motor Belorus - bílý kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
drak 09
Příspěvky: 14
Registrován: stř led 19, 2011 5:32 pm

motor Belorus - bílý kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#1 Nový příspěvek od drak 09 »

Ahoj, mam problem s motorem v mačkači, je to D65 , prej byl přehozenej z nějakýho bělorusa bagra. Může to bejt hlava nebo prasklá vložka?
máte nějakej postup kudy nejlíp do toho?
Jde takhle říct odkud vítr vane, jestli to neni třeba prasklej blok?
jinak blok je z venku v pohodě, kontroloval sem ho a fridex v něm drží. celý to delší dobu neběželo a bylo to vypuštěne.. Znate to někdo?

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#2 Nový příspěvek od Tom »

Může být prasklá hlava, nebo třeba jenom špatné těsnění pod hlavou. Chce to rozhodit a podívat se.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

drak 09
Příspěvky: 14
Registrován: stř led 19, 2011 5:32 pm

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#3 Nový příspěvek od drak 09 »

Tom píše:Může být prasklá hlava, nebo třeba jenom špatné těsnění pod hlavou. Chce to rozhodit a podívat se.
Rozhodit lze všechno, ale prvně seberu trochu informací o tom co hledat.
Takže pokud někdo tenhle motor znáte, nebo se vám stalo to samý, tak se pochlubte v čem byla závada...

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1168
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#4 Nový příspěvek od Lišák1 »

Víc už ti nikdo asi neporadí. Sundej hlavu a dobře prohlídni těsnění, pokud bude propálené, tak sežeň jiné, asi by bylo vhodné líznout hlavu na brusce a máš to opravené. Pokud na něm nic nenajdeš, nech si odzkoušet hlavu natlakováním a podle toho je buď prasklá nebo ne. Když bude dobrá, hledej problém někde na vložkách, resp. prasklým bloku.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
cont33
Příspěvky: 3250
Registrován: úte říj 21, 2008 10:11 pm
Bydliště: Trenčín

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#5 Nový příspěvek od cont33 »

drak 09 píše:Ahoj, mam problem s motorem v mačkači, je to D65 , prej byl přehozenej z nějakýho bělorusa bagra. Může to bejt hlava nebo prasklá vložka?
máte nějakej postup kudy nejlíp do toho?
Jde takhle říct odkud vítr vane, jestli to neni třeba prasklej blok?
jinak blok je z venku v pohodě, kontroloval sem ho a fridex v něm drží. celý to delší dobu neběželo a bylo to vypuštěne.. Znate to někdo?
Píšeš že fridex ti v nom drží... Ako to myslíš??? upresni to! Ked naleješ plný chladič tak ti do druheho dna zostane plný??? Ja by som na tvojom mieste nedával hned dolu hlavu ale zhodil vanu pozrel či voda nepreteká okolo gumičiek na vložkách. Podla mna ked to bolo dlho bez vody odstavené, tak najskôr to tam prehrdzavelo a povolili gumičky.
ak niekto niečo chce tak pisať na cont7133@gmail.com Už tu niesom. V poslednom čase zaberá miesto každý príspevok.

drak 09
Příspěvky: 14
Registrován: stř led 19, 2011 5:32 pm

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#6 Nový příspěvek od drak 09 »

cont33 píše:
drak 09 píše:Ahoj, mam problem s motorem v mačkači, je to D65 , prej byl přehozenej z nějakýho bělorusa bagra. Může to bejt hlava nebo prasklá vložka?
máte nějakej postup kudy nejlíp do toho?
Jde takhle říct odkud vítr vane, jestli to neni třeba prasklej blok?
jinak blok je z venku v pohodě, kontroloval sem ho a fridex v něm drží. celý to delší dobu neběželo a bylo to vypuštěne.. Znate to někdo?
Píšeš že fridex ti v nom drží... Ako to myslíš??? upresni to! Ked naleješ plný chladič tak ti do druheho dna zostane plný??? Ja by som na tvojom mieste nedával hned dolu hlavu ale zhodil vanu pozrel či voda nepreteká okolo gumičiek na vložkách. Podla mna ked to bolo dlho bez vody odstavené, tak najskôr to tam prehrdzavelo a povolili gumičky.

kolik fridexu sem nalil, tolik ho zůstalo.zkusím to jeste jednou dolejt na uplne plnou a zkontrolovat.kdyby voda tekla okolo gumiček, co s tím, stejně by halva musela dolu ne? bez vody to bylo hodne dlouho... rekneme rok je to vzdycky jednou rocne napustene.kdyz shodim dolu svody a budou to delat vsechny valce naraz, tak je to gumickama a vodou v oleji, kdyz to bude delat jen jeden valec, tak to gumickami byt nemuze.chapu to spravne?
dal sem novej olej a fridex, po naliti fridexu sem to nastartoval do 5 minut. A hned kouřil bíle....

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#7 Nový příspěvek od Johny1490 »

To bude asi tesnenie pod hlavou. Mam tento motor v pásaku, zatial takito problem nebol tak tažko povedat.

