Hnaný vlek NSH-30
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Re: Hnaný vlek NSH-30
To je vlečka toho môjho kolegu čo som o ňom písal! Kúpil ju aj z traktorom pred troma rokmi a potom mu zomrel otec a on zdedil ďalší traktor a hnanu vlečku. Tak
tu vlecku predáva. Taký je život.
tu vlecku predáva. Taký je život.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Nejde mě do hlavy ten zavařený kardan
Re: Hnaný vlek NSH-30
Tam je to riesene ako u RUR. Posuvny pohyb je rieseny az za križmi v tom tunele oja.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Aha. Děkuji
Re: Hnaný vlek NSH-30
to thovt: Já chci kopii NSH-30 postavit. Je jasný že se rychlosti traktoru a vlečky musí shodovat. Mě jde o to, že u 4011 když zařadíš pojezdovou závislost vývodového hřídele, tak na jeho otáčení nemá vliv redukce, točí se i když redukci vyřadíš a dáš tam jen kvalt. Takže pokud nechci řadit na tý vlečce, tak se musím rozhodnout, jestli pojezd vleku bude sladěnej se silničníma rychlostma nebo s plazivejma. NSH-30 originál to má pro plazivý, ale s gumama 335/80 R18 to vychází na silniční rychlosti 1:1 - takže se vyhnu stavbě převodovky. Jediný, co nevim, je jestli traktor bude mít v terénu dost výkonu utáhnout sebe a vlek na silniční rychlosti. Má s tím někdo zkušenost, tj. řadíte s naloženym vlekem redukovaný rychlosti kvůli malýmu výkonu u 4011? Já za ním tahal jen 1-2 stromy nebo lehkou káru a tam bylo výkonu dost, spíš mě omezoval lehkej předek. Dík.
Re: Hnaný vlek NSH-30
U traktora preradujes redukciu alebo cestny priamy prevod LEN na kolesa traktora. Na otacky PTO nema učinnost a ten sa toci priamo od prevodovky rychlostnych prevodov pred redukcnou castou prevodovky traktora. Ak by som to mal riesit ja, tak by som to asi poriesil tak ako to bolo aj origo. Pohon vlečky nech by sedel s redukovanymi rychlostami. Kedze ta 4011 nema zrovna sily na rozdavanie v zaprahu s plnym vlekom proti svahu+ odber vykonu do napravy vlečky. Racej by som to tahal redukovanou 5+ zapojena trakcia tej vlecky, ako to niekde trapit na velkej 1. Môze sa ti stat pripad kedy ti to na tej velkej 1. nebude dovladovat a ty budes musiet v tom svahu a maraste zastat, lebo uz nebudes mat kde podradit. V kopci sa naviše ta redukcia u zatazenych prevodov dost blbo preraduje a navise s nalozenym vlekom to smrdi pruserom. U tej redukovanej 5. mas furt este niekolko kvaltov este v zalohe keby nieco. Ten pohon vlečky budes stejne zapinat len naozaj, ked to bude treba aby si presiel kritycke useky v terene. Mozno 90% pojdes bez pouzitia toho pohonu vleku a kludne na velkej rchlosti. Alebo vypočitat a vyrobit dvojrychlostnu prevodovku na vlecku, ktora by po preradeni vedela tahat napravu na obydva rezimy traktora. Preradovanie vyriesit s traktora cez daky lanovod bowden, vzduchom a pod. system.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Presne a ten pohon vlecky potrebujes hlavne v slozitem clenitem terenu a tam se ti nechce moc jezdit s nalozenym vlekem na silnicni 1 v plnych otackach aby to motor utocil. V takove situaci se chces jen sunout max rychlost chuze a to redukovana 5 zvladne v poho.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Tak děkuju za radu, i když to znamená že se převodovce nevyhnu . Ale oni asi i tenkrát věděli proč jí na NSH dávali.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Co píšou v tom návodu, na jaký rychlosti se stím má a může jezdit?
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Hnaný vlek NSH-30
Ak by niekto netrval na stavbe originálu, myslím že za 3011 a 4011 by sa dala postaviť hnaná vlečka aj s použitím portálu fortschrit e 281 , ten portál z rezačky kukurice otočí otáčky do V3S nápravy tak ako treba. Má prevod 4,3:1 (major má myslím pomer redukcie 4,3) len by bolo treba použiť kolesá zo 7tonovej vlečky 10,5-16 , tie kolesá mávajú priemer 94-92cm majú 14plátien a slušnú nosnosť. Znamená že by to jazdilo na redukované ako originál. Originál NSH-30 mala mať kolesá s5t 9-20 z priemerom 100-101cm nové a prevod 5:1 . Čo myslíte je tá úvaha správna?
Re: Hnaný vlek NSH-30
No ved 52÷12=4.3333333 ako píše miňo vyššie
Re: Hnaný vlek NSH-30
Pokud to je 52 ku 12 tak je to 4,3333333333333333333333333333...
Re: Hnaný vlek NSH-30
Len skoda ze tych portalov je uz ako šafranu.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Díky miňo za nápad, ten portál nevypadá ani tak velkej jako třeba z E512 a má vhodnější poměr. 16 kola se sice nevejdou na V3S nápravu přes brzdový bubny. Ale ono by to vyšlo i s těma 335/80 R18 - 18 disk má na vyvážečce bibos, pneu maj uvedenej průměr 992, vývod 4011 má v návodu 12122 ot/km a náprava V3S má celkovej poměr 8,346, tak mi vychází že by bylo třeba převod 4,52 - což je dost blízko . Lepší by asi bylo mít poměr větší, aby byl traktor trochu rychlejší než vlek, ale třeba by to chodilo i takhle.