spojenie prevodovky peugeot z rnd

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#16 Nový příspěvek od PA »

janeta píše:Zdravim, homokineticke klby su na poloosi tiez sparovane , ten vyberaci tisichran je až za klbom , takže to nevadi ako ho nasunieš do naboja , ty musis dat novu celu poloos , lebo sa už asi netrafiš . keby si mal v ruke kardan s križom a rovnomerne nim krutil tak by si to videl prečo musia byt sparovane , je o tom pisane
Hele, víš proč se homokinetický kloub takto jmenuje? Měl bys příspěvek přehodnotit.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

zbynek_
Příspěvky: 144
Registrován: ned úno 10, 2013 5:18 pm
Bydliště: Humpolec

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#17 Nový příspěvek od zbynek_ »

Ono u té poloosy kterou jsem zkracoval, to bylo tak že jedna strana kloubu byla pevně na tyči a druhý kloub se nechal sundat z toho tisícihranu.....no a tady se nechal ten kloub libovolně natočit a tudíž mohlo být vzájemné postavení obou kloubů pokaždé jiné....záleží jak ho tam zrovna nasadím. Nebo je tam nějaká ryska které jsem si nevšiml?

zbynek_
Příspěvky: 144
Registrován: ned úno 10, 2013 5:18 pm
Bydliště: Humpolec

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#18 Nový příspěvek od zbynek_ »

Už asi vím, ono to platí jen pro kardany...

janeta
Příspěvky: 61
Registrován: stř pro 25, 2013 8:43 pm
Bydliště: Orava

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#19 Nový příspěvek od janeta »

Zdravim PA , v tejto oblasti som samouk , ja si myslim ze na poloosi alebo kardane maju byt rovnake veci - bud klby alebo križe , ak je kardan v priamke tak natocenie krizov nevadi , podla mna sa neda sparovat klb a križ pri vyoseni kardanu
Zdravim zbynek , tak ty mas klb polos klb a križ za sebou?

PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#20 Nový příspěvek od PA »

Logicky ti musí být jasné, že nelze "spárovat" klouby u převodovky a u předního kola. U převodovky je zlomení určováno z největší části především výkyvem ramene, u kola potom složeným pohybem výkyvu ramene a zatáčení.

Nejdřív abysme si rozuměli.
Kloub = jakýkoli kloub, v tomto případě ten, který umožňuje přenos točivého pohybu (tedy ne např. kyčelní)
Kříž = kardanův kloub (KK)
Homokinetický kl. (HMK) = stejnoběžný kloub, tj. ten, který nevykazuje při zlomení chybu, zkreslení úhlové rychlosti. V praxi se používají nejvíce kuličkové konstrukce Rzeppa, jinou konstrukci kuličkového HMK měl např. GAZ 69 na pohon předních kol. Rzeppa je u nových aut u předního kola bez možnosti osového pohybu, na straně převodovky s posuvem, ale s menším rozsahem výkyvu. U starších aut byly u převodovky kamenové a pak tripoidní - jestli jsou tyto čistě stejnoběžné nevím, ale lze předpokládat, že pro uvažovaný rozsah zlomení jsou vyhovující. Pro přenos velkých sil se používají dvojité KK, což jsou konstrukčně dva KK těsně na sobě (V3S u předního kola).
KK je nutno použít ve dvojici (jedno kde umístěné), ale natočené (párování se mi zdá silné slovo, vstupní a výstupní vidlice shodně natočeny) tak, aby se eliminovala uvedená chyba, to je známé. Je třeba ale taky (zjednodušeně řečeno) zabezpečit, aby byly, pokud možno, stejně zlomené (i při pohybu zdroje a zátěže).
Těchto informací je plný internet.

On má dosti zalomenou hřídel, na jedné straně KK a tripod na druhé, což nemůže uspokojivě fungovat.
1. přidat KK do sestavy nelze, pač by se hřídel zkrátila a ještě více zalomila. Navíc by ztratila pevné vedení. Nahradit tripod KK a zařadit suvný člen - drážkovinu. Moc komplikované
2. Od počítače se mi zdá nejrychlejší vyzkoušet nahrazení KK kuličkovým HMK bez možnosti posuvu, tedy nějakým rozměrově přijatelným kloubem od předního kola osobáku. Poloosu svařit a přetrubkovat, trn (s tisícihranem do náby) odříznout a přivařit přírubu pro upevnění namísto KK.
Problém bych hledal v postupu, či vůbec možnosti svařování bez tepelné změny vlastností vnějších drah pro kuličky HMK.
Neradím, je to jen můj pohled od kompjůtru.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

Uživatelský avatar
kubos
Příspěvky: 244
Registrován: ned kvě 26, 2013 11:18 am
Bydliště: spisske vlachy

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#21 Nový příspěvek od kubos »

TAK V SOBOTU SOM BOL V SROTE NASIEL SOM POLOOS PRIBLIZNE TAKEJ DLZKY AKO JE POVODNY KARDAN A SKUSIM DAT NA OBE STRANY HOMOK. KLBY A SOM ZVEDAVY AKO TO BUDE FUNGOVAT A AK ANI TO NEPOMOZE TAK BUDEM MUSIET VYMENIT PREVODOVKY CO JE NAROCNEJSIE A CASU MAM STRASNE MALO

zbynek_
Příspěvky: 144
Registrován: ned úno 10, 2013 5:18 pm
Bydliště: Humpolec

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#22 Nový příspěvek od zbynek_ »

Díky PA za vysvětlení :) jelikož mám nějaké díly doma chtěl bych kardanový kříž na dif zachovat a přidat suvný člen s pružinou mezi ně a k převodovce dát druhý kardanový kříž který bude volně zasunut do převodovky stejně jako je ted ten kloub z auta. Chtěl bych se zeptat, bude mi to takto fungovat? Nebude mít kloub vlivem různých sil vylézat z převodovky a zalézat v té suvné části? nějak si to nedokážu představit, když mi to někdo trochu objasní budu moc vděčný... :friends:

Obrázek

PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#23 Nový příspěvek od PA »

Já si ale nedokážu představit, jaké bude uchycení KK u převodovky. Originál co já vím je na pevno, a posuvný je samotný systém kloubu u převodovky (auta s předním pohonem). Takže upevnit KK napevno, jako původní originál a posuvnou část bez pružiny, nebo jestliže je možnost posuvného uložení KK na převodovce, posuvnou vnější část vynechat zcela. Samozřejmě, jen pro jistotu podotýkám, nelze mít za těchto okolností tři klouby (dva kardany a ještě HMK) kvůli uložení.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

Uživatelský avatar
kubos
Příspěvky: 244
Registrován: ned kvě 26, 2013 11:18 am
Bydliště: spisske vlachy

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#24 Nový příspěvek od kubos »

tak som to konecne prerobil a vyskusal som to len na dvore a je to poriadny rozdiel potom dam foto dakujem vsetkym za pokec a rady

Uživatelský avatar
kubos
Příspěvky: 244
Registrován: ned kvě 26, 2013 11:18 am
Bydliště: spisske vlachy

Re: spojenie prevodovky peugeot z rnd

#25 Nový příspěvek od kubos »

dik za radu ale uz je to mynulost teraz som to mam spojene nie z rnd ale pridavna v3s a dorobeny predny nahon

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“