Kára za traktor + použití na veřejných komunikacích

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mareko
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Kára za traktor + použití na veřejných komunikacích

#1 Nový příspěvek od mareko »

Ahoj všem

Dostal jsem včera informaci ohledně použití jednonápravové káry při jízdě po silnici. Pán mi zdělil ,že pokud si seženu

pojišťováka ,který mi to pojistí. Dá mi číslo ,které vyrazím a označím na rámu. Potom můžu s károu normálně na cestu.

Jedná se třeba o vozy na přepravu koní anebo vyvážečky na dřevo.Napište prosím kdo ví co je na tom pravdy?

Jak funguje celý postup.
diesel to je koncert

Uživatelský avatar
DOOM
Příspěvky: 694
Registrován: čtv lis 08, 2007 8:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#2 Nový příspěvek od DOOM »

Jo ja to taky slyšel od policajtu řekli mi že je potřeba mit ten vlek pojištěny samozřejmně musi mit odrazky ,světla,a v dobrem tech stavu.
Pojštěni vleku : pojštovna vyžaduje vyrobni čislo neda ti ho pojštovak musiš si ho sehnat sam to znamena vymyslet podivat se na nějake origo vyr.vleky kolikati mistne čislo vyrazit
ja otom taky přemišlim že to pojistim do 2t asi 300kč za rok

sekalsemmalo
Příspěvky: 4211
Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
Bydliště: cyklostezka

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#3 Nový příspěvek od sekalsemmalo »

ja mam pojistenyho horalka bez registracky.moc se bojim,ze se o me rozpare naky drahy auto na tech nasich uzkych horskych silnickach.ale jestli mi to bude platny? tecko stejne nemam .pojistili mi to radi,ale rovnou mi rekli,at si to potom vyridim s policajtama.mam to jako pracovni stroj bez rz.
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí

Uživatelský avatar
mareko
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#4 Nový příspěvek od mareko »

DOOM: mne jde jenom o to abych mohl na cestu, anebo udělat nějaký štítek a dát na vlek ? Bylo by třeba zjistit číslo vyhlášky kde je to popsané. Nějaké policisty tu máme né :help:
diesel to je koncert

Uživatelský avatar
alek
Příspěvky: 1121
Registrován: sob říj 25, 2008 8:08 pm
Bydliště: Nětčice u Kroměříže

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#5 Nový příspěvek od alek »

ja slýšel tolik že musiš mit vyrobní štítek pak jej pojistí,ale pokud udeláš nehodu myslim vlekem a za traktorem tak se bestak bere pojistka z traktoru ,z vleku v tu chvílí když by nebyl za traktorem ,sam se třeba rozjel a spůsobil nehodu.Ale jestli to spíš neni tak že každý pojištovak si to vyklada po svem.

Uživatelský avatar
mareko
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#6 Nový příspěvek od mareko »

Nebudu s tím po cestě moc lítat,ale jednou za čas potřebuješ přivézt štěrk a musíš kolegům od Pol. něco ukázat . Jinak ti vemou i rodný list :smich: :smich:
diesel to je koncert

Uživatelský avatar
mareko
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#7 Nový příspěvek od mareko »

alek: V mém případě bych to potřeboval kdyby mne viděl škodolibý soused jet s fůrou dřeva a nahlásil by třeba ,že nemám

přihlášenou vlečku . To je běžný jev. :tone: :help:
diesel to je koncert

Uživatelský avatar
k.ondra89
Příspěvky: 269
Registrován: úte říj 21, 2008 12:50 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#8 Nový příspěvek od k.ondra89 »

takový chování některejch sousedů znám taky. bohužel :-/

Uživatelský avatar
mareko
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#9 Nový příspěvek od mareko »

TAK A TEĎ BABO RAĎ

:-/ :help:
TOTO JSEM NAŠEL


Původní znění - účinnost od 1.7.2001 do 31.12.2002 (do novely č. 320/2002 Sb.)

