Avia Terrier
Avia Terrier
Dobrý den, mám takový dotaz a nevím kam ho zařadit, na fóru jsem odpověď nenašel... Neví někdo čirou náhodou, kde se dají sehnat díly na vozítko Avia terrier. V dnešní době se jich už pohybuje malinko. Je to podobné jako Magma či Variant. Vyrábělo se to v Kutné Hoře.. Ale táži se zda nevíte kde sehnat na to vozítko díly. Kulové čepy? A další.. dík
Re: Avia terrier...
Terrier – Česká multikára nekousala, ale dlouho nepřežila
Nejspíš ho ani neznáte. Já osobně jsem se s ním setkal jen jako s papírovým modelem. Reálně to ale bylo velmi užitečné a chytře vymyšlené auto, které by to asi dnes dotáhlo mnohem dál. Ovšem nepřišlo ve vhodnou dobu.
V devadesátých letech bylo v České republice uskutečněno několik pokusů o výrobu užitkového multifunkčního automobilu, který by byl vysoce variabilní a nahradil stárnoucí východoněmecké Multikáry. Možná se vám letmo vybaví vozítka Variant, Saurus, nebo Magma. Jeden z takových pokusů vzniknul i v továrně Avia v Kutné Hoře a dostal jméno Terrier.
Lehký užitkový automobil se dělal ve variantě 4x2 nebo s pohonem všech kol 4x4, který je ovšem bez redukce. Jako motor se používala atmosférická naftová devatenáctistovka s převodovkou od automobilky Peugeot. Motor je ale uložen podélně a místo poloos z něj vystupují kardany. Pohon všech kol tedy fungoval omezeným způsobem, absence mezinápravového diferenciálu zhoršovala chování na kluzkém povrchu.
Kabiny byly vlastní konstrukce a co nejjednodušší a nejrovnější. Díky tomu bylo možné snadno vyrábět prodloužené verze nebo dvojkabiny až pro pět pasažérů. Masivního úspěchu se však Terrier nedočkal a potkat dnes nějaký je malý zázrak. Přitom majitelé s ním jsou prý spokojení, protože jako pracant je dobrý. Máte jej vy nebo znáte někoho ve vašem okolí, kdo podobný vzácný kousek udržuje v provozu? Pokud ano, dejte mi vědět, docela rád bych to auto někdy viděl naživo.
https://www.garaz.cz/clanek/terrier-ces ... ezila-1843
Nejspíš ho ani neznáte. Já osobně jsem se s ním setkal jen jako s papírovým modelem. Reálně to ale bylo velmi užitečné a chytře vymyšlené auto, které by to asi dnes dotáhlo mnohem dál. Ovšem nepřišlo ve vhodnou dobu.
V devadesátých letech bylo v České republice uskutečněno několik pokusů o výrobu užitkového multifunkčního automobilu, který by byl vysoce variabilní a nahradil stárnoucí východoněmecké Multikáry. Možná se vám letmo vybaví vozítka Variant, Saurus, nebo Magma. Jeden z takových pokusů vzniknul i v továrně Avia v Kutné Hoře a dostal jméno Terrier.
Lehký užitkový automobil se dělal ve variantě 4x2 nebo s pohonem všech kol 4x4, který je ovšem bez redukce. Jako motor se používala atmosférická naftová devatenáctistovka s převodovkou od automobilky Peugeot. Motor je ale uložen podélně a místo poloos z něj vystupují kardany. Pohon všech kol tedy fungoval omezeným způsobem, absence mezinápravového diferenciálu zhoršovala chování na kluzkém povrchu.
Kabiny byly vlastní konstrukce a co nejjednodušší a nejrovnější. Díky tomu bylo možné snadno vyrábět prodloužené verze nebo dvojkabiny až pro pět pasažérů. Masivního úspěchu se však Terrier nedočkal a potkat dnes nějaký je malý zázrak. Přitom majitelé s ním jsou prý spokojení, protože jako pracant je dobrý. Máte jej vy nebo znáte někoho ve vašem okolí, kdo podobný vzácný kousek udržuje v provozu? Pokud ano, dejte mi vědět, docela rád bych to auto někdy viděl naživo.
https://www.garaz.cz/clanek/terrier-ces ... ezila-1843
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Avia Terrier
Další informace:
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?t=89742
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... ac92123e6a
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?t=89742
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... ac92123e6a
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Avia Terrier
Jeden stojí už asi 15 let zaparkovanej pod jednou kůlnou, jezdím okolo něj.
