rizeni u pasaku ?
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
rizeni u pasaku ?
jak je udelany rizeni u tanku ? je tam diferak na kazdy strane brzda a kdyz jednu stranu zabrzdim tak na tu stranu to zataci ?? nebo tam je samosvornej diferak aby to jelo v pred ??
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: rizeni u pasaku ?
tak uz vim je to pres dve spojky..pepino píše:jak je udelany rizeni u tanku ? je tam diferak na kazdy strane brzda a kdyz jednu stranu zabrzdim tak na tu stranu to zataci ?? nebo tam je samosvornej diferak aby to jelo v pred ??
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
riadenie pásových vozidiel
No mohli by to by aj smerové spojky + smerové brzdy ale v dobách I. svetovej. Inteligentne sa to rieši planetovým smerovým ústrojenstvom (PSU).
Teda z rozvodovky nie diferencialu ide výkon cez PSU a smerovú brzdu.
PSU je zložené s vnútorného ozubenia na ktoré pôsobí pásová brzda, satelitov s unášaèom ktoré prenášajú výkon a vonkajšieho ozubania, ktoré vychádza z rozvodovky a teda prináša výkon. Pokial je PSU zabrzdené teda v klude, výkon cez neho prechádza bezo zmeny, pokial sa odbrzdí, nastáva znižovanie otáèok aj na nulu. Aby sa prekonal odpor pásu je tam brzda. Výsledkom je buï prudké obrátenie alebo pozvolné - záleží na brzde.
Toto všetko môže by ovládané hydromenièmi alebo pákami a pedálmi.
Pokial sú hydromenièe tak ovládanie je cez kormidlo prípadne volant...
Teda z rozvodovky nie diferencialu ide výkon cez PSU a smerovú brzdu.
PSU je zložené s vnútorného ozubenia na ktoré pôsobí pásová brzda, satelitov s unášaèom ktoré prenášajú výkon a vonkajšieho ozubania, ktoré vychádza z rozvodovky a teda prináša výkon. Pokial je PSU zabrzdené teda v klude, výkon cez neho prechádza bezo zmeny, pokial sa odbrzdí, nastáva znižovanie otáèok aj na nulu. Aby sa prekonal odpor pásu je tam brzda. Výsledkom je buï prudké obrátenie alebo pozvolné - záleží na brzde.
Toto všetko môže by ovládané hydromenièmi alebo pákami a pedálmi.
Pokial sú hydromenièe tak ovládanie je cez kormidlo prípadne volant...
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
riadenie pásových vozidiel
No vyrába som nevyrábal, ale som strojník od pásakov...DT 75 je moja vlajková loï.
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: riadenie pásových vozidiel
potreboval bych to videt nakresleny !!jano píše:No mohli by to by aj smerové spojky + smerové brzdy ale v dobách I. svetovej. Inteligentne sa to rieši planetovým smerovým ústrojenstvom (PSU).
Teda z rozvodovky nie diferencialu ide výkon cez PSU a smerovú brzdu.
PSU je zložené s vnútorného ozubenia na ktoré pôsobí pásová brzda, satelitov s unášaèom ktoré prenášajú výkon a vonkajšieho ozubania, ktoré vychádza z rozvodovky a teda prináša výkon. Pokial je PSU zabrzdené teda v klude, výkon cez neho prechádza bezo zmeny, pokial sa odbrzdí, nastáva znižovanie otáèok aj na nulu. Aby sa prekonal odpor pásu je tam brzda. Výsledkom je buï prudké obrátenie alebo pozvolné - záleží na brzde.
Toto všetko môže by ovládané hydromenièmi alebo pákami a pedálmi.
Pokial sú hydromenièe tak ovládanie je cez kormidlo prípadne volant...
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
riadenie pásových vozidiel
A k èomu Ti to prosim je treba?
Pokial nájdem solídny obrázok pošlem...
No neviem v reály to vyzerá jednoduchšie
Pokial nájdem solídny obrázok pošlem...
No neviem v reály to vyzerá jednoduchšie
Naposledy upravil(a) jano dne pon srp 20, 2007 9:46 pm, celkem upraveno 1 x.
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: riadenie pásových vozidiel
jen mne to proste zajimalo..jano píše:A k èomu Ti to prosim je treba?
