prehrievanie motora 1.7d

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
martyn
Příspěvky: 508
Registrován: úte led 06, 2015 7:29 pm
Bydliště: Senica

prehrievanie motora 1.7d

#1 Nový příspěvek od martyn »

Majstri poradte mi prosim
Mam to napisane uz aj v mojom vlakne ale nikto nic nenapisal. Mam na mojom traktore chladic 1202 a motor sa mi prehrieva. Teplomer mam kapilarovy a mam ho zapojeny na motore, vyvode kde bola expanzka alebo kurenie. Je to tak uprostred motora. na chladici je ale vadne viecko, system nema pretlak. Saharu aj ventilator mam z favorita a pustam ho manualne uz ked som v zelenom poli. Dostanem sa az do cerveneho necham na volnobeh a nic sa nedeje. Ked prepusti termostat tak voda tecie cez prepad chladica a trocha cez viecko. Mam tam 6 litrov vody.
dalujem za rady
Kazdy sme nejako zacinali.....

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3795
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: prehrievanie motora 1.7d

#2 Nový příspěvek od exot »

Nechceš to schematicky nakreslit? Takhle aby se v tom prase vyznalo.;)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: prehrievanie motora 1.7d

#3 Nový příspěvek od oco13 »

v prvom rade , nové víčko chladiča - systém musí byť pretlakový , lebo pri vyššom tlaku voda vrie neskôr.
v druhom rade - vetrák musí isť trvale rýchlosť traktora a teda aj prúdenia vzduchu je xkrát menšia ako u auta - toto treba nahradiť.
V treťom rade - skúsil by som vyhodiť termostat , len na skúšku :hm:
A za štvrté porovnal by som plochu originalneho a tvojho chladiča , či tam náhodou nie je dosť podstatný rozdiel.
Príklad fiat punto 1.2 má dvojnásobnú plochu chladiča oproti 1202 ale objem motora je rovnaký.

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3795
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: prehrievanie motora 1.7d

#4 Nový příspěvek od exot »

Co se chladícího výkonu týká lze vycházet +- z poučky 1/3 výkon na klice 1/3 energie ve výf plynech a 1/3 energie odvedena chlazením. Výkon chlazení lze do jisté míry zvětšit vyšší rychlostí chladícího vzduchu nebo pak větší teplosměnnou plochou chladiče (prosím neplést s rozměry chladiče).
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“