spoj mezi nápravou a pøevodovkou

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#16 Nový příspěvek od Pavel M461 »

Pepino píše:
Pavel M461 píše:no o vzdálenost právì jde.. jinak te je to se zámìrem s 2 kardany a drážkovanym høídelem .. je to cca 20 - 25cm
Jo s tou cenou.. kardany mam.. no problem.. a spíš než hardy bych tam dal ty dva kotouèe s tìma èepama a vložkama.. má menèí pružnost.. nebude to tolik houpat.. a navíc bych øek že by to mìlo bejt pevnìjší.. aby se mi to nepøetrhlo pøi orání èi tahání klád...
Jo osovì by se to upravilo dle potøeby.. pøi nejhoršim i proti sobì... jinak byto bylo nìkde 20mm 2.pøevodovka výše než vývod na hrušku
20mm na 25cm toho bch se nebal a dal tam kardan... 8)
No jo, ale jakej jestli jeden, nebo dva bez drážkovýho høídele.. jen tak a nechat vùli na drážkování unašeèe z pøevodovky(což je kratší) nebo mezi kardany dát drážkovou høídel a dát unašeèe na pevno(delší varianta)
Prozatím poèítám s tou delší... a právì se snažím vykoumat jestli by to šlo nìjak zkrátit.... což by mi ulehèilo pøi usazování motru s 1.pøevodovkou... momentálnì je odhad vzdálenosti náprav cca 190cm.. a kdyby se podaøilo nìjak ušetøit místo tak by se dalo dosáhnout až nìkde 170-180cm.. což je docela dost.. pak má stroj jiné vlastnosti.. lépe zatáèí, dá se s ním otoèit na menší ploše (motor by mìl zaèínat až za pøední nápravou.. kvùli výkyvu nápravy... )
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

kardan

#17 Nový příspěvek od zetkamz »

pro Kucmar:
Já bych tam ten kardan nechal,ale jen jeden køíž.Ušetøíš centimetry na délce,teda pokud pùjde pøizvednout vývod diferáku tak,aby s nìjakou rezervou to ten køíž úhlovì obsáhl.
V tomto pøípadì je lepší ten kardan kvùli sklonu pøevodovky.Ale jinak preferuju hardyspojku.Doma jsme- sice na slabším stroji - mìli za ereòáckou pøevodovkou hardyspojku o prùmìru pøes 20cm a vydržela to 30let.
Host do domu - čagan do ruky

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

#18 Nový příspěvek od rezis »

Pockej on totiz kardan s jednim krizem moc nefunguje:D
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

kloub

#19 Nový příspěvek od zetkamz »

já jsem myslel na køíž z oktávky,který se skládá ze dvou èástí a je šroubovaný - asi jsem to blbì øekl - ne kardan , ale køíž - v tomto pøípadì jen pùlka kardanu - jeden kloub.Obrat na soustruhu max.materiálu až po drážkování jak z diferáku , tak i pøevodovkového unašeèe a navaøit ke kloubu.Chtìlo by to ale kloubek rozdìlat,protože pøi tom vaøení teplota vytlaèí vazelínu ven a nemuselo by se to jehlièkám líbit.
Host do domu - čagan do ruky

Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#20 Nový příspěvek od Pavel M461 »

tak se rozhoduji mezi:
1. jeden kardan a pøímo na unašeè z 2.pøevodovky který bude na volno a díra kde bude vycházet drážkový høídel bude zaslepena (zajistí axiání posuv)
2. dva kardany za sebou a drážkový hrídel na volno(viz víše)
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Uživatelský avatar
Elektronek
Příspěvky: 99
Registrován: stř říj 03, 2007 3:46 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#21 Nový příspěvek od Elektronek »

já to mam takhle


Obrázek
Don't worry be happy.

Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#22 Nový příspěvek od Pavel M461 »

Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Uživatelský avatar
frgal
Příspěvky: 577
Registrován: úte lis 20, 2007 11:47 pm
Bydliště: Valašsko - u Vsetína

#23 Nový příspěvek od frgal »

Jestli uvažuješ dát 2. pøevodovku na silemblok, musíš použít drážkový høídel, jinak døív nebo pozdìj nìco praskne. Takže doporuèuju 1. možnost

Uživatelský avatar
Elektronek
Příspěvky: 99
Registrován: stř říj 03, 2007 3:46 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#24 Nový příspěvek od Elektronek »

Elektronek píše:já to mam takhle


Obrázek
Jo mam tam katdan z ARA drážkovou høídel z ARA pøivaøenou na unašeèi z V3S a zasunutý do kloubu z ARA pøevodovka je na silenblokách z ramen pøední nápravy Favorita.

Obrázek

Obrázek
Don't worry be happy.

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

#25 Nový příspěvek od kucmar »

Elektronek
A teï mi øekni kolik to to mezi pøevodovkou a difem dìlá v cm.
Takhle si to pøedstavuju taky, ale na tìch 19 cm moc parády neudìláš.

Uživatelský avatar
Standa
Příspěvky: 231
Registrován: ned črc 08, 2007 12:41 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#26 Nový příspěvek od Standa »

Pavle M-Ty už máš motor s první pøevodovkou?Píšeš,že Ti vychází rozvor 190cm,to je dost,já mám na TAHOUNU II pøi složení-motor+pøevodovkaP405+pøídavná V3S s nápravama z Ara rozvor 155cm.Nafotím detail a dám to sem.
ÈÁGOS!!!
Jednou měř,třikrát řež!
Loc: 50°17'38.348"N, 12°48'54.89"E

Uživatelský avatar
Standa
Příspěvky: 231
Registrován: ned črc 08, 2007 12:41 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#27 Nový příspěvek od Standa »

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Mám to dost zlomené,ale zatím žádný problém.Hardy spojku bych nedával,jedinì kardan.Hardyspojka není urèená,aby vyrovnávala osovou nesoumìrnost v øádech mm.To ti ji to roztrhá.
ÈÁGOS!!!
Jednou měř,třikrát řež!
Loc: 50°17'38.348"N, 12°48'54.89"E

Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#28 Nový příspěvek od Pavel M461 »

Díky za rady 8) 8) 8)
Dneska jsem se radil s jedním kamarádam a udìlám to následovnì:
z II.pøevodovky bude unašeè na volno a pak budou dva køíže a pak dif.
ten usnašeè bude vyrovnávat ty milimetrový vùle o co by mohla chodit pøevodovka, bude to nejkradší øešení, opomenuli hardy spojku a jeden køíž

re: Standa
no motor jsem mìl už dohodlej passat 1,6d, pøevodovka mìla bejt golf I nebo favorit, nakonec když jsem mu dneska volal(na motor) bylo mi sdìleno že je pryè :vztek: :vztek: :vztek: :zly: :zly: :zly: :'( :'( :'(
no tak hledám na novo, sice mam nabídku na MB 200, ale nevim, jednak je bez pøevodovky(zamýšlel jsem že zavaøim u toho golfa/favorita dif a z toho bych mìl tak pøevod 1:3 - 1:4) a k MB jsou se zadní hnanou nápravou... tím vývod jen dozadu, rychlí a navíc jen vývod dozadu, u golfa by šla druhá poloosa dobøedu na náhon
Tak se zkusim pokouknou po nìjakym tom golfikoj a uvidim, doufám že se zadaøí, jinak bych musel vzít to MB
podle mì by mi staèíl bohatì golfík, nízká spotøeba a výkon dostaèující (cca tak 50koní)

jo a ta dýlka, chtìl bych mít motor za nápravou, aby tìsnì pøed nápravou se dali vìšet vìci.. a navíc je to kuli výkyvu nápravy
ty máš motor nad nápravou... ještì uvidim, zatim se poohlížim po nìjakym motorem, pak uvidim
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Jiřin
Příspěvky: 1281
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#29 Nový příspěvek od Jiřin »

Souhlasim s Pavlem, ze by mel byt motor az za predni napravou. Bohuzel je toto reseni v nevyhode pri reseni problemu uspory mista. Ja s tim samozrejme take zapasim :) Nakonec jsem se rozhodl spojit zadni diferencial s rozvodovou prevodovkou napevno. (co to bude delat ukaze cas :) )

vyhody: uspora mista znacna
nevyhody: je potreba zachovat osovou soumernost

Na rozdil od Pavla mam ale dvacetipalcove kola, proto muzu mit prevodovku niz .......

Uživatelský avatar
frgal
Příspěvky: 577
Registrován: úte lis 20, 2007 11:47 pm
Bydliště: Valašsko - u Vsetína

#30 Nový příspěvek od frgal »

Jiøin píše:Souhlasim s Pavlem, ze by mel byt motor az za predni napravou. Bohuzel je toto reseni v nevyhode pri reseni problemu uspory mista. Ja s tim samozrejme take zapasim :) Nakonec jsem se rozhodl spojit zadni diferencial s rozvodovou prevodovkou napevno. (co to bude delat ukaze cas :) )

vyhody: uspora mista znacna
nevyhody: je potreba zachovat osovou soumernost

Na rozdil od Pavla mam ale dvacetipalcove kola, proto muzu mit prevodovku niz .......
Pokud to osadíš v ose tak s tím nebude žádný problém. Øeším to stejnì.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“