§6

(1) Každý, kdo hodlá provozovat na území České republiky silniční motorové vozidlo a přípojné vozidlo, je povinen tato vozidla přihlásit k registraci na předepsaném tiskopisu u příslušného obecními úřadu obce s rozšířenou působností, s výjimkou osob, jejichž pobyt na území České republiky netrvá déle než 185 dnů v příslušném kalendářním roce, (dále jen "žadatel").

(2) Ministerstvo oznámí do dvou měsíců od zápisu silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla do registru silničních vozidel příslušnému orgánu jiného členského státu Evropské unie odejmutí osvědčení o registraci a technického průkazu silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla, které bylo ke dni podání žádosti o registraci zapsáno v registru jiného členského státu Evropské unie. Na žádost příslušného orgánu jiného členského státu Evropské unie vrátí ministerstvo odňaté osvědčení o registraci a technický průkaz tomuto orgánu do 6 měsíců od jejich odejmutí.

(3) Povinné registraci podle odstavce 1 nepodléhá pracovní stroj přípojný (vozidlo patřící do kategorie S podle přílohy tohoto zákona), který je účelově a technicky určen pro práce v zemědělství; toto vozidlo lze však registrovat na žádost vlastníka. Na vozidlo nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení §38 odst. 1 písm. b) až f) a §39.






AVŠAK TEN TYP NENÍ ZCELA JASNÝ JESTLI TAM TŘEBA MŮŽE BÝT JEDNONÁPRAVOVÁ KÁRA
:hm:




Rozdělení vozidel do kategorií (příloha zákona č.56/2001 Sb.)
a) kategorie (L)

* motorová vozidla zpravidla s méně než čtyřmi koly

LA – moped
LB – tříkolka nebo lehká čtyřkolka
LC – motocykl
LD – motocykl s postraním vozíkem
LE – tříkolka nebo čtyřkolka
LM – motokolo
b) kategorie (M)

* motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se pro přepravu osob (osobní automobil)

M1 – vozidla, která mají nejvýše osm míst k přepravě osob mimo místa řidiče, nebo víceúčelová vozidla(př. Škoda Octavia)
M2 – vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob mimo místa řidiče, jejich nejvyšší přípustná hmotnost nepřevyšuje 5000 kg (př. autobus Mercedes Sprinter)
M3 – vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob mimo místa řidiče, jejich nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 5000 kg (př. autobus Karosa)
c) kategorie (N)

* motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se pro přepravu nákladu

N1 – vozidlo, jehož nejvyšší přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg (př. dodávka Fiat Ducato)
N2 – vozidlo, jehož nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 3500 kg, avšak nepřevyšuje 12000 kg (př. Mercedes-Benz Atego)
N3 – vozidlo, jehož přípustná hmotnost převyšuje 12000 kg (př. tahač návěsu Iveco Stralis)
d) kategorie (O)

* přípojná vozidla

O1 – přípojná vozidla, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost Nepřevyšuje 750 kg (př. přívěs za osobní automobil Sport Jacht)
O2 – přípojná vozidla, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 750 kg, avšak nepřevyšuje 3500 kg (př. přívěs za osobní automobil pro přepravu vozidel)
O3 – přípojná vozidla, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 3500 kg, avšak nepřevyšuje 10000 kg (př. přívěs za nákladní automobil BSS)
O4 – přípojná vozidla, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 10000 kg (př. nákladní návěs za tahače návěsu Schwarzmüller)
OT1 – přípojné vozidlo traktoru, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost nepřevyšuje 1500 kg
OT2 – přípojné vozidlo traktoru, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 1500 kg, avšak nepřevyšuje 3500 kg
OT3 - přípojné vozidlo traktoru, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 3500 kg, avšak nepřevyšuje 6000 kg
OT4 - přípojné vozidlo traktoru, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 6000 kg
e) kategorie (T)

* traktory zemědělské nebo lesnické

f) kategorie (S)

* pracovní stroje


g) kategorie (R)

* ostatní vozidla, která nelze zařadit do výše uvedených kategorií -


více v příloze k zákonu č. 56/2001 Sb.


JSEM Z TOHO JELEN :rohy: :kladivo:
diesel to je koncert

Uživatelský avatar
mareko
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#10 Nový příspěvek od mareko »

Vidím že se to nikomu moc nechce řešit 8) :pistol:
diesel to je koncert

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#11 Nový příspěvek od AlexTc »

Rozdělení vozidel do kategorií

A)
Základní kategorie vozidel
Kategorie L - motorová vozidla zpravidla s méně než čtyřmi koly
Kategorie M - motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se pro dopravu osob
Kategorie N - motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se pro dopravu nákladů
Kategorie O - přípojná vozidla
Kategorie T - traktory zemědělské nebo lesnické
Kategorie S - pracovní stroje
Kategorie R - ostatní vozidla, která nelze zařadit do výše uvedených kategorií

B)
Členění některých kategorií vozidel
(1) Kategorie vozidel L se člení na
mopedy
a) dvoukolové mopedy jsou dvoukolová vozidla s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,
b) tříkolové mopedy jsou tříkolová vozidla s jakýmkoli uspořádáním kol, s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,
c) lehké čtyřkolky, jejichž hmotnost v nenaloženém stavu je menší než 350 kg, do čehož se nezapočítává hmotnost baterií v případě elektrických vozidel, dále, jejichž nejvyšší konstrukční rychlost nepřesahuje 45 kmh-1 a jejichž zdvihový objem motoru nepřesahuje 50 cm3 u zážehových motorů nebo pro jiné druhy motorů maximální čistý výkon nepřesahuje 4 kW,
motocykly
a) motocykly jsou dvoukolová vozidla s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,
b) motocykly s postranním vozíkem jsou vozidla s třemi koly uspořádanými nesouměrně vzhledem k střední podélné rovině, s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,
motorové tříkolky
a) motorové tříkolky jsou vozidla s třemi koly uspořádanými souměrně vzhledem ke střední podélné rovině s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,
b) čtyřkolky jiné než lehké tříkolky, jejichž hmotnost v nenaloženém stavu nepřesahuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě nákladů, do čehož se nezapočítává hmotnost baterií v případě elektrických vozidel a dále, u nichž maximální čistý výkon motoru nepřesahuje 15 kW,
motokolo
jízdní kolo s trvale zabudovaným motorem s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 25 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu.
Vozidla zařazená podle EHK - OSN v kategorií L1 a L2 s maximální konstrukční rychlostí 50 kmh-1 se považují za mopedy, vozidla kategorií L3 a L4 se považují za motocykly a vozidla kategorie L5 se považují za motorové tříkolky.

(2) Kategorie vozidel M se člení na
a) M1 - vozidla, která mají nejvýše osm míst k přepravě osob, kromě místa řidiče, nebo víceúčelová vozidla,
b) M2 - vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob, kromě místa řidiče, a jejichž nejvyšší přípustná hmotnost nepřevyšuje 5 000 kg.
c) M3 - vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob, kromě místa řidiče, a jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 5 000 kg.

(3) Víceúčelové vozidlo je vozidlo typem karoserie určené k přepravě osob a nákladu v jediném oddělení vozidla. Rozdělení vozidel podle typu karoserie a podmínky pro zařazení víceúčelového vozidla do kategorie vozidel M1 nebo N1 stanoví prováděcí právní předpis.

(4) Při rozhodování o zařazení vozidla do kategorie M a N se považuje za místo k přepravě osob místo pro osobu sedící, ležící, stojící nebo místo s trvalými úchyty ukotvení sedadla, přičemž není rozhodující, zda sedadlo na tomto místě je nebo není umístěno.

(5) Kategorie vozidel N se člení na
a) N1 - vozidlo, jehož největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
b) N2 - vozidlo, jehož největší přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 12 000 kg,
c) N3 - vozidlo, jehož největší přípustná hmotnost převyšuje 12 000 kg.

(6) Terénní vozidlo je motorové vozidlo se zvýšenou průjezdností, které patří do vozidel kategorie M nebo N a splňuje další technické podmínky stanovené prováděcím právním předpisem. Terénní vozidlo příslušné kategorie se označuje doplňkovým písmenem G ke kategorii M nebo N, například M1G, N3G.

