Mikro píše:Přesně tak povoluje se na tu stranu na kterou se to točí. Viz přiklad z praxe: povolujete hlavu strunového vyžínače,
když to cukne a povolí, tak si rozříznete ruku o ten nůž co zkracuje strunu
Takže u motoru, u prvního příspěvku, je to právě naopak. Povoluje se proti směru otáčení.
Tak jak to teda je ? Už fakt nevím.
U motoru bývá řemenice na pero a drážku, tudíž na matku nepůsobí její setrvačnost a nemá to takovou snahu se povolovat. Takže to asi udrží ta zajišťovací podložka.
Pro mě je spš záhada co naši překové sledovali tím, že na stařičkých autech maji šrouba pro připevnění disků na levé straně levé závity a v pravo pravé.
Při tehdejších "závratných" rychlostech se jim to přece němohlo povolovat když se to nepoviluje ani dnes při vyšších rychlostech.
Problem ale je, že matice bávají i uzavřené a NE uplně na všech starých autech to tak je, takže to nejde poznat a je to nekdy pěkná pakárna.
Mimochodem levé závity na levém kole má i mole Mazdička E2200 dodávka, pak to tak má i náklaďák GAZ 66 - ten má ale levé matice značené.
ZNAČENÍ levých matic je dobrým zvykem
Bývá třeba značené takovými drážkami na hraně matice - vypadá to jako záseky
jako kdyby někdo povoloval matici majzlíkem. Takhle jsou značený levý závity myslím na hřídelích větších brusek, na hřídelích pro frézy a pily.
Ale bývá ale i jiné značení.
U toho motoru z tohoto tématu bych čekal, že kdyby tam byl levý závit, tak by byla matka značená.
Mne spíš zaráží ta červená barva mezi řemenicí a hřídelí, jestli tam je, pak to je ještě přilepené závitovým lepidlem ! Pak to chce ještě mírně ohřát teplovzdušnou pistolí. K těm závitům, spojka motorové pily má také leví závit a dotahuje ji záběr do bubínku. Točí se do prava .
Mikro píše:Přesně tak povoluje se na tu stranu na kterou se to točí. Viz přiklad z praxe: povolujete hlavu strunového vyžínače,
když to cukne a povolí, tak si rozříznete ruku o ten nůž co zkracuje strunu
Takže u motoru, u prvního příspěvku, je to právě naopak. Povoluje se proti směru otáčení.
Tak jak to teda je ? Už fakt nevím.
U motoru to nejde rict. U nekterych se pouzivala klika na start a tam to bylo aby si to ta klika dotahovala. Ale tu myslim pujde kouknout jak zacina ta sroubovice na kterou stranu.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Takze zavit je prvy teda povoluje sa dolava co pri pravotocivom motore znamena ze by sa za chodu ta matka povolila no a preto je na nej poistna podlozka - vobec tu neplati to co na hriadeli cirkularky - toci sa doprava a tak sa v chode pritahuje.V sobotu som urobil pevnejsi kluc a dal som dolu remenicu (vid foto) a uz je u sustruznika, snad to zajtra urobi.