Kára za traktor + použití na veřejných komunikacích

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#151 Nový příspěvek od Krcaka1 »

Koupil jsem vlek s SPZ a TP a hotovo.

myky
Příspěvky: 1453
Registrován: čtv říj 23, 2008 2:02 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#152 Nový příspěvek od myky »

OK, jenže ten typ vleku co chci já, vychází za 129 472Kč jenom holej rám bez ničeho.....http://vyvazecky.cz/index.php?kategorie=1 Menší nosnost by mi určitě stačila, ale ten rám se mi líbí takhle.

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#153 Nový příspěvek od Krcaka1 »

No vidíš a někdo si za ty peníze koupí auto a pak ho za 5 let prodá za 20.000kč a ty si koupíš vlek a máš ho na celej život a jěště s ním můžeš podnikat či ho pronajímat.

Uživatelský avatar
MILDAZETOR
Příspěvky: 913
Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
Bydliště: Brno

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#154 Nový příspěvek od MILDAZETOR »

Krcaka1 píše:Koupil jsem vlek s SPZ a TP a hotovo.
To je taky jedna z možností. Ale ceny jsou dosti vysoké, obzvlášť když vlek nepotřebuješ každý den.
Má někdo jinej fígl jak jezdit bez obav se samodomo vlekem? :)

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#155 Nový příspěvek od Krcaka1 »

Samodomo na veřejné komunikaci???? Když tě chytí policajti se Škodou 120 bez SPZ a TP , tak co udělají??? A Škoda 120 je tovární výrobek a tady chce někdo provozovat něco vyrobeného doma co v životě nedostane SPZ a TP na veřejných komunikacích???

Uživatelský avatar
MILDAZETOR
Příspěvky: 913
Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
Bydliště: Brno

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#156 Nový příspěvek od MILDAZETOR »

Má někdo další nějakou zkušenost?

empík
Příspěvky: 249
Registrován: stř čer 02, 2010 7:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#157 Nový příspěvek od empík »

Chlapi, vy jste mně v tomto vláknu tak doplašili, že jsem se začal pídit po legalitě provozu VARI na silnicích a na jejich stránkách jsem objevil tyto informace:
Jako příklad je zde tato sestava: http://www.vari.cz/akcni-sety-1/detail- ... 350-1.html a zde citace z této stránky "Pro provoz na komunikacích III. a IV. třídy lze sestavu opatřit technickým průkazem." a to patrně na základě tohoto dokumentu: http://www.vari.cz/res/data/040/004937.pdf ,kde je jako motor ale uveden dovutakt. Divné.

Já teda techničák mám, ale je to ten tištěnej na tvrdým papíře od výrobce, takové jakoby osvědčení. Je v něm číslo motoru a číslo vozíku, stačí to? Nebo k tomu vyběhat klasický TP/OTP?
Ta vlečka nevím, mám domadělku, i když velmi podobnou té tovární. Asi zkusím udělat výrobní štítek a popídit se, jestli by to prošlo.

Uživatelský avatar
MILDAZETOR
Příspěvky: 913
Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
Bydliště: Brno

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#158 Nový příspěvek od MILDAZETOR »

Tak jak jste to kolegové vyřešili aby jste mohli bez starostí s vlekem bez SPZ a TP aby cajti na Vás nemohli? Vymyslel už někdo nějakou fintu? Poděl te se s ostatními o své nápady pokud je něco zaručeného. Dík za přízpěvky. :) 8)

myky
Příspěvky: 1453
Registrován: čtv říj 23, 2008 2:02 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#159 Nový příspěvek od myky »

Ještě mě napadlo, jak to třeba funguje v Polsku, jestli by nešlo to přihlásit na papíry tam (snad nebudou tak hustý) a pak to přihlásit na český..... Je tu nějaký kolega co to nemá daleko a domluví se?

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#160 Nový příspěvek od Krcaka1 »

MILDAZETOR: Já myslím, že toho nikdo moc nevymyslí :( dnes už má i ta blbá sekačka na trávu RZ (SPZ) Pokud tě chytí cajti s něčím domácí výroby bez SPZ na veřejné komunikaci, tak ty si na tobě smlsnou a aby ti jěště neřekli, že provoz s tou vlečkou je považováno za veřejné ohrožení. Nestojí to za to přijít o řidičák a ještě platit tučnou pokutu. No teď si představ, že někde pojedeš s tou vlečkou na silnici a byť ne tvou vinou do tebe šťouchne autobus a máš veřejné ohrožení na krku a můžeš jít si i sednout.

