Kombajn Claas Europa

pluhy, kultivátory, brány, bramborářská technika , secí stroje, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
DarkStorm32
Příspěvky: 1
Registrován: čtv bře 30, 2017 11:38 am
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Kombajn Claas Europa

#16 Nový příspěvek od DarkStorm32 »

Ahoj, vyberal už niekto prevodovku z Europy ? Potrebujem vymeniť ozubené kolesá kvôli vyhadzovaniu jednotky. Prípadne ak by mal niekto aj schému/náhľad prevodovky, dosť by mi to pomohlo.

capino
Příspěvky: 244
Registrován: úte led 04, 2011 9:04 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Kombajn Claas Europa

#17 Nový příspěvek od capino »

Ahoj,mám stejný problém,nedrží jednička,jen tě asi zklamu,řešil jsem to tady sjedním majitelem Europy,snad tam není kolečko,jednička jsou zuby na vstupní hřídeli ze spojky,ty jsou očesané,někdo mu je navářel přímo v převodovce,odšrouboval jí ajen otočil na poloosách směrem dolů a pak jen oddekloval,Petr

Z 5611
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 04, 2021 6:48 am
Bydliště: Miličín

Re: Kombajn Claas Europa

#18 Nový příspěvek od Z 5611 »

cus chlapi nemate nekdo zkusenosti na kombajnu claas europa s variem pojezdu tece my z nej olej

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kombajn Claas Europa

#19 Nový příspěvek od thovt »

Nějaký těsnění.

Z 5611
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 04, 2021 6:48 am
Bydliště: Miličín

Re: Kombajn Claas Europa

#20 Nový příspěvek od Z 5611 »

Taky a jak to jde rozebrat a jaký se do toho používá olej

Z 5611
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 04, 2021 6:48 am
Bydliště: Miličín

Re: Kombajn Claas Europa

#21 Nový příspěvek od Z 5611 »

zdravim chlapi muzu poprosit jak velky jsou orvory na tech ruznich sitech co se meni pokud bude nekdo tak hodny a zdily tyhle rozmery

Zetor15
Příspěvky: 871
Registrován: stř bře 09, 2011 8:47 pm
Bydliště: Plzen

Re: Kombajn Claas Europa

#22 Nový příspěvek od Zetor15 »

jsou kruhove ovalne a podlouhle obdelniky. na jake plodiny te zajimaji?

Uživatelský avatar
MAGNUM
Příspěvky: 434
Registrován: čtv led 31, 2008 7:00 pm
Bydliště: okr.Piešťany

Re: Kombajn Claas Europa

#23 Nový příspěvek od MAGNUM »

:friends: :friends: :friends:

olej v hydraulike kombajna sa používa hydraulický -prevažne H46,značka/výrobca nerozhoduje-zaleží čo preferuješ :)
sita na čistenie,prevažne sa používaju s otvorom 5-6mm to su určené na obilie-(otvor bud okruhlý alebo podlhovastý /elipsa)
rozobrať si to musíš sám... :( postup si musíš zvoliť sám... 8)
ak sa tomu vôbec nerozumieš ,alebo si netrufaš na také opravy-treba niekoho osloviť čo sa tomu rozumie resp.zaoberá sa s opravami strojov
"když hlava myslí,ruce se jenom hrají"

Z 5611
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 04, 2021 6:48 am
Bydliště: Miličín

Re: Kombajn Claas Europa

#24 Nový příspěvek od Z 5611 »

Ten olej mas na mysli hm46 původní majitel tam daval pp80 a mě přijde že je to moc husté
A sita naky mám v kombajnu teď nevím jaký proto zjišťují jaky jsou v nich otvory že bych jsi zbylé sita co původní majitel nemá že bych jsi je dodělal :prace:
A ještě na jaky tlak hustite pneumatiky na kombajnu?

špalek
Příspěvky: 314
Registrován: pon srp 19, 2013 9:33 pm
Bydliště: Slaný

Re: Kombajn Claas Europa

#25 Nový příspěvek od špalek »

Nevím jak na Evropě, já mám Columbus. V návodu je psáno: 9-24AS 1,8atm, 10-28AS 1,2 atm. Zadní 7,00-12AM 1,2 nebo 8,5-12AM 1,2atm. Olej dávám hydraulickej co kupuju u Nezbeda Zetor. Síto používám 12mm. V papírech je vedený jako základní ( červený ). Je vhodný na většinu běžných plodin. Pokud bys mlátil něco specielního, napiš. L

