Kolísání otáček motoru Hatz
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Kolísání otáček motoru Hatz
Potřeboval bych radu, ohledně naftového motoru Hatz. Včera jsme vytáhli vybrační desku v které je motor Hatz s označením ES75- 246. Desku jsem asi před 2 lety koupil od kámoše. Špatně mu startovala a on dokončil upravy okolí domku. Tehdy když jsem desku přivezl dom, nainstaloval jsem do hlavy místo neexistujícího doutnáku žhavící svíčku ze š octavie. Ta funguje dobře. Tenkrát jsem motor vcelku nakonec nastartoval. Běžel a nebylo třeba zkoušet s deskou hutnit matroš. Uklidil jsem ji. A včera ji vytáhnul. Nemohli jsme se synem vůbec nastartovat. Nakonec se nám to po dlouhém zkoušení povedlo, ale pak motor chcípnul a už nechtěl chytit. Dneska jsem rozebral celou naftovou cestu i včetně nádrže. Vše vyčistil vyfoukal vzduchem. A sestavil spátky. Vyčistil jsem i nádrž v které je papírová vložka filtru. Vyndal jsem i vstřik a rozebral vyčistil. Opétovně složil a vyzkoušel na měřáku uvedených 110 tlak. Vše v pořádku tlak správný i roztřik nafty od trysky. Nasadil vše nazpátek. Nažhavil svíčkou a motor hned chytil. Teď lze nastartovat uplně v pohodě. Není vůbec problém. Ale když spustím vybraci a přidám plyn motor hodně houpe v otáčkách. Nepravidelně. Chvilku deska jede dobře a chvilku spadnou otáčky, že se odstředivá spojka vypne. Opět otáčky neběhnou a jede dál.
Moje uvaha je, buďto nemá motor dost paliva, nebo tím houpe nějaký regulátor otáček. Olej v motoru je na střed rysky jak by mělo být. Nikde nic neukapává. Hasičku od nádrže jsem dam novou. Takže chvilku deska jede a chvilju stojí, motor si sníží otáčky. Když uberu plyn pákou a přidám, otáčky se zvýší. Někdy hodně pozvolna.
Nemáte někdo trochu zkušeností s ťímto motorem? Myslím že je i v tom ručně vedeném válečku a dalších strojích.
Viz foto. Případně můžu nafotit víc. Zavzdušněné to není, je to samospád a nechal jsem do vaničky chvilku odtéct a poté teprve napojil na vstřikovací jednotku.
Moje uvaha je, buďto nemá motor dost paliva, nebo tím houpe nějaký regulátor otáček. Olej v motoru je na střed rysky jak by mělo být. Nikde nic neukapává. Hasičku od nádrže jsem dam novou. Takže chvilku deska jede a chvilju stojí, motor si sníží otáčky. Když uberu plyn pákou a přidám, otáčky se zvýší. Někdy hodně pozvolna.
Nemáte někdo trochu zkušeností s ťímto motorem? Myslím že je i v tom ručně vedeném válečku a dalších strojích.
Viz foto. Případně můžu nafotit víc. Zavzdušněné to není, je to samospád a nechal jsem do vaničky chvilku odtéct a poté teprve napojil na vstřikovací jednotku.
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Mám v depozitu podobného Hatze ale už si na to moc nevzpomínám. Má to podobné čerpadlo jako tz4 k14, zapuštěné a ovládané regulátorem nahřebínek takovou vidličkou odspodu. Regulátor je na spodní klikové hřídely, nějaké kuličky na kuželu a přes hejblátka nahoru na tu vidličku. Ta je na hřidelce nějak pod čerpadlem, zvenku je vidět jen kulatý konec s vnitřním závitem, vytahuje se za ten závit ven ale nejdřív je tam zevnitř nějaké zajištění té vidličky segerovka nebo něco. Setsakra tam drží a já ji samosebou zlomil. Musí se vyndat čerpadlo a zepředu to víko a rozvody, má to takovoa zajímavost poměr kol je 4 ku 1 a vačky zdvojené proti sobě. To aby na kliku to mělo na klice víc otáček. Pohledám fotky.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Ty kuličky jsou asi v to bílém kroužku, může jít jen ta vidlička na hřídelce těžko nebo tak něco. už je to pár let paměť slábne.