(7) Kategorie vozidel O se člení na
a) O1 - přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg,
b) O2 - přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 750 kg, ale nepřevyšuje 3 500 kg,
c) O3 - přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 10 000 kg,
d) O4 - přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 10 000 kg,
e) OT1 - přípojná vozidla traktoru, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 1 500 kg,
f) OT2 - přípojná vozidla traktoru, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 1 500 kg, ale nepřevyšuje 3 500 kg,
g) OT3 - přípojná vozidla traktoru, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 6 000 kg,
h) OT4 - přípojná vozidla traktoru, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 6 000 kg.

(8) Kategorie vozidel S se člení na
a) Ss - pracovní stroj samojízdný je zvláštní vozidlo s vlastním zdrojem pohonu, konstrukčně a svým vybavením určené pouze pro vykonávání určitých pracovních činností. Pracovní stroj samojízdný není určený zpravidla pro přepravní činnost,
b) Sp - pracovní stroj přípojný je zvláštní vozidlo bez vlastního zdroje pohonu, konstrukčně a svým vybavením určené pouze pro vykonávání určitých pracovních činností. Pracovní stroj přípojný se připojuje k tažnému motorovému vozidlo, které je přizpůsobené pro jeho připojení. Pracovní stroj přípojný není určený zpravidla pro přepravní činnost. Pracovní stroje přípojné se dělí
1. Sp1 pracovní stroj přípojný s největší technicky přípustnou hmotností nepřevyšující 3 000 kg,
2. Sp2 pracovní stroj přípojný s technicky přípustnou hmotností převyšující 3 000 kg, avšak nepřevyšující 6 000 kg,
3. Sp3 pracovní stroj s technicky přípustnou hmotností převyšující 6 000 kg.

Uživatelský avatar
mareko
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#12 Nový příspěvek od mareko »

Tak to teda jseš dobrej.otázka je jestli ti sežerou pro káru za traktor



(8) Kategorie vozidel S se člení na
a) Ss - pracovní stroj samojízdný je zvláštní vozidlo s vlastním zdrojem pohonu, konstrukčně a svým vybavením určené pouze pro vykonávání určitých pracovních činností. Pracovní stroj samojízdný není určený zpravidla pro přepravní činnost,
b) Sp - pracovní stroj přípojný je zvláštní vozidlo bez vlastního zdroje pohonu, konstrukčně a svým vybavením určené pouze pro vykonávání určitých pracovních činností. Pracovní stroj přípojný se připojuje k tažnému motorovému vozidlo, které je přizpůsobené pro jeho připojení. Pracovní stroj přípojný není určený zpravidla pro přepravní činnost. Pracovní stroje přípojné se dělí
1. Sp1 pracovní stroj přípojný s největší technicky přípustnou hmotností nepřevyšující 3 000 kg,
2. Sp2 pracovní stroj přípojný s technicky přípustnou hmotností převyšující 3 000 kg, avšak nepřevyšující 6 000 kg,
3. Sp3 pracovní stroj s technicky přípustnou hmotností převyšující 6 000 kg.

Musela by mít třeba nějaké rameno na zvedání polen např. :help:
diesel to je koncert

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#13 Nový příspěvek od AlexTc »

Když známý dělal technickou na traktor, tak mu ten pán co to dělal nabízel že mu otypuje káru pro přihlášení, byla to taková poloviční domácí výroba. Tak by to mohlo jít, problém je že u nás na okrese sedí debil z velkým D a přes toho pak určitě neproleze

Uživatelský avatar
mareko
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#14 Nový příspěvek od mareko »

Problém je že těch debilů je právě všude dost. Nejraději by dělali vozy co stojí v garáží a jsou 4 roky staré. Ale samí jezdí do práce v napůl rozpadlém žigulu nebo š 105 a to chvála těm autům
diesel to je koncert

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#15 Nový příspěvek od AlexTc »

Zkusím zavolat to co dělal tu technickou,číslo mám akorát to teď bere hl. schránka

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“