PROBLÉM S BRZDAMA VW POLO

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: PROBLÉM S BRZDAMA VW POLO

#16 Nový příspěvek od petr j »

jestli máš všechno nové, máš blbě nastavenej samostav a leží ti ta páka, co je v ní zaháklé lano na náboji a už nemůže dál. po poskládání musíš nejdřív našlapat pedálem,aby samostav vymezil vůli v rozpěrce a pak až seřídit krok ruční brzdy, jinak bude mít ta páka s lanem krátkej chod. pokud jsi neměnil tu rozpěrku, může bejt vymačkaná - krátká - nebude to brzdit taky. můžeš ji navařit, nebo vyměnit. záleží, jak jsi bohatej

mirek4x
Příspěvky: 521
Registrován: úte říj 21, 2008 8:51 pm

Re: PROBLÉM S BRZDAMA VW POLO

#17 Nový příspěvek od mirek4x »

mě ta ruční brzda funguje dobře, když zastavím na kopci zatáhnu ručku tak auto bezproblému drží, ale zajízdy nebrzdí, mě by proto zajímalo jestli např. při 50 km/h když zatáhnu ručku jestli dokáže ruční brzda auto zastavit, v mím případě auto nezastaví.

pech.
Příspěvky: 585
Registrován: pát říj 24, 2008 7:22 am

Re: PROBLÉM S BRZDAMA VW POLO

#18 Nový příspěvek od pech. »

ruční brzda má za povinnost udržet auto zatížené na max. provozní hmotnost v daném stoupání, hodnoty se dozvíš v díl. příručce.

u škodovek jsou skutečně zadní brzdy o mnoho větší a tudíž i výkonnější, než u aut bežné koncepce, přávě proto, že je škodovka vzadu mnohem těžší, tudíž to tam má opodstatnění. u auta klasického, je zadek lehký, tudíž brzdný účiněk zadních kol musí být malý, aby nešla do smyku, a tak se tam dávají většinou hodně malé bubny/kotouče a ještě s omezovačem účinku podle zatížení. ten pro ruční brzdu nefunguje, ale zase mám měhší ovládací síly pro pakny..

takže pokud si najdeš nějakej rigol krpál asi největší v okolí, a ručka ti tam na něm auto bez problémů udrží, je to v pořádku.

Uživatelský avatar
Frantík
Příspěvky: 706
Registrován: pát črc 27, 2007 11:15 am
Bydliště: Plzeň

Re: PROBLÉM S BRZDAMA VW POLO

#19 Nový příspěvek od Frantík »

petr j píše:
Frantík píše:Přesně tak. Buď sou šišatý kotouče nebo špatná montáž. Ocelový kartáč nemusí odstranit větší vrstvu rezu!! Lepčí je šábr. Ten malej šroubek není podstatnej, sílu brzd a dotlačení obstarávají kolové šrouby. Ty kotouče byly nový? Jaký výrobce? Zakalil si je?
náhodou, v tom ti budu trošku odporovat.dotlačení dělaj fakt kolové šrouby a šroubek jen přidržuje kotouč při montáži, aby se třeba nepootočil ale už jsem to, co napsal kolega o něco vejš viděl na vlasní oči. ten šroubek byl zalomenej tak, že ho koukalo tak 0,1mm nad náboj a tím, že nedali kotouč tou bejvalou dirkou na ten zalomenej šroub, zůstal jim kotouč na jedné straně zvedlej stejně, jako když pod ním zůstane bordel. nejlepší by bylo, kdyby si Mirek 4x vyplnil bydliště a mrklo se na to na místě ;-)
Oporovat nemusíš. Měl jsem na mysli to, že ten pidišroubek nepřenáší brzdný moment. Jeho účel je toliko montážní pomocník. Samozřejmě pokud ho někdo blbě zalomí, tak bude dělat neplechu. O tom žádná.

Ručka je individuální u každého modelu auta. Mam doma aut hodně a co sem jich měl předtim. U některejch mi ručka bezproblémově uvede zadní kola do smyku kdykoliv si vzpomenu (u všech Un - bubni, Alfa 146 - kotouče, Fiat 600!!! - bubni), ale pak taky byly stroje, kde jsem měl fšechno nový (žežulík 1200) a prd. Jakž takž držela na kopci. Třeba deltička mi taky jen tak drží, ale tam by to chtělo nový lana :red: , Aro to samý, ale tam je vše OK. Zkrátka jak která.
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)

Uživatelský avatar
chavier
Site Admin
Příspěvky: 2568
Registrován: úte črc 03, 2007 9:50 pm
Bydliště: okres Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: PROBLÉM S BRZDAMA VW POLO

#20 Nový příspěvek od chavier »

VW polo typ 86 (75-81) nema automaticky samostav, musi se shodit buben a aretaci roztahnout pakny, melo ty vyhody i nevyhody. Pak se zacal pouzivat ten trojuhlenicek, ktery pri brzdeni pomoci pruziny pada dolu, moje zkusenost je, bud se zadrhne a nebo jde i opacnym smerem, pak ma pedal mrtvy chod.

Uživatelský avatar
Frantík
Příspěvky: 706
Registrován: pát črc 27, 2007 11:15 am
Bydliště: Plzeň

Re: PROBLÉM S BRZDAMA VW POLO

#21 Nový příspěvek od Frantík »

chavier píše:VW polo typ 86 (75-81) nema automaticky samostav, musi se shodit buben a aretaci roztahnout pakny, melo ty vyhody i nevyhody. Pak se zacal pouzivat ten trojuhlenicek, ktery pri brzdeni pomoci pruziny pada dolu, moje zkusenost je, bud se zadrhne a nebo jde i opacnym smerem, pak ma pedal mrtvy chod.

No moje zkušenost s německejma samostavama je taková, že se to jako samostav jenom jmenuje, ale samo se to nenastaví. :D Vždycky je nutný to šroubovákem donastavit. A je jedno, jestli je to od BMW, Forda, Opel, VW, ... No a co je na mým DAFu!!! :shock: to sem si i dělal náčrtek, než sem to rozhodil, páč něco tak nesmyslnýho, to sem eště nežral. To je pořád samý táhýlko, rohatka, západka, pružinka tam, pružinka sem a krleš. :tyty: Jediný funkční samostavy mělo starý Uno, 127, 128...... Naprosto primitivní a funkční. Bohužel pak tam pro soudruhy z NDR začli montovat ty německý patenty a je to v háji.
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“