motor Jawa 250 kyvaèka- zádìr?

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kysmen
Příspěvky: 624
Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

motor Jawa 250 kyvaèka- zádìr?

#1 Nový příspěvek od kysmen »

tak jsem dnes rozebral motor na mojí sekaèce, a zdá se mi že ten píst je nìjaký kósnutý :-/


Obrázek

Obrázek

asi to byde chtít brus.

Máte nìkdo tu tabulku prùmìrù pístù a výbrusù ? Jak se pozná podle pístu co je to zaè? Mám tam jen šipku a asi X3
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#2 Nový příspěvek od Pepino »

dej to brusicovy a on bude vedet.. co tam prosim te lejes za olej ?

Uživatelský avatar
kysmen
Příspěvky: 624
Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

#3 Nový příspěvek od kysmen »

natural 95 + olej Husqwarna takový zelenošedý asi 120kè je to na mazání vysokootáèkových dvoutaktu, nìkdy i oranžový stihl, ale urèitì ten motor døív jezdil i na M2T
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#4 Nový příspěvek od Pepino »

kysmen píše:natural 95 + olej Husqwarna takový zelenošedý asi 120kè je to na mazání vysokootáèkových dvoutaktu, nìkdy i oranžový stihl, ale urèitì ten motor døív jezdil i na M2T
M2T nebrat a natural tam nelej nebo kdyz uz tak s olovem... 8)

Uživatelský avatar
kysmen
Příspěvky: 624
Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

#5 Nový příspěvek od kysmen »

ke konci jak to mín jelo tak sem mu dal papat toto :
Bénzin Super 100

OMV jako jedna z prvních uvedla na trh nový supervýkonný benzín OMV Super 100 !
S okamžitou platností nahrazuje tato novinka nyní již pøekonaný OMV Super plus 98 na všech èerpacích stanicích OMV v Èeské republice.

* Novinka je urèena pro všechny, kdo chtìjí ze svého motoru dostat maximum.
* vyšší výkon motoru, vyšší toèivý moment, vìtší akcelerace
* úspora paliva díky úèinnìjšímu spalování
* unikátní vlastnosti pøi mìstské jízdì „stop & go“

OMV opìt ukazuje nový smìr ve vývoji pohonných hmot OMV Super 100 umožòuje maximální využití potenciálu výkonu motoru. Vyšší toèivý moment motoru zlepšuje akceleraci vozu, èímž zvyšuje bezpeènost posádky vozu pøi pøedjíždìcích manévrech, optimalizuje výkon motoru ve stoupáních a zlepšuje jízdní vlastnosti pøi mìstské jízdì stylem stop & go. Snížením tøení a omezením vzniku usazenin se také snižuje spotøeba, a to až o 4%. Vliv vyššího oktanového èísla benzínu se na jízdních vlastnostech automobilu projeví již po prvním natankování.
Úèinky nového produktu OMV se plnì projeví u moderních vozù, které doposud jezdily na 95- a 98-oktanový benzín.
Benzín s oktanovým èíslem 100 je urèen pro motory s vysokými kompresními pomìry, tj. zejména pro vysokovýkonné motory osobních automobilù. Kvalita tohoto benzinu plnì odpovídá jakostním požadavkùm normy ÈSN EN 228. Jeho špièkové parametry jsou dány také komplexní aditivací pøísadou OMV energy extra. Tento benzin se také úspìšnì používá ve sportovních, závodních a soutìžních automobilech.
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Mikro
Příspěvky: 2318
Registrován: stř črc 04, 2007 11:36 am
Bydliště: Dětmarovice
Kontaktovat uživatele:

#6 Nový příspěvek od Mikro »

kysmen píše:natural 95 + olej Husqwarna takový zelenošedý asi 120kè je to na mazání vysokootáèkových dvoutaktu, nìkdy i oranžový stihl, ale urèitì ten motor døív jezdil i na M2T
Když jsem lil do bratrovy Jawky 250 natural a plnou syntetiku málem mì nakopal do øit... tì motorùm prostì chutná speciál a hodnìééééé M2T 8) v té dobì ani nic jiného nebylo :) Ps.: tenhle píst už je asi po smrti, ale naval tam nové pístní kroužky a jeï dál :typek:

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#7 Nový příspěvek od Pepino »

Mikro píše:
kysmen píše:natural 95 + olej Husqwarna takový zelenošedý asi 120kè je to na mazání vysokootáèkových dvoutaktu, nìkdy i oranžový stihl, ale urèitì ten motor døív jezdil i na M2T
Když jsem lil do bratrovy Jawky 250 natural a plnou syntetiku málem mì nakopal do øit... tì motorùm prostì chutná speciál a hodnìééééé M2T 8) v té dobì ani nic jiného nebylo :) Ps.: tenhle píst už je asi po smrti, ale naval tam nové pístní kroužky a jeï dál :typek:
M2T nee lepsi je TSF ver mi ! special je jasna vec..

