Vysokozdvižný paleťák předělávka
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
- Pepa Brdy
- Příspěvky: 444
- Registrován: sob úno 04, 2012 7:42 am
- Bydliště: hranice PJ,PB,RO
- Kontaktovat uživatele:
Vysokozdvižný paleťák předělávka
Mám ručně vedený vysokozdvižný paleťák viz foto níže. Funguje dobře, ale je dost problém ho naložit a vzít s sebou. Zaujalo mne video na youtube. Neřešili jste to už někdo?
https://www.youtube.com/watch?v=JrUEl3jyRR8
Verzí je tam více, stačí klikat.
Předpokládám, že tam mám jednočinný píst a bude třeba vyměnit za dvojčinný. Jinak se nahoru nevytáhne
https://www.youtube.com/watch?v=JrUEl3jyRR8
Verzí je tam více, stačí klikat.
Předpokládám, že tam mám jednočinný píst a bude třeba vyměnit za dvojčinný. Jinak se nahoru nevytáhne
ZETOR 5645, 4011,DAF 45.250 (možnost přepravy traktorů a strojů do 7t), MAN TGL 12.210, MB Actros 1840,vzv LINDE H25D,2x MF70, JAWA-ČZ175/356, JAWA250/559
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
To chceš ručným pumpovaním ťahať hore? Navyše potrebuješ aby spodné ližiny išli mimo vrchných a tým pádom sa to nevojde do palety. Hento všetko je robené priamo na mieru, žiadna prerábka.
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
Záleží na čem to bude vozit.Pokud na vleku nebo nákladáku stačí dvoučinná pístnice a udělat uchycení.
Já jsem vozil něco podobnýho.
Já jsem vozil něco podobnýho.
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
Aha ja som to pochopil inak - vozík na dvore a len sa vyťahovať do dodávky pre manipuláciu na korbe, žiadne cestovanie mimo korbu. Hento ku kamionom je original výrobok, u poliaka som videl aj s spalovacím motorom.
Edit našiel som podobného poliaka
Ako original fajn, ale prerábať ručný paleťák , neviem.
Edit našiel som podobného poliaka
Ako original fajn, ale prerábať ručný paleťák , neviem.
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
Předělávka ?? - skoro nový vozík.
Pístnice musí být dlouhá na celý zdvih, tedy bez řetězů. Vozík má pak mnohem vyšší věž při zdvihu.
Pístnice musí být dlouhá na celý zdvih, tedy bez řetězů. Vozík má pak mnohem vyšší věž při zdvihu.
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
Tady jsem náhodou našel další video. Vozík v něm pěkný. Ale hnede vidím dva problémy.
První když by přiušel první bezpečák zakázal by nám to používat. Muselo by se to dovybavit nějakou brzdou. Tam když potom najede tím kontejnerem ke kraji auta a než spustí kontejner rolů na korbu, být náklaďák na nerovnosti s náklonem, vozík neudržíš a mohl by sjet z auta dolů. Tam u kapaliny v kontejneru stačí opravdu málo a konťík je dole na to šup. Než ho položí na uplném kraji auta je to nebezpečné.
No a druhá věc je ta sajtna na začátku je hodně nízko. U nás by ve firmě hned někdo tu sajtnu sruloval tím paleťákem. Jak si uvolní ty spodní lyžiny směremn nahoru tak by to jistě někdo nestihnul odhadnout a vypnout a sajtna smačkaná jak papír. Ale to je problém liďí.
Když jsme do předminulé firmy pořídili tenhle ručně vedenej vysokozdvižnej paleťák, bezpečák nám ho nechtěl povolit do výroby, právě kvůli té brzdě. Měli jsme ho využívat pro snadnou manipulaci s plechama u ohraňovacího lisu a vysekávačky. Někdy bylo na palezě třeba 50 nástřihů a když to jeden tahal sám ze země z palety bolel celej člověk. Tak jsme si vymordovali tenhle vozík. Zajel by k mašině až co by šlo a plechy se jen přešupovaly na kuličkovej stůl u ohraňováku. Bezpečák pořát opruzoval s brzdou. Nakonec se to vyřešilo tak, že nám výrobce dozadu dal na ty velký kolečka takovou tu nášlapnou brzdu. takže se s paleťákem přijelo k mašině, zajelo podle potřeby a zašláply se na obou kolečkách ty brzdy a bylo to fertyk. Tam šlo o to, aby se paleťák třeba s tunou plechu sám nerozjel jak se z něho z palety tahaly plechy a nepřimáčkl obsluhu k mašině.
Takže tohle by nám do firmy nikdy nepovolil.
První když by přiušel první bezpečák zakázal by nám to používat. Muselo by se to dovybavit nějakou brzdou. Tam když potom najede tím kontejnerem ke kraji auta a než spustí kontejner rolů na korbu, být náklaďák na nerovnosti s náklonem, vozík neudržíš a mohl by sjet z auta dolů. Tam u kapaliny v kontejneru stačí opravdu málo a konťík je dole na to šup. Než ho položí na uplném kraji auta je to nebezpečné.
No a druhá věc je ta sajtna na začátku je hodně nízko. U nás by ve firmě hned někdo tu sajtnu sruloval tím paleťákem. Jak si uvolní ty spodní lyžiny směremn nahoru tak by to jistě někdo nestihnul odhadnout a vypnout a sajtna smačkaná jak papír. Ale to je problém liďí.
