Umístění čerpadla

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Jarda 4x2
Příspěvky: 200
Registrován: stř črc 18, 2007 11:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Umístění čerpadla

#1 Nový příspěvek od Jarda 4x2 »

Můžete mi dát pro inspiraci nějaké foto kdo mate v traktůrku motor z jawy jak máte umístěno čerpadlo na olej s náhonem od klikovky . Jestli to teda někdo má
V jednoduchosti je krása

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Umístění čerpadla

#2 Nový příspěvek od petr j »

nevím, jestli to tak někdo má ale myslím si, že na to nemá ten motor dost sil, aby ti to čerpadlo rovnou od kliky 1 : 1 utáhl

Uživatelský avatar
Johny Deer
Příspěvky: 227
Registrován: čtv led 03, 2008 8:50 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Umístění čerpadla

#3 Nový příspěvek od Johny Deer »

jojo přesně tak ten motor to napřímo neutáhne to čerpadlo se dává až za převodovku a nebo to vyřešit tak jak to mám já a udělat hydrauliku přez pumpu a taky to funguje perfektně
správnej opravář má pořádný kladivo

Jarda 4x2
Příspěvky: 200
Registrován: stř črc 18, 2007 11:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Umístění čerpadla na motor Jawa 250

#4 Nový příspěvek od Jarda 4x2 »

Samozdřejmě že 1:1 nepřipadá v úvahu , ale jestli to jawa 250 neutáhne s by se dalo debatovat protože taky záleží na průměru hydr . válců do kterých čerpadlo tlačí . Převod na čerpadlo budu dávat 1:5 a 80mm silný válec si myslim že nebude problem abych zvedl metrák víc stejně zvedat nepotřebuji . Vývod z kliky mě připadá konstrukčně lepší
V jednoduchosti je krása

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Umístění čerpadla

#5 Nový příspěvek od petr j »

dělej jak umíš ale nezapomeň, že jestli to chceš převodovat nějakým řemenem, jen málo z čerpadel je stavěné tak, že snesou radiální tah na hřídelku.navíc i převod 1.5 ti ten motor asi neutáhne. a jak hodláš to čerpadlo k té klikovce za chodu připojovat ?

Jarda 4x2
Příspěvky: 200
Registrován: stř črc 18, 2007 11:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Umístění čerpadla

#6 Nový příspěvek od Jarda 4x2 »

Mam vyvedenou hřídel z motoru z levé strany uloženou v ložisku na které mam řemenici pro náhon pro čerpadlo . S radialním tahem hřídelky čerpadla máš pravdu budu dělat uložení hřídelky ve dvou radiálních ložískách tak , že se hřídelka čerpadla jenom poveze . Ale to víš je to taky tak trochu pokus s tim motorem . To já jenom jestli to nekdo taky nedělal
V jednoduchosti je krása

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Umístění čerpadla

#7 Nový příspěvek od petr j »

a jak to budeš za chodu připojovat ?

Jarda 4x2
Příspěvky: 200
Registrován: stř črc 18, 2007 11:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Umístění čerpadla

#8 Nový příspěvek od Jarda 4x2 »

Čerpadlo bude šponováno pružinou takže se bude pořád napínat a když povolim pružinu tak se povolí řemen a tim pádem ho mužu odpojit .
V jednoduchosti je krása

Uživatelský avatar
sajgonak
Příspěvky: 322
Registrován: sob lis 01, 2008 2:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Umístění čerpadla

#9 Nový příspěvek od sajgonak »

Chlapi, to asi nepůjde. Už se to tu kolikrát řešilo. Motor z motorky neutáhne hydraulické čerpadlo :tyty:
není šance. Ani to nezkoušej vyrobit. Např. já mám motor z Avie a připojeno čerpadlo mám na posilovač řízení. Když stojím na místě a zatočím kolama, tak slyším, jak mi klesají otáčky na motoru, který má 80 koní.

mirda
Příspěvky: 49
Registrován: pát pro 11, 2009 12:14 pm

Re: Umístění čerpadla

#10 Nový příspěvek od mirda »

Mám malotraktor s motorem Jawa 250, vývod na čerpadlo přímo z klikovky, přímo bez výpínání ( stále běží pokud běží motor.) V provozu cca 5 let.
Zvedne až "po krk zaoraný" jednoradličný koňský pluh v těžké, mokré jílovité půdě tak na 1/4 plynu. Pokud stoupnu na závěs pluhu , zvedne mých 95 kg na volnoběžné otáčky, bez znatelného poklesu otáček.
Toto jsou moje zkušenosti s hydraulikou poháněnou motorem jawa. Tedy ne, že to nejde .

