úprava spojky, magneto

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavel109
Příspěvky: 3
Registrován: pon srp 24, 2009 10:39 am
Bydliště: Blovice
Kontaktovat uživatele:

úprava spojky, magneto

#1 Nový příspěvek od pavel109 »

Zdravím všechny,
koupil jsem loni nasledujicí stroj na přibližování dříví z lesa.
1_celkovy.JPG
Má stacionární motor 300ccm 5.5HP z vojenske elektrocentraly (Motor Vodňany, 1957), první převodovku pevnou (kolem 1:3), pak něco pravděpodobně z Robura a za tím to jde nejspíš řetězem na diferenciál.
Za sedátko jsem navařil kouli a natahal jsem na tom spoustu dřeva. Všecho nějaky čas fungovalo a skončilo to tím, že motor začal ztrácet výkon a chcípat. Celkem pro mě nepochopitelným projevem bylo, že po zahřátí mi píst sklepal ekektrody svíčky a vůbec se z toho začaly ozývat divné zvuky. Sehnal jsem prakticky stejný motor (!nepoužívaný, zakonzervovaný), vyčistil ho a přitom začal uvažovat zda by se nedalo něco vylepšít. Rád bych nějak upevníl spojku, aby nebyla tlačená tou malou převodovkou (která by se možná mohla začít vylamovat), ale aby tvořila s hlavní převodovkou jeden celek.
Představoval bych si to tak, že bych ji přitahnul nějakým úchytem přes axialní ložisko a k motoru to celé připojil přes hardy-spojku. Potom by se dal i ten motor snáz demontovat. Problém ovšem je, že jsem nepřišel na to, jak rozumně sundat spojkový talíř z hřídele té první převodovky.
3_spojka.JPG
7_detail_spojky.JPG
Uvažoval jsem i o tom to prostě uříznout a vyměnit celou spojku ale vstupní hřídel převodovky má pruměr 26mm a nemám moc představu z čeho by ta spojka šla použít...

Další věc na kterou jsem narazil je, že ten nový (a konečně i ten starý) motor má slabé magneto. Nový motor má dvojitou cívku, nízkonapěťovou s vývodem na kladívka a vysokonapěťovou, je nejspíš vpořádku ale nedává jiskru, jen slabě ťuká do prstu když na to sáhnu. Starý motor měl tuhle cívku převinutou na 12V a z kladívek se krmí klasická indučka. Netušíte prosím někdo jestli ještě někde existuje (dřív to na motorky bylo) něco na obnovení magnetů v tom rotoru? (vnitřní průměr 98mm)
8_magneto.JPG
Nakonec bych se chtěl zeptat na doporučení jak nastavit zapalování, koukal jsem že u Jawa 250 se dával předstih 4mm - vzhledem k tomu objem by to mohlo stačit? a jestli by bylo dobré ten motor ještě nějak zabíhat - což asi nebude problém protože vzhledem k těm převodům (rozjede se na 4 a jede asi 15km/h) mi to stačilo provozovat na otáčkách lehce nad volnoběhem.

díky
Pavel

Uživatelský avatar
slavik74
Příspěvky: 280
Registrován: pon led 12, 2009 6:29 pm
Bydliště: Prievidza

Re: úprava spojky, magneto

#2 Nový příspěvek od slavik74 »

K tomu zapalovaniu Ti možem poraď aspoň tolko, že podla navodu na obsluhu, by to malo byt nastavene na 5,5-6mm. Pri tomto nastavení to však občas dokaže pekne "kopnut".(snaha naskočiť na opačnu stranu) Osobne to mam na 5mm a je to OK. Známy má vyriešené zapalovanie (slaby magnet ako u Teba) pomocou nízkonapaťovej cievky cez kladivko na indukčnú cievku z Babety (6V). Funguje s tym už asi 8 rokov.

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: úprava spojky, magneto

#3 Nový příspěvek od jirka_holub »

Nekde jsem videl... ze existujec chlapek, ktery ozivuje slaba magneta ....a zase slapou... Zkusim pohledat kontakt...

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: úprava spojky, magneto

#4 Nový příspěvek od jirka_holub »

Zmagnetování dělá v pardubicích pan šmíd,je to ul.Lesní. (zdroj. http://pf62.wz.cz/kniha01.html)
Nic vic jsem nenasel..

Uživatelský avatar
charlie
Příspěvky: 221
Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: úprava spojky, magneto

#5 Nový příspěvek od charlie »

Podívej se na to zmíněné fórum pf 62, tam je v oddíle ke stažení celá příručka k tomu motoru a posané i různé úpravy.Problémy se zapalováním jsou u tohohle motoru celkem běžné.
Co se týká té spojky viděl jsem to udělané s oktávskou převodovkou tak, že z oktávského motoru se odšrouboval spojkový zvon, na čelo se udělala ocelová deska s dvojitým uložením a jako střed byl použitý nějaký osoustružený náboj s vnitřním drážkováním a vložkou s opěrným ložiskem pro hřídel převodovky.Na nej se ustavil setrvačník s Oktávky i se spojkou.Hnalo se to drážkovanou hřídelí s kloubem od motoru.Výhoda je, že je možnost namontovat startér bez ohledu na motor ( komplet uchycení je na tom zvonu ).Je to ale hodně dlouhé.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“