Zetor 4011 - klikovka, šály

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
matess
Příspěvky: 130
Registrován: sob pro 27, 2008 11:23 am

Zetor 4011 - klikovka, šály

#1 Nový příspěvek od matess »

Kompletně sem odkouřil kliku :'( koupil jsem si zetor 4011 stim že mlátí ojnice na klice tak sem objednal šály stejné jako tam byly a kompletně všechny vyměnil po skompletování nastartuji paráda tak vyjedu a tak 5 km od baráku zjistim že mam malý tlak oleje najednou se začal pálit olej a než sem dojel domu tak to tlouklo víc než pred repasí, schodim vanu a pouzdra na ojnicích na šlupku a ojetá klika.Hořejšek motoru vypadá že vydržel,ale ktomu všemu mi ještě vylítla mrazovka ale je hodně orezlá tak nsnad jen kvůli tomu. :'( :'(

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Co sem uďelal špatně ???

#2 Nový příspěvek od Krcaka1 »

Pokud se dávají nové šály, tak snad změřím mikrometrem čepy na klikovce jak na průměr, tak na ovalitu, jsou tam předepsané nějaké rozměry a ovality, pokud nejsem v tolerancích, tak nechám klikovku přebrousit a na patřičnej přebroušenej rozměr koupím šály a je to 100%.Koupit nové sály na starou klikovku a předpokládám bez proměření je z mého pohledu prasárna.
Mrazovky časem prorzí, já to řeším tak, že je podetřu silikonem a dám tam pod ně jěště měděný plech, tak aby vůbec voda něla na zátku.

Uživatelský avatar
Radek01
Příspěvky: 976
Registrován: stř pro 05, 2007 10:01 am
Bydliště: Hranicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Co sem uďelal špatně ???

#3 Nový příspěvek od Radek01 »

Taky mi na 4011 teďka prorezla jedna mrazovka a mám v olejí (teda už spíše v emulzi) 3 l vody.

Dneska jsem to vypustil a je to pěkný humus ta emulze je kompletně všude a a je to zasr..ý jako jetel. Zítra ještě zhodím vanu, sítka a kam se dostanu tak to všechno vytřu hadrou. Zvažuji že než tam naliji nový olej tak to propláchnu naftou. Že bych nalil do motoru tak 7 l nafty a litr oleje a natočil to, nechal tak 5-10 miniut běžet a pak to vypustím. Potřebuji se zbavit těch zbytků emulze které jsou úplně všude. Dneska jsem profukoval zvedací tyčky a vyfokl jsem z toho něco jako zkažený jogurt (olej + voda + 45 let starý karbon z M6A). A co se týče těch šálků tak to jsis dost zavařil, já měl teďka taky ty moje dole, jsou děsně sedřené, ale dal jsem je zpátky, musejí vydržet až do celkové generálky.
Potřeboval bych aby měl den mnohem více hodin, ať stihnu alespoň zlomek toho co plánuji. (www.coolsvatba.cz)

sekalsemmalo
Příspěvky: 4258
Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
Bydliště: cyklostezka

Re: Co sem uďelal špatně ???

#4 Nový příspěvek od sekalsemmalo »

tak kde se stala chyba?jsem uplne zdesenej a soucitim s tebou.mazalo to????radte kluci,at se poucime pro priste.
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

Re: Co sem uďelal špatně ???

#5 Nový příspěvek od zetkamz »

No - pokud jsem dělal motor,tak vždycky jsem ho nechal pomalu půl dne klepat pod dohledem,než jsem vyjel z vrat,protože ten motor je těsný a není zaběhlý - nechat běžet a občas měnit otáčky,než si to sedne,i když to nebyla celá generálka.Pokud to sleduješ a maže to,nenaděláš následně moc škody.
Host do domu - čagan do ruky

Uživatelský avatar
ola
Příspěvky: 6098
Registrován: úte říj 21, 2008 8:09 pm
Bydliště: Kůsek od Vsetína

Re: Co sem uďelal špatně ???

