spoj mezi nápravou a pøevodovkou

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

spoj mezi nápravou a pøevodovkou

#1 Nový příspěvek od Pavel M461 »

Mam problém... jako vìtšina øeším úsporu místa, co udìlat vše co nejratší...
Problém je následovný:
Obrázek
potøebuju mít spojenou 2.pøevodovku z V3S s nápravou Aro... ale spojení by mìlo umoòovat axiální pohyb (pružení kostry a nejspíš bude 2.pøevodovka na silenblokách) ... toto lze docílit nìkolika zpùsoby...
1. pøíruby budou spojeny kardany a mezi nimi bude drážkování (zajistí axiální posuv) (zkrácený høídel z náhonu na pøední nápravu)
2. pøíruby budou spojeny kardanem a unašeè na vývodovém høídely bude povolen..nebude dotáhnut a tím umožní axiální posuv (nebude na tolik veliký že toto øešení by mìlo staèit (cca 5mm))
3. pøíruby budou spojeny hardy spojkou typem podobná jako je u Oktávií nebo typem (dva ocelové kotouèe... v jednou kolíky a v druhém díry s gumovými èi plastovými vložkami)
Díky za Vaše rady 8)
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#2 Nový příspěvek od Pepino »

jak je to daleko a jak je to osove vzdaleno ? dal bych kardan.. a nebo hardy ale bude to drahej spas...
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#3 Nový příspěvek od Pavel M461 »

no o vzdálenost právì jde.. jinak te je to se zámìrem s 2 kardany a drážkovanym høídelem .. je to cca 20 - 25cm
Jo s tou cenou.. kardany mam.. no problem.. a spíš než hardy bych tam dal ty dva kotouèe s tìma èepama a vložkama.. má menèí pružnost.. nebude to tolik houpat.. a navíc bych øek že by to mìlo bejt pevnìjší.. aby se mi to nepøetrhlo pøi orání èi tahání klád...
Jo osovì by se to upravilo dle potøeby.. pøi nejhoršim i proti sobì... jinak byto bylo nìkde 20mm 2.pøevodovka výše než vývod na hrušku
Naposledy upravil(a) Pavel M461 dne ned pro 30, 2007 9:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3944
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

#4 Nový příspěvek od rezis »

Kardan. Nic lepsiho neni. Sice delsi ale jistota.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

#5 Nový příspěvek od kucmar »

Když už budete pøemýšlet, tak zkuste nìco vymyslet i pro mì.
Taky s tím právì zápasím, ale já mám problém ještì ve sklonu. Pøípad nouze že to dám natvrdo, ale až krajní øešení. mezi tím je nìjakých 20-22 cm.
Tu je mé foto

Obrázek

Uživatelský avatar
frgal
Příspěvky: 577
Registrován: úte lis 20, 2007 11:47 pm
Bydliště: Valašsko - u Vsetína

#6 Nový příspěvek od frgal »

Kardan je asi nejlepší øešení, hardyspojka na diferáku nemusí vydržet

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3944
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

#7 Nový příspěvek od rezis »

kucmar: no mozna zkratt ten tisicihran u prevodovky. Nebude tak namahane lozisko a kardam bude mit prijatelny sklon
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#8 Nový příspěvek od Pavel M461 »

kucmar píše:Když už budete pøemýšlet, tak zkuste nìco vymyslet i pro mì.
Taky s tím právì zápasím, ale já mám problém ještì ve sklonu. Pøípad nouze že to dám natvrdo, ale až krajní øešení. mezi tím je nìjakých 20-22 cm.
Tu je mé foto

Obrázek
to samí mam já.. akorát mezi tím budu mít drážkovej høídel.. nebo pøírubu na difu na tvrdo a na 2 pøevodovce pøírubu na volno(teda s omezeným pohybem)

tobì bych radil jestli nemáš pøedek hnanej tak to natoè aby byli køíže více na pøímo.. nebo tu pøevodovku hoï níž... aby se ty klouby tolik nelámaly... 8) 8) 8)
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

#9 Nový příspěvek od kucmar »

Ten tam právì musí být, neb na konci je závit a musí to být celé stáhnuté, jinak valí pøes gufero olej.( toto je pravì na té fotce špatné. Kdyby nemuselo to gufero v té pøevodovce být stáhnuté tou matkou, tak by to takto jak je na fotce bylo OK).