A taky by asi neměla klikovka mít vůli dopředu dozadu.
A taky by asi neměla klikovka mít vůli dopředu dozadu.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Mezi vstřikem mohou být bublinky a vstřik .čerpadlem. Muže váznout tryska, nafta je moc suchá musí se máznout, .
Pokud není vysypaný regulátor nemá to cenu rozebírat a hledat, olej mot. to musí namazat.
Bohužel nevím co je to za typ motoru víc neporadím , podíval bych se do dílenské příručky.
Tipnu si máto otvorovou trysku u vstřiku.
Pokud není vysypaný regulátor nemá to cenu rozebírat a hledat, olej mot. to musí namazat.
Bohužel nevím co je to za typ motoru víc neporadím , podíval bych se do dílenské příručky.
Tipnu si máto otvorovou trysku u vstřiku.
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Kluci díky za rady. Ten regulátor, to je ale podle fotek složitej strojek! Ten rozdělávat raději nebudu, nemusel bych to poskládat. U toho známého to fungovalo normálně. Akorát to asi necelé 3 roky nepracovalo. To chování motoru se zdá jako by tam byla třeba i vzduchová bublina. Ale nechcípne to. Pořát to houpe i při plném plynu to jde na menší otáčky, že ta spojka rozpojí tu vybraci. Pak se to samo rozběhne do otáček a funguje to normálně. Třeba kus to jede v pohodě a pak si to vzpomene a ubere to samo zase se to zastaví. Jednu chvíli to jelo kus v pohodě. Koukal jsem na řemen, spojku to je v pořádku. Tam problém není.
Ta tryska je podobná jak u Supra. Štěrbinová? Či jak se to jmenuje. Dole je rovné čelo a trošinku z něj kouká ta špička kužílku. Vyndal jsem to celé ven. Ta jehla v tom chodí myslím jak by měla. Nejde vyndat lehce, ani nedře. Jde normálně při troše zatlačení vysunout. Nasadil jsem ji po smontování na měřák a bylo tam hodnota co je vyražená na držáku. Akorát bych řekl, že ten proud nafty je docela velké množství. Ale asi to tak má být. Není tam štelování, je to klasika Bosch vymezovací broušená podložka, pružinka, kuželka a jehla.
Ještě zkusím projít tu naftovou cestu. Přecijen jsem to měl celé rozebrané, jestli by tam někde nebyla bublina. Ale vše je ve spádu od nádrže dolů. Ale chování by tomu nejvíc podobalo.
Typ motoru mám nahoře napsaný ES75-246. Nebo mám opsat ještě další písmenka ze štítku? Je tam tuším nějaké výrobní číslo ještě.
Ta tryska je podobná jak u Supra. Štěrbinová? Či jak se to jmenuje. Dole je rovné čelo a trošinku z něj kouká ta špička kužílku. Vyndal jsem to celé ven. Ta jehla v tom chodí myslím jak by měla. Nejde vyndat lehce, ani nedře. Jde normálně při troše zatlačení vysunout. Nasadil jsem ji po smontování na měřák a bylo tam hodnota co je vyražená na držáku. Akorát bych řekl, že ten proud nafty je docela velké množství. Ale asi to tak má být. Není tam štelování, je to klasika Bosch vymezovací broušená podložka, pružinka, kuželka a jehla.
Ještě zkusím projít tu naftovou cestu. Přecijen jsem to měl celé rozebrané, jestli by tam někde nebyla bublina. Ale vše je ve spádu od nádrže dolů. Ale chování by tomu nejvíc podobalo.
Typ motoru mám nahoře napsaný ES75-246. Nebo mám opsat ještě další písmenka ze štítku? Je tam tuším nějaké výrobní číslo ještě.
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Ještě mě napadlo, na tom deklíku co je páčka na ovládání plynu na motoru jsou dva imbus šrouby nad sebou. Nejsou zašroubovaný až do konce. Zdá se to jako nějaké štelování. Mohlo by to být myslím asi k rozsahu plynu. Jakože max a min. A pak z vrchu je takovej jakože knoflík. Ten se nechá kousek vytáhnout přez pružinku a zase zaleze tlakem pružinky spátky. Zkoušel jsem ho a nic to nedělá.
