Teorie - výkon, krout. moment atd.
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 2034
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Teorie - výkon, krout. moment atd.
Všiml jsem si toho už mockrát, že se bojíte o poloosy kvùli prùmìru kol. Myslím že poloosy namáhá výkon motoru a ne prùmìr kol.
- - - Poznámka: Tento pokec jsem pøesunul z pøíspìvku, který byl zamìøen úplnì na nìco jiného. Dìkuji za pochopení. Robo - moderátor - - -
- - - Poznámka: Tento pokec jsem pøesunul z pøíspìvku, který byl zamìøen úplnì na nìco jiného. Dìkuji za pochopení. Robo - moderátor - - -
Re: Prùmìr kol
Máš pravdu jen èásteènì.Èím vìtší kolo,tím vìtší musí poloosa pøenést kroutící moment,obraznì øeèeno pøevod do rychla kapišto ?malotraktor píše:Všiml jsem si toho už mockrát, že se bojíte o poloosy kvùli prùmìru kol. Myslím že poloosy namáhá výkon motoru a ne prùmìr kol.
-
- Příspěvky: 2034
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Výkon
Je to podobné jako s tou hnací a hnanou nápravou. ALE výkon jde od motoru a ten rozhoduje o tom co vydrží poloosa co je za ní už jí je jedno výkon a kroutící moment urèuje jen motor a pøevody ale poloosa je až na konci!!!!! Kola ten výkon pøenesou, nebo nepøenesou. Když se pøestanou toèit namáhá poloosy jen a jen výkon motoru a velikost kol na to nemá žádný vliv. Pøedstav si, že bys ty kola zabrzdil brzdama tak je poloosám jedno jaký prùmìr kola mají. To bys velikostí kol pak vlastnì ovlivnil výkon stroje. Kapišto?
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prùmìr kol
to je sice hezky ale zkus vzit motor o vykonu 20KW poloosu spoj na pevno treba ze zdi dej za jedna a pust spojku pokud tam poloosa bude dostatecne naddimenzovana tak se deformace v materialu nedostanou pres mez plasticke deformace a nic se nestane, pokud na tu polosu v tom samym pripade pustis treba 70kw (pri stejnych otackach) tak ti brutalne vzroste prenasenej moment a material poloosy se dostane pres mez plasticke deformace, zacne vznikat krcek(nenavratny stav) az napeti prekroci mez pevnosti a poloosa se ukrouti, ja vim je to hodne prehnany, ale ted to vezmem trochu v realu na polosu das kolo 6,00-16 a pak treba 14,2-24 jde o to ze u ty 16, vzhledem k tomu ze tam je mensi stycna plocha ze zemi, tak ty kola zacnou drive proklusovat a pri maximalnim moment treba 900Nm prenesou jen treba 150Nm a ty polosy jsou dimenzovany na 200Nm tak vsechno vydrzi, ale v pripade kol 24 ktery maj mnohem vetsi stycnou plochu, proto zacnou az po delsi dobe proklusovat a tim padem prenesou treba polovinu z vysse danyho momentu a to 450Nm, poloosa je spocitana na 200Nm a pak je to v carech a polosa jde do kytek.. Nehlede na to vetsina poloos zde je zkracovana a pokud tu poloosu zpatne zkratis muze tam na ni pusobit jete ohybovej monent ( u 120 tam ten moment je z duvodu spatneho ulozeni) a ten ohyb. moment jeste vice snizi unosnost poloosy... aneb jednoduse receno: dej na 120 kola z trakoru a kdyz neukroutis polosu mas u mne metal a zkus dat na traktor kolo ze 120.. ale je fakt ze s tou 120 jsem to prehnal ma prd vykon a minimalni kroutak takze by to tam poloosa asi vydrzela a udusil by se treba jen motor, ale kdyby jsi mezi prevodovku a motor vrazil jeste jednou prevodovku pak by moment na polosach vzrostl a ukroutil by jsi ... takze asi tak... a za tim si stojim...malotraktor píše:Všiml jsem si toho už mockrát, že se bojíte o poloosy kvùli prùmìru kol. Myslím že poloosy namáhá výkon motoru a ne prùmìr kol.