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

#10 Nový příspěvek od kucmar »

Pøevodovka kvùli pø. nápravì níž nejde, jedinì mùžu ještì vytoèit diferák.
Chtìl jsem použít tu høídel na posun co jde z pøevodovky, ale teèe tama olej- nelze.

Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#11 Nový příspěvek od Pavel M461 »

kucmar píše:Ten tam právì musí být, neb na konci je závit a musí to být celé stáhnuté, jinak valí pøes gufero olej.( toto je pravì na té fotce špatné. Kdyby nemuselo to gufero v té pøevodovce být stáhnuté tou matkou, tak by to takto jak je na fotce bylo OK).
No co udìlat dovnitø unašeèe záslepku.. zavaøit a pøes mrakyhran by netek olej.. a to gufero má dostateèný místo k pùsobení...
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

#12 Nový příspěvek od kucmar »

Zkusím splašit menší køížky s výsuvnou høídelí( už mám jeden možná domluvený) a možná to bude dobré 8)

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

kardan nebo spojka

#13 Nový příspěvek od zetkamz »

Je to už pár let,co jsem toto øešil z pøevodovka Gaz a diferenciál z Hakla - protože nebyl dostupný soustruh atd.,tak jsem to spojil natvrdo s tím,že to nìjak dopadne.Bylo to v ose,mírnì naklonìno k zadku.Èekal jsem,že to odnesou ložiska a ono nic.Vibrace to nepøenáší ani pøi vyšších rychlostech,naopak pøi orbì taky v pohodì.Je fakt,že ten diferák je váleèná výroba - rok 1943 a má už hodnì za sebou.
Já bych se pøiklánìl k té hardyspojce - pokud udìláš ty unašeèe co nejkratší,tak to musí staèit - axiálnì ta spojka to v pohodì udrží.
A ještì - pokud nemáš ruèní brzdu,tak bych na jednu èást té spojky udìlal kardanovou brzdu - kotouèe budeš stejnì dìlat a pokud to dovolí prùmìr,tak proè ne.To jsem u toho mého tehdy nedotáhl do konce a dodnes nebrzdím.
Host do domu - čagan do ruky

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

uložení

#14 Nový příspěvek od zetkamz »

ještì k tomu náklonu - já jsem co nejvíce zakrátil pøechod z první na druhou pøevodovku a spojil oktáváckým køížem s tím,že druhá pøevodovka s diferákem je spojena v rovinì - prostì jsem ten zlom udìlal mezi první a druhou pøevodovkou a jen jedním køížem.Mìl jsem obavy,co to bude dìlat,až budu muset sundat motor,protože jsem si tam nechal jen asi 2mm vùli a to ještì rùzným naklánìním a otáèením èástmi køíže oproti sobì.Kupodivu èas ukázal,že to funguje.A právì proto preferuju,že na tom stroji se snažím co nejmíò vaøit,aby se to dalo když tak rozdìlat.
Host do domu - čagan do ruky

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#15 Nový příspěvek od Pepino »

Pavel M461 píše:no o vzdálenost právì jde.. jinak te je to se zámìrem s 2 kardany a drážkovanym høídelem .. je to cca 20 - 25cm
Jo s tou cenou.. kardany mam.. no problem.. a spíš než hardy bych tam dal ty dva kotouèe s tìma èepama a vložkama.. má menèí pružnost.. nebude to tolik houpat.. a navíc bych øek že by to mìlo bejt pevnìjší.. aby se mi to nepøetrhlo pøi orání èi tahání klád...
Jo osovì by se to upravilo dle potøeby.. pøi nejhoršim i proti sobì... jinak byto bylo nìkde 20mm 2.pøevodovka výše než vývod na hrušku
20mm na 25cm toho bch se nebal a dal tam kardan... 8)
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“