Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Re: Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
dobrý den nevie niekto de by som zohnal návod a obsluhu kombajnu značky ködel&böhm vopred dakujem rok je 1940
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: ködel&böhm návod na obsluhu
a k čomu Ti je treba návod? Robil som na ňom takmer dvadsať žatiev...
Re: ködel&böhm návod na obsluhu
Stal asi tri roky a teraz ked zaradis ryclost tak sa ani nepohne kolesa som nadvyhol a obe sa krutil v pohode nevieš mi poradit co by tomu mohlo byt
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: ködel&böhm návod na obsluhu
Ja mám z roku 64, model 1956. Pohyb za bezpečuje prevodovka 3+1 ovládané variatorom, ktorý je ovládaný hydraulicky.
Variator ide?
Rýchlosti radiť ide?
Oblúbený problém je ložisko v prevodovke - hriadel na ktorom je variator. potom ked sa rozsype nejde radiť...
Variator ide?
Rýchlosti radiť ide?
Oblúbený problém je ložisko v prevodovke - hriadel na ktorom je variator. potom ked sa rozsype nejde radiť...
Re: ködel&böhm návod na obsluhu
dakujem za radu všetko už ide ako má chyba bola v tom že mi to nedobre vysvetlil ako sa ma na tom chodiť
Re: Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
Zdravím všechny strojníky,
Je po žních, mám sklizeno. porucha byla jen jedna. Motor nešel do plných otáček, uzávěr nafty na nádrži byl ucpaný. Vypustil jsem naftu, vyšroubovat kohoutek, vyčistil ho a motor běžel jak hodinky.Sekám asi 0,8 ha. Teď po sezoně jsem kombajn
vyčistil od zbytků obilí, zjistil jsem totiž že přes zimu myši zase prokousali takové ty textilní pásky pod mlátícím bubnem.
Napište vaše zkušenosti.
Vašek
Je po žních, mám sklizeno. porucha byla jen jedna. Motor nešel do plných otáček, uzávěr nafty na nádrži byl ucpaný. Vypustil jsem naftu, vyšroubovat kohoutek, vyčistil ho a motor běžel jak hodinky.Sekám asi 0,8 ha. Teď po sezoně jsem kombajn
vyčistil od zbytků obilí, zjistil jsem totiž že přes zimu myši zase prokousali takové ty textilní pásky pod mlátícím bubnem.
Napište vaše zkušenosti.
Vašek
- martinius96
- Příspěvky: 99
- Registrován: pon říj 11, 2010 5:30 pm
- Bydliště: Slovensko
Olej do OM636
Ahoj, máme kombajn v ktorom je motor OM636, pravdepodobne VII.
Máme ho asi 14 rokov a ešte sa v ňom olej nemenil, využíval sa sezónne 2 mesiace do roka a vždy sa mu nejaký olej dolieval..
Zrejme prichádza čas na jeho výmenu.. Chcem sa opýtať aký by ste odporúčili, našiel som viacero variant, napr 10W30, 15W40. Môže ísť doň aj M6AD ako napr do Zetoru? Mal by byť dosť podobný 15W40.
Ďakujem za rady-tipy, triky..
Vlákno o mazlíčkovi:http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=51&t=33164
Máme ho asi 14 rokov a ešte sa v ňom olej nemenil, využíval sa sezónne 2 mesiace do roka a vždy sa mu nejaký olej dolieval..
Zrejme prichádza čas na jeho výmenu.. Chcem sa opýtať aký by ste odporúčili, našiel som viacero variant, napr 10W30, 15W40. Môže ísť doň aj M6AD ako napr do Zetoru? Mal by byť dosť podobný 15W40.
Ďakujem za rady-tipy, triky..
Vlákno o mazlíčkovi:http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=51&t=33164
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Olej do OM636
Co chceš slyšet? 14 let neměnit olje a používat ho, není nic slušnějšího než říct, že jste
Na co 10W30 do 70 let starého motoru???
Origo tam jde jednostuňový olej norma MB 228.0 API CF, SAE 30
Na co 10W30 do 70 let starého motoru???
Origo tam jde jednostuňový olej norma MB 228.0 API CF, SAE 30
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Olej do OM636
Ten dostavá kapky to se ti tam brzy něco vysype . Všude se píše výměná oleje v motoru po určitých provozních hodinách nebo vyměna po dvou letech co nastane dříve.
Olej se vyměnuje ve vstřikovacím čerpadle, vyměna olejové filtru.
U tebe bych doporučil sundat vanu dekarbonizovavat vanu budeš tam mít zkaměnělé bahno, vyčistit sací sítko.
Olej M6AD ti bude stačit olej, nebo Paramo Trysk Stabil M7ADX lepší už nesmíš dát.
Olej se vyměnuje ve vstřikovacím čerpadle, vyměna olejové filtru.
U tebe bych doporučil sundat vanu dekarbonizovavat vanu budeš tam mít zkaměnělé bahno, vyčistit sací sítko.
Olej M6AD ti bude stačit olej, nebo Paramo Trysk Stabil M7ADX lepší už nesmíš dát.
- martinius96
- Příspěvky: 99
- Registrován: pon říj 11, 2010 5:30 pm
- Bydliště: Slovensko
Re: Olej do OM636
Veteranista!: Dik za tvoj nazor.
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
Taky Ti děkuji za názor
Je mi úplně jedno kdo jsi a klidně přijeď to osobně pořešit třeba ke mě, bydliště mám vyplněné.
neber to nějak osobně, napsal bych to jakémukoliv uživateli.
