Predelani Iseki na elektropohon

traktory, ktere nejsou naše a všechny ostatní o kterých je co napsat.

Moderátoři: rezis, Toreto, Milhauss

Zpráva
Autor
mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#16 Nový příspěvek od mufik »

Zajímavý nápad s PTO.Motor na zkoušku nemusíš řešit vůbec, stačí zajistit spojku ve vypnuté poloze.Na trvalý provoz by to chtělo najít jiné řešení.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#17 Nový příspěvek od tikonik »

Takze postupne se blizim k realizaci pres PTO na otestovani spotreb atd. Jen bych rad vedel jake jsou otacky PTO pri otackach motoru, protoze optimalni otacky elektromotoru jsou 3 - 4000ot.m a to pri PTO 1000 dela skoro 12000ot na strane motoru, teda pokud prevod motor/PTO je cca 3/1. Nevite nekdo jaky je pomer u techto traktoru? Plati ze 1000PTO je cca 2700 na motoru?

Nahon pres PTO se mi zacina libit cim dal vic a to z duvodu moznosti jakehosi hybridu, na prevozy delsich t ras pojedu na naftu a vse ostatni pres elektro, taky bude moznost zachovat vse v puvodnim stavu a nabijet baterii z motoru. Bude to jako prius na pole.

Taky jsem sehnal prevodovku 1/5 takze pujde zachovat stavajici PTO na pripojeni dalsich nalezitosti. Po par testech rozhodnu jake bude finalni reseni.

Dekuji za pripominky.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#18 Nový příspěvek od thovt »

Co jsem googlil měl by mít otáčky zadního vývodového hřídele 2600 ot/min otázka je jestli u tvého typu
je tato možnost. To si mužeš ověřit sám když budeš otačet zadním vývodového hřídelem u motoru počítat otáčky. Jen musíš znát jakou pakou se to provadí.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#19 Nový příspěvek od Atlan »

To ako chces mat trvale stlacenu spojku ked pojdes na elektro pohon? To pritlacak ani lozisko spojky dlho nevydrzi.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#20 Nový příspěvek od tikonik »

Ano stlacenou spojku a nejak zafixovanou, vubec se v traktorech ap. nevyznam, takze nevim co se bude opotrebovavat pri stlacene spojce. Mrknu nekde na netu. Asi to bude hlavne na testovani a pokud budu spokojeny, pak prestavim na elektro finalne.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#21 Nový příspěvek od Atlan »

tak to si priprav jeden pritlacny kotuc ,jednu lamelu spojky, a jedno lozisko spojky.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#22 Nový příspěvek od jiriSBS »

Není důvod proč by neměla spojka vydržet stále rozepnutá,je důležité dobré vypnutí spojky(aby nešuchala),samozřejmě musí být spojka i ložisko v provozu schopném stavu a v setrvačníku nesmí být pouzdro,ale ložisko.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#23 Nový příspěvek od Atlan »

TAk potom to odnesie len pritalcak kedze bude stale zmacknuty. Motor sa tocit nebude ta kze ani lozisko.

Lenze ked bude menit pritlacak tak bude vhodne dat novu lamelu aj to lozisko.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#24 Nový příspěvek od jiriSBS »

Neudělá to nic,u kombajnu E-516,517 je reverzní spojka ventilatorů chladičů,kde je jedna spojka sepla a druhá rozeplá,jen při reverzaci si to spojky vymění,za 20 sezon s tímto uzlem nebyly problémy,pouze seřízení.Díly spojky pocházejí z auta Wartburg.

milanhb1
Příspěvky: 399
Registrován: stř úno 06, 2008 7:10 pm
Bydliště: vedle Štoků

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#25 Nový příspěvek od milanhb1 »

Tak,jak pokračuješ?
Trochu mě na B6000-zlobí starty a taky jsem přemýšlel co s tím,
pokud se mi to nepovede dát uspokolivě do kupy.
A bylo by to hned v pohotivosti stejně ho používám je kolem komína.
Otáčky toho motoru co jsi řešil 5000 se mi zdají dost vysoké dal bych převod 1/2
a ještě regulace asi el.regulátor,ale jaký?
Motor by šel přímo na převodvku nebo jako u některých zahradních napínáním řemenů,
tam by se nechal udělat ten převod 1/2 nebo podle potřeby.
Milan

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#26 Nový příspěvek od tikonik »

Zdravim vsechny,

tak jsem pokrocil v predelavani. Jiz mam vse nachystane a v nejblizsi dobe budu delat prvni testy.

S tim se poji nova otazka, jestli nekdo nahodou nevite, kde se nachazi cerpadlo hydrauliky na Iseky. Je pohaneno motorem, nebo je to nejak spojeno s centralni osou. Pres klinak urcite hnana neni, nebo jsem to nikde neobjevil. Uz mam i 3KW DC hydrogenerator, jen si nejsem jisty, jestli 3KW je dostatecny vykon pro nakladac.
A jeste jedna otazka, nevite nekdo, kde je privod P na packovem rozdelovaci?

Dekuji za reakce.

Jinak jsem se zatim vydal cestou pres PTO a pro testovani to je zatim OK.

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4747
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#27 Nový příspěvek od imaginaro »

Tohle mě zajímá 8)
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#28 Nový příspěvek od kenybz »

pak sem hoď nějaké fotky a třeba i video
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#29 Nový příspěvek od tikonik »

Takze prvni testik dopadl dobre. Prevodovka 1:3,8 docela hluci, zatim jsem to nijak moc netrapil, ale pri pouziti aku 24V jsem pri zatezi bral kolem 2,5KW, pro jizdu po rovine kolem 500W zalezi na jaky prevod a jakou rychlosti. Dalsi na rade je test na 48V - hydraulika nakladace bohuzel nefunguje, protoze je pohanena puvodnim motorem, takze kdyz chci zvednou, musim nastartovat naftovy motor. V lese a na snehu to jezdi pekne, elektromotor a elektronika jsou uplne studene. Jeste nemam elektronicky pedal, tak to ridim potakem a to je hodne nepohodlne. Spojkovy pedal ma na Iseki moznost aretace, tak snad to nevadi ze bude porad stlaceno. Ale uz ted to vypada ze to predelam na ciste elektro. Jen musim jeste poresit tu hydrauliku. Zustalo pekne zachovano cele razeni a moznost volby prevodu a rychlosti, nicmene to neni moc potreba, protoze ten elektromotor jde pekne od nuly i na nejrychlejsi prevod. Zpatecku prepinam zatim normalne pakama, preci jen nechci riskovat poskozeni pri opacne rotaci PTO, nevim co by to mohlo udelat.

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#30 Nový příspěvek od tikonik »

Motor ma trvaly vykon 5KW, a optimum pri 3000 otackach. Nejvetsi ucinost ma mezi 2500 - 3500. Takze pokud by jsem ho daval misto puvodniho motoru, tak budto naprimo, nebo tak v pomeru 1:1,2.

Odpovědět

Zpět na „Traktory od sousedů“