Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
lze sehnat nějaké informace o podvozku výměnných nástaveb "DPR 212"?
co má na štítku? nebo vždy je jen na nástavbě?
jaké jsou hmotnosti?
jaké nástavby tam bývaly? (viděl jsem RUR 10,fekál,lanový nosič kontejnerů,hákový nosič,???)
výrobci ?
u všech nástaveb je jen technické osvědčení?
spoustu otázek,ale na agroportálu manuál není a na netu toho taky moc není
dík za pomoc
co má na štítku? nebo vždy je jen na nástavbě?
jaké jsou hmotnosti?
jaké nástavby tam bývaly? (viděl jsem RUR 10,fekál,lanový nosič kontejnerů,hákový nosič,???)
výrobci ?
u všech nástaveb je jen technické osvědčení?
spoustu otázek,ale na agroportálu manuál není a na netu toho taky moc není
dík za pomoc
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Zdravím všechny ,
jak vidím teď už se moc nosičů asi v ČR nevyskytuje
pokud máte nějaké fotky různých typů nástaveb můžete přidávat
jak vidím teď už se moc nosičů asi v ČR nevyskytuje
pokud máte nějaké fotky různých typů nástaveb můžete přidávat
- Přílohy
-
- 752109840.jpg (8.02 KiB) Zobrazeno 2752 x
-
- 2660_p11107170.jpg (9.59 KiB) Zobrazeno 2752 x
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon dub 01, 2024 9:19 am
- Bydliště: Louny
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon dub 01, 2024 9:19 am
- Bydliště: Louny
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon dub 01, 2024 9:19 am
- Bydliště: Louny
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Tento podvozek nahrazoval agro Tatru Z22 , dodával se v soupravě Zetor 120 45 a 16045 .Máme k tomuto podvozku ještě velkoobjemovou nástavbu ,rozmezadlo, pudřenku na vápno, fekál,a rozmezadlo na umělé hnojiva. Jinak podvozek byl použit v rámci unifikované řady jako lanový nosič kontejnerů i s verzí spodní hák co byl na vozidle tatra. Jináč vše co šlo na agro Tatru de na tomto podvozku při dodržení užitečného zatížení agregovat. Ešťe bych zapomněl LIAZ agro používal tyto nástavby taktéž v rámci unifikované řady
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Len na Liaz Agro nadstavby s agro Tatra velkostne nepasovali.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon dub 01, 2024 9:19 am
- Bydliště: Louny
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Dělaly LIAZ 4x4 a 6x6
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Tych Liaz 6X6 agro bolo kolko vyrobenych ??? Tie by si zratal mozno na jednej ruke. Asi ako šafranu. 6X6 som videl len na prospekte a starych propagacnych videach. A to neboli ani jedna urcena ako agro podvozok. Boli to skôr sklapace S1 a valniky s plachtov co malo byt na export, ale zostalo to len pri prototypoch. A niektore sa len 6X6 tvarili a v skutocosti to boli len 6X4. Tento nosic nadstavieb bol pouzitelny max. s nadstavbamy pre T148 agro -T815 agro. Tych agro aut LIAZ-MTSP agro a T 815agro este mame v robote niekolko v prevadzke. Tatra ma uplne ine uchyty a háky pre nadstavbu ako LIAZ. Jedine zeby LIAZ kopčil pomocne ramy s Tatry, co pochybujem
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
No vyráběla se LIAZ 151 270 nebo 280 agro. Měla balóny a korbu sklapěnou na dvě strany jako Tatra, jen nevím jestli ta korba nebyla kratší než na Tatře nebo byly zaměnné. Petr
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
O liazu 6*6 jsem nikdy neslyšel.
http://www.liaz.cz/l_24_33_xda_6x6.phpLiaz 24.33 XDA
Už podľa označenia zistíme, že sa jedná o zaujímavý podvozok s pohonom náprav 6x6. Vo výrobnom programe Liaz 300 radu to bol jediný typ 6x6, ktorý nakoniec ostal len u jedného prototypu. V materiáloch Liazu však všade figuruje podvozok 27.33 XDA, ale to je prave spomínaný podvozok 24.33 XDA. Podvozok 27.33 existoval len v prevedení XD čo je pouze 6x4 a bola naň namontovaná nadstavba CASK 12.
Ale vráťme sa k Liazu 24.33 XDA. Ako prvá bola v 90. rokoch na tento podvozok namontovaná nadstavba autobagra UDS 214, ktorú poznáme hlavne na podvozkoch Tatra. Bohužiaľ Liaz nespĺňal niektoré technické parametre a nadstavba bola síce na podvozku uložená, ale bola nefunkčná. Takto bolo vozidlo aj vystavované v snahe ho predať. Vozidlo sa ale predať nepodarilo, tak nadstavba bola z podvozku Liaz znesená a bola namontovaná na podvozok Tatra. Podvozok bol vrátený do Liazu a neskôr naň bola namontovaná nadstavba žeriava AD 20.2. Uvažovalo sa o sériovej výrobe, ale nakoniec ostalo len u tohoto jedného vyrobeného exempláru, ktorý bol v 90. rokoch predaný jednej stavebnej firme, u ktorej slúži dodnes. Tým sa kapitola vozidiel 6x6 v Liaze uzavrela.
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Agro líza 4x4 tu byla, nástavby z tatry nepasovaly.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Myslím že ani pasovat nemohly, už kvůli délky rámů...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Nosič výměnných nástaveb (podvozek RUR) - "DPR 212"
Tak určitě pasovat nemohly, délka rámu, počet náprav, nosnost podvozku. Korby z matesa šly na Tatru 4x4 za pomoci mezirámu a traktorový podvozek byl grand super od zdt. Ten typ co jsem tu psal 151 270 nebo 280 byl asi pokus Liazu nahradit matesa něčím modernějším.