Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
Ahoj všem. Sehnal jsem takovou hezkou, malou snekovou prevodovku s prevodem 40:1 a rad bych nejaky mensi navijak. Resim ale problem s tim, cim ho pres tu prevodovku pohanet. Existuje nejaky elektromotor na 12V, který by se dal pouzit? Vydrzel by to treba starter z nejakyho auta? Nebo treba obracene zapojeny dynamo? Nebo se dela primo nejaky motor s potrebnymi otackami a vykonem? Rad bych tahal mensi klacky po svazcich, zadny kubikovy klady a potom treba otepi vetvi pro stepkovac.
Jako nouzovku povazuji hydromotor, protoze bych musel dodelavat extra cerpadlo na motor.
Predem diky za odpovedi.
Jako nouzovku povazuji hydromotor, protoze bych musel dodelavat extra cerpadlo na motor.
Predem diky za odpovedi.
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
No, navijaky co mame na autech berou na prazdno 50-60A ve spicce cca 400A takze na nejakou praci s tim rychle zapomen.
Na vytazeni zapadleho kolegy nebo sebe to samozrejme staci, nicmene dostatecna kapacita baterek je nutnosti
Na vytazeni zapadleho kolegy nebo sebe to samozrejme staci, nicmene dostatecna kapacita baterek je nutnosti
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
- V9tek
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon zář 24, 2007 12:49 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
Starter použít určitě nepůjde není dělanej na dlouhou zátěž ložiska chlazení atd. Dynamo by použít určitě šlo je to vlastně motor akorád by se asi muselo trochu upravit.S odběrem proudu by asi problém nebyl na traktoru se alternátor stejně jenom fláká takže by alespon měl co dělat musel by bejt nějakej 90-120A a k tomu dimenzovaná kabeláž.
Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)
Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.
Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)
Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
no ona ani ta hydrauliku neni taková hitparáda, ale určitě lepší než ta ele..V9tek píše:Starter použít určitě nepůjde není dělanej na dlouhou zátěž ložiska chlazení atd. Dynamo by použít určitě šlo je to vlastně motor akorád by se asi muselo trochu upravit.S odběrem proudu by asi problém nebyl na traktoru se alternátor stejně jenom fláká takže by alespon měl co dělat musel by bejt nějakej 90-120A a k tomu dimenzovaná kabeláž.
Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)
Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
- brtenak
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv zář 17, 2009 7:47 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
Zdravim.Já bych to až s tím startérem neviděl až tak černě.Dneska se už dělají s převodovkou ty už tolik nechlastaj A dokud na něm udržíte ruku tak bych se o nej nebál.Samozřejmostí odvíjení lana bez startéru,startér používat jen k navíjení.Ale hydraulika je hydraulika nebo ještě pohon navijáku náhonem.Pepino píše:no ona ani ta hydrauliku neni taková hitparáda, ale určitě lepší než ta ele..V9tek píše:Starter použít určitě nepůjde není dělanej na dlouhou zátěž ložiska chlazení atd. Dynamo by použít určitě šlo je to vlastně motor akorád by se asi muselo trochu upravit.S odběrem proudu by asi problém nebyl na traktoru se alternátor stejně jenom fláká takže by alespon měl co dělat musel by bejt nějakej 90-120A a k tomu dimenzovaná kabeláž.
Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)
Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
podľa mna je ten elektrický pohon najlepší, len keby bolo aspom 24V, aj lokomotivy majú elektro pohon a nie hydro ( aj ked sa jedná o naftový motor, vždy kolesá pohána elektrika)
malosériové sústruženie, vyrobím alebo navrhnem aj celé funkčné prvky (medziprevodovky, navijáky...)
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
To sice jo, ale ten motor co pohání lokomotivu je rozměrově trošku jinde
Tak dlouho jsem si stavěl malotraktory, až jsem si koupil Zetor.....
Zetor 5718
Zetor 5718
- V9tek
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon zář 24, 2007 12:49 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
Bych řekl že ani není problém v tom jakou použít technologii ale spíš z jakejch to poskládat komponent a snadno dostupnech vhodnejch elekromotorů právě moc není, navíc 12v rozvod při potřebným výkonu motoru na to není zrovna ideální, jak žíká vilo380 lepčí by bylo použít 24v, potom by tam byla poloviční proudová zátěž a nemusely by se dávat tak silný kabely.