#6 Nový příspěvek od ola »

Ahoj,nechtěl bych s tebou nejak polemizovat protože nejsu žádný expert ale já sem udělal kliku,dokonce sem tam kdysi dával úplně jiné užší šálky a ještě sem je podkládal pléškem z plechovky,hlavní bylo,že to pasovalo na kliku a jezdil sem s tím hned a v pohodě.
Synovi zase dělali předloni kliku ve staré zajeté firmě co generálkovala motory už za komouša a ti také říkali hlavně to nenechávat klápat někde na dvoře ale zajíždět hned v tahu,tak,že se také hned jezdilo.
Tak já nevím,vidíš jak se názory liší ale hlavní je,že to v podstatě funguje tak i tak.
Pokud byla ta klika když to dával dohromady v pořádku(také nemusela)tak by to mohl být nejaký renonz v mírách těch nových šálků.
Čím věčí kladivo, tým věčí odborník, kurva podaj ně to pořádné kladivo!
Kůkni na triála.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=19240

matess
Příspěvky: 130
Registrován: sob pro 27, 2008 11:23 am

Re: Co sem uďelal špatně ???

#7 Nový příspěvek od matess »

Měl sem tu známího co tomu rozumí víc než já a hledaly sme chybu, ale na nic nepřišly ty sundavací půlky ojnic a bloku jsem nijak nepřehodil ani neotočil šály dal správný a správně, dneska pudu přeměřovat, základní chyba je asi že to mělo minimální tlak oleje, čerpadlo je ale dobrý tak prý tlak musel někudy utíkat tak ještě musím kouknou na čepi v pístech. A nemuhlo se to stát až tím že my vytekla voda a prostě se to upeklo ??? Omlouvám se za neodborné názvy ale tak jsem přeci jen elektrykář což je asi hlavní problém týhle závady. Jo a nevíte někdo kde a zakolik by my přebrousily tu kliku. Všem moc dík :friends:

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Co sem uďelal špatně ???

#8 Nový příspěvek od jirka_holub »

A oleje bylo dost? Nevytekl ti nekde cestou pri te jizde ? To by vedlo ke ztrate tlaku a :'(
Kdyz jsi ho pak vypustil pri ohledani skody, bylo ho stejne jako jsi pred jizdou naplnil?

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Co sem uďelal špatně ???

#9 Nový příspěvek od Krcaka1 »

zetkamz: Tak, Tak, souhlasím, nám se traktor po GO motoru 2 krát přidusil na otáčkách, okamžitě vypnout motor, nechat schládnout a pak pokračovat v záběhu.Teď už má natočeno přes 1000Mh a šlape jak hodinky a když má 80C i olej je prohřátej, tak na volnoběh 550ot/mim maže 1,5 barů a to používám M7ADS V trojka ADS bylo v zimě moc husté a tlak vyletěl až na 10 barů, tak se musel dlouho zahřívat než se mohl zatížit.

matess
Příspěvky: 130
Registrován: sob pro 27, 2008 11:23 am

Re: Co sem uďelal špatně ???

#10 Nový příspěvek od matess »

Oleje bylo pořád stejně, co sem nalil to sem vypustil. Tak sem dneska zase kus rozebral všechny šály v pohodě akorád ta jedna na ojnici prostě totálně na šlupku že je ojetá i ojnice tak olej moh utíkat tudy proto nízký tlak, ale proč se takle jedna sjela to nevym je to druhá od kabiny a je možý že sem přehodil tu sundavací půlku s třetí od kabiny jestli to má tak velkej rozdíl :(

Uživatelský avatar
stano 4011
Příspěvky: 1157
Registrován: ned črc 22, 2007 9:12 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Co sem uďelal špatně ???

