tuny ale myslím že je ta váha dobře rozložená díky tomu kontejnerovemu mechanismu.
Jinak vím že tyhle nakládačky zadohrabky ten problém všeobecné mají.... Všechno je vepředu a vzadu jen hliníková co nejlehčí korbička.... Sklopky jsou na tom o něco lépe ale ne o moc.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“