Re: Avia Terrier
Tedy Leo más to zmáklí! Motal jsem se u vývoje těhle auťíček a vím toho hodně málo. No když se to vyvyjelo, byl to těžký porod. Každý prototyp jezdil po fabrykách, nebo mezi níma, ať už všechny možný avie, tak i teriery. Těch motorů se v tom zkoušelo mraky. Myslím že v jednom prototipu byla i škodovka, to aby se šlo cestou co nejjednodužšího využiťí dostupných věcí. První prototypy měli diferáky z avie. No všichni se tomu tenkrát smáli. Pamatuju si, Pepik co to stavěl, montoval že měl kvůli tomu i nějakou přezdívku, jistě hanlivou. Ale už si nepanatuju jakou. No skončilo to s ťím maxitunelem Kutnohorské avie. Tenkrát to všechno skončilo. Chlapi přišli po neděli do práce a skoro všechny mašiny fuč. I skříňky s vercajkem byly pryč. Většina tam měla i svoje věci. I tu almaru co v ní měli chlapi chlast jim odvezli. To asi někdo čuměl, když urazil zámek a otevřel ji!
No škoda, většina těch ,,dětských" bolesťí byla už vyřešena a už to šlo na svět solidně. Měly se na to dělat různé nástavby. V plánu byla plošina, skříň třeba jako pojízdná ďílna. Myslím že k tomu měli i hydraulické čelo. A možná že i malou ruku. Mělo to být také nosyč kontejneru. Ale spousty jen plánů. Některé se už neuskutečnily. Stejně jako avie. Co bylo všelijakejch prototypů! A nikdy se to nerealizovalo. Pořát někdo neco vymýšlel. Právě nástrojárna na to vždycky něco ,,kuťila" i já jsem se k tomu kolikrát namotal se svejma frézkama na kterejch jsem cosi na to dělal. Třeba jen dva kusy. Ale bylo i 20 ks. Jak kdy. I na toho teriera se toho po začátku dělalo kolik. Ale už mi to z hlavy vypadlo.
No škoda, většina těch ,,dětských" bolesťí byla už vyřešena a už to šlo na svět solidně. Měly se na to dělat různé nástavby. V plánu byla plošina, skříň třeba jako pojízdná ďílna. Myslím že k tomu měli i hydraulické čelo. A možná že i malou ruku. Mělo to být také nosyč kontejneru. Ale spousty jen plánů. Některé se už neuskutečnily. Stejně jako avie. Co bylo všelijakejch prototypů! A nikdy se to nerealizovalo. Pořát někdo neco vymýšlel. Právě nástrojárna na to vždycky něco ,,kuťila" i já jsem se k tomu kolikrát namotal se svejma frézkama na kterejch jsem cosi na to dělal. Třeba jen dva kusy. Ale bylo i 20 ks. Jak kdy. I na toho teriera se toho po začátku dělalo kolik. Ale už mi to z hlavy vypadlo.
Re: Avia Terrier
ty kuláky - nebudou kompatibilní s Aviovými? Nebo něčím jiným, chtělo by to porovnat.
Taky jsem na Yuťub viděl rusáky jak rozebíraj a opravujou kulový čepy.
Nebylo to nijak extra náročné.
Taky jsem na Yuťub viděl rusáky jak rozebíraj a opravujou kulový čepy.
Nebylo to nijak extra náročné.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Avia Terrier
nejni, na škodovky 120 dělají repasovatelný s mazničkou, pravděpodobně by upravili jakýkoliv čep na repas verzi
malej traktorista v malým traktoru
Re: Avia Terrier
Jeden Terrier stojí v Mladějově v muzeu.
https://www.mladejov.cz/uvodni-stranka
Jinak, co tady čtu, typický devadesátkový příběh. Spousta plánů v konstrukci spousta utracených peněz, spousta vizí a pak se člověk dočte, že se toho prodalo pár kusů. Dojela na Liazka, dojel na to Zetor, dojela na to Praga a ČKD a další a další.
https://www.mladejov.cz/uvodni-stranka
Jinak, co tady čtu, typický devadesátkový příběh. Spousta plánů v konstrukci spousta utracených peněz, spousta vizí a pak se člověk dočte, že se toho prodalo pár kusů. Dojela na Liazka, dojel na to Zetor, dojela na to Praga a ČKD a další a další.
Re: Avia Terrier
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.