otacky vyvodoveho hridele

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: otacky vyvodoveho hridele

#16 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Petr Matula píše:ja jsem delil otacky prevodovym pomerem
me vyslo za na Dvojku a pri 1675 ot motoru by to melo met presne tech 540 u 5q

a u 4q by to melo jet na na Dvojku a pri 1400 ot motora by to melo 538
Otáčky vývodového hřídel by se měli pokud možno dodržovat,aby pohaněný stroj měl
stanovenou sílu,řeznou rychlost,otáčky a podobně.Pohánět vyvodový hřídel přes převodovku
je méně výhodné,protože,abych udržel 540ot ,tak pro jednotlívé rychlosti musím volit a hlídat
příslušné otáčky motoru = potom se stává,že motor pracuje v nevýhodném režimu např.
z hlediska přenosu výkonu,velikosti toč. momentu,spotřebě...

Uživatelský avatar
Petr Matula
Příspěvky: 1920
Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#17 Nový příspěvek od Petr Matula »

Auto-klassik píše:
Petr Matula píše:ja jsem delil otacky prevodovym pomerem
me vyslo za na Dvojku a pri 1675 ot motoru by to melo met presne tech 540 u 5q

a u 4q by to melo jet na na Dvojku a pri 1400 ot motora by to melo 538
Otáčky vývodového hřídel by se měli pokud možno dodržovat,aby pohaněný stroj měl
stanovenou sílu,řeznou rychlost,otáčky a podobně.Pohánět vyvodový hřídel přes převodovku
je méně výhodné,protože,abych udržel 540ot ,tak pro jednotlívé rychlosti musím volit a hlídat
příslušné otáčky motoru = potom se stává,že motor pracuje v nevýhodném režimu např.
z hlediska přenosu výkonu,velikosti toč. momentu,spotřebě...
to je me jasne ale tady se jedna o samo domo tudiz pro me skoro jinak neresitelne (urcite by to slo i jinak) ale je tady moznost vyvodu na navyjak a ten vyvod se k tomu nabizy tak proc toho nevyuzit. akorat ze musim otocit otacky

MartyV3S
Příspěvky: 936
Registrován: ned čer 07, 2009 11:38 pm
Bydliště: Třinec, Oldřichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#18 Nový příspěvek od MartyV3S »

strejda je nazoru vest ten vyvod z vyvodu na cerpadlo na prevodovce, tam to nejde pres prevodovku, ale primo od motoru, takze nejspis neni treba hlidat rychlostni stupen, atd... de to primo s otackama motoru, ne s qvaltama... nemate s tim nekdo zkusenosti?

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: otacky vyvodoveho hridele

#19 Nový příspěvek od Auto-klassik »

MartyV3S píše:strejda je nazoru vest ten vyvod z vyvodu na cerpadlo na prevodovce, tam to nejde pres prevodovku, ale primo od motoru, takze nejspis neni treba hlidat rychlostni stupen, atd... de to primo s otackama motoru, ne s qvaltama... nemate s tim nekdo zkusenosti?
Je to dobrá úvaha,ale nyní je třeba vytvořit podmínky pro čerpadlo.Otáčky čerpadla jsou obvykle do 1500 max.Musí tam být převod,aby motor i čerpadlo pracovalo v optimálním
režimu!
Měj se !

Uživatelský avatar
Petr Matula
Příspěvky: 1920
Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#20 Nový příspěvek od Petr Matula »

akorat me to prijde ze jeden o koze a druhy o voze
ja resim rychlost vyvodoveho hridele a ne otacky cerpadla. stejne by jsi ty otacky musel resit otocenim smyslu otacek.

MartyV3S
Příspěvky: 936
Registrován: ned čer 07, 2009 11:38 pm
Bydliště: Třinec, Oldřichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#21 Nový příspěvek od MartyV3S »

promin Petre ze ti tu tak mnenim tema v debate, myslel sem ze tvoje otazka uz je zodpovezena, a nechtel sem zakladat nove tema...
a auto-klassiku, ty podminky pro cerpadlo na aviackych prevodovkach sou, tam je primo vyvod na to, mne tam uz staci jenom dat prevodovku, uvidi se jestli do rychla, nebo do pomala, a popripade zmnenit smysl otaceni, kdyby nesedel... a pak by to mnelo byt zavisle jenom na otackach motora, ne na zarazenem rychlostnim stupni..

