Aka orsta
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Aka orsta
Záleží kolik chcéš mít otáček na plný rejd. Jáky je průměr pístní tyče a jaký vnitřní průměr válce.Pak se to dá krásně spočítat.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Aka orsta
No ja som chcel vediet aka sa montuje origoš do toho vozíka inac piest ma priemer 45mm piestnica vonkajší priemer 85mm vnutro to bude asi? 70mm nemám to ako zmerať musel by som to rozobrat a to by som nerad je to fungovka a piestna tic je dlha 180mm (max.chod.) mam orstu 160ku a podla mna to bude asi ako formula vie my niekto poradiť?
Re: Aka orsta
no to by spis nekdo potreboval vedet typ voziku
mas zamenene pojmy pist vs. valec a pistnice.
pri prumeru pistu 70mm mi to vychazi na 160ku 2,5 ot
a pri 75mm 3,1ot
hele ,zmer radne [zadny vzduchovy bubliny ,uplne na dorazu] objem olejem nebo naftou ,petrolejem[je tekutejsi] a hnedka vis ,na cem si. kdyz ne ,tak ho sem napis[presne v ml]
mas zamenene pojmy pist vs. valec a pistnice.
pri prumeru pistu 70mm mi to vychazi na 160ku 2,5 ot
a pri 75mm 3,1ot
hele ,zmer radne [zadny vzduchovy bubliny ,uplne na dorazu] objem olejem nebo naftou ,petrolejem[je tekutejsi] a hnedka vis ,na cem si. kdyz ne ,tak ho sem napis[presne v ml]
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.
Re: Aka orsta
Ahoj na H.P.-servis som nasiel ze je to servořízení na vys,zdvižné voz. DV 16-35 řady A,B,C
cez víkend to odmeriam tím olejom nech viem na čom som inač 2,5 otacky z lava do prava by bolo super aj keď neviem ako si to dostal je to super dakujem
cez víkend to odmeriam tím olejom nech viem na čom som inač 2,5 otacky z lava do prava by bolo super aj keď neviem ako si to dostal je to super dakujem
Re: Aka orsta
no rezismarja ,jak. mystifikace - vymyslel sem si to.
je treba to nakreslit a vyvesit to tu
je treba to nakreslit a vyvesit to tu
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.
Re: Aka orsta
Co konkrétně myslíš?PA píše: je treba to nakreslit a vyvesit to tu
Něco takového?
http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &sk=t&sd=a
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Aka orsta
chtelo by to neco nazornejsiho ,pro prvni nakopnuti. nekomu kdo se s tim nesetkal ,se patrne uzavre mozek ,kdyz to uvidirezis píše:Co konkrétně myslíš?PA píše: je treba to nakreslit a vyvesit to tu
Něco takového?
http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &sk=t&sd=a
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.
Re: Aka orsta
PA mas pravdu chcelo by to kopnut ale aspon desat krat ja som to pocital zle ospravedlňujem sa mne to vychdzalo 0,4 otacky nechápem kde som sa prepočítal preto som sa aj pýtal kolkatka orsta sa montuje do tej vysokozdvižký inak by som to tu nezavesil vďaka
Re: Aka orsta
v tehle pripadech sou vzorecky prd platny.
jedine rez ,napr. valcem ,pojmenovany vsechny soucasti ,popis funkce. okomentovany vzorce a u kazdyho vypis velicin a v jakych jednotkach. pouzite nazvy a v zavorkach ekvivalenty.
kdyz tam napises "objem pistnice" v zahlavi ,a pak pracujes s nazvem pistni tyc v jnem vyznamu ,jiny clovek nekam napise pistnici jako pistni tyc ,tak podle ceho se ma belo pri vypoctech podle tvych vzorcu orientovat?
vim ,je to matika zakladni skola ,ale porad dokola odpovidat ,kdyz chces poradit .
jedine rez ,napr. valcem ,pojmenovany vsechny soucasti ,popis funkce. okomentovany vzorce a u kazdyho vypis velicin a v jakych jednotkach. pouzite nazvy a v zavorkach ekvivalenty.
kdyz tam napises "objem pistnice" v zahlavi ,a pak pracujes s nazvem pistni tyc v jnem vyznamu ,jiny clovek nekam napise pistnici jako pistni tyc ,tak podle ceho se ma belo pri vypoctech podle tvych vzorcu orientovat?
vim ,je to matika zakladni skola ,ale porad dokola odpovidat ,kdyz chces poradit .
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.
Re: Aka orsta
Kdo trochu ví oč jde dokáže to. Bohužel nejsem natolik problematiky znalý aby mohl vytvořit nějaký článek a říct tak je to OK
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
-
- Příspěvky: 1743
- Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Aka orsta
V každém oboru lidské činnosti se používají určité odborné termíny,aby se lidé mezi sebou mohlirezis píše:Kdo trochu ví oč jde dokáže to. Bohužel nejsem natolik problematiky znalý aby mohl vytvořit nějaký článek a říct tak je to OK
dohodnout.V těmto tématech o hydraulice to tak nefunguje.Jediný ,kdo to chápe je PA.
