vysokozdvih do dílny
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
vysokozdvih do dílny
Dobrý den, rád bych si udělal v dílně zdviž z věže VZV a chci se zeptat, zda někdo z vás už podobnou věc neřešil a jaký shánět elektromotor a čerpadlo? Případně co dál k tomu bude potřeba a odhad, na kolik by to celé vyšlo? Díky.
Re: vysokozdvih do dílny
Není to nikterak složité, malý čerpadlo, jednocestný rozvaděč. Šly by použít i komponenty z toho vozíku co budeš brát věž.
Mnohem důležitější je si uvědomit na co to potřebuješ.
Ona věž není moc praktická, když bude samotná někde ukotvená. Všechno co budeš chtí zvednout musíš k té věži dovézt a jen ze tří stran, na čtvrté straně bude stát věž. Pak budeš mít jen vidle, takže to na ně musíš položit a bude to náchylné, aby to z nich spadlo. Když dáš na vidle paletu, aby to nebylo náchylné na spadnutí z vidlí, tak už jseš ovšem o cca 15cm výš nad podlahou, takže to budeš muset na tu paletu nějak dostat. Když to budeš mít někde bokem na paletě a paleťákem to k vidlím na té paletě zavezeš, tak to s tím paleťákem blbě usadíš na vidle. Prostě není to nic moc praktické. Možná jětě použít věž s vidlema na zavěšené břemeno, jako jeřábek.
Mnohem praktičtější na zvedání je nůžkový zvedák, který jde zabudovat do podlahy, takže desku můžeš mít v úrovni podlahy a krásně na něj s čímkoliv najedeš a zvedneš si to.
Navíc samotná věž se bude muset hodně dobře ukotvit, aby nebyla náchylná na přepadnutí na libovolnou stranu.
Mnohem důležitější je si uvědomit na co to potřebuješ.
Ona věž není moc praktická, když bude samotná někde ukotvená. Všechno co budeš chtí zvednout musíš k té věži dovézt a jen ze tří stran, na čtvrté straně bude stát věž. Pak budeš mít jen vidle, takže to na ně musíš položit a bude to náchylné, aby to z nich spadlo. Když dáš na vidle paletu, aby to nebylo náchylné na spadnutí z vidlí, tak už jseš ovšem o cca 15cm výš nad podlahou, takže to budeš muset na tu paletu nějak dostat. Když to budeš mít někde bokem na paletě a paleťákem to k vidlím na té paletě zavezeš, tak to s tím paleťákem blbě usadíš na vidle. Prostě není to nic moc praktické. Možná jětě použít věž s vidlema na zavěšené břemeno, jako jeřábek.
Mnohem praktičtější na zvedání je nůžkový zvedák, který jde zabudovat do podlahy, takže desku můžeš mít v úrovni podlahy a krásně na něj s čímkoliv najedeš a zvedneš si to.
Navíc samotná věž se bude muset hodně dobře ukotvit, aby nebyla náchylná na přepadnutí na libovolnou stranu.
Re: vysokozdvih do dílny
může i tu věž zapustit do země, stejně mu kvůli kotvení nic nezbyde, jestli to má být zvedák na auta, tak není problém, horší je to že, se pak blbě dělá výfuk, vyndavá třeba kardan, protože máš pod autem vidle
Re: vysokozdvih do dílny
Měl by to být "výtah" na motorky, které potřebuji dostat do patra. Něco jako je v odkazech níže. Tzn. na vidle přivařit plošinu, na kterou se s motorkou najede a v patře se vyjede ven. Tzn. celková nosnost ( plošina + motorka + obsluha ) cca 500 kg, zdvih potřebuji 3 m, plošina cca 250 x 120 cm, plošina bude ve směru vidlí mít tu krátkou stranu, tzn. motorka bude kvůli těžišti naložena kolmo k vidlím, co nejblíže k VZV věži, na rozdíl od toho 2. videa.
