Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
HDi ogar
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 02, 2017 10:51 am
Bydliště: Uh.Brod

Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#1 Nový příspěvek od HDi ogar »

lze sehnat nějaké informace o podvozku výměnných nástaveb "DPR 212"? :-/
co má na štítku? nebo vždy je jen na nástavbě?
jaké jsou hmotnosti?
jaké nástavby tam bývaly? (viděl jsem RUR 10,fekál,lanový nosič kontejnerů,hákový nosič,???)
výrobci ?

u všech nástaveb je jen technické osvědčení?

spoustu otázek,ale na agroportálu manuál není a na netu toho taky moc není :shock:


dík za pomoc

HDi ogar
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 02, 2017 10:51 am
Bydliště: Uh.Brod

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#2 Nový příspěvek od HDi ogar »

Zdravím všechny :pivo: ,

jak vidím teď už se moc nosičů asi v ČR nevyskytuje :-/

pokud máte nějaké fotky různých typů nástaveb můžete přidávat :ano:
Přílohy
752109840.jpg
752109840.jpg (8.02 KiB) Zobrazeno 2752 x
2660_p11107170.jpg
2660_p11107170.jpg (9.59 KiB) Zobrazeno 2752 x

Láďa dílna
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 01, 2024 9:19 am
Bydliště: Louny

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#3 Nový příspěvek od Láďa dílna »

Obrázek

Láďa dílna
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 01, 2024 9:19 am
Bydliště: Louny

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#4 Nový příspěvek od Láďa dílna »

Obrázek

Láďa dílna
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 01, 2024 9:19 am
Bydliště: Louny

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#5 Nový příspěvek od Láďa dílna »

Tento podvozek nahrazoval agro Tatru Z22 , dodával se v soupravě Zetor 120 45 a 16045 .Máme k tomuto podvozku ještě velkoobjemovou nástavbu ,rozmezadlo, pudřenku na vápno, fekál,a rozmezadlo na umělé hnojiva. Jinak podvozek byl použit v rámci unifikované řady jako lanový nosič kontejnerů i s verzí spodní hák co byl na vozidle tatra. Jináč vše co šlo na agro Tatru de na tomto podvozku při dodržení užitečného zatížení agregovat. Ešťe bych zapomněl LIAZ agro používal tyto nástavby taktéž v rámci unifikované řady 👍

pavel sk
Příspěvky: 12865
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#6 Nový příspěvek od pavel sk »

Len na Liaz Agro nadstavby s agro Tatra velkostne nepasovali.

Láďa dílna
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 01, 2024 9:19 am
Bydliště: Louny

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#7 Nový příspěvek od Láďa dílna »

Dělaly LIAZ 4x4 a 6x6

pavel sk
Příspěvky: 12865
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#8 Nový příspěvek od pavel sk »

Tych Liaz 6X6 agro bolo kolko vyrobenych ??? Tie by si zratal mozno na jednej ruke. Asi ako šafranu. 6X6 som videl len na prospekte a starych propagacnych videach. A to neboli ani jedna urcena ako agro podvozok. Boli to skôr sklapace S1 a valniky s plachtov co malo byt na export, ale zostalo to len pri prototypoch. A niektore sa len 6X6 tvarili a v skutocosti to boli len 6X4. Tento nosic nadstavieb bol pouzitelny max. s nadstavbamy pre T148 agro -T815 agro. Tych agro aut LIAZ-MTSP agro a T 815agro este mame v robote niekolko v prevadzke. Tatra ma uplne ine uchyty a háky pre nadstavbu ako LIAZ. Jedine zeby LIAZ kopčil pomocne ramy s Tatry, co pochybujem :-/

capino
Příspěvky: 248
Registrován: úte led 04, 2011 9:04 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#9 Nový příspěvek od capino »

No vyráběla se LIAZ 151 270 nebo 280 agro. Měla balóny a korbu sklapěnou na dvě strany jako Tatra, jen nevím jestli ta korba nebyla kratší než na Tatře nebo byly zaměnné. Petr

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8751
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#10 Nový příspěvek od Franta.cz »

O liazu 6*6 jsem nikdy neslyšel.
Liaz 24.33 XDA

Už podľa označenia zistíme, že sa jedná o zaujímavý podvozok s pohonom náprav 6x6. Vo výrobnom programe Liaz 300 radu to bol jediný typ 6x6, ktorý nakoniec ostal len u jedného prototypu. V materiáloch Liazu však všade figuruje podvozok 27.33 XDA, ale to je prave spomínaný podvozok 24.33 XDA. Podvozok 27.33 existoval len v prevedení XD čo je pouze 6x4 a bola naň namontovaná nadstavba CASK 12.

Ale vráťme sa k Liazu 24.33 XDA. Ako prvá bola v 90. rokoch na tento podvozok namontovaná nadstavba autobagra UDS 214, ktorú poznáme hlavne na podvozkoch Tatra. Bohužiaľ Liaz nespĺňal niektoré technické parametre a nadstavba bola síce na podvozku uložená, ale bola nefunkčná. Takto bolo vozidlo aj vystavované v snahe ho predať. Vozidlo sa ale predať nepodarilo, tak nadstavba bola z podvozku Liaz znesená a bola namontovaná na podvozok Tatra. Podvozok bol vrátený do Liazu a neskôr naň bola namontovaná nadstavba žeriava AD 20.2. Uvažovalo sa o sériovej výrobe, ale nakoniec ostalo len u tohoto jedného vyrobeného exempláru, ktorý bol v 90. rokoch predaný jednej stavebnej firme, u ktorej slúži dodnes. Tým sa kapitola vozidiel 6x6 v Liaze uzavrela.
http://www.liaz.cz/l_24_33_xda_6x6.php

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 990
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#11 Nový příspěvek od Sorbus »

Agro líza 4x4 tu byla, nástavby z tatry nepasovaly.
Na všechno nám treba špecialistou !

ibanez5
Příspěvky: 1593
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#12 Nový příspěvek od ibanez5 »

Myslím že ani pasovat nemohly, už kvůli délky rámů...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

capino
Příspěvky: 248
Registrován: úte led 04, 2011 9:04 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"

#13 Nový příspěvek od capino »

Tak určitě pasovat nemohly, délka rámu, počet náprav, nosnost podvozku. Korby z matesa šly na Tatru 4x4 za pomoci mezirámu a traktorový podvozek byl grand super od zdt. Ten typ co jsem tu psal 151 270 nebo 280 byl asi pokus Liazu nahradit matesa něčím modernějším.

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“