Predelani Iseki na elektropohon
Moderátoři: rezis, Toreto, Milhauss
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Zajímavý nápad s PTO.Motor na zkoušku nemusíš řešit vůbec, stačí zajistit spojku ve vypnuté poloze.Na trvalý provoz by to chtělo najít jiné řešení.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Takze postupne se blizim k realizaci pres PTO na otestovani spotreb atd. Jen bych rad vedel jake jsou otacky PTO pri otackach motoru, protoze optimalni otacky elektromotoru jsou 3 - 4000ot.m a to pri PTO 1000 dela skoro 12000ot na strane motoru, teda pokud prevod motor/PTO je cca 3/1. Nevite nekdo jaky je pomer u techto traktoru? Plati ze 1000PTO je cca 2700 na motoru?
Nahon pres PTO se mi zacina libit cim dal vic a to z duvodu moznosti jakehosi hybridu, na prevozy delsich t ras pojedu na naftu a vse ostatni pres elektro, taky bude moznost zachovat vse v puvodnim stavu a nabijet baterii z motoru. Bude to jako prius na pole.
Taky jsem sehnal prevodovku 1/5 takze pujde zachovat stavajici PTO na pripojeni dalsich nalezitosti. Po par testech rozhodnu jake bude finalni reseni.
Dekuji za pripominky.
Nahon pres PTO se mi zacina libit cim dal vic a to z duvodu moznosti jakehosi hybridu, na prevozy delsich t ras pojedu na naftu a vse ostatni pres elektro, taky bude moznost zachovat vse v puvodnim stavu a nabijet baterii z motoru. Bude to jako prius na pole.
Taky jsem sehnal prevodovku 1/5 takze pujde zachovat stavajici PTO na pripojeni dalsich nalezitosti. Po par testech rozhodnu jake bude finalni reseni.
Dekuji za pripominky.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Co jsem googlil měl by mít otáčky zadního vývodového hřídele 2600 ot/min otázka je jestli u tvého typu
je tato možnost. To si mužeš ověřit sám když budeš otačet zadním vývodového hřídelem u motoru počítat otáčky. Jen musíš znát jakou pakou se to provadí.
je tato možnost. To si mužeš ověřit sám když budeš otačet zadním vývodového hřídelem u motoru počítat otáčky. Jen musíš znát jakou pakou se to provadí.
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predelani Iseki na elektropohon
To ako chces mat trvale stlacenu spojku ked pojdes na elektro pohon? To pritlacak ani lozisko spojky dlho nevydrzi.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Ano stlacenou spojku a nejak zafixovanou, vubec se v traktorech ap. nevyznam, takze nevim co se bude opotrebovavat pri stlacene spojce. Mrknu nekde na netu. Asi to bude hlavne na testovani a pokud budu spokojeny, pak prestavim na elektro finalne.
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predelani Iseki na elektropohon
tak to si priprav jeden pritlacny kotuc ,jednu lamelu spojky, a jedno lozisko spojky.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Není důvod proč by neměla spojka vydržet stále rozepnutá,je důležité dobré vypnutí spojky(aby nešuchala),samozřejmě musí být spojka i ložisko v provozu schopném stavu a v setrvačníku nesmí být pouzdro,ale ložisko.
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predelani Iseki na elektropohon
TAk potom to odnesie len pritalcak kedze bude stale zmacknuty. Motor sa tocit nebude ta kze ani lozisko.
Lenze ked bude menit pritlacak tak bude vhodne dat novu lamelu aj to lozisko.
Lenze ked bude menit pritlacak tak bude vhodne dat novu lamelu aj to lozisko.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Neudělá to nic,u kombajnu E-516,517 je reverzní spojka ventilatorů chladičů,kde je jedna spojka sepla a druhá rozeplá,jen při reverzaci si to spojky vymění,za 20 sezon s tímto uzlem nebyly problémy,pouze seřízení.Díly spojky pocházejí z auta Wartburg.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Tak,jak pokračuješ?
Trochu mě na B6000-zlobí starty a taky jsem přemýšlel co s tím,
pokud se mi to nepovede dát uspokolivě do kupy.
A bylo by to hned v pohotivosti stejně ho používám je kolem komína.
