Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

nakladače, jeřáby, lopaty za traktor, stohařr, zdvižky, ruky..

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#16 Nový příspěvek od mape »

Já bych tam ty kola klidně nechal..... Po chvilce sourani se ojedou hranky a už to bude ok. Tyhle ruský potvory vydrží dle tady jednoho zemědělce co má unc asi tři neskutečně více oproti ostatním.
A i.me se to potvrdilo. Ze začátku byl uber asi 1 cm a teď drží....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#17 Nový příspěvek od Ondras83 »

Tady v okolí už se nic jinýho nedává než voltyre

Uživatelský avatar
jara1303
Příspěvky: 2903
Registrován: úte říj 30, 2012 2:05 pm
Bydliště: Vlčnov

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#18 Nový příspěvek od jara1303 »

Tak už se to hýbe, ale ještě je v hydr.systému hodně vzduchu, tak snad se to samo odvzdušní.
Spěněný olej, hydromotory kňučí a nemají sílu, hodně napěněný olej. Dneska pojezdím a nechám zase otevřenou nádrž.
Říkal borec od hydrauliky, že jak bude olej spěný, tak to bude kňučet a nepojede to.
Jinak dobré, nahodím lopatu a zkusím, bez lopaty se to bere hodně na zadní.



ještě pár fotek:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Jara

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#19 Nový příspěvek od ITS »

:D
Doposud Jarovi manželka nadávala, když si ze dvora do kuchyně odskočil v botech. Teď to bude horší, protože když se Jara zapomene, tak na cestu do kuchyně nemusí z toho prcka ani vysedat.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#20 Nový příspěvek od mape »

Jestli ti ten olej pění tak spíš hledej netěsnost na sací straně čerpadel..... Sama od sebe by se ta pěna tvořit neměla. Já měl netěsné jen víko filtru a bylo to jak "hrnečku vař"
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#21 Nový příspěvek od Ondras83 »

Že začátku když je všechno prázdný se tam.pena může dělat. Než jsem odvzdusnil podkop, to byla doba. Vždycky t někde něco zůstalo.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#22 Nový příspěvek od mape »

No já když jsem vždycky dělal něco na unc tak to vždycky dle návodu zavzdusnim tj nechám to nasát vzduch aby při rozebírání nebylo všude plno oleje .
Po opětovném zalití a spuštění je to za 2 minuty bez pěny.... Ale je pravda že to unc má vyřešenou tu olejovou nádrž tak aby se to eliminovalo.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
jara1303
Příspěvky: 2903
Registrován: úte říj 30, 2012 2:05 pm
Bydliště: Vlčnov

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#23 Nový příspěvek od jara1303 »

Levy HM mě furt drnčí pravý jede pěkně a v nádži furt pěna, nevím kde se tam bere.
když dám rajčáky levý dozadu a druhý dopředu (otáčení na místě), tak ně levý vybrkne do neutrálu.
Jestli není ten levý nějaký špatný, ale oba jsou po GO, vyčištěné, přetěsněné a jeden i přelapovaný a přebroušený.
Ještě mě napadlo když jsem to dával dohromady šrouboval hadice na HM, vypadá to, že jsem se hadima trefil na směry otáčení, ale, že bych měl takové štěstí ???
Nemůže to dělat přehoděná hadice ?? nebo kdyby to bylo opravdu opačně, tak bude dopředu couvat....

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#24 Nový příspěvek od ITS »

Drnčící hydromotor je vzduch v oleji. Takže odtud je pěna v nádrži. Je to netěsnost v sání oleje do příslušného čerpadla. Stačí prasklina, která jinak neteče. Nevím, jak se čerpadla plní, ale tyto projevy jsem řešil na vysokozdvižce s hydrostatem. Bylo prasklé plastové víko sacího filtru. Olej nikde netekl, jen plnící čerpadlo tahlo vzduch.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#25 Nový příspěvek od mape »

Může to taky dělat nedostatečný tlak plnícího čerpadla a ten vzduch se odtamtud prostě nedostane. Plnící tlak třeba na unc je myslím kolem 10 bar.
Ale spíš bych se přikláněl tak k tomu že to ten vzduch někde saje. Zkontroloval bych přívody k plnícím cerpadlum....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
jara1303
Příspěvky: 2903
Registrován: úte říj 30, 2012 2:05 pm
Bydliště: Vlčnov

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#26 Nový příspěvek od jara1303 »

Kluci,
prosím nemáte někdo servisní manual od Bobcat Thomas 233. Vstupní tlaky do píst. čerpadel, zapojení.
Do mojého stroje jsem narouboval pístová čerpadla z tohoto Bobka Eathon 78341 složené z 70344 a 70342
a nevím jestli je mám dobře zapojené pořád mě pění olej v nádrži.(dělá to pojišťovák před těmato čerpadly)
Vyhodil jsem sací fitr (sání do zubovek)na přímo a odpad z čerpadel jsem předělal na větší průměr (světlost hadice 20mm).
Když jsem odšprouboval přepad z těchto čerpadel (dal přímo do nádrže) z přepadu nejde žádný olej.