Uživatelský avatar
MAGNUM
Příspěvky: 434
Registrován: čtv led 31, 2008 7:00 pm
Bydliště: okr.Piešťany

Re: Kombajn Claas Europa

#26 Nový příspěvek od MAGNUM »

Z 5611 :friends:

PP80 je prevodový olej-ten môžeš dať do prevodovky pojazdu
H46 je všeobecne známy a používaný hydraulický olej,samozrejme sú aj iné špecifikácie toho oleja...
Hydraulický sa používa preto lebo je viac "namahaný" či už na teplotu alebo rozťažnosť samotných komponetov.
Ale ak tam máš "len základ" hydrauliky-t.j.len zdvíhanie lišty a motáku + variator pojazdu tak v lete ten olej by nemal byť problém,zrejme ho tam dali preto asi mali už slabšie hydraulické čerpadlo a nejaké uniky oleja na daných komponetoch... :-/
ALE zásadne tam patrí hydraulický olej... 8)

motor-15W40...
prevodovka -80W-90
hydraulika -H46
vazelína...idealne na nejaku vyššiu teplotu...
výber je neuveritelne velký a zbytočne mätúcí... :-/

sitá...zožen si z E512-E516...tie si ľahko upravíš...inak stačí ti jedno ked budeš robiť len obilniny...(pšenica,jačmeň ,ovos)
"když hlava myslí,ruce se jenom hrají"

Z 5611
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 04, 2021 6:48 am
Bydliště: Miličín

Re: Kombajn Claas Europa

#27 Nový příspěvek od Z 5611 »

Nedělal někdo z vás pretesnovani pístu na zvedání listy?

Uživatelský avatar
MAGNUM
Příspěvky: 434
Registrován: čtv led 31, 2008 7:00 pm
Bydliště: okr.Piešťany

Re: Kombajn Claas Europa

#28 Nový příspěvek od MAGNUM »

:friends:
Skus vyhladať nejaký Agro-servis poblíž teba ...tam ti to urobia...
alebo nejaku firmu čo sa zaoberá repasom hydraulikých komponentov,resp.piestov/valcov... 8) 8) 8)
"když hlava myslí,ruce se jenom hrají"

Bogindo
Příspěvky: 8
Registrován: pát zář 09, 2016 7:39 am
Bydliště: Veľká Čierna

Re: Kombajn Claas Europa

#29 Nový příspěvek od Bogindo »

Viem ze reagujem neskoro k teme vyskakovania jednicky na kombajne Claas Europa, ale nebudem zakladat novu temu. Vela som ku tomu hladal tak by som chcel ostatnym ulahcit namahu. Ak vyskakuje na Claas Europe alebo Columbuse jednotka rychlost tak tam je zodrate ozubene koleso priamo na vstupnej hriadeli do prevodovky. Je to tento diel https://agro-serwis24.pl/pl/p/Walek-spr ... -460mm/265. Poliaci to predavaju za neajkych 110 EUR. Ja som kupil od chlapika na inzerat za 58 EUR. Europa, Columbus Cosmos maju tento diel rovnaky, tak predpokladam ze aj prevodovku. Nakolko mam nahradnu prevodovku tak som to skusil rozobrat. Podarilo sa mi to ale bola to dost fuska. Co vsak treba rozobrat ak je prevodovka v kombajne som nasiel na jednom polskom fore.https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2972532.html Vraj sa to da vybrat aj bez demontaze prevodovky. Zajtra sa to chystam robit na Columbuse. Postup by mal byt nasledovny, trosku som upravil o moje postrehy:
1. Zhodit predne koleso pod motorom aj s osou ktora ide do prevodovky
2. Vybrat spojku variatora aj s remenicou
3. Zhodit na prevodovke remenicu na rucnu brzdu aby sa dal zhodit bocny kryt, a odmontovat tento kryt, odtialto to treba nejako vyklepat alebo vyrobit nejaky specialny stahovak. Mam nieco premyslene ale ci sa dostanem s nim aj ked je prevodovka v kombajne neviem.
4. Odmontovat vrchny kryt prevodovky Tam sa da dostat, ked som pozeral, ale ci aj nejakym pacidlom dovnutra neviem.
5. Odmontovat bocny kryt od variatora.
6. Vybrat vstupnu hriadel do prevodovky. Musi sa vyberat smerom na variator. Vnutri su na hriadeli este 2 ozubene kolesa ktore idu dost tazko dolu.