V jednom příspěvku jsem se snažil vysvětlit termín orbitrol.A reakce -Trebeblik -nemá to cenu vysvětlovat každý to tu ví,je to přepouštěč,orbitrol není čerpadlo.A všichni sním souhlasili.
Možná vice lidí by do tématu zapojila,ale když vidí jak to tu mlátí jedno přes deváté,tak se raději nezapojí.
A nechápu proč mi zamykáš moje příspěvky .Je to tvoje vlastníctví? Je toto opravdu fórum ?
Naposledy upravil(a) Auto-klassik dne pát led 08, 2010 10:11 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Aka orsta
souhlasil bych asi pouze s jednou veci ,totiz ze termin orbitrol nemusi nutne znamenat pouze hydrostaticke orbitalni rizeni[hydrostatic orbital steering]. oznacuje se tak nekde i "orbital motor [OM]" ,nebo treba jen samotny orbitalni system. at psal terabik co psal ,jiste je ,ze "kazdy vi" ,ze v tomhle vlaknu se pojednava o "hydrostatic orbital steering". zde gerotorV každém oboru lidské činnosti se používají určité odborné termíny,aby se lidé mezi sebou mohli
dohodnout.V těmto tématech o hydraulice to tak nefunguje.Jediný ,kdo to chápe je PA.
V jednom příspěvku jsem se snažil vysvětlit termín orbitrol.A reakce -Trebeblik -nemá to cenu vysvětlovat každý to tu ví,je to přepouštěč,orbitrol není čerpadlo.A všichni sním souhlasili.
Možná vice lidí by do tématu zapojila,ale když vidí jak to tu mlátí jedno přes deváté,tak se raději nezapojí.
A nechápu proč mi zamykáš moje příspěvky .Je to tvoje vlastníctví? Je toto opravdu fórum ?
[orbitalni system] pracuje v normalnim rezimu jako motor a tak prakticky ani nic "nedava" ,jak pisete. a udaj dodavky oleje z "hydrostatic orbital steering" v objemu za urcity cas mi porad nedava smysl. snazite se [jak sam rikate] porad neco vysvetlovat ,ale je to v podstate odbihani od tematu. toto vysvetlovani ma ve vztahu k dane otazce stejnou srozumitelnost ,jako lukpfeho katafonator
a preji vam hezky den
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.
Re: Aka orsta
Ano toto je fórum. Takže pokud někdo něco řekne tak mu na to druhý odpoví. Bohužel jste začal upravovat své příspěvky takže diskuze dále nedávala smysl a lidé vlastně odpovídali na něco jiného.Auto-klassik píše: A nechápu proč mi zamykáš moje příspěvky .Je to tvoje vlastníctví? Je toto opravdu fórum ?
Co se týče zamčení celého tématu došlo k omylu při zálohování. Za to se omlouvám Larsovi.
Pokud máte proti mě cokoliv napiště mi to soukromě. Zde je téma o hydraulice a ne o tok kdo komu co udělal.
PS: Použil jsem tu matematiku základní školy podle vašeho vzorce.
Pokud vzorec upravím takAuto-klassik píše: Vycházíme ze školní lavice:Qt= q.n
n=Qt/q
Qt=10-30l/min - jak jste sám vypočítal
q= 80mL - dáno parametry
Pak vyjde
n=2,08 - 6,25ot/min
Nikdy nešlo nikomu o nic jiného než odkud jste vzal tu hodnotu 10-30l/min
Možná jsme se jen nepochopili a každý mluvíme jen o něčem jiném nebo nevím. Teď jsem snad dostatečně jasně napsal oč mi celou dobu šlo.
Jinak Lars je zde na fóru všemi znám i ze srazů takže určitě si nad tím jak bude točit tak rychle volantem hlavu nelámal.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Aka orsta
aha ,takze autoklasikovi se larse zzelelo a proto dosadil novou hodnotu 8l/min
jinak se musim omluvit vsem ,co ctou moje prispevky a autoklasikovi ,protoze moje tvrzeni ,ze gerotor v orbitrolu pracuje v normalnim rezimu jako motor neni pravda ,nebo je prinejmensim diskutabilni. psal jsem ve smyslu ,ze jedna cast rozvadece je ovladana volantem a druha cast gerotorem. to je sice pravda ,ale ovladani nespociva v pohaneni ,ale brzdeni. v servoobvodu plni funci zpetne vazby - uhel otoceni volantu/prutok oleje. na hvezdici gerotoru tedy pusobi kroutici moment pres druhou cast rozvadece ,vytvoreny planzetovymi pruzinami mezi obema castmi rozvadece. moment vznikne pri vzajemnem uhlovem vychyleni obou casti z neutralni stredove polohy ,udrzovane zminenymi pruzinami. tento moment je take shodny s momentem pusobicim proti sile na volantu pri jeho otaceni. tedy pri normalni funkci s tlakovym olejem vstupni hridel primo otaci s prvni casti rozvadece ,ktera pomoci pruzin pohani druhou a ta je brzdena gerotorem ,ktery v zavislosti na rychlosti otaceni volantu udrzuje potrebnou fazi natoceni obou casti rozvadece a tim potrebne mnozstvi prutoku ridicim valcem. kdyby druha cast rozvadece nebyla gerotorem brzdena ,ale pohanena[jak sem predtim tvrdil] ,zaporna vazba servoobvodu by se zmenila na kladnou a volant by se sam roztocil.
