Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: stř črc 18, 2007 11:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Jistě nejsem první co dělal přední nápravu a proto se chci zeptat jakým způsobem docílit nejlepší sbíhavosti a jestě jakým způsobem seřídit kola tak aby opisovala kružnice bud vnitřní nebo vňejší podle směru otáčení a nešli přitom jedno nebo druhé kolo smykem . Nebo jestli je na to nekde nejaký návod na internetu budu rád
V jednoduchosti je krása
- kysmen
- Příspěvky: 624
- Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Ta náprava je teda vlastní konstrukce? Trochu to upřesni, z čeho je nebo z jakých dílů, rozchod, rozvor.
U klasické konstrukce musí vždycky vnitřní kolo zatáčet víc než vnější.
U klasické konstrukce musí vždycky vnitřní kolo zatáčet víc než vnější.
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/
http://kysmen.wordpress.com/
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Ale jak to udělat, když rovně musí být obě kola rovně, nějaká finta se spojovačkou?
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Zakladni princip:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_ ... g_geometry
Kdo to vymyslel?:
http://itsrv112.soe.stevens-tech.edu/fi ... report.htm
Jestli jsem to dobre pochopil, tak cely vtip je v tom, ze paky rizeni, ktere jsou spojene spojovaci tyci, musi smerovat do stredu zadni napravy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_ ... g_geometry
Kdo to vymyslel?:
http://itsrv112.soe.stevens-tech.edu/fi ... report.htm
Jestli jsem to dobre pochopil, tak cely vtip je v tom, ze paky rizeni, ktere jsou spojene spojovaci tyci, musi smerovat do stredu zadni napravy:
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Logicky mě napadá, že čím má traktor větší rejd, tak by měla být sbíhavost větší - ne ?
A traktory mají někdy o moc větší rejd, než auta.
A traktory mají někdy o moc větší rejd, než auta.
ooooooooooooo
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Na RS 09 mám řízení přesně opačně,při plným rejdu se skoro zouvalo vnější kolo, to nějak soudruzi z NDR nevychytali. Ale naštěstí se nechají pootočit řídící páky(jsou na tisícihranech),takže až to předělám na hydrauliku tak to půjde tak jak má
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Ja myslim, ze pojem "sbihavost" neni to co tu resime. Tady se resi mechanismus zataceni tj. to, ze kazde kolo zataci jinak.bastardtraktor píše:Logicky mě napadá, že čím má traktor větší rejd, tak by měla být sbíhavost větší - ne ?
A traktory mají někdy o moc větší rejd, než auta.
Sbihavost je nastaveni i v primem smeru (tj. přední části předních kol jsou u sebe blíže než zadní části těchto kol) viz:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sb%C3%ADhavost_kol
A teda ten rejd s tim asi moc nesouvisi. Velikost rejdu uz asi zavisi jen na tom, jak moc prevodka rizeni ( nebo nejaky ten hreben) zatahne za ridici paku kol....
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Zbiehavosť má skutočne s tým k čomu smerovala otázka pramálo spoločné. Zbiehavosť sa nastavuje preto, aby bola zabezpečená jazdná stabilita a aby sa po vytočení volant samovoľne vracal do priameho smeru. Keď náprava nemá zbihavosť a nebodaj má rozbiehavosť je celkom problém udržať priamy smer a vozidlo má snahu pávať zo strany na stranu.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Ja jsem cetl na netu, ze to , aby se kola samovolne vracela do primeho smeru ma na svedomi zaklon rejdove osy, tzv zavlek:
http://cs.autolexicon.net/articles/zakl ... y-a-zavlek
A taky tam spolupusobi priklon rejdoveho cepu:
http://www.poradte.cz/auto-moto/1468-ge ... zidla.html
a hodne je popsano i tady:
http://www.sosi.cz/texty/1f-podvozek-a-karoserie.pdf
http://cs.autolexicon.net/articles/zakl ... y-a-zavlek
A taky tam spolupusobi priklon rejdoveho cepu:
http://www.poradte.cz/auto-moto/1468-ge ... zidla.html
a hodne je popsano i tady:
http://www.sosi.cz/texty/1f-podvozek-a-karoserie.pdf
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Samozrejme nechcem polemizovať s tými teoretickými rozbormi. Kinematika zavesenia kolesa je naozaj veľmi komplikovaná. Pravda je aj to, že niektoré autá majú zbiehavosť kladnú, niektoré nulovú, no napriek tomu mám takú skúsenosť, že vo všeobecnosti kladná zbiehavosť - kolesá sa vracajú, záporná - kolesá sa nevracajú. Ale rozhodne vplyvy ostatných uhlov zavesenia nie sú nepodstatné.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
- fastrac8250
- Příspěvky: 1505
- Registrován: čtv pro 20, 2007 5:34 pm
- Bydliště: košice
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
tak s tou zbiehavostou je to tak ze ked taha predok tak je zbiehavost nulova alebo je tam skor rozbiehavost a ked taha zadok tak je tam zbiehavost
- olin
- Příspěvky: 989
- Registrován: ned črc 08, 2007 11:17 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
U traktůrka kterej nemá hnanou přední nápravu bych dal (měřeno od hrany disku u 13" kol) 0 až minus 1mm u bržděný nápravy minus 1 až minus 2 a u hnaný 0 až +2 (minus do zběhu a plus do rozběhu). Ale když to dáš na nulu, tak nic nezkazíš.Jarda 4x2 píše:Jistě nejsem první co dělal přední nápravu a proto se chci zeptat jakým způsobem docílit nejlepší sbíhavosti a jestě jakým způsobem seřídit kola tak aby opisovala kružnice bud vnitřní nebo vňejší podle směru otáčení a nešli přitom jedno nebo druhé kolo smykem . Nebo jestli je na to nekde nejaký návod na internetu budu rád
Je to poměrně jednoduchý. Zkus to metrem tak v polovině vejšky disku změřit vepředu a pak vzadu od hrany disku k hraně disku. Pokud se tam nedostaneš přez rám a podobně tak si udělej přípravek do U podle obrázku (to Účko musí bejt ale pevný aby se neprohejbalo, nebo nekroutilo, třeba z vinglu, nebo jackelu) a na pohyblivej hrot použij třeba závitovou tyč (musí být stavitelný, ale nesmí se samovolně pohnout, jinak nic nezměříš) na ten pevnej stačí na učko navařit třeba nějakou osmičku hlazenku, nebo krovák. S tím přípravkem se ale musí měřit ve dvou a hroty se vždy musej jenom lehoulince dotýkat okraje disku. Tenhle způsob používám i u svejch aut a nikdy jsem neměl s geometrií sebemenší problém.
Dejte mi na to pár lidí a já to udělám.....
PRSKAVEC
PRSKAVEC
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: stř črc 18, 2007 11:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Sbíhavost přední nápravy u domaděla
Děkuji za odpovědi docela mi pomohly. Nakonec jsem udělal sbíhavost tak že jsem dal do jedný roviny osyčky na předních kolech a pak jsem nastavil čepy na spojovací tyči vůči zadní nápravě a docela se zadařilo .
V jednoduchosti je krása
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat