Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#1 Nový příspěvek od Wyky »

Ahoj všem. Sehnal jsem takovou hezkou, malou snekovou prevodovku s prevodem 40:1 a rad bych nejaky mensi navijak. Resim ale problem s tim, cim ho pres tu prevodovku pohanet. Existuje nejaky elektromotor na 12V, který by se dal pouzit? Vydrzel by to treba starter z nejakyho auta? Nebo treba obracene zapojeny dynamo? Nebo se dela primo nejaky motor s potrebnymi otackami a vykonem? Rad bych tahal mensi klacky po svazcich, zadny kubikovy klady a potom treba otepi vetvi pro stepkovac.
Jako nouzovku povazuji hydromotor, protoze bych musel dodelavat extra cerpadlo na motor.
Predem diky za odpovedi. 8)

Shrek
Příspěvky: 3338
Registrován: úte říj 21, 2008 8:55 pm
Bydliště: Ledeč nad Sázavou

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#2 Nový příspěvek od Shrek »

No, navijaky co mame na autech berou na prazdno 50-60A ve spicce cca 400A takze na nejakou praci s tim rychle zapomen.
Na vytazeni zapadleho kolegy nebo sebe to samozrejme staci, nicmene dostatecna kapacita baterek je nutnosti
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com

Uživatelský avatar
V9tek
Příspěvky: 60
Registrován: pon zář 24, 2007 12:49 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#3 Nový příspěvek od V9tek »

Starter použít určitě nepůjde není dělanej na dlouhou zátěž ložiska chlazení atd. Dynamo by použít určitě šlo je to vlastně motor akorád by se asi muselo trochu upravit.S odběrem proudu by asi problém nebyl na traktoru se alternátor stejně jenom fláká takže by alespon měl co dělat musel by bejt nějakej 90-120A a k tomu dimenzovaná kabeláž.

Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)

Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#4 Nový příspěvek od Pepino »

V9tek píše:Starter použít určitě nepůjde není dělanej na dlouhou zátěž ložiska chlazení atd. Dynamo by použít určitě šlo je to vlastně motor akorád by se asi muselo trochu upravit.S odběrem proudu by asi problém nebyl na traktoru se alternátor stejně jenom fláká takže by alespon měl co dělat musel by bejt nějakej 90-120A a k tomu dimenzovaná kabeláž.

Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)

Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.
no ona ani ta hydrauliku neni taková hitparáda, ale určitě lepší než ta ele..
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
brtenak
Příspěvky: 57
Registrován: čtv zář 17, 2009 7:47 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#5 Nový příspěvek od brtenak »

Pepino píše:
V9tek píše:Starter použít určitě nepůjde není dělanej na dlouhou zátěž ložiska chlazení atd. Dynamo by použít určitě šlo je to vlastně motor akorád by se asi muselo trochu upravit.S odběrem proudu by asi problém nebyl na traktoru se alternátor stejně jenom fláká takže by alespon měl co dělat musel by bejt nějakej 90-120A a k tomu dimenzovaná kabeláž.

Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)

Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.
no ona ani ta hydrauliku neni taková hitparáda, ale určitě lepší než ta ele..
Zdravim.Já bych to až s tím startérem neviděl až tak černě.Dneska se už dělají s převodovkou ty už tolik nechlastaj :vysmech: A dokud na něm udržíte ruku tak bych se o nej nebál.Samozřejmostí odvíjení lana bez startéru,startér používat jen k navíjení.Ale hydraulika je hydraulika :) nebo ještě pohon navijáku náhonem.

vilo380
Příspěvky: 255
Registrován: čtv lis 05, 2009 9:49 pm
Bydliště: slovensko

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#6 Nový příspěvek od vilo380 »

podľa mna je ten elektrický pohon najlepší, len keby bolo aspom 24V, aj lokomotivy majú elektro pohon a nie hydro :) ( aj ked sa jedná o naftový motor, vždy kolesá pohána elektrika)
malosériové sústruženie, vyrobím alebo navrhnem aj celé funkčné prvky (medziprevodovky, navijáky...)
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz

Uživatelský avatar
cartmanxv
Příspěvky: 535
Registrován: úte lis 06, 2007 7:59 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#7 Nový příspěvek od cartmanxv »

To sice jo, ale ten motor co pohání lokomotivu je rozměrově trošku jinde :smich:
Tak dlouho jsem si stavěl malotraktory, až jsem si koupil Zetor.....
Zetor 5718

Uživatelský avatar
V9tek
Příspěvky: 60
Registrován: pon zář 24, 2007 12:49 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#8 Nový příspěvek od V9tek »