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

#8 Nový příspěvek od rezis »

Jak se tam lilo sposty toho M2T tak to zvedalo kompresi. Pokud se tm lije syntetika 1:50 tak to fouka kolem tech krouzku plamen :)
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
dolls
Příspěvky: 561
Registrován: pon říj 22, 2007 9:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#9 Nový příspěvek od dolls »

jasna paka mogul TSF je good! lil sem ho do simsona a pohoda, a s tim specialem to je taky samozhrejmost ;-)

Uživatelský avatar
kysmen
Příspěvky: 624
Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

#10 Nový příspěvek od kysmen »

nejvíc karbonu bylo vevnitø v pístì asi to pálilo aj navrch :smich:
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Milan
Příspěvky: 239
Registrován: stř črc 04, 2007 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#11 Nový příspěvek od Milan »

:D :D :D :D :D :D :D to chce SHELL Power Racing

Uživatelský avatar
Robo
Příspěvky: 404
Registrován: pon črc 09, 2007 7:08 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#12 Nový příspěvek od Robo »

Šipka ukazuje smìr otoèení pístu k výfukovému otvoru, x3 že je to už 3. výbrus.
Èím vìtší oktanové èíslo u benzínu, tím i vìtší teplota spalování. Tyto motory byly dìlány max. na 91 speciálek, èím víc oktanù, tím hùø pro nì, pøehøívají se a výsledek vydíš sám.

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#13 Nový příspěvek od Pepino »

to robo: tak tak mluvis mi z duse.. 8)

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

píst

#14 Nový příspěvek od zetkamz »

ten píst bych tam urèo nedával - je èerný jak hrom,to odpovídá tomu tøetímu výbrusu a kvalitì,jak byl udìlaný,protože to bylo dost volné a fuèelo to dolù na kliku tak ,že to neudržely ani kroužky.A tím ,že tam byl víc oktanový benzín,který je také sušší a je tam vyšší teplota,se zapekly kroužky atd.
Když už,tak jedinì nový po promìøení na míru - ale záleží, jak je na tom válec.Já jsem mìl tyto motory ve vinohradì a za 20let provozu v jo extrémních podmínkách jsem vymìnil 3kusy.Každý stál nìjakou tu flašku - jak øíká kolega rendy - dobrého moku,takže to nemìlo cenu opravovat.
Host do domu - čagan do ruky

Martin R.
Příspěvky: 32
Registrován: stř říj 17, 2007 6:33 pm
Bydliště: Rokycany

Re: motor Jawa 250 kyvaèka- zádìr?

#15 Nový příspěvek od Martin R. »

kysmen píše:tak jsem dnes rozebral motor na mojí sekaèce, a zdá se mi že ten píst je nìjaký kósnutý :-/


Obrázek

Obrázek

asi to byde chtít brus.

Máte nìkdo tu tabulku prùmìrù pístù a výbrusù ? Jak se pozná podle pístu co je to zaè? Mám tam jen šipku a asi X3
Tak ten píst má už vše za sebou. Chce to nový výbrus. Jesttli bude staèit jeden, èi více záleží na tom, jak vypadá válec.
Co se týèe znaèení pístù a tolerancí, tak dnes už se tyto písty vyrábìjí jen v jedné toleranci a brousí se válce pøímo k danému pístu. Hlavnì proto, že je hodnì nákladné vyrábìt více tolerancí pro tak málo strojù které ještì jezdí a také proto, že má každý píst odlišný rozmìr (té tolerance).
Znaèení nových pístù je jen : 1, 2, 3 .... 8, což znaèí velikost výbrusu.
Znaèení originál pístù: 1, 2, 3... + tolerance A, B, C.
Šipka znaèí smìr montáže ( šipkou k výfuku ) z dùvodu zámkù pístních kroužkù.
U nás dnes vyrábí písty na Jawky myslím jen fyrma Almet.
Dováží se sem také písty z Maïarska a Turecka. S tìmito písty ale opatrnì jsou z trochu jiných slitin a jsou masivnìjší a tìžší. Mají jinou tepelnou roztažnost. Výsledek je èasté zadírání, nebo naopak zvonìní z dùvodu vùlí (pøesahù) vlivem teplotní roztažnosti válec/píst.
Hlavní znak - Èeský píst je z matné slitiny Al.
- Maïar, Turek je jasnì lesklý.
Jelikož jsem brousil válce cca 7 let, mohu doporuèit jedno.
Nejjednoduší je zaslat válec pøímo do Almetu Hradec Králové a tam vám udìlají vše potøebné.
Jiná možnost je nechat si udìlat výbrus jinde. Tìchto brusíren je více, ale z vašeho regionu žádnou neznám.
Poslední varianta, která je ale nejnároènìjší, je sehnat si nový STARÝ píst na burze. Tyto písty mají jestì tolerance a materiál je nejlepší. Oni totiž ani dnešní èeské písty už nejsou materiálovì co bývaly. Ostatnì jako u všeho. Šetøí se na všem.
Ohlednì mazání. Pro staré motory Jawa musí být benzín olovnatý. Je to u dùvodu lepších mazacích vlastností. Horní uložení pístu je v mosazných pouzdrech a proto potøebuje daleko lepší mazací podmínky oproti moderním váleèkovým ložiskùm.
Ideální dle mého názoru je používat lepší minerální oleje. A to v pomìru max. 1:50 (podle zátìže a chlazení) pro Váš úèel spíše 1:33 až 1:40. Oleje pro vysokootáèkové stroje a syntetické oleje jsou také nevhodné.
I když jsou oleje M2t zavrhované, mají velice dobré mazací schopnosti. Problém je ve velkém karbonování. Pokud obèas vyèistíte píst a kroužky od usazenin karbonu, vùbec bych se mu nebránil. Vždy tyto stroje jezdily 40let jen na M2T a jezdí dodnes.
:)

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“