Teorie - výkon, krout. moment atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory

#151 Nový příspěvek od Pepino »

malotraktor píše:
malotraktor píše:Dík za pouèení, ale spoèítej ten kroutící moment. Já jsem Ti taky vyhovìl s tou poloosou!
http://www.astra-g.cz/view.php?cisloclanku=2007040002


A opravdu moc Tì prosím uznej, že ta 1,2 a 1,6 NIKDY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nedosáhnou koutící moment toho 1,7DT i když mají všechny tøi 55kW. Prosím!!!!!! Moc mi na tom záleží!!!!!
jde o to pri jakych otackach maj ten dany vykon je jasny ze treba 1,2 ma vykon 55Kw pri 5000 a max krotak pri treba 4000 tak ze to nebude mit stejnej kroutak jako ma 1,9td kdyz ma 75 kw pri 2500 a max kroutak pri 1500 ten krotak ti zavisi na tom ze cim vyssi vykon a nizsi otacky tim vetsi kroutak a naopak treba moje zxr ma sice 49Kw ale pri 13000ot takze krotak ninimalni...
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Poloosy

#152 Nový příspěvek od Pepino »

malotraktor píše:S tou lampièkou fakt nevím elektrika není vidìt.

Neumím napsat písmena øecké abecdy tak bych to dlouho opisoval.
Ten pøíklad: s kroutícím momentem motoru jsi mi pomohl 102Nm na motoru pøevod pomìr 135 kroutící moment na poloose 13770Nm to je pro nás starší 137700kpcm
napìtí v krutu= zatìžovací kroutící moment/modul prùøezu v krutu
dovolené napìtí v krutu jsem vzal pro jednoduchost 1000kg/cm3
pøi prùmìru poloosy35mm je modul prùøezu 8.575
pro pøenos daného kroutícího momentu a pøi dané pevnosti poloosa nevyhoví
Pro pøenos tohoto momentu by musela být poloosa o prùmìru minimálnì 89 mm. Nebo samozøejmì z lepšího materiálu.
Co øíkají vaše zkušenosti? Trefil jsem se aspoò pøibližnì?
tohle co jsi napsal plati kdyby poloosa byla napevno spojena z ramem-rozumnej: pevne spjata se zemi ted spocitej jakej moment prenese na zem kolo 6,00 16 a 11,2-24 a zjistis jakym momentem bude zatizena poloosa.. vysse jsem se te ptal na otazku jakym moment je zatizena soustava pokud jsou kola v vzduchu a zanedbas vsechny odpory a ty jsi neodpovedel... soustava je pri monentu na vstupu 1000Nm a oberu jen 50Nm tak je zatizene jen tema 50Nm a tom stoji cela teorie s kolama ty ale proste neuveris a budes mlet porad svoji.. jete otazka proc maji zavodni "dragstery" pri zavodech na cvrt mile siroky balony (kola) vzadu a ve predu jen uzky galusky, kdyby platila tvoje teorie tak maj i uzky galusky vzadu a budou vyhravat a to je krasnej priklad toho ze uzky kolo neprenese takovej vykon (monent) jako siroky... 8)
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#153 Nový příspěvek od Pepino »

bibos píše:Tak se musim zastat malotraktora - On se snaží vysvìtlit že když dáš tøeba na aro nebo na mulinu vìtší kola tak to je stejný jako když tam jsou malý a za tím já pevnì stojím-protože to je spoèítaný na urèitý výkon a kroutící moment ten se nesmí pøekroèit -problém je když se pøidá další pøevodoka.
to co jsi napsal je samozrejmne pravda... ale ja od zacatku resil pokud tam je vice prevodovek atd...
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#154 Nový příspěvek od Pepino »

no nic bibos je uz Xtej slovek kterej mi rekl ze jdu na vse moc vedecky... takze ja se nechavam poucit teorie ktera tu vise zaznela .. jdu sy sypat popel na hlavu a na tohle uz nemam.. jsem z toho :typek: ...
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Poloosy

#155 Nový příspěvek od malotraktor »

Pepino píše:
malotraktor píše:S tou lampièkou fakt nevím elektrika není vidìt.