Olej v nádrži pění pojišťovací ventil přes který valí všechen olej. (zjistil jsem napojením přepadu z pojišťováku do nádrže)
Pojišťovák mám nastavený na 20 bar.
Při pohybu rajčáků dopředu, dozadu drnčí pístová čerpadla.

Když jsem dal plnění píst. čerpadel přímo do nádrže na zkoušku, tak valil krásný nespěněný olej.

Něco se děje v pístových čerpadlech, nevím jestli je to dobře zapojené jak kydyby tam šlo velice málo oleje a olej přes ně vůbec neproudil.
Nebo jestli tam nemá jestě něco být.

Hydraulikáři poraďte.
Děkuji
Jara

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#27 Nový příspěvek od ITS »

Takže komentáře :
Plnění pístových čerpadel přímo do nádrže = čistý olej - to znamená, že plnící čerpadlo nesaje vzduch.
V katalogu Eatonu mají nakreslenou variantu tvého pístového čerpadla s vlastním plnícím čerpadlem v zadní přírubě. Udávají čerpadlo se 6-ti ccm. Tvoje plnící čerpadlo je asi šíleně veliké. Proto asi moc víří nádrž. Pístovky potřebují jen "pár kapek". Otázkou je, je-li to víření tak veliké, že může nádrž našlehat. Sám pojišťovák hadicí zaústěný pod hladinu pěnu neudělá. Jen hřeje.
Další otázkou je, kudy těch "pár kapek" má projít tím uzavřeným okruhem a propláchnout ho. Otevřel jsem si schema našeho Manitua a tam se proplach děje pouze průsaky čerpadla a hydromotorů. Ten průsak pístových čerpadel může být v klidu celkem malý - klidně žádný. Vzniká až v tlaku. Snad jsi nezapomněl do těch skříní nalít olej. Asi bych dal, na jeden z výstupů každého pístového čerpadla, T-kus s měřící odbočkou (minimes), kterou by pomocí minimesové hadičky šlo prohnat olej se vzduchem ven.
To schema byla ale bylo fajn.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#28 Nový příspěvek od mape »

Obrázek

Obrázek

Tady je schéma od unc i s popisem
Je otázka jestli máš olej z plnících čerpadel pustenej do správného místa.
Ty hydrogenerátory se konstrukcí moc neliší a ze schématu je patrné že plnění musí být tlakové ošetřeno a přez zpětné ventily puštěné do hlavních větví.
Takže jde o to jestli ti to ten plnící okruh vůbec plní.
Proplachování ke pak řešeno v hydomotoru kde je šoupátkem zajištěn částečný odvod oleje vraceci hadici zpět do skříně hydrogenerátoru. Tam už je jen maly tlak řádově jednotky barů. Přebytečný olej se pak vrací ze skříně hydrogenerátoru přez ventil zpět do nádrže v případě unc do sání čerpadla pracovní hydrauliky kde má možnost proudit při nečinnosti ramena přez chladič.
Pokud něco říkám špatně tak mě opravte
Já bych to viděl na to že ti do těch pístových čerpadel nejde olej do správného místa.
Říkal si že si sundal ta původní plnící čerpadla a nahradil je jinýma ..... Tak koukni znovu do kterého místa ti ty čerpadla tlačila.
Pokud plnis do skříně tak se olej nedostane do hlavních větví pojezdu. Tam zůstává vzduch kterej tam koluje a tlačí se ti ven zkrz ten pojišťovák na plnící větvi..... Můj názor.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#29 Nový příspěvek od ITS »

Konečně vidím také nějaké schema - super.
Z Jarova popisu přesně víme, že pístová čerpadla mají zabudované zpětné plnící ventily a plnění je shora doprostřed mezi ně. To je správně. Vůbec ale netušíme, jak je řešen proplach okruhu. Na schematu UNC jsou u hydromotorů vidět ty ventily, které odpouštějí část oleje z okruhu. Vždy z tlakové větve. Stejné ventily jsou i na našem Manituovi. Jediný rozdíl, že UNC ten proplachový proud oleje brzdí přepouštěcím ventilem a Manitou jen škrtí clonkou. ( škrcení clonkou teče stále a je to využito na mikropojezd stroje na šikmé ploše, aby bylo zřejmé, že není zabržděn).
Pokud tedy nejsou v Jarových hydromotorech tyto nucené proplachové ventily, pak se okruh skoro neproplachuje a je v něm stále vzduch.
Chtělo by tedy zjistit, jaký je průtok v průsakových hadicích hydromotorů - při zatížení. Tedy opřít do stromu a zabrat.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#30 Nový příspěvek od mape »

Ještě Jaro píše že má plnění nastaveno na 20 bar.
U unc je to jen asi 12 nebo 15.....
Jde ještě o to jestli pokud je proplach brzdenej jako u unc.... Tak jak je nastaven ten ventil toho proplachu. Může se stát že je na větší tlak než je těch 20 bar co Jara plní a pak to to plnící čerpadlo nepřemůže..... Nevím....
Spíš by to chtělo schéma těch hydromotorů co má Jara v tom postrku. Tam se děje proplach a tam by bylo zřejmé co s tím dál.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Manipulační technika“