Bych řekl že ani není problém v tom jakou použít technologii ale spíš z jakejch to poskládat komponent a snadno dostupnech vhodnejch elekromotorů právě moc není, navíc 12v rozvod při potřebným výkonu motoru na to není zrovna ideální, jak žíká vilo380 lepčí by bylo použít 24v, potom by tam byla poloviční proudová zátěž a nemusely by se dávat tak silný kabely.
Každopádně starter bych určitě nepoužil je navrženej tak aby zatočil a apak v klidu vychladnul
Při použití v navijáku bys navíjel tak 2- 5 minut než by se vlivem proudovýho zatížení samy odpájeli uhlíky - v tom lepčím případě ! :)

Shrek
Příspěvky: 3338
Registrován: úte říj 21, 2008 8:55 pm
Bydliště: Ledeč nad Sázavou

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#9 Nový příspěvek od Shrek »

Uffff, odber 400A a kapacita batrie je snad vsem jasna :-/ pro offroad k tahani z bahna naprosto postacujici, jakakoliv dlouhodoba prace naprosto nesmyslna
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com

hajney
Příspěvky: 1413
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#10 Nový příspěvek od hajney »

A co takhle dodělat vývod od motoru? A bude to navíjet třeba na volnoběh.

Uživatelský avatar
V9tek
Příspěvky: 60
Registrován: pon zář 24, 2007 12:49 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#11 Nový příspěvek od V9tek »

Shrek píše:Uffff, odber 400A a kapacita batrie je snad vsem jasna :-/ pro offroad k tahani z bahna naprosto postacujici, jakakoliv dlouhodoba prace naprosto nesmyslna
400A to je masakr, když by to někdo dělal, tak by odběr proudu neměl moc překročit proud co je schopnej dodat alternátor. Dejme tomu že běžnej alternátor dává tak 90A, tak kdyby stejnej odběr proudu měl i elektromotor, co by poháněl naviják, tak by to mělo výkon kolem 1 kw a to při vhodným spřevodování by bylo na nějakej menší stroj myslím dostačující.

Uživatelský avatar
petrak
Příspěvky: 545
Registrován: úte zář 28, 2010 2:53 pm
Bydliště: Prostějovsko

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#12 Nový příspěvek od petrak »

V9tek píše:Starter použít určitě nepůjde není dělanej na dlouhou zátěž ložiska chlazení atd. Dynamo by použít určitě šlo je to vlastně motor akorád by se asi muselo trochu upravit.S odběrem proudu by asi problém nebyl na traktoru se alternátor stejně jenom fláká takže by alespon měl co dělat musel by bejt nějakej 90-120A a k tomu dimenzovaná kabeláž.

Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)

Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.
Do serie ne to je na nic kotva a buzení musí být zapojeny paralelně ale i tak to při převodu 1:40 je docela čaj neutahne to osobák(vyřazeno odbržděno) za to to bere jen cca 40A odzkoušeno. Starter ani náhodou- je dělanej na krátkodobou zátěž takže elektro nee.

Uživatelský avatar
petrak
Příspěvky: 545
Registrován: úte zář 28, 2010 2:53 pm
Bydliště: Prostějovsko

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#13 Nový příspěvek od petrak »

V9tek píše:
Shrek píše:Uffff, odber 400A a kapacita batrie je snad vsem jasna :-/ pro offroad k tahani z bahna naprosto postacujici, jakakoliv dlouhodoba prace naprosto nesmyslna
400A to je masakr, když by to někdo dělal, tak by odběr proudu neměl moc překročit proud co je schopnej dodat alternátor. Dejme tomu že běžnej alternátor dává tak 90A, tak kdyby stejnej odběr proudu měl i elektromotor, co by poháněl naviják, tak by to mělo výkon kolem 1 kw a to při vhodným spřevodování by bylo na nějakej menší stroj myslím dostačující.
Alternátory na 12V běžně dávají max. 55A nikoliv 90A takže s tím výkonem jsi někde na polovině.

Shrek
Příspěvky: 3338
Registrován: úte říj 21, 2008 8:55 pm
Bydliště: Ledeč nad Sázavou

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#14 Nový příspěvek od Shrek »

http://www.superwinch.cz/SuperWinch-Husky%208-12-10
Mam na aute tenhle, prevody, taznou rychlost a odbery najdes v tabulce
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com

Uživatelský avatar
V9tek
Příspěvky: 60
Registrován: pon zář 24, 2007 12:49 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.

#15 Nový příspěvek od V9tek »

petrak píše: Alternátory na 12V běžně dávají max. 55A nikoliv 90A takže s tím výkonem jsi někde na polovině.
No je pravda že v našich končinách asi nejrozšířenější PAL 55A známej ze š120 Fa a mislím že i první Feldy. Ale dnes nebo spíš tak od poloviny 90sátejch let už ty nároky na odběr proudu v autech dost narostli a ta běžná hodnota je už někde jinde. Nedávno jsem alternator měnil na naší corse tam je 70A, a co vim tak třeba v sharanu a vesměs u všech aut koncernu vw s motory 1,9 TDI je 90A alternátor.Ted si nejsem jistej ale doví jestli táta v polu nemá dokonce 120A, zejtra se schválně mrknu.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“