Neumím napsat písmena øecké abecdy tak bych to dlouho opisoval.
Ten pøíklad: s kroutícím momentem motoru jsi mi pomohl 102Nm na motoru pøevod pomìr 135 kroutící moment na poloose 13770Nm to je pro nás starší 137700kpcm
napìtí v krutu= zatìžovací kroutící moment/modul prùøezu v krutu
dovolené napìtí v krutu jsem vzal pro jednoduchost 1000kg/cm3
pøi prùmìru poloosy35mm je modul prùøezu 8.575
pro pøenos daného kroutícího momentu a pøi dané pevnosti poloosa nevyhoví
Pro pøenos tohoto momentu by musela být poloosa o prùmìru minimálnì 89 mm. Nebo samozøejmì z lepšího materiálu.
Co øíkají vaše zkušenosti? Trefil jsem se aspoò pøibližnì?
tohle co jsi napsal plati kdyby poloosa byla napevno spojena z ramem-rozumnej: pevne spjata se zemi ted spocitej jakej moment prenese na zem kolo 6,00 16 a 11,2-24 a zjistis jakym momentem bude zatizena poloosa.. vysse jsem se te ptal na otazku jakym moment je zatizena soustava pokud jsou kola v vzduchu a zanedbas vsechny odpory a ty jsi neodpovedel... soustava je pri monentu na vstupu 1000Nm a oberu jen 50Nm tak je zatizene jen tema 50Nm a tom stoji cela teorie s kolama ty ale proste neuveris a budes mlet porad svoji.. jete otazka proc maji zavodni "dragstery" pri zavodech na cvrt mile siroky balony (kola) vzadu a ve predu jen uzky galusky, kdyby platila tvoje teorie tak maj i uzky galusky vzadu a budou vyhravat a to je krasnej priklad toho ze uzky kolo neprenese takovej vykon (monent) jako siroky... 8)

Nemám nejmenší tušení jakou sílu která kola pøenesou, ale rozhodnì to nebude víc než jim pøes pøevody dodá motor. O šíøce kol jsem nemluvil, byla mi jen divná obava z toho že velká kola by víc namáhala poloosy.

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Poloosy

#156 Nový příspěvek od Pepino »

malotraktor píše:
Pepino píše:
malotraktor píše:S tou lampièkou fakt nevím elektrika není vidìt.

Neumím napsat písmena øecké abecdy tak bych to dlouho opisoval.
Ten pøíklad: s kroutícím momentem motoru jsi mi pomohl 102Nm na motoru pøevod pomìr 135 kroutící moment na poloose 13770Nm to je pro nás starší 137700kpcm
napìtí v krutu= zatìžovací kroutící moment/modul prùøezu v krutu
dovolené napìtí v krutu jsem vzal pro jednoduchost 1000kg/cm3
pøi prùmìru poloosy35mm je modul prùøezu 8.575
pro pøenos daného kroutícího momentu a pøi dané pevnosti poloosa nevyhoví
Pro pøenos tohoto momentu by musela být poloosa o prùmìru minimálnì 89 mm. Nebo samozøejmì z lepšího materiálu.
Co øíkají vaše zkušenosti? Trefil jsem se aspoò pøibližnì?
tohle co jsi napsal plati kdyby poloosa byla napevno spojena z ramem-rozumnej: pevne spjata se zemi ted spocitej jakej moment prenese na zem kolo 6,00 16 a 11,2-24 a zjistis jakym momentem bude zatizena poloosa.. vysse jsem se te ptal na otazku jakym moment je zatizena soustava pokud jsou kola v vzduchu a zanedbas vsechny odpory a ty jsi neodpovedel... soustava je pri monentu na vstupu 1000Nm a oberu jen 50Nm tak je zatizene jen tema 50Nm a tom stoji cela teorie s kolama ty ale proste neuveris a budes mlet porad svoji.. jete otazka proc maji zavodni "dragstery" pri zavodech na cvrt mile siroky balony (kola) vzadu a ve predu jen uzky galusky, kdyby platila tvoje teorie tak maj i uzky galusky vzadu a budou vyhravat a to je krasnej priklad toho ze uzky kolo neprenese takovej vykon (monent) jako siroky... 8)