https://www.youtube.com/watch?v=me2ej5o ... ddycustoms
https://www.youtube.com/watch?v=ew-i-5e ... aelGoodnow
https://www.youtube.com/watch?v=me2ej5o ... ddycustoms
https://www.youtube.com/watch?v=ew-i-5e ... aelGoodnow
Re: vysokozdvih do dílny
Na tenhle účel stačí z nějakého elektro mrňouse do 1t (tedy pokud s tím nehodláš zvedat nějaké Gold Wingy a podobné mastodonty) hlavně aby byl zdvih do potřebné výšky.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: vysokozdvih do dílny
A jsme zpět u původní otázky. Jaký elektromotor a čerpadlo, případně sestava by se k to hodila? Prosím klidně odkaz na konkrétní typ, abych se chytil nějakých parametrů. Dík.
Re: vysokozdvih do dílny
Už to tu padlo, čerpadlo z toho vozíku a pokud to bude elektro tak výkon motoru podle toho co honil čerpadlo, nebo uzpůsobit napájení a použít celek.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: vysokozdvih do dílny
Předělání elektrovozíku by bylo určitě jednodušší, ale v inzerci se naopak vyskytují mnohem častěji věže z VZV nebo věže na zadní závěs k traktorům, proto taky napadlo hledat pomoc na tomto fóru. Takže já nebudu určitě žádný vozík rozebírat, abych si k tomu vzal i čerpadlo, ale koupím samotnou věž a nějaké to čerpadlo si budu muset koupit a pohánět ho nějakým motorem, dále počítám s tím, že budu muset mít nějakou nádrž na olej a zmíněný rozvaděč. A jde mi o to, jestli to pořídím např. do 10 tis. Kč nebo dráž a znovu prosím někoho znalého věci, zda by mi dal tip na zmíněné komponenty nebo jejich parametry. Díky
Re: vysokozdvih do dílny
Poslední, kdo tady vyráběl "výtah" z věže, je kolega Fizz. Použil náhodně získaný hydraulický agregát se šoupátkovými elektrorozvaděči, které jsem mu nedoporučil, protože mají průsak a nezajistí na 100% , aby zdviž při delším stání neklesala. Zatím nepíše žádné podrobnosti, ale asi to chodí.
V tvém případě není problém říct, jaké čerpadlo a jaký motor. Stačí, abychom znali průměr pístu, nosnost a rychlost zdvihu. Rozvaděč, který by odpovídal bezpečnému provozu tam stejně nikdo nedá, takže do toho je škoda mluvit
V tvém případě není problém říct, jaké čerpadlo a jaký motor. Stačí, abychom znali průměr pístu, nosnost a rychlost zdvihu. Rozvaděč, který by odpovídal bezpečnému provozu tam stejně nikdo nedá, takže do toho je škoda mluvit
-
- Příspěvky: 1892
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: vysokozdvih do dílny
Jen pro zajímavost, jaký vy to měl být?
Re: vysokozdvih do dílny
Sedlový
Re: vysokozdvih do dílny
Zatím jsem nic konkrétního nekoupil, protože jsem chtěl nejdříve zjistit, jak složité a drahé to bude zprovoznit. Pouze vím, že to má mít zdvih ideálně 3 - 3,3 m a nosnost min. 1000 kg. Parametry pístu a rychlost zdvihu si předem nezjistím, obávám se, že ani prodejci to nebudou vědět. Myslel jsem ale něco jako v odkazech níže, v nabídce je jich docela dost.
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1310757 ... -desta.php
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1327325 ... raktor.php
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1327116 ... raktor.php
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1310757 ... -desta.php
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1327325 ... raktor.php
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1327116 ... raktor.php
Re: vysokozdvih do dílny
Nabídek je hodně, ale ty požaduješ docela velký zdvih, což chce trojitou věž, nebo dvojitý delší typ.
Rychlost je tvoje volba. Čím pomalejší, tím bezpečnější a tím menší čerpadlo a tím menší motor. Tlak asi bude stejný, jako mají na těch traktorech - to já nevím kolik.