Když jsme do předminulé firmy pořídili tenhle ručně vedenej vysokozdvižnej paleťák, bezpečák nám ho nechtěl povolit do výroby, právě kvůli té brzdě. Měli jsme ho využívat pro snadnou manipulaci s plechama u ohraňovacího lisu a vysekávačky. Někdy bylo na palezě třeba 50 nástřihů a když to jeden tahal sám ze země z palety bolel celej člověk. Tak jsme si vymordovali tenhle vozík. Zajel by k mašině až co by šlo a plechy se jen přešupovaly na kuličkovej stůl u ohraňováku. Bezpečák pořát opruzoval s brzdou. Nakonec se to vyřešilo tak, že nám výrobce dozadu dal na ty velký kolečka takovou tu nášlapnou brzdu. takže se s paleťákem přijelo k mašině, zajelo podle potřeby a zašláply se na obou kolečkách ty brzdy a bylo to fertyk. Tam šlo o to, aby se paleťák třeba s tunou plechu sám nerozjel jak se z něho z palety tahaly plechy a nepřimáčkl obsluhu k mašině.
Takže tohle by nám do firmy nikdy nepovolil.
- Pepa Brdy
- Příspěvky: 444
- Registrován: sob úno 04, 2012 7:42 am
- Bydliště: hranice PJ,PB,RO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
Myslel jsem upravit spodek jak to mají poláci. Vytahovací lyžiny a pístnici vyměnit za dvojčinnou. Poláci tam mají navíc jen čerpadlo na zdvih.
ZETOR 5645, 4011,DAF 45.250 (možnost přepravy traktorů a strojů do 7t), MAN TGL 12.210, MB Actros 1840,vzv LINDE H25D,2x MF70, JAWA-ČZ175/356, JAWA250/559
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
Já nevím, jelikož pracuji jak s paleťákama, tak s vysokozdvihem, tak vím co to obnáší. Jak už zde padlo, opravdu to vypadá nebezpečné to vytahování na kraj sajtny bez jakékoliv brzdy. Tohle ikdyž děláš jen s obyčejným paleťákem, tak je to o hubu, brzdí ti jen ten kraj ližiny paleťáku, protože vzadu máš furt zvedlé kolečka, musel by jsi v tom okamžiku, když ti padnou kola ze sajtny vypustit i paleťák, což nejde tak snadno a tak rychle, jak by jsi potřeboval.
Za další každej druhej paleťák u nás je nějakým způsobem poškozenej, tím, že se přetěžují, rvou s z podpalet do zatáčky, ap. takže si nedovedu představit, jak dlouho by u nás bylo funkční to protahování těch lyžin.
A za další, musel by to být echt matroš to protahování, když si vezmu, že na tom máš tunu, zvedáš to třeba do metru aby jsi to položil na auto, tak to je obrovská páka na to malé místo, kde se prosouvají ty lyžiny.
Zkrátka viděl bych to, jako polský výrobek, který moc nevydží, na domácí hoby používání asi dobrý, do práce bych to nechtěl.
Za další každej druhej paleťák u nás je nějakým způsobem poškozenej, tím, že se přetěžují, rvou s z podpalet do zatáčky, ap. takže si nedovedu představit, jak dlouho by u nás bylo funkční to protahování těch lyžin.
A za další, musel by to být echt matroš to protahování, když si vezmu, že na tom máš tunu, zvedáš to třeba do metru aby jsi to položil na auto, tak to je obrovská páka na to malé místo, kde se prosouvají ty lyžiny.
Zkrátka viděl bych to, jako polský výrobek, který moc nevydží, na domácí hoby používání asi dobrý, do práce bych to nechtěl.
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
Nám by se do práce hodil i bez zatahování toho spodku. Hlavně aby měl tu menší výšku.Jezdí se jen takovejma širšíma dveřma.
Každou komoru navážíme dvanáct palet ručním paleťákem s ruční pumpou. Na zdvižení do potřebné výšky je potřeba padesáti (+-) pumpnutí. Jde to jen jednou rukou a tak je to posilovačka ale jednostranná.
Navíc je to na čas žádný oplendání , musí se kmitat.
Každou komoru navážíme dvanáct palet ručním paleťákem s ruční pumpou. Na zdvižení do potřebné výšky je potřeba padesáti (+-) pumpnutí. Jde to jen jednou rukou a tak je to posilovačka ale jednostranná.
Navíc je to na čas žádný oplendání , musí se kmitat.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
staníku, tak elektrický ručně vedený vysokozdvižný vozík, dělá se spousta druhů a mají i svůj pohon, poněvadž samotný vozík, baterie a tzdvihací zařízení už něco váží, když pak ještě dáš tunu materiálu, už by to bylo obtížné s tím manipulovat. Máme jich v práci také několik, od hoby co mají jen 2 malý baterky, jako v autě až po velkou trakční baterii, který jezdí na rampě léto, zima, 16 hodin za 2 šichty
- Pepa Brdy
- Příspěvky: 444
- Registrován: sob úno 04, 2012 7:42 am
- Bydliště: hranice PJ,PB,RO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokozdvižný paleťák předělávka
Asi se na to vykašlu.
Ve Švýcarsku jsem viděl vlek s čelem vzadu, to by bylo taky řešení. Zkusím něco takovyho sehnat.
Elektrický paleťáky už mají Li-on baterky a nejsou moc těžký, ale zase drahý.
Ve Švýcarsku jsem viděl vlek s čelem vzadu, to by bylo taky řešení. Zkusím něco takovyho sehnat.
Elektrický paleťáky už mají Li-on baterky a nejsou moc těžký, ale zase drahý.
ZETOR 5645, 4011,DAF 45.250 (možnost přepravy traktorů a strojů do 7t), MAN TGL 12.210, MB Actros 1840,vzv LINDE H25D,2x MF70, JAWA-ČZ175/356, JAWA250/559