Elektromechanický posilňovač riadenia

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
romiix
Příspěvky: 3
Registrován: úte čer 10, 2014 7:00 pm
Bydliště: Nové Zámky

Elektromechanický posilňovač riadenia

#1 Nový příspěvek od romiix »

Zdravím,

máte niekto skúsenosti s elektromechanickým posilňovačom riadenia pre malotraktor?
Vzhľadom na použitie motora z M22 (iba 15 HP) by sme sa radi vyhli použitiu hydrauliky s konštantným odberom výkonu - nezanedbateľným vzhľadom na výkon motora.
Cieľom je aby sa s traktorom nebáli robiť ani osoby so slabšími rukami - po úrazoch a pod. a pri tom zostal čo najväčší výkon motora pre prácu.

Z akého auta použiť? Ako zapojiť oklamať riadiacu jednotku?

Vďaka!
Systém používa na pomoc vodičovi pri točení volantom elektromotor. Aby zistil, akú veľkú silu má vyvinúť, obsahuje snímač krútiaceho momentu. Ten sníma silu, akou točí vodič volantom a na základe pokynov od elektronickej riadiacej jednotky vytvorí potrebnú asistenčnú silu. Motor je s riadením prepojený podobne, ako hrebeňové riadenie. Na základe zmeny odporu pri deformácii snímača krútiaceho momentu (môže byť použitý aj iný typ snímača) zvýši alebo zníži elektronická jednotka silu elektromotora.
http://automix.atlas.sk/revue/831337/ak ... c-riadenia

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromechanický posilňovač riadenia

#2 Nový příspěvek od Ondras83 »

škoda fabia, vw polo, seat ibiza

http://img.mediacentrum.sk/gallery/600/2101389.jpg

nevim jestli je to uplne dobrej napad, nevim ted presne z hlavy, jeslti to servo nepotrebuje udaje ze snimace otacek, kterej je na rizeni, tzn. muselo by se pouzit toto rizeni a slozitejsi elektronika a nebo dat snimac pod volant, jako ma napr. Octavia I.generace a odtamtud posilat udaje RJ a potom servu...

uplne normalne bych pouzil klasicky servocerpadlo a servorizeni z auta (napr jako mam ja nebo klasickou prevodku rizeni s posilovacem)...to bere cca 2kw motoru pri dorazu v rizeni, mam motor 1201 a kdyz to servo zapnu (pouzivam ho zatim na klasickou silovou hydrauliku) tak to motor skoro ani nepozna, nejakej odpor tam samozrejme je, ale rekl bych, ze je naprosto zanedbatelnej a ten vykon motoru neni az tak dulezitej, potebujes kroutak a to ten diesel dvouvalec ma mnohem vetsi, nez ten muj benzinovej 4valec...takze si mylsim, ze to je zbytecna komplikace
Naposledy upravil(a) Ondras83 dne stř říj 07, 2015 12:24 pm, celkem upraveno 1 x.

honzauta
Příspěvky: 1250
Registrován: čtv úno 12, 2009 8:31 pm

Re: Elektromechanický posilňovač riadenia

#3 Nový příspěvek od honzauta »

Taky o tom přemýšlím na URSUS C 360, podívej se na yutube a hledej - Wspomaganie elektryczne. Tam jsou názorné ukázky i jak řídí na místě 5 letý prcek. Většinou používají posilovače z dodávek od Renaultu.

romiix
Příspěvky: 3
Registrován: úte čer 10, 2014 7:00 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromechanický posilňovač riadenia

#4 Nový příspěvek od romiix »

honzauta píše:Taky o tom přemýšlím na URSUS C 360, podívej se na yutube a hledej - Wspomaganie elektryczne. Tam jsou názorné ukázky i jak řídí na místě 5 letý prcek. Většinou používají posilovače z dodávek od Renaultu.
Toto vyzerá byť presne to čo chcem! Vďaka!
Ondras83 píše:škoda fabia, vw polo, seat ibiza
Ja som chcel hydrauliku úplne vynechať.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“