Chápu, že stavitelé malotraktůrků s motocyklovým motorem jsou považováni za ne "plnohodnotné" , avšak ne každý doma využije "velkostroj K10000" . Jardo pokud jsi to od března nevyřešil tak směle to toho.

HonzaT.
Příspěvky: 730
Registrován: stř srp 19, 2009 10:26 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Umístění čerpadla

#11 Nový příspěvek od HonzaT. »

Já to vzkoušeny nemám,ale myslím,že by to ten motor mohl zvládnout.Použil bych tam čerpadlo z nějakyho osobáku z řízení,ktery se mě zdá ideální,a ktery už má řemenicu (a tu dyžtak předelal z plocháča na kliňák)a je stavěny na radiální namáhání a udělal bych tam dostatečnej převod dopomala,třeba těch 5:1 a mělo by to fungovat.U osobáku je většinou převod mezi klikou a čerpadlem mírně do rychla,nebo tak nějak 1:1 a Jawa250 má zhruba pětinovej výkon,jak běžnej osobák,takže s tim převodem 4:1,nebo 5:1 by to mělo trochu normálně fungovat.A s otáčkama bych se netrápil,není problém při zvedání trochu přidat plyn.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Umístění čerpadla

#12 Nový příspěvek od Terablick »

Výkon "běžného" osobáku nechme stranou, ale pozor na tlak. Čerpadlo z posilovače z auta má poloviční tlak než hydraulický ;-). Cca 80 Atm ;-). Čily síla na stejném pístu bude poloviční. A také poměrně malý průtok (což by nemuselo vadit).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
winch
Příspěvky: 2210
Registrován: stř bře 11, 2009 12:08 am
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: Umístění čerpadla

#13 Nový příspěvek od winch »

Riešil som to kamošovy asi 20 rokov naspäť, možno viac.Na skrini bol navarený duralový valček s dvoma naklápacími ložiskami a guferom.Cez to prechádzala hriadelka vyrobená z imbusovej skrutky (asi M 24,neviem už), a ten vnútorný šesťhran zapadal do matice ktorou je pritiahnuté reťazové kolečko na kluke.Potom tam mal prevod remienkom na prevodovku zo spálenej vrtačky a v sklučidle mal upnutú hriadel čerpadla.Čerpadlo bolo dosť malé asi ako päsť a doteraz také isté používam tiež vo vrtačke na prečerpávanie oleja zo suda do kanistra.Ta hydraulika mu služila dobre zopár rokov, ale potom tam dal motor z 1202.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.

HonzaT.
Příspěvky: 730
Registrován: stř srp 19, 2009 10:26 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Umístění čerpadla

#14 Nový příspěvek od HonzaT. »

Terablick píše:Výkon "běžného" osobáku nechme stranou, ale pozor na tlak. Čerpadlo z posilovače z auta má poloviční tlak než hydraulický ;-). Cca 80 Atm ;-). Čily síla na stejném pístu bude poloviční. A také poměrně malý průtok (což by nemuselo vadit).
Právě tím výkonem bych se zabejval,protože ten požene čerpadlo...a s tím se musí počítat při volbě převodovyho poměru určenyho na cokoli.A pokud si dokážeš představit,co je to za tlak a jakou silu dokáže vyvinout na píst,podle tebe třeba těch 80 Atm.,tak podle toho tomu přikládáš důležitost...Podle mě je například těch 80 plnně dostačující,ale taky samozřejmě záleží na konstrukci a na délce pák...

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Umístění čerpadla

#15 Nový příspěvek od Terablick »

Jasně že stačí 80 Atm. Jde jen o to dobře spočítat plochu dna pístu na požadovanou sílu ;-). A já nemyslel ani tak výkon ve smyslu kolik ho má ta Jawa, ale spíš co považuje za "průměrné" auto. Dnešní "průměrné" auto má někde mezi 70 a 120 HP (když nepočítám mini auta ani motory nad cca 1600ccm... Běžné je i auto se 400HP. Moje má třeba 193HP. Takže říct jednoduše že Jawa 250 má výkon x/x "běžného auta" prostě nejde ;-). Má nějaký daný výkon v HP. Tečka. Je to dvoutakt, takže krouťák je jinde a na druhou stranu jen jednoválec... Prostě se nedá nijak srovnávat s autem ;-). Má nějaký výkon, nějaký krouťák a tím je dané co může nebo nemůže (při správném zpřevodování) pohánět. Asi každý motor utáhne čerpadlo. Otázka je s jakým převodem, tedy kolik bude schopné to čerpadlo dávat nejen tlaku, ale i objemu za minutu. Tím je ovlivněna rychlost výsuvu pístu (spolu s jeho objemem). Nic víc. Prostě to chce, spíš než řešit výkon motoru, názorně říct jakou váhu chce zvedat, na jaké páce, jaké čerpadlo a píst by použil atd ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“