Ukostření + pólu
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Karel
- Příspěvky: 774
- Registrován: pon črc 30, 2007 10:15 am
- Bydliště: Poličná
- Kontaktovat uživatele:
Ukostření + pólu
Pánové elektrikáři. Mam jeden takovy záludný problém. Ventra ma ukostřený + pol což by mi ani tak nevadilo ale chcu davat altík a ten to ma zas naopak a další přídavné zařízení jako třeba radio ma ukostřené mínus (třeba by to ale zvuk přepracovavalo na energii když by bylo ukostřené + ) Protože mi ale v dílně lěží jeden startér ze zetora zkusil sem co to udělá když přehodím poly. A ejhle točilo se to stejně jak když sem měl plus na plus a minus na minus. Furt stejne otáčky. Bude to mít ovšem stejný výkon?
- Mikro
- Příspěvky: 2318
- Registrován: stř črc 04, 2007 11:36 am
- Bydliště: Dětmarovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ukostření + pólu
Díky konstrukci se to točí vždy stéjněm ať ty polarity přehazuješ jak chceš a výkon to bude mít taky stéjný.
Re: Ukostření + pólu
pokud neprohodíš konce vinutí, bude se točit pořád stejně, bez ohledu na polaritu. jak chceš řešit bateriák ?
Re: Ukostření + pólu
Jedině vše jako 24Vpetr j píše:pokud neprohodíš konce vinutí, bude se točit pořád stejně, bez ohledu na polaritu. jak chceš řešit bateriák ?
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
- Karel
- Příspěvky: 774
- Registrován: pon črc 30, 2007 10:15 am
- Bydliště: Poličná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ukostření + pólu
jaky bateriak mysliš? tu přepínací krabičku? tu vyperu pryč to je jen na zlost když se nepřepálí hlinikové pojistky tak vyhoří ty cívky. už je tam 4 a na 5tou nemam nervy. Jestli je to teda jedno tak přehodím mínus na kostru a je skoro vyhráno. Já elektrice prd rozumím vetšinu sem ve škole prospal ale když si na něco matně vzpomenu tak sme tam řešili něco jako poloha civek a tak ale když to teda bude mit stejny vykon tak je to perfektni. Dík
Re: Ukostření + pólu
Myslím, že originál V3s má 2 aku 12V. Sartuje se na 24V / aku jsou zapojeny do série /, ostatní el. obvody jsou na 12V / aku jsou zapojeny paralelně /. No a ty tam musíš mít relé, které ty akumulátory přepíná.
- Karel
- Příspěvky: 774
- Registrován: pon črc 30, 2007 10:15 am
- Bydliště: Poličná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ukostření + pólu
mě nemusiš vysvětlovat jak funguje elektrika na ventře. pravě to rele se sere tak ho chci nějak nahradit něčim jinym zas tak blby nejsem. možná kdyby existoval ten samy starter ale na 12 V tak bych byl ještě radši ale takove štěstí ja mit nebudu
Re: Ukostření + pólu
Skutočne najlepšie riešenie je celková prestavba na 24V. Mal som to tak na S5T-čke, máme to na V3S-ke a pohoda. Vôbec to pôvodné zapojenie 12 / 24 V na V3S-ke bolo takmer sabotážou. Aj prevádzka dvoch akumulátorov zapojených paralelne a takto aj nabíjaných je barbarstvo. Stačí totiž na jednom trochu slabší článok a už sa to nerovnomerne dobíja.Ten štartér na 12 v by bol dosť nešťastie, lebo pri tom výkone by to bralo neskutočné prúdy. Tak že vymeň 12 V dynamo za 24 V alternátor, všetky žiarovky, prerušovač smeroviek a máš po problémoch. Samozrejme v prípade vleku, pozor na jeho žiarovky.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
- Karel
- Příspěvky: 774
- Registrován: pon črc 30, 2007 10:15 am
- Bydliště: Poličná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ukostření + pólu
Právě že mam v planu přes měnič napětí a relátka udělat ještě zásuvku na 12V. Protože na starych vlecích a vlečkách většinou při vyměně žárovky měníš i celou lampu. šroubky sou zarezlé a těsnění zpuchřelé
Re: Ukostření + pólu
Karle, nechci nikoho urážet, ale podle tvých dotazů si mi jako zkušený elektrikář nepřipadal. Tak jsem napsal jen svoji poznámku.