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Co víčko nádrže? Píšeš, že je to samospád. Nemůže být ucpaná dírka na vyrovnání podtlaku v nádrži?
Hinomoto N249
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
To jsem zkoušel otevřít. Protože jsem koukal, jestli je ponořený ten filtr. Ale pak jsem zavřel, nastartovali jsme a hutnili dál. Ale možná to zkusím ještě slouknoit. Teď si matně uvědomuju, že pak to možná šlo právě chvilku dobře. Docela jsem se divil, vyzunklo to docela dost nafty za tu chvíli co jsme to zkoušeli. Samozřejmě ne litr. Ale bylo poznat že maloučko ubylo. To co mám ten jednoválec v traktůrku Slavii tak dojedu do lesa a naspátek na panáka nafty.
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
No tak mělo by to být nejlíp poznat když necháš našroubované víčko a vytáhneš hadičku. Ale to určitě víš a nebo ten filtr jestli není přicpaný?
Hinomoto N249
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Ten knoflík nahoře je čudl, dá se plnej plyn a povytahne čudl a ono to ještě trochu přidá, když naběhne do otáček sám vypadne. Na startování to musí chodit, O čtvrtku pootočit podle šipky páčkou dekompresoru, dát plnej, čudl a klikou roztočit. Páčka dekompresoru se každým zdvihem tyčky pootočí až znova zapadne a vypne se. Ty motory chytají lehce na první pokus
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Esli to tak dlouho stálo prošel bych cestu nafty, rad se tam dělá šlem je to jak hnědý kal se soplem, klidně to přicpe holendrovy šroub nebo o hadičku. Treba se to nacucne a těsní a pak zase povolí.
Neco podobnýho mi dělal smyčkáč. Ani výměna filtru paliva nepomohla, az komplet rozborka palivového systému. Bylo to "natažený" od sací trubičky až do filtru. Spíš bylo divný že to vůbec jelo.
Pak jsem to řešil tady s jedním odborníkem prý se jedná o biokal, produkt, resp hovna, bakterii co žijí na rozhraní nafta/voda a s rozvojem bioslozky se jim náramně daří. Ani velká vytoč nafty to neřeší protože ta voda a sračky zůstávají na dně.
V optimálních podmínkách se jejich počet dvojnasobi za méně než pul hodiny.
Po chvilce očumovani to vzdy chytlo ale za chvíli to začalo houpat až to zdechlo nebo se to po chvili zpravilo a tak furt dokola.
Neco podobnýho mi dělal smyčkáč. Ani výměna filtru paliva nepomohla, az komplet rozborka palivového systému. Bylo to "natažený" od sací trubičky až do filtru. Spíš bylo divný že to vůbec jelo.
Pak jsem to řešil tady s jedním odborníkem prý se jedná o biokal, produkt, resp hovna, bakterii co žijí na rozhraní nafta/voda a s rozvojem bioslozky se jim náramně daří. Ani velká vytoč nafty to neřeší protože ta voda a sračky zůstávají na dně.
V optimálních podmínkách se jejich počet dvojnasobi za méně než pul hodiny.
Po chvilce očumovani to vzdy chytlo ale za chvíli to začalo houpat až to zdechlo nebo se to po chvili zpravilo a tak furt dokola.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
Fizz, to chce savo do nadrze
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
https://www.google.com/search?q=bakteri ... e&ie=UTF-8
Chlor by asi ok nebyl...
Ale "savo" do nafty je.... V loďařství to není neznámý jev....
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kolísání otáček motoru Hatz
ota:
Takže Opétovně složil a vyzkoušel na měřáku uvedených 110 tlak. máš špatný tlak
Otevírací tlak 135-140 kg/cm2 Tryska by tam měla být čepová , motor by měl mít v hlavě komůrku.
Takže Opétovně složil a vyzkoušel na měřáku uvedených 110 tlak. máš špatný tlak
Otevírací tlak 135-140 kg/cm2 Tryska by tam měla být čepová , motor by měl mít v hlavě komůrku.