Štartovaci vozik-elektro

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
charlie
Příspěvky: 221
Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Štartovaci vozik-elektro

#16 Nový příspěvek od charlie »

Také jsme měli na startování 3f trafo.Svářecí trafa jsou vetšinou stavěná jako rozptylová a ten relativně velký úbytek napětí na výstupu je při sváření žádaný. 3f trafo je mnohem tvrdší, ale potřebuje 6 diod ( pořádných ). Tuším jsme používali upravené trafo z nějaké váhy na auta.Lezlo z toho 3x moc, musel se upravit sekundár.Ale jádro bylo kompaktní třísloupkové, uzavřené s odděleným vinutím, takže relativně tvrdý zdroj, tak kolem 3 kW.

Uživatelský avatar
radas
Příspěvky: 3191
Registrován: ned úno 03, 2008 7:35 pm
Bydliště: Orlová

Re: Štartovaci vozik-elektro

#17 Nový příspěvek od radas »


jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Štartovaci vozik-elektro

#18 Nový příspěvek od jano »

Z vozíkom štartujem tak, že prepojím zásuvku štartovaného stroja s vozíkom a zapnem vozík. Na dobe zapojenia (pokial je bateria) nezáleží, napätie vozíka pre bateriu nie je vysoké a štartujem. Pokial sa štartovanie odloží aj 10 minút, tak nemá z toho "traumu" ani vozík ani batérie.
Vozík sa mi podaril bez toho, že by som nad tým kúmal, alebo mal nejaké skúsenosti, proste trafák z výstupom 3x12V, 6 diod, zásuvka na silové káble, pripájaca šnúra z vidlicu,podvozok z táčiek a krabica proti daždu.
Proste neviem pochopiť načo renomovaní výrobci potrebujú kopu elektroniky a riadiaci blok a pritom to ani moc neštartuje, zvyčajne bez baterie vôbec...

Uživatelský avatar
MP 80
Příspěvky: 46
Registrován: stř lis 26, 2008 7:03 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Štartovaci vozik-elektro

#19 Nový příspěvek od MP 80 »

nazdar
mam tiez zdroj na startovanie cca 1500 VA (230V), sek 2x 17V prud asi 80A /11V .Nestaci samozrejme nastartovat bez baterie, ale vyrazne pomoze .Mam dojem, ze bez aku. by sa ani startovat zdrojom nemalo .To vyrazne vyssie napatie naprazno riesim tak, ze zdroj sa auto.pripoji az pri zopnuti startera (je tam rele /ovladane cievkou startera).Inak hrozi spalenie zhavicov minimalne ,regulatora alt..Startujem motor(ten ma asi svoje naj. casi uz davno zasebou) fiat 1,3d ,-v zime (-10C), to ziadna bateria nezvladla a to ani 70Ah ktoru mam v aute.
MP 80

atony1
Příspěvky: 170
Registrován: stř led 16, 2008 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Štartovaci vozik-elektro

#20 Nový příspěvek od atony1 »

chlapi dik za povzbudive info..vyskusam to ako mi radi sedliacky rozum a dam vediet..len je riadna zima tak to zatial odlozim ..kym sa otepli.zatial cus..

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2370
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Štartovaci vozik-elektro

#21 Nový příspěvek od CBS »

Mne sa podarilo zohnať SZ 1000, je to poriadny macek, 3f trafo zo sekundárom asi 3x 30V jednocestne usmernené tyristormi, Tej ovládacej elektronike sa ani nečudujem, aby bola táto mašina dokonale blbuvzdorná :jazyk: Keď sa mi dostalo do rúk toto monštrum, bolo všetko v nútry porozpájané, nejaký dobrák kontroloval aj vynutie, či by bolo dobré do zberu, no po pár dňoch skúmania som všetko pozapájal a poopravoval, len ešte musím zohnať nejaké dobré káble. Rovnakým vozíkom sme štartovali Ifa motor po GO bez bateriek a nebol žiadny problém.

sadlicko
Příspěvky: 1417
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:52 pm
Bydliště: Mukařov u Úštěka

Re: Štartovaci vozik-elektro

#22 Nový příspěvek od sadlicko »

dneska jsem startoval invertorem a taky to šlo.
.
Nakonec mi ale stejně zamrzla nafta. Nepomohlo ani 20l benzínu do nádrže.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“