Otáčky volantu do plného rejdu

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Otáčky volantu do plného rejdu

#1 Nový příspěvek od Tom »

Ač se ten název tématu může zdát nic nevypovídající, jen tak by mne zajímalo, kolikrát musíte volantem otočit, než dosáhnete plného rejdu? Já mám na Haťanovi 0,25 otočky vůli a pak 3 otočky do plného rejdu, což se mi zdá celkem dost.
Nevíte jaká převodka řízení by ten poměr měla menší, nejlépe 1:1? Neboli jak moc zatočím volantem, tak moc se mi natočí kola?
Díky. A omlouvám se za možná zbytečný dotaz a tím zbytečné téma. Jen prostě nevím, jak to mám řešit, aniž bych si ukroutil ruce :typek:
P.S. Prozatím uvažuji o kolečku na volant, ale chtělo by to něco lepšího :prace:
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: Otáčky volantu do plného rejdu

#2 Nový příspěvek od Brendak »

Pokud tam nemas servo tak pujde ale tezsi zatacet.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Otáčky volantu do plného rejdu

#3 Nový příspěvek od rezis »

Ja mam 6otaček doraz doraz ale je to moc. Zkusím vyměnit orstu a měl bych mít 3 ot a to už by mohlo být Ok.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Otáčky volantu do plného rejdu

#4 Nový příspěvek od AlexTc »

čím menší převodový poměr dáš, tím budeš potřebovat vetší sílu na otočení volantem. Já se musím někdy přizvedávat na lopatě abych vůbec zatočil

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčky volantu do plného rejdu

#5 Nový příspěvek od jano »

Tom píše:Ač se ten název tématu může zdát nic nevypovídající, jen tak by mne zajímalo, kolikrát musíte volantem otočit, než dosáhnete plného rejdu? Já mám na Haťanovi 0,25 otočky vůli a pak 3 otočky do plného rejdu, což se mi zdá celkem dost.
Nevíte jaká převodka řízení by ten poměr měla menší, nejlépe 1:1? Neboli jak moc zatočím volantem, tak moc se mi natočí kola?
Díky. A omlouvám se za možná zbytečný dotaz a tím zbytečné téma. Jen prostě nevím, jak to mám řešit, aniž bych si ukroutil ruce :typek:
P.S. Prozatím uvažuji o kolečku na volant, ale chtělo by to něco lepšího :prace:
Neviem čo si tým mienil, ale pokial sa jedná o pôvodné riešenie (továrenské), tak je asi najvhodnejšie. Na ceľkový prevod má zásadný vplyv dĺžka ramienka z prevodky riadenia.
Ak by si mal miesto troch otáčok jednu, riadenie by Ti mohlo vytrhnúť aj z rúk, ťažko by sa ovládalo. Každý výrobca tomu venoval max. pozornosť a preto je vhodné aj pri výmene prevodky riadenia nastaviť dĺžku ramienka tak, aby sa to čo najviac podobné originálu.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Otáčky volantu do plného rejdu

#6 Nový příspěvek od Tom »

jano píše:
Tom píše:Ač se ten název tématu může zdát nic nevypovídající, jen tak by mne zajímalo, kolikrát musíte volantem otočit, než dosáhnete plného rejdu? Já mám na Haťanovi 0,25 otočky vůli a pak 3 otočky do plného rejdu, což se mi zdá celkem dost.
Nevíte jaká převodka řízení by ten poměr měla menší, nejlépe 1:1? Neboli jak moc zatočím volantem, tak moc se mi natočí kola?
Díky. A omlouvám se za možná zbytečný dotaz a tím zbytečné téma. Jen prostě nevím, jak to mám řešit, aniž bych si ukroutil ruce :typek:
P.S. Prozatím uvažuji o kolečku na volant, ale chtělo by to něco lepšího :prace:
Neviem čo si tým mienil, ale pokial sa jedná o pôvodné riešenie (továrenské), tak je asi najvhodnejšie. Na ceľkový prevod má zásadný vplyv dĺžka ramienka z prevodky riadenia.
Ak by si mal miesto troch otáčok jednu, riadenie by Ti mohlo vytrhnúť aj z rúk, ťažko by sa ovládalo. Každý výrobca tomu venoval max. pozornosť a preto je vhodné aj pri výmene prevodky riadenia nastaviť dĺžku ramienka tak, aby sa to čo najviac podobné originálu.
Je to domácí traktor, takže tam je převodka jaká se šikla, tahle je pravděpodobně z Pobědy. Přemýšlel jsem, jestli tam nedat posilovač, nebo přímo hydraulické řízení, ale zas aby to nebralo tomu Jawáckému motoru výkon, asi to nechám takhle, a zvyknu si. Poku ovšem někdo nepříjde s nějakým lepším řešením.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Otáčky volantu do plného rejdu

#7 Nový příspěvek od Standam »

Zdravím, jak uvádíš, že máš traktor s motorem z motocyklu, předpokládám, že jeho váha (hlavně na přední nápravu) nebude zas tak velká aby jsi to musel řešit hydraulikou. Takový rozumný rozsah řízení je tak 3 otáčky od dorazu k dorazu, toho docílíš vhodnou délkou ramen jak na převodovce řízení, tak na nápravě. V tvém případě musíš zkrátit délku ramena na nápravě a nebo prodlužit na převodce řízení zhruba na dvojnásobek, nebo na nápravě zkrátit na polovinu. Připomínat, aby na středu páky na převodovce byla kola v přímém směru a řídící tyč v pravém úhlu k rameni na přední nápravě je určitě zbytečné. Standa.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Otáčky volantu do plného rejdu

#8 Nový příspěvek od Tom »

Standam píše:Zdravím, jak uvádíš, že máš traktor s motorem z motocyklu, předpokládám, že jeho váha (hlavně na přední nápravu) nebude zas tak velká aby jsi to musel řešit hydraulikou. Takový rozumný rozsah řízení je tak 3 otáčky od dorazu k dorazu, toho docílíš vhodnou délkou ramen jak na převodovce řízení, tak na nápravě. V tvém případě musíš zkrátit délku ramena na nápravě a nebo prodlužit na převodce řízení zhruba na dvojnásobek, nebo na nápravě zkrátit na polovinu. Připomínat, aby na středu páky na převodovce byla kola v přímém směru a řídící tyč v pravém úhlu k rameni na přední nápravě je určitě zbytečné. Standa.
Jj, díky, teď jsem to rozložil, a zase složil, ten šnek je vychechlaný na polovinu, tak se pokusím sehnat nějakou jinou převodku se stejným uchycením, ale co je hlavní, aniž bych nějak chtěl, tak jsem po složení "přišel" o čtvrt otáčkovou vůli, a od dorazu k dorazu to je teď asi 4,5 otáčky, což je o 1,5 otáčky míň než to bylo. Zatím ji tam nechám, a uvidím.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“