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon
je fakzt ze pokud mas poloosu dimenzovanou na treba 400Nm a ty diky motoru a prevodum tuhle hodnotu neprekrocis tak je jedno jaky je kola, ale vetsina tady stavenych stroju to tak nema viz dve prevodovky a naprava z oktavky a to je potom jasny smrt z velkejma, nebo sirokejma kolama...malotraktor píše:Je to podobné jako s tou hnací a hnanou nápravou. ALE výkon jde od motoru a ten rozhoduje o tom co vydrží poloosa co je za ní už jí je jedno výkon a kroutící moment urèuje jen motor a pøevody ale poloosa je až na konci!!!!! Kola ten výkon pøenesou, nebo nepøenesou. Když se pøestanou toèit namáhá poloosy jen a jen výkon motoru a velikost kol na to nemá žádný vliv. Pøedstav si, že bys ty kola zabrzdil brzdama tak je poloosám jedno jaký prùmìr kola mají. To bys velikostí kol pak vlastnì ovlivnil výkon stroje. Kapišto?
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
-
- Příspěvky: 2034
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Kola
Jsem strojaø takže bych to umnìl i spoèíat. Ale s tou 120 to fakt nebyl dobrý pøíklad tam padají poloosy i kdybys tam mìl kola z kolobìžky. Jinak høídele se poèítají urèitì podle výkonu, který dodáváš motorem Uvádíš dvì pøevodovky to je ono rozvalí se ta druhá tím že pøevody zvýšíš kroutící moment a kdyby to bylo jak píšeš mìla by se rozvalit ta první.
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kola
tak to schvalne spocitej... at je naka prdel...malotraktor píše:Jsem strojaø takže bych to umnìl i spoèíat. Ale s tou 120 to fakt nebyl dobrý pøíklad tam padají poloosy i kdybys tam mìl kola z kolobìžky. Jinak høídele se poèítají urèitì podle výkonu, který dodáváš motorem Uvádíš dvì pøevodovky to je ono rozvalí se ta druhá tím že pøevody zvýšíš kroutící moment a kdyby to bylo jak píšeš mìla by se rozvalit ta první.
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
-
- Příspěvky: 2034
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
tak si naky vymysly ! treba 22.5Kw pri 2100 na vstupu, celkovy prevod 135, prumner poloos 35, kola 11,2-24.. a ted se ukaz...malotraktor píše:Poèítat mùžeš když máš nìjaká vstupní data ale tady se jen teoretizuje s velikostí kol a ta jsou až na konci celé soustavy.
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
- TomAir
- Příspěvky: 202
- Registrován: pát črc 06, 2007 10:55 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Nechci vám do toho moc kecat, ale výkon = práce za èas..rozhodující je kroutící moment na vstupu..Pepino píše:tak si naky vymysly ! treba 22.5Kw pri 2100 na vstupu, celkovy prevod 135, prumner poloos 35, kola 11,2-24.. a ted se ukaz...malotraktor píše:Poèítat mùžeš když máš nìjaká vstupní data ale tady se jen teoretizuje s velikostí kol a ta jsou až na konci celé soustavy.
pøevodovky se taky poèítají na kroutící moment a ne na výkon..napø. moje honda mìla 45 K a supr má +- 50..výkon skoro stejný, ale každý si snad dokáže pøedstavit rozdíl v jejich pøevodovkách...èili v kroutících momentech
a na výpoèet tìch poloos je ještì potøeba zadat dovolení napìtí v krutu daného materiálu +max. kroutící moment motoru..
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
vzdyt jo.. vykon muze bejt stejnej zalezi na otackackach... tady slo hlavne o to ze velky a siroky kola prenesou vetsi moment na zem a tim padem narusta moment ktery zatezuje poloosu...TomAir píše:Nechci vám do toho moc kecat, ale výkon = práce za èas..rozhodující je kroutící moment na vstupu..Pepino píše:tak si naky vymysly ! treba 22.5Kw pri 2100 na vstupu, celkovy prevod 135, prumner poloos 35, kola 11,2-24.. a ted se ukaz...malotraktor píše:Poèítat mùžeš když máš nìjaká vstupní data ale tady se jen teoretizuje s velikostí kol a ta jsou až na konci celé soustavy.
pøevodovky se taky poèítají na kroutící moment a ne na výkon..napø. moje honda mìla 45 K a supr má +- 50..výkon skoro stejný, ale každý si snad dokáže pøedstavit rozdíl v jejich pøevodovkách...èili v kroutících momentech
a na výpoèet tìch poloos je ještì potøeba zadat dovolení napìtí v krutu daného materiálu +max. kroutící moment motoru..
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
- TomAir
- Příspěvky: 202
- Registrován: pát črc 06, 2007 10:55 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Souhlas...Pepino píše:vzdyt jo.. vykon muze bejt stejnej zalezi na otackackach... tady slo hlavne o to ze velky a siroky kola prenesou vetsi moment na zem a tim padem narusta moment ktery zatezuje poloosu...TomAir píše:Nechci vám do toho moc kecat, ale výkon = práce za èas..rozhodující je kroutící moment na vstupu..Pepino píše:tak si naky vymysly ! treba 22.5Kw pri 2100 na vstupu, celkovy prevod 135, prumner poloos 35, kola 11,2-24.. a ted se ukaz...malotraktor píše:Poèítat mùžeš když máš nìjaká vstupní data ale tady se jen teoretizuje s velikostí kol a ta jsou až na konci celé soustavy.
pøevodovky se taky poèítají na kroutící moment a ne na výkon..napø. moje honda mìla 45 K a supr má +- 50..výkon skoro stejný, ale každý si snad dokáže pøedstavit rozdíl v jejich pøevodovkách...èili v kroutících momentech
a na výpoèet tìch poloos je ještì potøeba zadat dovolení napìtí v krutu daného materiálu +max. kroutící moment motoru..
-
- Příspěvky: 2034
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Kola
Uzavøu to posledním názorem, protože vidím že se neshodnem ale prosím uznej aspon to že kola nepøenesou vìtší výkon a kroutící moment než jim dodá motor. Èili celý pøevodový mechanizmus vèetnì poloos namáhá motor.
Re: Kola
Ale vetsi kola jsou schopna prenest vetsi kroutici moment a navic maji vetsi setrvacnou silu.malotraktor píše:Uzavøu to posledním názorem, protože vidím že se neshodnem ale prosím uznej aspon to že kola nepøenesou vìtší výkon a kroutící moment než jim dodá motor. Èili celý pøevodový mechanizmus vèetnì poloos namáhá motor.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
- Pepino
- Příspěvky: 1404
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kola
Jo to masd sice pravdu ze kola neprenesou vetsi moment nez jim doda motor(ale zase je to relativni muzes tam mit siroky kola ktery teoreticky na dobrym podkladu prenousou urcitej moment a budes to mit na stroji jehoz motor ti pres prevodovky ten moment nedoda, pak tedy kola prenesou vetsi moment nez doda motor).. ale tady jde celou dobu o to ze motor doda nakej moment, prevodovky ho znasoby kola prenesou a poloosy prasknou...malotraktor píše:Uzavøu to posledním názorem, protože vidím že se neshodnem ale prosím uznej aspon to že kola nepøenesou vìtší výkon a kroutící moment než jim dodá motor. Èili celý pøevodový mechanizmus vèetnì poloos namáhá motor.
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..