#11 Nový příspěvek od stano 4011 »

pri tychto starsich strojoch nikdy nevies co je origos a co nie , je dost mozne ze kluka bola brusena nie na vsetkych valcoch rovnako ,to znamena ze hlavne loziska si mal napr, po 1 vybruse a ojnicne po 2 a zrovna ten druhi od kabiny mal uz 3 az 4 vybrus a ty si si to nevsimol a dal si tam rovnaky , jednoznace pozri stare loziska [vsetky] a porovnaj vybrusy ,a zmeraj kluku,len cisto teoreticky po rozobrani si mal dobre dotiahnute a zaistene sroby na loziskach?,ja som mal hlavne po 1 vybruse a ojnicne po 3 VSETKY

sekalsemmalo
Příspěvky: 4258
Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
Bydliště: cyklostezka

Re: Co sem uďelal špatně ???

#12 Nový příspěvek od sekalsemmalo »

ja jsem dneska o tom mluvil s kolegou,vyhlasenym motorarem liazakem tady na jablonecku a on rikal,ze se to muselo vsechno merit,ze na klice muzes mit na kazdem lozu jinej vybrus.ze nejde vzit sadu a dat to tam.ze kdyz byla klika lechce mazla,tak to normalne zalapovali smirkem.a jeste tam hlidali axialni vuli na klice.
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí

Uživatelský avatar
Frantík
Příspěvky: 706
Registrován: pát črc 27, 2007 11:15 am
Bydliště: Plzeň

Re: Co sem uďelal špatně ???

#13 Nový příspěvek od Frantík »

Tyhle spodový práce dělam nerad a vždy s někým, kdo si už něco udělal. Nicméně, vim, že není od věci si na stole vždy dát a složit jeden lágr, protočit, vyzkoušet vůle a popř i na hmat zkontrolovat. Olej byl jak starej? Jakej? Olejový filtr? Někde u starších motorů výrobce doporučoval vždy při takových pracech provést kontrolu olejového čerpadla!!! Jo ono každé řemeslo chce své a hlavně zkušenosti. A aby ty zkušenosti nebyly extra drahý a bolestivý, pak nezbývá než je nabývat od někoho staršího a zkušeného. Jenže dneska se na školách učí prd, praxe se shání taky blbě, no je to těžký.

To zabíhání je různý. Třeba motory do modelů letadel se zabíhají na volnoběh a to vybrbláním cca 3 nádrží. Výbrus bych osobně zajížděl tak, že bych se řídil návodem Fiata. Začínáme pozvolnou jízdou a s počtem najetých kilometrů zvyšujeme nároky na výkon. Po cca 1500km můžeme už motor zatěžovat naplno. Určitě je dobré sledovat tlak, teplotu atd a i při začátcích vyřadit, plynem na volno protočit otáčky hodně a pak pokračovat.

Pokud je klika lízlá, vem jí šmirglem, sežeň nějakej starší lágr, dopasuj a ono to bude jezdit. Ale někoho zkušenýho k ruce jenom doporučuju.

Ať se daří :friends:
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

Re: Co sem uďelal špatně ???

#14 Nový příspěvek od zetkamz »

Netvrdím,ž e přesně půl dne,ale kdyby to kontroloval doma bez vyjetí a našel tu špatnou zátku,tak nešla ven voda atd.To je těžko - kdyby.....
Ale spíš mě to připadá - neprotočil se ten šálek?
A názor na záběh - 100 lidí a 150 názorů.Je fakt - kolikrát zabíháš nový stroj,abys mohl dát objektivní názor - teda myslím normálního smrtelníka v normálním životě - pokud to nemáš jako součást zaměstnání - 2x,3x?
Host do domu - čagan do ruky

matess
Příspěvky: 130
Registrován: sob pro 27, 2008 11:23 am

Re: Co sem uďelal špatně ???

#15 Nový příspěvek od matess »

Olej i filtr byli nový Olej Mogul AD. Tomu že se ta šála protočila docela věřim protože jinak by se těško ojela i ojnice :shock: Du si koupit šmirkl papír a dam na tu protočenou starší ale pěknou šálu a skusim to natočit pak vám dam vědět co a jak :friends:

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“