Pokud chci aby mi stroj sloužil spolehlivě, tak potřebuje péči a 14 let neměnit olej? to je fakt prasárna.
Co udává výrobce jsem napsal výše, interval je 10 000km/1 rok !!!
Úpřímně klidně bych tam M6AD dal, ale trochu bych se bál jakou seženu dnes kvalitu toho oleje.
Asi jak píše Thovt dal bych spíš Paramo Trysk Stabil M7ADX, nebo možná bych sáhl po "hustějším" Paramo M8AD, předpokládám, že po žních se kombajn zaparkuje a přes zimu se s ním nic neděje, tak to ničemu vadit nebude.
Jak padlo výše, sundat vanu a vyčistit sítko olejového čerpadla, bych bral na nutnost, ale i tak bych se trochu bál, že možná se něco uvolní a zadřu. Zažil jsem i motor, kde se taky jen dolévalo a vana šla už demontovat jen majzlem a kladivem, plné karbonu a nešlo s ní hnout.
Jak padlo, nezapomeň, že i vstřikovací čerpadlo má svou náplň oleje, ale zažij jsem spoustu čerpadel, co měla místo oleje naftu a fungovala .
Jinak ta specofikace co píši je na motor co jsi psal OM636 - to je 1.8 např z w120
Tady v tématu píšeš o motoru 220D z w123, tedy tam jo kód OM615.941 to už je novější motor
Předmět zprávy: Re: Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
Od: martinius96
Odesláno: stř črc 11, 2018 11:17 pm
Komu: Veteranista!
Zpráva
Ešte raz mi napíš, že som hovedo, tak sa to porieši inak. Takto môžeš rozprávať oteckovi doma.
Je mi úplně jedno kdo jsi a klidně přijeď to osobně pořešit třeba ke mě, bydliště mám vyplněné.
neber to nějak osobně, napsal bych to jakémukoliv uživateli.
Pokud chci aby mi stroj sloužil spolehlivě, tak potřebuje péči a 14 let neměnit olej? to je fakt prasárna.
Co udává výrobce jsem napsal výše, interval je 10 000km/1 rok !!!
M6AD je SAE 40MB 228.0 API CF, SAE 30
Úpřímně klidně bych tam M6AD dal, ale trochu bych se bál jakou seženu dnes kvalitu toho oleje.
Asi jak píše Thovt dal bych spíš Paramo Trysk Stabil M7ADX, nebo možná bych sáhl po "hustějším" Paramo M8AD, předpokládám, že po žních se kombajn zaparkuje a přes zimu se s ním nic neděje, tak to ničemu vadit nebude.
Jak padlo výše, sundat vanu a vyčistit sítko olejového čerpadla, bych bral na nutnost, ale i tak bych se trochu bál, že možná se něco uvolní a zadřu. Zažil jsem i motor, kde se taky jen dolévalo a vana šla už demontovat jen majzlem a kladivem, plné karbonu a nešlo s ní hnout.
Jak padlo, nezapomeň, že i vstřikovací čerpadlo má svou náplň oleje, ale zažij jsem spoustu čerpadel, co měla místo oleje naftu a fungovala .
Jinak ta specofikace co píši je na motor co jsi psal OM636 - to je 1.8 např z w120
Tady v tématu píšeš o motoru 220D z w123, tedy tam jo kód OM615.941 to už je novější motor
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
- martinius96
- Příspěvky: 99
- Registrován: pon říj 11, 2010 5:30 pm
- Bydliště: Slovensko
Re: Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
Každý rok sa dolieval tak liter - 2 oleja, hlavne 15W40, takže za tých 14 rokov sa dá povedať, že bol vymenený tým dolievaním tak 6x. Je to stroj, ktorý sa využíva 2-3 týždne do roka tak spolu 40 hodín..
Rád ťa opravím, že M6AD je aj SAE30:
aj SAE40:
Po žni sa bude olej meniť...
Rád ťa opravím, že M6AD je aj SAE30:
aj SAE40:
Po žni sa bude olej meniť...
Re: Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
Karbonových usad a kovových třísek dolívaním oleje se nezbavíš.
Motor pomalu a jiště se nadměrně opotřebová, jedině vyměna oleje zajištuje ochranu .
Po tech letech nebude fungovat ani olejový filtr.
Motor bude nadměrně spotřebovávát olej.
Tohle oprostě neokecáš.
Motor pomalu a jiště se nadměrně opotřebová, jedině vyměna oleje zajištuje ochranu .
Po tech letech nebude fungovat ani olejový filtr.
Motor bude nadměrně spotřebovávát olej.
Tohle oprostě neokecáš.
Re: Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
Po žních měnit olej v motoru kombajnu? To tam ten novej olej bude 10 měsíců ležet, bude do něj kondenzovat voda? A považovat dolévání oleje za nějaké údobí za výměnu je hrubá neznalost, protože dolité množství se hned vyrovná kvalitě zbytku náplně, takže dolévání řeší jen množství oleje v motoru, ne kvalitu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Kombajn Kodel und Bohm Combi Special
Aha vidíš, řekl jsi mi něco nového, že M6AD se dělá ve více třídách SAE, jak nevím, zas nejsem tribotechnik.
Těžko radit co tam dát, nevíme jak je vše opotřebované, zanesené.
osobně bych volil M8AD, je to v moderní řeči 15W-50 je "hustější" při vyšší teplotě.
Těžko radit co tam dát, nevíme jak je vše opotřebované, zanesené.
osobně bych volil M8AD, je to v moderní řeči 15W-50 je "hustější" při vyšší teplotě.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!