gerotor jako motor teda nepracuje ,jako cerpadlo? olej nikam nedodava ,jenom na zaklade prutoku tlakoveho oleje zpetne ridi rozvadec. je to nevykonovy zpetnovazebni clen ,prevadejici prutok na otacky. kroutici moment vychazi z rozvadece do gerotoru ,lze ho teda klasifikovat jako cerpadlo. vystiznejsi nazev je prave onen pouzivany ,cesky - odmerny generator.
v rezimu bez dodavky tlakoveho oleje do rizeni pracuje vyhradne jako cerpadlo na rucni pohon se shodnym objemem. velka potrebna sila na volantu je dana hlavne proste tim ,ze je jedina ,ktera pohybuje se vsemi castmi ridiciho systemu i rizeni. vetsi potrebny pocet otacek je dany zase hlavne stupnem opotrebeni gerotoru[nebo tez odmerneho generatoru ,orbitalniho systemu - zde oznacuje tutez a jednu vec] ,protoze v tomto rezimu je na gerotoru velky
tlakovy spad a tim vnikaji ztraty[v rezimu s tlakovym olejem na nem sice take vznika tlakovy spad ,ale ten je nepatrny ,protoze pochazi jen z brzdneho momentu sily ,kterou vytvareji pruziny.
ac je v hydraulickem schematu ,jak mi spravne podotknul autoklasik ,oznacen tento dil jako obousmerne cerpadlo a hydromotor ,nenapadnula me situace ,v jake by se jako hydromotor dal oznacit.
jinak se musim omluvit vsem ,co ctou moje prispevky a autoklasikovi ,protoze moje tvrzeni ,ze gerotor v orbitrolu pracuje v normalnim rezimu jako motor neni pravda ,nebo je prinejmensim diskutabilni. psal jsem ve smyslu ,ze jedna cast rozvadece je ovladana volantem a druha cast gerotorem. to je sice pravda ,ale ovladani nespociva v pohaneni ,ale brzdeni. v servoobvodu plni funci zpetne vazby - uhel otoceni volantu/prutok oleje. na hvezdici gerotoru tedy pusobi kroutici moment pres druhou cast rozvadece ,vytvoreny planzetovymi pruzinami mezi obema castmi rozvadece. moment vznikne pri vzajemnem uhlovem vychyleni obou casti z neutralni stredove polohy ,udrzovane zminenymi pruzinami. tento moment je take shodny s momentem pusobicim proti sile na volantu pri jeho otaceni. tedy pri normalni funkci s tlakovym olejem vstupni hridel primo otaci s prvni casti rozvadece ,ktera pomoci pruzin pohani druhou a ta je brzdena gerotorem ,ktery v zavislosti na rychlosti otaceni volantu udrzuje potrebnou fazi natoceni obou casti rozvadece a tim potrebne mnozstvi prutoku ridicim valcem. kdyby druha cast rozvadece nebyla gerotorem brzdena ,ale pohanena[jak sem predtim tvrdil] ,zaporna vazba servoobvodu by se zmenila na kladnou a volant by se sam roztocil.
gerotor jako motor teda nepracuje ,jako cerpadlo? olej nikam nedodava ,jenom na zaklade prutoku tlakoveho oleje zpetne ridi rozvadec. je to nevykonovy zpetnovazebni clen ,prevadejici prutok na otacky. kroutici moment vychazi z rozvadece do gerotoru ,lze ho teda klasifikovat jako cerpadlo. vystiznejsi nazev je prave onen pouzivany ,cesky - odmerny generator.
v rezimu bez dodavky tlakoveho oleje do rizeni pracuje vyhradne jako cerpadlo na rucni pohon se shodnym objemem. velka potrebna sila na volantu je dana hlavne proste tim ,ze je jedina ,ktera pohybuje se vsemi castmi ridiciho systemu i rizeni. vetsi potrebny pocet otacek je dany zase hlavne stupnem opotrebeni gerotoru[nebo tez odmerneho generatoru ,orbitalniho systemu - zde oznacuje tutez a jednu vec] ,protoze v tomto rezimu je na gerotoru velky
tlakovy spad a tim vnikaji ztraty[v rezimu s tlakovym olejem na nem sice take vznika tlakovy spad ,ale ten je nepatrny ,protoze pochazi jen z brzdneho momentu sily ,kterou vytvareji pruziny.
ac je v hydraulickem schematu ,jak mi spravne podotknul autoklasik ,oznacen tento dil jako obousmerne cerpadlo a hydromotor ,nenapadnula me situace ,v jake by se jako hydromotor dal oznacit.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.