Stačí tedy nádrž s vratným filtrem, tu svaříš z větší roury, Motor s čerpadlem, sedlový elektroventil a stabilizovaný škrtící ventil pro cestu dolů stejnou rychlostí nezávisle na zatížení. Nahoru to pojede tlačítkem přímo z čerpadla a dolů bude motor stát a otevře se sedlový elektroventil, který by měl být bez hadice přímo na šroubení u pístu. Píst by měl mít originál, ještě ze zdvižky, protipádovou pojistku. Ale být nemusí, pokud bude ventil přímo na pístu a v přívodu od čerpadla zpěťák.
Ventily s montážními kostkami jsou zde https://www.hydrocom.cz/sedlove-ventily
Zpěťák je zde https://www.hydrocom.cz/images/Sortimen ... /VU/vu.pdf
Stabilizovaný škrťák je zde https://www.hydrocom.cz/images/Sortimen ... FU_90C.pdf
Spojky k čerpadlu https://www.hydrocom.cz/spojky-a-prislusenstvi
A tak dále
Rychlost je tvoje volba. Čím pomalejší, tím bezpečnější a tím menší čerpadlo a tím menší motor. Tlak asi bude stejný, jako mají na těch traktorech - to já nevím kolik.
Stačí tedy nádrž s vratným filtrem, tu svaříš z větší roury, Motor s čerpadlem, sedlový elektroventil a stabilizovaný škrtící ventil pro cestu dolů stejnou rychlostí nezávisle na zatížení. Nahoru to pojede tlačítkem přímo z čerpadla a dolů bude motor stát a otevře se sedlový elektroventil, který by měl být bez hadice přímo na šroubení u pístu. Píst by měl mít originál, ještě ze zdvižky, protipádovou pojistku. Ale být nemusí, pokud bude ventil přímo na pístu a v přívodu od čerpadla zpěťák.
Ventily s montážními kostkami jsou zde https://www.hydrocom.cz/sedlove-ventily
Zpěťák je zde https://www.hydrocom.cz/images/Sortimen ... /VU/vu.pdf
Stabilizovaný škrťák je zde https://www.hydrocom.cz/images/Sortimen ... FU_90C.pdf
Spojky k čerpadlu https://www.hydrocom.cz/spojky-a-prislusenstvi
A tak dále
Re: vysokozdvih do dílny
Zdvih 3,3 m mají DVHM 1622 a výš. Mám za to, že origo tlak je tam /u těch Dest DVHM/ 130-140 atmosfér. Já to trochu překopal a dal tam origo rozvaděč z Jungheinrichu. Jiný čerpadlo - původní U40 šlo do regálu a je tam poloviční /Jihostroj T3 https://www.jihostroj.com/hydraulika/vy ... la/t3.html / a chodí to jako předtím - na výklop to stejně nemá vliv - v rozvaděči je škrtící šroubení snad s 1,5 mm dírou. K pístu zdviže jsem to zredukoval z M30x1,5 na 26x1,5.
Dle revizáka ZZ vše v pořádku. Není to zásah do zdvihacího zařízení /pro rýpaly/. Montáž kabiny taky z Junga nou problém.
ITS : ten zpěťák na válci je trochu úplně jinej . Takhle by to nefungovalo. Je to kvůli prasknutí hadice. Je volně průchozí i zpětně, aby to šlo vůbec dát dolů. Při náhlém nárůstu tlaku se zavře. Ne úplně, není to lapovaný do sebe. Ale tak, aby břemeno pomalu sjelo dolů.
https://www.rajce.net/f1479517633
Dle revizáka ZZ vše v pořádku. Není to zásah do zdvihacího zařízení /pro rýpaly/. Montáž kabiny taky z Junga nou problém.
ITS : ten zpěťák na válci je trochu úplně jinej . Takhle by to nefungovalo. Je to kvůli prasknutí hadice. Je volně průchozí i zpětně, aby to šlo vůbec dát dolů. Při náhlém nárůstu tlaku se zavře. Ne úplně, není to lapovaný do sebe. Ale tak, aby břemeno pomalu sjelo dolů.
https://www.rajce.net/f1479517633