Som zvedavy ci to takto pojde. Dam vediet ak sa podari.
Obrázek

Obrázek

Bogindo
Příspěvky: 8
Registrován: pát zář 09, 2016 7:39 am
Bydliště: Veľká Čierna

Re: Kombajn Claas Europa

#30 Nový příspěvek od Bogindo »

Tak ako som slubil pridavam svoje posterhy k vymene vstupneho hriadela prevodovky na Class Columbus.
Kdesi som cital ze je mozne vyskrutkovat 8 stiftov co drzia prevodovku a nasledne prevodovku na poloosiach otocit dolu. U mna to nebolo mozne. Nechcel som vyriezat do kombajna drazku pre vstupnu os prevodovky aby sa dala prevodovka otocit dolu a navyse je nutne pre vymenu vstupnej hriadele zhodit aj variator z tej vstupnej hriadele. Mne sa zhodit variator bez zhodenia poloosi nepodarilo. Stale mi zavadzal brzdovy kotuc. Preto popisem ako som to robil ja.
1. Odmontoval som maticu na naboji kolesa a koleso som stiahol z lozisk
2. Odmontoval som kryt vedla variatora a celu paku aj s drziakom, ktora vypina spojku, drziak je priskrutkovany na stiftoch prevodovky tak by som to aj tak musel odmontuvat, naco rozoberat paku spojky.
3. Potom som odmontoval brzdy aby sa dalo poloosou posuvat
4. Vyskrutkoval som maticu na loziskovom puzdre poloosi a tam som zistil problem, ze tam nejaky chytrak dal lozisko 1208 namiesto 1208K a teda loziskove puzdro dobre nedrzalo, potom som odmontoval aj domec pre lozisko a posinul som lozisko smerom k brzdovemu kotucu.
5. Posunul som poloos von z prevodovky a stiahol ozubene koleso na poloosi - najskor treba dat pres segerku, je riadne skryta vo vazeline a potom koleso stahovakom.
6.Mne kvoli variatoru neslo vytiahnut poloos. Brzdovy kotuc mi do neho stale zapieral, tak som este zhodil kruhovy plech z osi a nakolko na drziaku loziska poloosi je vacsia diera ako na plechu tak sa dalo os trosku vyosit a vytiahnut.
7.Potom som isiel na variator zhodil kryt spojky, odskrutkoval spojku a vybral lamelu. Potom som vybral segerku a stahovakom stahoval variator.Islo to cele aj s remenicou. Musel som povolit sponovacie skrutky aby sa dal dat dolu hlavny remen. Na osi je este jedna segerka, hned za prvym loziskom a ta branila aby som stiahol cely variator aj s remenicou. Musel som vybrat to prve lozisko (bolo to dost narocne ale podarilo sa) a potom som sa dostal ku segerke a stiahol cely variator. To by bola jedna strana prevodovky volna.
8. Potom som odmontoval drziak z druhej strany prevodovky 3 skrutky a tiez som odmontoval prevodovku od drziaka 4 skrutky. odmontoval som aj pas na rucnu brzdu, co je na tom drziaku a cely drziak posunul po poloosi. Potom som skusil odmontovat horne viko prevodovky. Strasny pristup, ale podarilo sa. Problem mi robila vodiaca rura na radenie rychlosti bola riadne zahrdzavena na oske, kolik som musel odvrtat.
Potom som prevodovku dokazal otocut na poloosi ale len kusok lebo mi branila vstupna os prevodovky. Ale videl som dnu do prevodovky a ked som videl ake su zodrate ozubene kolesa tak som sa rozhodol pre vymenu prevodovky nakolko som mal nahradnu, kde som len vymenil vstupnu hriadel a bola hotova.
9. Musel som zhodit koleso rovnako ako v bode 1 na druhej strane.A zopakoval body 3, 4, 5 na druhej strane. Taktiez som musel zhodit kruhovy plech na osi aby sa dala poloos co najviac vybocit. Vtedy sa mi podarilo celu prevodovku vytiahnut. Niekto pisal ze musel roznitovat brzdovy kotuc aby sa dalo vytiahnut poloos z prevodovky. Ked sa da dolu ten plechovy kotuc tak poloos sa vdaka vacsej diere v drziaku loziska da vyosit viac nadol a prevodovka sa vytiahne.
10. Potom som to opacnym postupom skladal s opravenou prevodovkou. Vymenil som poskodene loziskove puzdro na poloosi pod motorom oznacenie H208 a dal nove lozisko na poloos 1208K. A vsetko slape ako ma.

Odpovědět

Zpět na „Polní technika“