Pokial nájdem solídny obrázok pošlem...
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
riadenie pásových vozidiel
Obrázok je v predch. správe
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: riadenie pásových vozidiel
jojo diky moc mohl by jsi mne prosimte poslat ten obrazek na mail v bpuvodni velikosti ? nebo pripadne celou knizku jestli ji mas naskenovanou ? muj mail je: pepino.rs@seznam.czjano píše:Obrázok je v predch. správe
- adam125
- Příspěvky: 788
- Registrován: úte říj 21, 2008 5:01 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: riadenie pásových vozidiel
Kdybys to už posilal tak bych tež prosil: aaa.adam@seznam.czPepino píše:jojo diky moc mohl by jsi mne prosimte poslat ten obrazek na mail v bpuvodni velikosti ? nebo pripadne celou knizku jestli ji mas naskenovanou ? muj mail je: pepino.rs@seznam.czjano píše:Obrázok je v predch. správe
Diky
Re: rizeni u pasaku ?
ten obrazek od jano [je to teda DT75 ???] predstavuje jednoduchy planetovy prevod funkcne schodny se smerovymi spojkami pouzitymi napr. u DT54 ,S60 apod. ,teda stroju pouzivanych i po druhe svetove znamy ,ktery take jezdil s DT54 slysel ,ze 75 ma udajne diferencial ,coz se mi nezdalo. smerove spojky byly udajne pouzity i u t34. funkne odlisne je dvojite planetove ustroji ,ktere se take pouzivalo u traktoru ,proti jednoduchemu melo navic lamelovou spojku. jednoduche diferencialy se udajne pouzivaly u lehkych zem. traktoru ,ale nevim o zadnem. dvojity diferak[cletrac] se pouzival u nemeckych polopasu. nove vojenske stroje maji udajne regenerativni rizeni ,coz ma zabezpecovat prevod energie ,ktera by se ztratila brzdenim jedne strany ,na druhou stranu. zjednodusene si lze princip rozlozeni energii predstavit jako jednoduchy diferak ,ktery ma obe poloosy ne brzdene ,ale navzajem spojene pres variator.
mel bych ohledne toho tematu par dotazu na bystre a zkusene mozky ,ale je to zase vice informaci ,tak uvidim ,jestli to vubec nak sesmolim.
mel bych ohledne toho tematu par dotazu na bystre a zkusene mozky ,ale je to zase vice informaci ,tak uvidim ,jestli to vubec nak sesmolim.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: rizeni u pasaku ?
Obrázok je DT 75, DT 54 mal smerové spojky, nie PSU. PSU je menej namáhané ako spojky, ale hlavne údržba je veľmi rýchla, prípadne aj výmena brzdového pásu neznačí demontáž portálu, ale iba výmenu pásu bez nejakej veľkej rozborky. Pri solídnom zaobchádzaní (včasnej úpravy napätia brzdového pásu) nutnosť výmeny pásu nehrozí. Nastavovanie je bez problémové, ľahko prístupne a hlavne úplne blbuvzdorné. Samozrejme "skrine brzdových pásov" nesmia byť zaolejované - potom je to na opravu, ale aj to je veľmi sofistikovane spravené, netreba dávať dolu pásy, portály, ale ide to relatívne jednoducho pretesniť.
Preto mám rád tento stroj, že je postavený pre ľudí a nie ako Mercedes - pre mechanikov.
Naskenované nemám nič a moc času na to nemám. Mám niekoľko rôznych návodov v češtine a katalogy jak na 54 aj 75 v originály.
Preto mám rád tento stroj, že je postavený pre ľudí a nie ako Mercedes - pre mechanikov.
Naskenované nemám nič a moc času na to nemám. Mám niekoľko rôznych návodov v češtine a katalogy jak na 54 aj 75 v originály.
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: rizeni u pasaku ?
Dvojité PSU má pravdepodobne BVP 70. Pod kormidlom bola páka redukcie, ale po jej použití na kormidle prvá poloha už nešla a bolo treba točiť ma doraz. Z toho sa dá usúdiť, že tam bolo dvojstupnové PSU, ktoré slúžilo aj ako redukcia. Hlavne však pri veľkých rýchlostiach nehrozilo zastavenie pásu bez predchádzajúceho spomalenia.