Nemám nejmenší tušení jakou sílu která kola pøenesou, ale rozhodnì to nebude víc než jim pøes pøevody dodá motor. O šíøce kol jsem nemluvil, byla mi jen divná obava z toho že velká kola by víc namáhala poloosy.
jak jsem rekl koncim... ale snad jen jeste naposled vetsi kola prenesou vetsi vykon respektive moment na povrch zemsky tim to pro mne zvadlo.. to co je psane vyse jsem psal jiz nekolikrat a stejne to budu opakovat opakovat do nekonecna.. mas pravdu pokud das na neco co ma v serii 13 kola a das tam 16 tak poloosu neukroutis protoze ten motor na to nema.. ale s ukaz mi tady na foru jedinej stroj kterej ma pokupe komlpet hnaci agregat se serie.. no nic uvedom si at stojis pri jakych chces teorii to ze vetsi kolo ma vetsi adhezi a tim musi soustava prtekonat vetsi treci silu ktera vznika mezi kolem a vozovkou a tatez sila se mneni pres kolo (rameno) na moment a ten zatezuje soustavu neb to je maximalni mozny moment ktery kolo prenese a paklize tento moment je vestsi nez ten na ktery je poloosa konstruovana a na poloosu je z druhe strany dodavan stejny moment tak stane necekane.. :D samozrejmne pokud je dodavat jen ten moment na ktery je to pocitany ( u vetsiny seriovych stroju) nic se nestane... kurna sem se zase rozkecal na to ze jsem nechtel... :vztek:
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#157 Nový příspěvek od Pepino »

a jeste kdyz v tomhle pripade na velikosti nezalezi mnejme silu 10 N a jedno rameno o delce 0,5m a druhe o delce 0,05m tak jaky bude moment v obou pripadech ?? preci na velikosti nezalezi ale jak mi vysvetlis ze v prvnim pripade bude moment 5Nm a v druhem 0,5Nm ??? na velikosti kol preci nezalzi ne .. :friends: :jazyk:
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Pochop

#158 Nový příspěvek od malotraktor »

Jsi slabší než jsem si myslel pøeèti si tyhle výpoèty a jestli Ti ani tohle nepomùže to pochopit tak už se o tom fakt bav jenom se zedníkama.
Použil jsem èást diskuze o pár stránek zpátky:


Táááák. První pøípad traktor polomìr kola metr ma vyvinou taznou silu 1000N a má poloosu o prùmìru 0,2m. Na stìnì poloosy je sila 10 000N vysledny kroutici moment je jednoduse 1000Nm
Na ten samy traktor dam kolo o prumeru metr. A hle co se nestane



Tak dobøe, když nedáš pokoj.
Kroutící moment na poloose je 1000Nm
Nic nepíšeš o tom, že s koly budeš taky mìnit motor, pøevodovky ani stálý pøevod v diferenciálu.
PROTOŽE: kroutící moment = síla x rameno
zmìníš jenom rameno 1000Nm/0.5=2000 tažná síla traktoru bude 2000N
a zpátky 2000x0.5= 1000Nm...1000/0.1(polomìr poloosy)=10 000N
Síla na stìnì poloosy zùstává stejná!!!!!! S tím nic nenadìláš!!!!!!!
Najdi mi prosím v tom výpoètu chybu jinak èekám jenom omluvu. AHOJ

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

#159 Nový příspěvek od rezis »

:smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich: :smich:
no cement :D
Mate pravdu oba v tom je ten problem. jenze malotraktor neustoupi v tom ze abys jezdil stejne pomalu potrebujes o prevod navic a tim ten kroutak zvysis.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
Jirik
Příspěvky: 53
Registrován: čtv lis 29, 2007 10:46 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#160 Nový příspěvek od Jirik »

Vaše rozmluvy mì inspirovali k jedné otázce, jaký je kroutící moment, na který jsou dimenzovány vejtøaskové nápravy, neznáte nìkdo? :)
I cesta muže být cíl....

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#161 Nový příspěvek od Pepino »

ja fakt koncim.. az mi budou predavat diplom tak ho vratim.. a myslym ze by to mnelo udelat vic lidi...
malotrator: uz nevim jak jinak ti to rict.. rikam to uz ponekolikaty kdyz mas v serii motor+prevodovku+ napravu a seriove 13 kola a das tam 16 tak se nic nestane.. ale kdyz do tyhle soustavy das neseriove jeste jednu prevodovku tak se stane a hodne a za tim si stojim a ty mi to nerozluvis ani kdyby jsi chtel... ne nadorma se prevodovce da rikat nasobic momentu... :obchod: uz to resit nebudu.. poresim s docentama u nas jak je to s tim momentem u spalovacich motor a tim toto pro mne zvadlo..
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

#162 Nový příspěvek od malotraktor »