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: otacky vyvodoveho hridele

#22 Nový příspěvek od Mako4991 »

Cez kvalty ke to podľa mňa lepšie lebo ak je na motor veľký nápor tak dám menšiu rýchlosť pridám plyn a idem. Keď mám náradie kde nepotrebujem veľký výkon tak preradím na vyšší stupeň a motor si pôjde pohodovo ťap ťap ťap.

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: otacky vyvodoveho hridele

#23 Nový příspěvek od Mako4991 »

Cez kvalty ke to podľa mňa lepšie lebo ak je na motor veľký nápor tak dám menšiu rýchlosť pridám plyn a idem. Keď mám náradie kde nepotrebujem veľký výkon tak preradím na vyšší stupeň a motor si pôjde pohodovo ťap ťap ťap.

MartyV3S
Příspěvky: 936
Registrován: ned čer 07, 2009 11:38 pm
Bydliště: Třinec, Oldřichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#24 Nový příspěvek od MartyV3S »

ale tak zas kdyz to nejde pres kvalty, tak kdyz tam je vetsi napor, tak se taky podradi, aby traktor jel pomaleji, a prida se plyn, aby se zvedly otacky hridele, ale potom naopak kdyz neni treba vykonu, tak je lepsi zaradit vyssi kvalt, a nechat to na volnobezit, ne? kdyby to slo pres kvalty tak se trebas obracecka roztriska tema otackama...

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: otacky vyvodoveho hridele

#25 Nový příspěvek od Mako4991 »

Myslel som to presne naopak. Aby sa udržiavali stále otáčky hriadeľa tak podľa záťaže zvoliť prev. stupeň a meniť otáčky na motore. Ale tých dajme tomu 540+- nejaké otáčky by bolo na hriadeli stále. A keď vy pridáte na motore a máte to stále na jednom prev. pomere tak vám budú kolísať otáčky hriadeľa spolu s otáčkami motora.

MartyV3S
Příspěvky: 936
Registrován: ned čer 07, 2009 11:38 pm
Bydliště: Třinec, Oldřichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#26 Nový příspěvek od MartyV3S »

ale tak takhle to je i na firemnich traktorech, ne? nebo tam snad de ta vyvodova hridel pres kvalty? ona de pod prevodovkou, ne?

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: otacky vyvodoveho hridele

#27 Nový příspěvek od Mako4991 »

My sa teraz bavíme o samodlaboch a nie o firemných traktoroch. Tie majú ako som zistil 540 od motora na približne 2000 otáčkach ale majú náhon taktiež aj cez kvalty. A na domaci traktor je zbytočné komplikovať aj aj tak je jednoduchšie to urobiť cez kvalty a je to. Domáci má výhodu aj v tom že ak má 2. prevodovku viacstupňovú tak môže na malé otáčky hriadeľa(cez 1.stupeň) ísť pomerne rýchlo(na 4.stupeň na 2.prevodovke) a naopak.

Uživatelský avatar
Petr Matula
Příspěvky: 1920
Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#28 Nový příspěvek od Petr Matula »

v pohode ale muj nazor je takovy ze ten vyvod na prevodovkach avia at 5q nebo 4q neprenese takovy krutak jak ten vyvod na navyjaku na redukcni V3S
a jeste pokud to tahnes s prvni prevodovky tak je to celkem horsi konstrukcne ze musis tahat kardal(hridel) pres skoro cely traktor

MartyV3S
Příspěvky: 936
Registrován: ned čer 07, 2009 11:38 pm
Bydliště: Třinec, Oldřichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#29 Nový příspěvek od MartyV3S »

ten kroutak mozna nebude jak na te rozvodovce, ale tak mohl by stacit, ne? aviacky motor ho ma na rozdavani... a s tim kardanem, mno zalezi kde se bude davat vyvodova hridel, jestli dolu pod dif, tak aspon nebude muset byt ten kardan tak lamany...

Uživatelský avatar
Petr Matula
Příspěvky: 1920
Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: otacky vyvodoveho hridele

#30 Nový příspěvek od Petr Matula »

no ja si myslim ze takova rotacka ma odpor dobry aby sa ti ten hlinikovy bazmek nerozletel.
jo navyjak nevim
taky budu met kardan vysej ale s tim se da jezdit sak od ceho su na tech kardanoch ty kluby

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“