Uživatelský avatar
Baťa1
Příspěvky: 2446
Registrován: čtv zář 09, 2010 1:55 pm
Bydliště: VY-PV

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#161 Nový příspěvek od Baťa1 »

AlexTc píše:Když známý dělal technickou na traktor, tak mu ten pán co to dělal nabízel že mu otypuje káru pro přihlášení, byla to taková poloviční domácí výroba. Tak by to mohlo jít, problém je že u nás na okrese sedí debil z velkým D a přes toho pak určitě neproleze
Nejste náhodou z VY tam ten debil přímo září debilitou, když jsem přihlašoval zetora 50 supra tak mi do OTP napsal maximální hmotnost přívěsu 2400kg a já musel jak kokot jet prosit o pomoc :help: do Zetoru do Brma aby mi dali nějaký štempl pro toho debila.Tam jsem se naštěstí setkal s velkou ochotou a s kroucením hlav :evil: nad tím debilem mi vypsali potvrzení že mohu připojit vlek 7500kg což je dokonce víc než bylo původně..
Frézování, soustružení a jiné činnosti v dílně, Zetor 50 super

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#162 Nový příspěvek od Krcaka1 »

To je tak když někdo neví co je tažná síla na háku a max. hmotnost přívěsu. Někdo si plete pojem a průjem. Mě to vypisovala na dopravce osoba ženského pohlaví a do kolonky max. hmotnost přívěsu nic nenapsala a tak vesele tahám co se dá, ale s rozumem :)

dadapol
Příspěvky: 33
Registrován: stř dub 21, 2010 11:30 am

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#163 Nový příspěvek od dadapol »

No a jak tedy jezdit s traktorem s SPZ a vlečkou, šibičákem a s ostatními přípojnými vozíkama bez SPZ nebo samodomo výroby? Poradí někdo nějaký oficiální postup??? :help: :help: :help:

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#164 Nový příspěvek od Krcaka1 »

šibičák, UNHZ500,750, sběrací vozy, RUR5 atd, jsou stroje tovární výroby bez SPZ a bylo k těmto strojům vydáno technické osvědčení k provozu na pozemních komunikacích, to osvědčení se ukáže na dopravce a oni udělají techničák, který budou chtít vidět cajti při kontrole s polečně s pojistkou.
Můžeš udělat to, že nahlásíš např. sběrací vůz a budeš ho používat jako vlečku.
Cokoli domácí výroby nedoporučuji provozovat na veřejné komunikaci, cajti nemají proto moc pochopení.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích

#165 Nový příspěvek od jirik610 »

nevím ale ja stím problémy nemám pokud mě teda nechytnou s domadělam 40km vod baraku jak jedu pro písek tak stím nedělaji vědu po vesnici a do lesa si jezdím jak chcu a kdy chcu a sčím chcu a nikoho to nebere a když mě zastavijou tak chcou většinou vidět co je to za mašinu - kolikrát se mě ptaly jak rycle to jede a jak valí a nechtěly ani povručko ----- jo když máš třeba zetor v žalosnym stavu tak jak soused od mlady -toho berou denně jenže tam je spíš o tom v jakym je ten krám stavu a že ten borec je profláklej jako alkáč soused tady z vesnice má dělanej vlek za traktor je to jednosá sklopka sklápí dozadu a je to výrobek z avie a jezdíl s ní eště vloni pro mláto do města a nic nikdy žádnej problém ..... kluk tady máfekál to je sprask uvařenej z ify nikdy žádnej problém a zase třeba strejc z tasovic ten je věčne v průseru ze šibičákem no co taky čekat dyk to nikdy nesvítilo a ani nic podobnyho ...... a legalizovat domaděl u nás jde - je to složity a finančně náročny ale de to - stejnej postup jako u těch tříkolovejch motorek - plány ke schválení na zkušebnu doloženy vlastnosti materiálů na stavbu nějaká fotodokumentace a pak ještě asi milion zbytečnejch papírů a kontrol no a pak pravidelny technycky jako na všem

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“