Pepino píše:ja fakt koncim.. az mi budou predavat diplom tak ho vratim.. a myslym ze by to mnelo udelat vic lidi...
malotrator: uz nevim jak jinak ti to rict.. rikam to uz ponekolikaty kdyz mas v serii motor+prevodovku+ napravu a seriove 13 kola a das tam 16 tak se nic nestane.. ale kdyz do tyhle soustavy das neseriove jeste jednu prevodovku tak se stane a hodne a za tim si stojim a ty mi to nerozluvis ani kdyby jsi chtel... ne nadorma se prevodovce da rikat nasobic momentu... :obchod: uz to resit nebudu.. poresim s docentama u nas jak je to s tim momentem u spalovacich motor a tim toto pro mne zvadlo..
Já jsem nikdy v žádném svém pøíspìvku o výmìnì nebo doplòování pøevodovek nemluvil od zaèátku diskutuju jen o zámìnì kol. Kroutící moment se pochopiteknì mìní i pøeøazením, proto tam ta pøevodovka je a polosy musí být dimenzovány na každý pøevodový stupeò. Stále postrádám upøesnìní co pøišlo tomu Tvému inženýrovi na mých úvahách smìšné.
Pokud Ti hrozí diplom v nìjakém strojírenském oboru tak se opravdu styï. Viz ta pøedchozí úvaha o zmìnì momentu zmìnou délky ramena to je pøece docela jiný pøíklad. To by platilo tøeba pro namáhání tìch vlastních kol. Kola tu poloosu nepohání, ale ona pohání kola, to pochopil i mùj syn a to má hotelovou školu.

A fakt mi zkus vysvìtlit co se Ti zdálo na mých úvahách "slintáním"???

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#163 Nový příspěvek od Pepino »

malotraktor píše:
Pepino píše:ja fakt koncim.. az mi budou predavat diplom tak ho vratim.. a myslym ze by to mnelo udelat vic lidi...
malotrator: uz nevim jak jinak ti to rict.. rikam to uz ponekolikaty kdyz mas v serii motor+prevodovku+ napravu a seriove 13 kola a das tam 16 tak se nic nestane.. ale kdyz do tyhle soustavy das neseriove jeste jednu prevodovku tak se stane a hodne a za tim si stojim a ty mi to nerozluvis ani kdyby jsi chtel... ne nadorma se prevodovce da rikat nasobic momentu... :obchod: uz to resit nebudu.. poresim s docentama u nas jak je to s tim momentem u spalovacich motor a tim toto pro mne zvadlo..
Já jsem nikdy v žádném svém pøíspìvku o výmìnì nebo doplòování pøevodovek nemluvil od zaèátku diskutuju jen o zámìnì kol. Kroutící moment se pochopiteknì mìní i pøeøazením, proto tam ta pøevodovka je a polosy musí být dimenzovány na každý pøevodový stupeò. Stále postrádám upøesnìní co pøišlo tomu Tvému inženýrovi na mých úvahách smìšné.
Pokud Ti hrozí diplom v nìjakém strojírenském oboru tak se opravdu styï. Viz ta pøedchozí úvaha o zmìnì momentu zmìnou délky ramena to je pøece docela jiný pøíklad. To by platilo tøeba pro namáhání tìch vlastních kol. Kola tu poloosu nepohání, ale ona pohání kola, to pochopil i mùj syn a to má hotelovou školu.

A fakt mi zkus vysvìtlit co se Ti zdálo na mých úvahách "slintáním"???
tak to prrr ja jsem o zadnym inzenyrovy a o smesnych uvahah nic nepsal takze se hod do klidu... to psal nekdo jyny koukni o par stranek zpet...
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: kokot

#164 Nový příspěvek od Pepino »

tak tady jsem to nasel a a psal to tykev a je to na 4 strance dole.. chtel jsem jeste neco ale uz koncim...
Tykev píše:Ty jo chlapi,nechte ho on je pøece strojaø a dokáže si to zpoèítat.Dával jsem ty jeho pøíspìvky èíst jednomu inženýrovi který se zabývá touto problematikou asi 20 let a nemohl jsem ho zastavit jak se SMÁL.Nechápu jak nìkdo o sobì mùže napsat že je strojaø a pøitom tady takhle slintat. :grc: Pochopil to i mùj švagr-zedník že vìtší kolo má vìtší odpor ale malotraktor má asi kosmickou fyziku. :vysmech:
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
Dan
Příspěvky: 485
Registrován: pon srp 20, 2007 8:46 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#165 Nový příspěvek od Dan »

chlapi doèetl jsem se spoustu informací z této diskuze.a jak to bude když bude mít 16 kolo o šíøce 40cm a kolo 20 o šíøce 20cm.budu na tvrdém podkladu.které z kol mi pøenese vìtší sílu.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“