Uživatelský avatar
cont33
Příspěvky: 3250
Registrován: úte říj 21, 2008 10:11 pm
Bydliště: Trenčín

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#8 Nový příspěvek od cont33 »

drak 09 píše:
cont33 píše:
drak 09 píše:Ahoj, mam problem s motorem v mačkači, je to D65 , prej byl přehozenej z nějakýho bělorusa bagra. Může to bejt hlava nebo prasklá vložka?
máte nějakej postup kudy nejlíp do toho?
Jde takhle říct odkud vítr vane, jestli to neni třeba prasklej blok?
jinak blok je z venku v pohodě, kontroloval sem ho a fridex v něm drží. celý to delší dobu neběželo a bylo to vypuštěne.. Znate to někdo?
Píšeš že fridex ti v nom drží... Ako to myslíš??? upresni to! Ked naleješ plný chladič tak ti do druheho dna zostane plný??? Ja by som na tvojom mieste nedával hned dolu hlavu ale zhodil vanu pozrel či voda nepreteká okolo gumičiek na vložkách. Podla mna ked to bolo dlho bez vody odstavené, tak najskôr to tam prehrdzavelo a povolili gumičky.

kolik fridexu sem nalil, tolik ho zůstalo.zkusím to jeste jednou dolejt na uplne plnou a zkontrolovat.kdyby voda tekla okolo gumiček, co s tím, stejně by halva musela dolu ne? bez vody to bylo hodne dlouho... rekneme rok je to vzdycky jednou rocne napustene.kdyz shodim dolu svody a budou to delat vsechny valce naraz, tak je to gumickama a vodou v oleji, kdyz to bude delat jen jeden valec, tak to gumickami byt nemuze.chapu to spravne?
dal sem novej olej a fridex, po naliti fridexu sem to nastartoval do 5 minut. A hned kouřil bíle....
ked fridex držal tak to bude chyba v hlave ked sa to prejavilo hned po naštartovaní. V lepšom prípade to bude len tesnenie ale môže byť niekde prasklina.
ak niekto niečo chce tak pisať na cont7133@gmail.com Už tu niesom. V poslednom čase zaberá miesto každý príspevok.

dratek
Příspěvky: 329
Registrován: čtv bře 05, 2009 9:39 am

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#9 Nový příspěvek od dratek »

Tady ty rady se mi zdají ukvapené,pokud se neztrácí voda a nebo pokud se nedělá z oleje emulze/únik vody do oleje a nebo naopak/nebo to nefučí do chladiče a nehází vodu ven tak by těsnění mohlo být v pohodě takže zbývá zapečené kroužky a to by ubýval olej protože by ho to spalovalo a tudíš i bíle kouřilo a nebo trysky + čerpadlo-nastavení,s prasklím blokem by to bylo obdobné-voda by šla do oleje nebo naopak,toto jsou základní příznaky pro další postup ale bezhlavě radit hned všechno demontovat je dost unáhlené

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#10 Nový příspěvek od Tom »

dratek píše:Tady ty rady se mi zdají ukvapené,pokud se neztrácí voda a nebo pokud se nedělá z oleje emulze/únik vody do oleje a nebo naopak/nebo to nefučí do chladiče a nehází vodu ven tak by těsnění mohlo být v pohodě takže zbývá zapečené kroužky a to by ubýval olej protože by ho to spalovalo a tudíš i bíle kouřilo a nebo trysky + čerpadlo-nastavení,s prasklím blokem by to bylo obdobné-voda by šla do oleje nebo naopak,toto jsou základní příznaky pro další postup ale bezhlavě radit hned všechno demontovat je dost unáhlené
No tak ono když nic nerozložíš, nic nezjistíš. A když sundá hlavu, tak to zas taková rozborka není. To může chodit kolem motoru, lomit rukama a říkat "Kurva co s tím může být". A to je bezvýsledné. Pokud do toho nevrtne, tak vědět nebude.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

drak 09
Příspěvky: 14
Registrován: stř led 19, 2011 5:32 pm

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#11 Nový příspěvek od drak 09 »

cont33 píše:
drak 09 píše:
cont33 píše:
drak 09 píše:Ahoj, mam problem s motorem v mačkači, je to D65 , prej byl přehozenej z nějakýho bělorusa bagra. Může to bejt hlava nebo prasklá vložka?
máte nějakej postup kudy nejlíp do toho?
Jde takhle říct odkud vítr vane, jestli to neni třeba prasklej blok?
jinak blok je z venku v pohodě, kontroloval sem ho a fridex v něm drží. celý to delší dobu neběželo a bylo to vypuštěne.. Znate to někdo?
Píšeš že fridex ti v nom drží... Ako to myslíš??? upresni to! Ked naleješ plný chladič tak ti do druheho dna zostane plný??? Ja by som na tvojom mieste nedával hned dolu hlavu ale zhodil vanu pozrel či voda nepreteká okolo gumičiek na vložkách. Podla mna ked to bolo dlho bez vody odstavené, tak najskôr to tam prehrdzavelo a povolili gumičky.