Otáčky toho motoru co jsi řešil 5000 se mi zdají dost vysoké dal bych převod 1/2
a ještě regulace asi el.regulátor,ale jaký?
Motor by šel přímo na převodvku nebo jako u některých zahradních napínáním řemenů,
tam by se nechal udělat ten převod 1/2 nebo podle potřeby.
Milan
Trochu mě na B6000-zlobí starty a taky jsem přemýšlel co s tím,
pokud se mi to nepovede dát uspokolivě do kupy.
A bylo by to hned v pohotivosti stejně ho používám je kolem komína.
Otáčky toho motoru co jsi řešil 5000 se mi zdají dost vysoké dal bych převod 1/2
a ještě regulace asi el.regulátor,ale jaký?
Motor by šel přímo na převodvku nebo jako u některých zahradních napínáním řemenů,
tam by se nechal udělat ten převod 1/2 nebo podle potřeby.
Milan
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Zdravim vsechny,
tak jsem pokrocil v predelavani. Jiz mam vse nachystane a v nejblizsi dobe budu delat prvni testy.
S tim se poji nova otazka, jestli nekdo nahodou nevite, kde se nachazi cerpadlo hydrauliky na Iseky. Je pohaneno motorem, nebo je to nejak spojeno s centralni osou. Pres klinak urcite hnana neni, nebo jsem to nikde neobjevil. Uz mam i 3KW DC hydrogenerator, jen si nejsem jisty, jestli 3KW je dostatecny vykon pro nakladac.
A jeste jedna otazka, nevite nekdo, kde je privod P na packovem rozdelovaci?
Dekuji za reakce.
Jinak jsem se zatim vydal cestou pres PTO a pro testovani to je zatim OK.
tak jsem pokrocil v predelavani. Jiz mam vse nachystane a v nejblizsi dobe budu delat prvni testy.
S tim se poji nova otazka, jestli nekdo nahodou nevite, kde se nachazi cerpadlo hydrauliky na Iseky. Je pohaneno motorem, nebo je to nejak spojeno s centralni osou. Pres klinak urcite hnana neni, nebo jsem to nikde neobjevil. Uz mam i 3KW DC hydrogenerator, jen si nejsem jisty, jestli 3KW je dostatecny vykon pro nakladac.
A jeste jedna otazka, nevite nekdo, kde je privod P na packovem rozdelovaci?
Dekuji za reakce.
Jinak jsem se zatim vydal cestou pres PTO a pro testovani to je zatim OK.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Tohle mě zajímá
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
- kenybz
- Příspěvky: 15213
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predelani Iseki na elektropohon
pak sem hoď nějaké fotky a třeba i video
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Takze prvni testik dopadl dobre. Prevodovka 1:3,8 docela hluci, zatim jsem to nijak moc netrapil, ale pri pouziti aku 24V jsem pri zatezi bral kolem 2,5KW, pro jizdu po rovine kolem 500W zalezi na jaky prevod a jakou rychlosti. Dalsi na rade je test na 48V - hydraulika nakladace bohuzel nefunguje, protoze je pohanena puvodnim motorem, takze kdyz chci zvednou, musim nastartovat naftovy motor. V lese a na snehu to jezdi pekne, elektromotor a elektronika jsou uplne studene. Jeste nemam elektronicky pedal, tak to ridim potakem a to je hodne nepohodlne. Spojkovy pedal ma na Iseki moznost aretace, tak snad to nevadi ze bude porad stlaceno. Ale uz ted to vypada ze to predelam na ciste elektro. Jen musim jeste poresit tu hydrauliku. Zustalo pekne zachovano cele razeni a moznost volby prevodu a rychlosti, nicmene to neni moc potreba, protoze ten elektromotor jde pekne od nuly i na nejrychlejsi prevod. Zpatecku prepinam zatim normalne pakama, preci jen nechci riskovat poskozeni pri opacne rotaci PTO, nevim co by to mohlo udelat.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Motor ma trvaly vykon 5KW, a optimum pri 3000 otackach. Nejvetsi ucinost ma mezi 2500 - 3500. Takze pokud by jsem ho daval misto puvodniho motoru, tak budto naprimo, nebo tak v pomeru 1:1,2.