Stavba vleku nejen za traktor

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#31 Nový příspěvek od mape »

Pro XXMM konečně model technické zprávy pro individualní stavbu.
Přílohy
I.JPG
II.JPG
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
michelink
Příspěvky: 629
Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#32 Nový příspěvek od michelink »

parádní kárka 8)
Můžeš mi prosím v bodech popsat co vše je nutné zařídit ty papíry si vyřizoval přes maro ?
a jak je to z rozměrama ty si můžu udělat jaké chci mam doma totiž vozík z mara 200x110 a chtěl bych to udělat tak že bych dal kola pod korbu a udělal ho dvou nápravový o rozměrech 150x300 nebo se musím držet rozměrů co vyrábí v maru .potřebuji aby mi na něj vlezl doma dělaný traktor :)

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#33 Nový příspěvek od Šéďa »

Hledal jsem na foru, ale nenašel, tak to vložím sem, abych nezakládal nové téma.
Marně všude sháním trojúhelníkové plechy pod odrazky, myslím ty co byly přivařené vzadu na nárazníku a chránily odrazku před poškozením. Nevíte jestli to někdo ještě vyrábí - prodává?
Díky za radu.

alesmacat
Příspěvky: 836
Registrován: ned bře 25, 2012 7:44 pm
Bydliště: usti nad orlici

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#34 Nový příspěvek od alesmacat »

hezkej vlek :pohar: jen dej vedet jak casto delas loziska na napravach ja predal na dvounapravak s korbou 2,7m plus dodelana bedna vozilo to tak 800kg prumerne jednou do roka nova loziska nekdy i dvakrat a to nepocitam plaste tet ma us zas jen jednu na vjetsi tonaz
zetor a liaz navzdy

myky
Příspěvky: 1453
Registrován: čtv říj 23, 2008 2:02 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#35 Nový příspěvek od myky »

Pěkná práce 8) 8) 8)

Uživatelský avatar
michelink
Příspěvky: 629
Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#36 Nový příspěvek od michelink »

mape píše:tak jsme neotálel a po prostudování internetu,Některych prospektů a i samotnych ruznych vozíků se konečne pouštím do práce.Začal jsem repasí nápravy Maro resp sportjacht kterou maro delá nejak pod licencí. Koupil jsem na ni nové naboje vč hřídelí a lozisek a navaril je na ramena protoze ty ramena byla trochu deformována. Nápravu jsem privezl ze šrotu resp jsem privezl celé torzo přívesu maro 06 ze ktereho byla pouzitelná náprava. Take jsem nasel v pozustatcích po firmě tp na vozík co jsme v práci kdysi meli a protoze byl odhlásen pred 1.5.2004 mel by jít znovu prihlásit a pak by stačilo jen udelat prestavbu na vetší rozmer. Dále jsem ze šrotu privezl Učka na rám jiz nového prívesu. Zatím se spokojím tedy s jednou nápravou a budu se pokoušet sehnat druhou stejnou nápravu maro E-5
Také jsem nasel blízko mého bydliště dobrou prodejnu na příslušenství pro přívesy tak budu postupně porizovat panty,blatníky,svetla a podobně.
z jak velkého profilu máš svařený ten spodní rám :)

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#37 Nový příspěvek od ITS »

Při jeho vzniku jsem si tohoto vlákna nevšiml, až nyní při jeho "revitalizaci" a docela by mě zajímalo, jak to celé dopadlo. Ale i tak předpokládám, že ten vozík jezdí na značce původního vozíku - jednonápravového. Velmi by mne zajímalo, jestli byl na té technické a s jakým úspěchem.
Nechce se mi věřit, že výrobce MARO může oficielně svolit k přestavbě - když jde o tak zásadní změny, což je počet náprav.
Ani se mi nechce věřit, že někdo chce běžně používat na veřejné komunikaci nebrzděný vlek za osobní auto, na kterém vozí tunu + jeho hmotnost a chce to řešit "rozumnou jízdou".

Jednoduše řečeno, z tohoto vlákna mě trochu mrazí.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#38 Nový příspěvek od mape »