kolik fridexu sem nalil, tolik ho zůstalo.zkusím to jeste jednou dolejt na uplne plnou a zkontrolovat.kdyby voda tekla okolo gumiček, co s tím, stejně by halva musela dolu ne? bez vody to bylo hodne dlouho... rekneme rok je to vzdycky jednou rocne napustene.kdyz shodim dolu svody a budou to delat vsechny valce naraz, tak je to gumickama a vodou v oleji, kdyz to bude delat jen jeden valec, tak to gumickami byt nemuze.chapu to spravne?
dal sem novej olej a fridex, po naliti fridexu sem to nastartoval do 5 minut. A hned kouřil bíle....
ked fridex držal tak to bude chyba v hlave ked sa to prejavilo hned po naštartovaní. V lepšom prípade to bude len tesnenie ale môže byť niekde prasklina.
Tak uvidim co to vyvede pres sobotu tomu sundam svody kouknu odkad to tece a pujdu na to postupne. nemate nahodou nekdo na tenhle motor z belorusa nakres, jak to v nem vypada, popripade jake momenty na utazeni hlavy? je na nem stitek typ D65M

Uživatelský avatar
cont33
Příspěvky: 3250
Registrován: úte říj 21, 2008 10:11 pm
Bydliště: Trenčín

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#12 Nový příspěvek od cont33 »

dratek píše:Tady ty rady se mi zdají ukvapené,pokud se neztrácí voda a nebo pokud se nedělá z oleje emulze/únik vody do oleje a nebo naopak/nebo to nefučí do chladiče a nehází vodu ven tak by těsnění mohlo být v pohodě takže zbývá zapečené kroužky a to by ubýval olej protože by ho to spalovalo a tudíš i bíle kouřilo a nebo trysky + čerpadlo-nastavení,s prasklím blokem by to bylo obdobné-voda by šla do oleje nebo naopak,toto jsou základní příznaky pro další postup ale bezhlavě radit hned všechno demontovat je dost unáhlené
skus si ešte raz prečítať nadpis tohoto vlákna... :obchod:

bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák
ak niekto niečo chce tak pisať na cont7133@gmail.com Už tu niesom. V poslednom čase zaberá miesto každý príspevok.

dratek
Příspěvky: 329
Registrován: čtv bře 05, 2009 9:39 am

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#13 Nový příspěvek od dratek »

JO,tak to se omlouvám ,celkem jsem ten popis nedocenil,dále psal že se voda nestrácí tak jsem tomu ne zcela obviklému nadpisu nevěnoval podrobný rozbor,omlouvám se ještě jednou a uznávám že v tomto případě je demontáž nutná.

drak 09
Příspěvky: 14
Registrován: stř led 19, 2011 5:32 pm

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#14 Nový příspěvek od drak 09 »

dratek píše:JO,tak to se omlouvám ,celkem jsem ten popis nedocenil,dále psal že se voda nestrácí tak jsem tomu ne zcela obviklému nadpisu nevěnoval podrobný rozbor,omlouvám se ještě jednou a uznávám že v tomto případě je demontáž nutná.
Omlouvám se že sem Vás tím že se voda neztraci spletl.Ona se musí ztrácet,když je ve výfuku, jen v chladiči to nejde ani poznat.. změna hladiny byla fakt minimální.jedině že by to byl olej, ale na olej mi to přijde až moc málo mazlavé...

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: bílej kouř + voda barvy oleje z výfuku nafťák

#15 Nový příspěvek od Honza49 »

drak 09 píše:
dratek píše:JO,tak to se omlouvám ,celkem jsem ten popis nedocenil,dále psal že se voda nestrácí tak jsem tomu ne zcela obviklému nadpisu nevěnoval podrobný rozbor,omlouvám se ještě jednou a uznávám že v tomto případě je demontáž nutná.
Omlouvám se že sem Vás tím že se voda neztraci spletl.Ona se musí ztrácet,když je ve výfuku, jen v chladiči to nejde ani poznat.. změna hladiny byla fakt minimální.jedině že by to byl olej, ale na olej mi to přijde až moc málo mazlavé...
Tak je také možné,že část chladiče je také olejového čímž se chladí také olej a to může být příčinou,že voda je barvy oleje a to by znamenalo,že je kombinovaný chladič vadný, protože olej prosakuje do vody.Další závadu bílého kouře nemusí být zrovna prasklá hlava,ale nejprve bych překontroloval vstřiky,které když nekterý z nich je vadný tak to nespaluje naftu a ta jde ven přes výfuk v barve bílé.Proto je potřeba zvážit co nejdříve udělat.Já bych jak jsem psal udělal nastavení vstřiků na předepsané hodnoty znovu složil a zkusil motor natočit jak se chová.Když by nejevil zlepšení tak teprve bych pokračoval dále vylučovací metodou.Rád bych ještě věděl jestli je v motorové vaně olej smícháný s vodou což dělá šedou emulzi.

Odpovědět

Zpět na „Motory“