Každopádně starter bych určitě nepoužil je navrženej tak aby zatočil a apak v klidu vychladnul
Při použití v navijáku bys navíjel tak 2- 5 minut než by se vlivem proudovýho zatížení samy odpájeli uhlíky - v tom lepčím případě !
Každopádně starter bych určitě nepoužil je navrženej tak aby zatočil a apak v klidu vychladnul
Při použití v navijáku bys navíjel tak 2- 5 minut než by se vlivem proudovýho zatížení samy odpájeli uhlíky - v tom lepčím případě !
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
Uffff, odber 400A a kapacita batrie je snad vsem jasna pro offroad k tahani z bahna naprosto postacujici, jakakoliv dlouhodoba prace naprosto nesmyslna
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
A co takhle dodělat vývod od motoru? A bude to navíjet třeba na volnoběh.
- V9tek
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon zář 24, 2007 12:49 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
400A to je masakr, když by to někdo dělal, tak by odběr proudu neměl moc překročit proud co je schopnej dodat alternátor. Dejme tomu že běžnej alternátor dává tak 90A, tak kdyby stejnej odběr proudu měl i elektromotor, co by poháněl naviják, tak by to mělo výkon kolem 1 kw a to při vhodným spřevodování by bylo na nějakej menší stroj myslím dostačující.Shrek píše:Uffff, odber 400A a kapacita batrie je snad vsem jasna pro offroad k tahani z bahna naprosto postacujici, jakakoliv dlouhodoba prace naprosto nesmyslna
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
Do serie ne to je na nic kotva a buzení musí být zapojeny paralelně ale i tak to při převodu 1:40 je docela čaj neutahne to osobák(vyřazeno odbržděno) za to to bere jen cca 40A odzkoušeno. Starter ani náhodou- je dělanej na krátkodobou zátěž takže elektro nee.V9tek píše:Starter použít určitě nepůjde není dělanej na dlouhou zátěž ložiska chlazení atd. Dynamo by použít určitě šlo je to vlastně motor akorád by se asi muselo trochu upravit.S odběrem proudu by asi problém nebyl na traktoru se alternátor stejně jenom fláká takže by alespon měl co dělat musel by bejt nějakej 90-120A a k tomu dimenzovaná kabeláž.
Dinamo jako motor buď z oktavky nebo možná i z trabanta a stator a rotor zapojit do serie ( to jsem ale myslim jednou zkoušel a mělo to malej kroutak)
Ale myslím jestli máš hydrauliku že hydromotor bude určitě lepší.
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
Alternátory na 12V běžně dávají max. 55A nikoliv 90A takže s tím výkonem jsi někde na polovině.V9tek píše:400A to je masakr, když by to někdo dělal, tak by odběr proudu neměl moc překročit proud co je schopnej dodat alternátor. Dejme tomu že běžnej alternátor dává tak 90A, tak kdyby stejnej odběr proudu měl i elektromotor, co by poháněl naviják, tak by to mělo výkon kolem 1 kw a to při vhodným spřevodování by bylo na nějakej menší stroj myslím dostačující.Shrek píše:Uffff, odber 400A a kapacita batrie je snad vsem jasna pro offroad k tahani z bahna naprosto postacujici, jakakoliv dlouhodoba prace naprosto nesmyslna
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
http://www.superwinch.cz/SuperWinch-Husky%208-12-10
Mam na aute tenhle, prevody, taznou rychlost a odbery najdes v tabulce
Mam na aute tenhle, prevody, taznou rychlost a odbery najdes v tabulce
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
- V9tek
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon zář 24, 2007 12:49 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jaký motor na navijak? Elektro, nebo hydro.
No je pravda že v našich končinách asi nejrozšířenější PAL 55A známej ze š120 Fa a mislím že i první Feldy. Ale dnes nebo spíš tak od poloviny 90sátejch let už ty nároky na odběr proudu v autech dost narostli a ta běžná hodnota je už někde jinde. Nedávno jsem alternator měnil na naší corse tam je 70A, a co vim tak třeba v sharanu a vesměs u všech aut koncernu vw s motory 1,9 TDI je 90A alternátor.Ted si nejsem jistej ale doví jestli táta v polu nemá dokonce 120A, zejtra se schválně mrknu.petrak píše: Alternátory na 12V běžně dávají max. 55A nikoliv 90A takže s tím výkonem jsi někde na polovině.