Re: Ukostření + pólu
To s lampami je pravda, ale ja by som to neriešil meničom, príde mi to zbytočne zložité. Úplne by stačilo, natiahnuť vývod od jedného akumulátora (12 V) k tým relátkam. Inak je to zaujímavá myšlienka, mať tam zásuvku 12 V aj 24 V. Z hľadiska mierne nerovnomerného vybíjania batérií to nemôže byť problém, vzhľadom na relatívne maý odber a veľkú kapacitu betérie.Karel píše:Právě že mam v planu přes měnič napětí a relátka udělat ještě zásuvku na 12V. Protože na starych vlecích a vlečkách většinou při vyměně žárovky měníš i celou lampu. šroubky sou zarezlé a těsnění zpuchřelé
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Ukostření + pólu
jen bych si dovolil reagovat ,ze je to obracene. vyhodnejsi pro baterky je paralelni provozJaro25 píše: Aj prevádzka dvoch akumulátorov zapojených paralelne a takto aj nabíjaných je barbarstvo. Stačí totiž na jednom trochu slabší článok a už sa to nerovnomerne dobíja.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.
Re: Ukostření + pólu
Naozaj nechcem vyvolávať spory, ale proti tomuto budem protestovať. Každý kto pozná princípy toku elektrického prúdu potrvrdí, že nabíjať paralelne zapojené články je problém. Akonáhle dôjde k poruche článku, alebo je len viac vybitý ako ten druhý, poklesne jeho menovité napätie a začne ním pretekať vyšší prúd na úkor toho druhého. V praxi to znamená, že môže dochádzať k jeho prebíjaniu a vyvretiu. V extrémnom prípade, ak by došlo na jednom článku ku skratu, celý prúd pretečie ním a druhý sa nikdy nenabije. Ďalší problém paralelného zapojenia je to, že pri poklese napätia jednej batérie, automaticky sa ju druhá snaží "dobíjať", aby mali obe rovnaké napätie. Čo samozrejme znižuje kapacitu celej zostavy.PA píše:jen bych si dovolil reagovat ,ze je to obracene. vyhodnejsi pro baterky je paralelni provozJaro25 píše: Aj prevádzka dvoch akumulátorov zapojených paralelne a takto aj nabíjaných je barbarstvo. Stačí totiž na jednom trochu slabší článok a už sa to nerovnomerne dobíja.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Ukostření + pólu
V sérii má celá sestava kapacitu jao jeji nejslabší článek. Proto když je jich v serii třeba 80ks 12Vaku po 6 cláncích tak třeba co 10ks jsou hlídány a dobíjeny zvlášť (u lepších systémů) . Paralelní spojení se moc nepoužívá. Ale asi bych ho měl za méně riskatní než seriové.Jaro25 píše:Naozaj nechcem vyvolávať spory, ale proti tomuto budem protestovať. Každý kto pozná princípy toku elektrického prúdu potrvrdí, že nabíjať paralelne zapojené články je problém. Akonáhle dôjde k poruche článku, alebo je len viac vybitý ako ten druhý, poklesne jeho menovité napätie a začne ním pretekať vyšší prúd na úkor toho druhého. V praxi to znamená, že môže dochádzať k jeho prebíjaniu a vyvretiu. V extrémnom prípade, ak by došlo na jednom článku ku skratu, celý prúd pretečie ním a druhý sa nikdy nenabije. Ďalší problém paralelného zapojenia je to, že pri poklese napätia jednej batérie, automaticky sa ju druhá snaží "dobíjať", aby mali obe rovnaké napätie. Čo samozrejme znižuje kapacitu celej zostavy.PA píše:jen bych si dovolil reagovat ,ze je to obracene. vyhodnejsi pro baterky je paralelni provozJaro25 píše: Aj prevádzka dvoch akumulátorov zapojených paralelne a takto aj nabíjaných je barbarstvo. Stačí totiž na jednom trochu slabší článok a už sa to nerovnomerne dobíja.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme