Avia 31 + převodovka Avia + náprava V3S
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- šaman
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte říj 20, 2009 7:37 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
motor s prevodovkou avia
chlapi mam takovej dotaz,kdyz pouziju motor+prevodovka (5ti kvalt) AVIA a zadni napravu V3S s origo. gumama,bude rychlost teto sestavy vyssi nez kdyz by byla zadni naprava z AVIE s origo. gumama?
jde mi o to jestli bude potreba resit jeste nejakou pridavnou prevodovku.
diky za informace....
jde mi o to jestli bude potreba resit jeste nejakou pridavnou prevodovku.
diky za informace....
Re: motor s prevodovkou avia
Přečti si o kousek vedle téma: "moc rychlý traktor". Tam se řeší něco podobného. Podle mě bude tvoje sestava ještě rychlejší, než v popisovaném tématu.
- šaman
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte říj 20, 2009 7:37 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: motor s prevodovkou avia
jj ale on ma 4kvalt (jine odstupnovani rychlosti) a rozvodovku V3S (nevim co to umi)...
ale jak se zda,tak jsem tohle tema jaksi zalozil zbytecne navic
tak pozadam o smaznuti a budu pokracovat ve spolecnem tematu "moc rychly traktor"
ale jak se zda,tak jsem tohle tema jaksi zalozil zbytecne navic
tak pozadam o smaznuti a budu pokracovat ve spolecnem tematu "moc rychly traktor"
Naposledy upravil(a) šaman dne úte bře 16, 2010 8:11 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: motor s prevodovkou avia
4-kvalt má na 1 pomer cca 5.6:1,na 2 2,6:1,na 3 1,4:1 na 4 1:1 a redukčná V3S má prevody 2,14:1 a 0,75:1.
- šaman
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte říj 20, 2009 7:37 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: motor s prevodovkou avia
a 5ti-kvalt asi nebude o moc pomalejsi ze?
Re: motor s prevodovkou avia
5-kvalt má rýchlejšiu aj 1 aj spiatočku a to je najdôležitejšie.R=4.8:1 1=5.4 :1 2=3.1:1 3=2:1 4=1.4:1 5=1:1
Na 4-kvalte je R asi 6:1.
Na 4-kvalte je R asi 6:1.
Re: motor s prevodovkou avia
Ta zpátečka je jednoznačně lepší na 4-kvaltu (6,1 nebo 4,8:1).
Ale 5-kvalt má zase lepší rozložení jednotlivých stupňů. Když budu uvažovat volnoběh motoru Avie na 600 ot/min. tak se 4q ujede za hodinu 1000m a s 5q 1030m (to zase není takový rozdíl).
Uvažuji sestavu:
Motor: Avia
Převodovka Avia 4 nebo 5 kvalt
Redukční převodovka V3S
Zadní náprava V3S a kola 8,25x20 (klasika V3S).
Ale 5-kvalt má zase lepší rozložení jednotlivých stupňů. Když budu uvažovat volnoběh motoru Avie na 600 ot/min. tak se 4q ujede za hodinu 1000m a s 5q 1030m (to zase není takový rozdíl).
Uvažuji sestavu:
Motor: Avia
Převodovka Avia 4 nebo 5 kvalt
Redukční převodovka V3S
Zadní náprava V3S a kola 8,25x20 (klasika V3S).
Avia 31 + převodovka Avia + náprava V3S
Dobrý den, prosím má někdo zkušenost s použitím motoru avia 31 s převodovkou avia napojenou přímo na nápravu V3S bez použití další převodovky nebo redukce.Vložil jsem mezi to převodovku z garanta a je to za 1. zbytečně dlouhé, za 2. má to obrovskou sílu.Tak bych rád zjistil jak by to fungovalo bez té vložené převodovky než to začnu kuchat. Děkuji.
Re: Avia 31 + náprava V3S
Jenom stručně: bude to celkem rychlé. Pro představu rychlost bude cca poloviční, než měla AVIA - a to díky kolovým redukcím, které zpomalují 2,14:1.
A jestli si to narychlo (a správně dokážu představit), budeš mít asi více zpáteček, než kvaltů dopředu.... , ale třeba se mýlím.
Zkus si s tím nejdříve zatočit nanečisto, než začneš budovat (nemusel jsi doteď mít na jedné z převodovek zařazenou zpátečku?)
A jestli si to narychlo (a správně dokážu představit), budeš mít asi více zpáteček, než kvaltů dopředu.... , ale třeba se mýlím.
Zkus si s tím nejdříve zatočit nanečisto, než začneš budovat (nemusel jsi doteď mít na jedné z převodovek zařazenou zpátečku?)
Re: Avia 31 + náprava V3S
Traktor už je postavenej,ale zdá se mi to moc dlouhý.řezení je stejné jako u auta,řadím avií,druhá slouží jako redukce, když na jedné nechám zpátečku, bude jezdit pořád dozadu.
