Sbíhavost přední nápravy u domaděla

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Jarda 4x2
Příspěvky: 200
Registrován: stř črc 18, 2007 11:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#1 Nový příspěvek od Jarda 4x2 »

Jistě nejsem první co dělal přední nápravu a proto se chci zeptat jakým způsobem docílit nejlepší sbíhavosti a jestě jakým způsobem seřídit kola tak aby opisovala kružnice bud vnitřní nebo vňejší podle směru otáčení a nešli přitom jedno nebo druhé kolo smykem . Nebo jestli je na to nekde nejaký návod na internetu budu rád
V jednoduchosti je krása

Uživatelský avatar
kysmen
Příspěvky: 624
Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#2 Nový příspěvek od kysmen »

Ta náprava je teda vlastní konstrukce? Trochu to upřesni, z čeho je nebo z jakých dílů, rozchod, rozvor.
U klasické konstrukce musí vždycky vnitřní kolo zatáčet víc než vnější.
Přílohy
zení.JPG
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/

pql
Příspěvky: 467
Registrován: pon črc 09, 2007 4:09 pm
Bydliště: u Sobotky

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#3 Nový příspěvek od pql »

Ale jak to udělat, když rovně musí být obě kola rovně, nějaká finta se spojovačkou?

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#4 Nový příspěvek od jirka_holub »

Zakladni princip:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_ ... g_geometry

Kdo to vymyslel?:
http://itsrv112.soe.stevens-tech.edu/fi ... report.htm

Jestli jsem to dobre pochopil, tak cely vtip je v tom, ze paky rizeni, ktere jsou spojene spojovaci tyci, musi smerovat do stredu zadni napravy:
rizeni.jpg

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#5 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Logicky mě napadá, že čím má traktor větší rejd, tak by měla být sbíhavost větší - ne ?
A traktory mají někdy o moc větší rejd, než auta.
ooooooooooooo

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#6 Nový příspěvek od AlexTc »

Na RS 09 mám řízení přesně opačně,při plným rejdu se skoro zouvalo vnější kolo, to nějak soudruzi z NDR nevychytali. Ale naštěstí se nechají pootočit řídící páky(jsou na tisícihranech),takže až to předělám na hydrauliku tak to půjde tak jak má

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#7 Nový příspěvek od jirka_holub »

bastardtraktor píše:Logicky mě napadá, že čím má traktor větší rejd, tak by měla být sbíhavost větší - ne ?
A traktory mají někdy o moc větší rejd, než auta.
Ja myslim, ze pojem "sbihavost" neni to co tu resime. Tady se resi mechanismus zataceni tj. to, ze kazde kolo zataci jinak.
Sbihavost je nastaveni i v primem smeru (tj. přední části předních kol jsou u sebe blíže než zadní části těchto kol) viz:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sb%C3%ADhavost_kol

A teda ten rejd s tim asi moc nesouvisi. Velikost rejdu uz asi zavisi jen na tom, jak moc prevodka rizeni ( nebo nejaky ten hreben) zatahne za ridici paku kol....

Uživatelský avatar
Jaro25
Příspěvky: 3746
Registrován: stř čer 24, 2009 10:45 am
Bydliště: Cífer

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#8 Nový příspěvek od Jaro25 »

Zbiehavosť má skutočne s tým k čomu smerovala otázka pramálo spoločné. Zbiehavosť sa nastavuje preto, aby bola zabezpečená jazdná stabilita a aby sa po vytočení volant samovoľne vracal do priameho smeru. Keď náprava nemá zbihavosť a nebodaj má rozbiehavosť je celkom problém udržať priamy smer a vozidlo má snahu pávať zo strany na stranu.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#9 Nový příspěvek od jirka_holub »

Ja jsem cetl na netu, ze to , aby se kola samovolne vracela do primeho smeru ma na svedomi zaklon rejdove osy, tzv zavlek:
http://cs.autolexicon.net/articles/zakl ... y-a-zavlek
A taky tam spolupusobi priklon rejdoveho cepu:
http://www.poradte.cz/auto-moto/1468-ge ... zidla.html

a hodne je popsano i tady:
http://www.sosi.cz/texty/1f-podvozek-a-karoserie.pdf

Uživatelský avatar
Jaro25
Příspěvky: 3746
Registrován: stř čer 24, 2009 10:45 am
Bydliště: Cífer

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#10 Nový příspěvek od Jaro25 »

Samozrejme nechcem polemizovať s tými teoretickými rozbormi. Kinematika zavesenia kolesa je naozaj veľmi komplikovaná. Pravda je aj to, že niektoré autá majú zbiehavosť kladnú, niektoré nulovú, no napriek tomu mám takú skúsenosť, že vo všeobecnosti kladná zbiehavosť - kolesá sa vracajú, záporná - kolesá sa nevracajú. Ale rozhodne vplyvy ostatných uhlov zavesenia nie sú nepodstatné.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK

Uživatelský avatar
fastrac8250
Příspěvky: 1505
Registrován: čtv pro 20, 2007 5:34 pm
Bydliště: košice

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#11 Nový příspěvek od fastrac8250 »

tak s tou zbiehavostou je to tak ze ked taha predok tak je zbiehavost nulova alebo je tam skor rozbiehavost a ked taha zadok tak je tam zbiehavost 8)

Uživatelský avatar
olin
Příspěvky: 989
Registrován: ned črc 08, 2007 11:17 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#12 Nový příspěvek od olin »

Jarda 4x2 píše:Jistě nejsem první co dělal přední nápravu a proto se chci zeptat jakým způsobem docílit nejlepší sbíhavosti a jestě jakým způsobem seřídit kola tak aby opisovala kružnice bud vnitřní nebo vňejší podle směru otáčení a nešli přitom jedno nebo druhé kolo smykem . Nebo jestli je na to nekde nejaký návod na internetu budu rád
U traktůrka kterej nemá hnanou přední nápravu bych dal (měřeno od hrany disku u 13" kol) 0 až minus 1mm u bržděný nápravy minus 1 až minus 2 a u hnaný 0 až +2 (minus do zběhu a plus do rozběhu). Ale když to dáš na nulu, tak nic nezkazíš.
Je to poměrně jednoduchý. Zkus to metrem tak v polovině vejšky disku změřit vepředu a pak vzadu od hrany disku k hraně disku. Pokud se tam nedostaneš přez rám a podobně tak si udělej přípravek do U podle obrázku (to Účko musí bejt ale pevný aby se neprohejbalo, nebo nekroutilo, třeba z vinglu, nebo jackelu) a na pohyblivej hrot použij třeba závitovou tyč (musí být stavitelný, ale nesmí se samovolně pohnout, jinak nic nezměříš) na ten pevnej stačí na učko navařit třeba nějakou osmičku hlazenku, nebo krovák. S tím přípravkem se ale musí měřit ve dvou a hroty se vždy musej jenom lehoulince dotýkat okraje disku. Tenhle způsob používám i u svejch aut a nikdy jsem neměl s geometrií sebemenší problém.
Přílohy
geometrie.JPG
Dejte mi na to pár lidí a já to udělám.....
PRSKAVEC

Jarda 4x2
Příspěvky: 200
Registrován: stř črc 18, 2007 11:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#13 Nový příspěvek od Jarda 4x2 »

Děkuji za odpovědi docela mi pomohly. Nakonec jsem udělal sbíhavost tak že jsem dal do jedný roviny osyčky na předních kolech a pak jsem nastavil čepy na spojovací tyči vůči zadní nápravě a docela se zadařilo .
V jednoduchosti je krása

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla

#14 Nový příspěvek od jirka_holub »

dej foto 8)

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“