Re: Avia 31 + náprava V3S
Bude to hodně rychlý.Je to jako by jsi na garantu měl tak čtyřku.Ta by mohla mít převod 1 ku 1.Já mám Avii 31 s pětikvaltem a redukční V3s.Rychlé rychlosti jen na cestě,ostatní jen s redukcí.Pětku rychlou jen na jízdu na volnoběh z mírného kopce,čtyřka na rovině udělá tak padesát.Mám kola 16*20.Zpátečka rychlá jen sólo,s károu jedině na redukci,jinak přez spojku,protože jinak nestíháš točit.Bez druhé převodovky to nemá význam jako traktor.V3s náprava je oproti avii pomalejší,ale zase jsou větší kola,tak se to zrychlí.Nevím jaké kola máš ty,ale utčitě asi malý typu 15,3 nebo 16 mít na tom nebudeš,neměl by jsi klasický brzdy,který se tam nevejdou.Určitě máš 20,nebo 24.Najdi si tu tabulky s převodovejma poměrana,nevím jestli tam bude ale ten Garant.V3s a Avia nápravy tam najdeš,tak tam zjistíš výslednej poměr.
Re: Avia 31 + náprava V3S
ja to takhle mam nasvim traktoru motor avia prevodovka 4g a jeto v poho jen jedna zpatecka a 4 vpred.
Re: Avia 31 + náprava V3S
no na jednicku na pul plinu to jede tak 3 až 4 km takze pri vioravani zemaku na volnobech brach ukociruje v poho vioravac. na 4 pri plnem plinu tak 30. ale to stim nejezdim pac konstrukce traktoru to moc nedovoli to so ty zemedelsky vule v rizeni. traktor pouzivam napoli aj do lesa zhruba 3m dreva vpoho tahne na 3do kopca napul plinu po ceste samo sebou . pokud das poradny vzorek a nechces stim lamat skalu neni co resit jeto kratky stroj neco okolo 2.20. samozrejme ze 4x4 seto neda srovnavat.
Re: Avia 31 + náprava V3S
jo a na zpatecku jeto v poho a to nejsem zadnej dovijakej pilot
-
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte úno 16, 2016 7:36 pm
- Bydliště: Holice
Re: Avia 31 + náprava V3S
Ahoj kluci, přesně tohle téma jsem hledal, jen tu není tolik názorů a zkušenost jen od Davose. Řeším podobný problém, komponenty mám doma, jen se do toho dát. Logicky, Avia může jet cca 70km/h a má tuším 16" kola. Při spojení s v3s nápravou, kde origo kola 20" mají průměr někde cca 95cm to musí být logicky ryclejší, odhaduji cca 100km/h a tím že to má v kolech reeukce 1:2 odhaduji zpomalení na cca 50, co by mohlo bejt fajn. No a mám v plánu disky z 9t vozu na zadek a když bych tam dal nižší pneu, které mají průměr cca 85cm tak by to mohlo být fajn. Rychlost/síla/rozměry, vše ideální. Škoda, že vás to tu neřešilo víc. Jinak mám doma připravenou celou avii s motorem po go a převodovka je tam vyměněna za 5kvalt. Do teď mám obrovskej trakturek a tohle by mohlo bejt fajn, vymýšlím na jaro plán. Jinak ještě jeden postřeh. Mám se jet podívat k pánovi, kterej si stavěl parádní traktor už před mnoha lety. Měl avii motor, převodovku, ale nevim jestli 4g, nebo 5g pak doma dělanou stálou převodovku 1:2 něco ve stylu tohoto
pak nápravu v3s a klasický starý kola 12,5-20 a říkal super. Oře s tím na dvojku, stahuje celé klády v lese a zároveň přejíždí mezi vesnicema cca 5km a je to i celkem rychlí, prej na nejvyšší kvalt snad 50km/h, což si nedokážu moc představit jet 50, ten můj mě ve 30 zahazuje, měřil sem to podle gps, nicméně pokud si to bude jen tak bakat po silnici s pěkným povrchem cca 40, tak super, seš ze silnice rychle pryč. Fakt nevim, co vy na to? Nemůžu se rozhodnout.
pak nápravu v3s a klasický starý kola 12,5-20 a říkal super. Oře s tím na dvojku, stahuje celé klády v lese a zároveň přejíždí mezi vesnicema cca 5km a je to i celkem rychlí, prej na nejvyšší kvalt snad 50km/h, což si nedokážu moc představit jet 50, ten můj mě ve 30 zahazuje, měřil sem to podle gps, nicméně pokud si to bude jen tak bakat po silnici s pěkným povrchem cca 40, tak super, seš ze silnice rychle pryč. Fakt nevim, co vy na to? Nemůžu se rozhodnout.