Jen odpověd pro mana ITS

vozík bude otypován jako každá jiná stavba vleku
Maro by sice asi přestavbu povolilo ale káru takových rozměru nevyrábí a tak nelze určit na jaký typ přestavbu povolit
Takže bude schválen nově. v součastné době již jen čekám na vyjádření nějakého rozměrového upřesnění.
To že to jeho přetěžování budu řešit rozumnou jízdou z toho vám nemusí vůbec mrazit.
Vozík rozhodně nehodlám tahat za fábii. tahá ho auto které normálně váží prez 2 tuny a samo má užitečnou nosnost více nez tunu. Také netahnu příves poprvé.
Navíc si myslím že je to porád bezpečnější než kdyz potkám na silnici samodomo traktor a za ním na samodomo nebržděném vleku haldu dřeva jak stodola .To si myslím že je vetší adrenalin. Já se pohybuju porád ve váhovych možnostech tahače.
Dále vozík k technické kontrole váží 300 kg tzn. že jeho užitečné zatížení bude 450 kg samozrejmě papírově.
Ten bagřík co jsem na nem vezl nemá tunu ale 840 kg . Podle slov Jednoho pána co se také zabývá výrobou přívesů je jedna z podmínek při schvalování to že příves i při 100% přetížení nesmí vykazovat žádné destruktivní zmeny konstrukce.No když kolikrát vidím ty ekonomické konstrukce vozíku v bauhauzu a podobně které sami váží 150 kg a mají užitečnou 600 KG asi by mě zajímal stav takové kárky po měsíci provozu. Sám vlastním skvely vlek Od Vapp Popovičky ktery je velmi dobře zpracovany a stejně kdyz je na hranici nosnosti se kroutí a jde pekně k zemi ale vzdy se vrací poslušně do normálu bez ujmy.
Jinak přívesy tohoto typu normálně vyrábí AGADOS nebo TONICAR. Vypadají upnle stejne jen nejsou tak bytelné a udávaná celková hmotnost je nekde kolem 1200 kg. Samozrejmě schváleno mají jen 750
Pro mě nebylo navíc jiné východisko než se pustit do stavby protože bytelny vozík o rozmerech 1300x2600 mm v korbě na trhu prostě není a zakázková výroba je dosti drahá.
Takže pokud někomu mrazí ať si vezme kožich . Pokud přetězuju Tak veřte že se na silnici se mnou nepotkáte.
Jinak ale provoz přívesu velmi luxusní. Osb desky vekdou ve dvou sloupcích vedle sebe. Nízké jen 30 cm vysoké bočnice nedovolí nikomu naházet fůru jako blázen. Sádrokatron do ní krásně vejde a ještě porád zbývá okolo prostor pro uchopení nebo uvázání. 8 kotevních bodů v korbě je parádní. Vše se dá jednoduchym způsobem dobře uvázat. A jízdní vlastosti taky dobré. I pri celkem dlouhé oji kára poslušně jede za autem a dobře se s ní couvá.

Ješte tu na foru padla otázka ohledně ložisek nábojů. Mě o zatím drží a utěšuje mi to že to na moje nápravy Maro stojí relativně pár stokorun a dobře se to mění. Jen pneumatiky ubývají. Ale s tím se počítá na každém vleku téhle konstrukce. Jediné s čím mám trochu problém je to že gumové elementy odpružení jsou dosti tuhé a kára moc nepruží a tak sleduji že třeba na retarderech se ocitá na jedné nápravě a to i pri relativně velké zátěži. Jeden muj kolega má vlek od agadosu a nápravy knott mu na ní fungujou v tomhle směru velmi dobře. Ale už jsem se informoval a mám prostríkat elementy nejakym přípravkem na gumu. Prej to celkem pomahá. Je pravdou že kdyz jsem jezdil s hlínou od bagru v jednom podniku (pro panaITS nejlel jsem s tím po silnici))a ze zvedavosti jsem jednu fůru zvážil tak třeba pod 1300 kg klesla kára asi jen o 3 cm. Nápravy jsou proste hodně tuhé .
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#39 Nový příspěvek od mape »

Dlouho jsem tu nebyl tak jen zpráva o tom že veškeré věci kolem přihlášení káry jsou bez poblémů a tak se už konečně dočkám ofiko přihlášení na papíry tak jak to má být. Jediný problém byl v tom že budu muset asi přidat dodatečné osvětlení spz protže světla jsou moc daleko od spz.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Schimi
Příspěvky: 246
Registrován: stř říj 15, 2014 4:04 pm
Bydliště: Náměšť

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#40 Nový příspěvek od Schimi »

Tak prvně 8) za odvahu takovou přestavbu uskutečnit a doufat, že se to poté nějak schválí a dva roky čekání - bez oficiálí možnosti využití. Ale provedení je pěkné opravdu jsi si s tím vyhrál. Bylo by zajímavé to celkem spočítat a hlavně nějak nacenit svou vlastní práci, kdy jsi mohl vydělávat třeba bagříkem.

A takové přívěsy jsou i tovární, ceny jsou teda skokově vyšší oproti základním modelům, ale největší nárůst v ceně působí těžké brzděné nápravy (které do nosnosti cca 1300 kg stojí do deseti tisíc poté až 2x tolik, díky jiné konstrukci), sklápěcí mechanismus a bytelná konstrukce.

Já teď koupil za necelých 60 tisíc poslední doprodejový kus jednonápravové sklopky Athos, festovnějšího předchůdce tohoto:
http://www.agados.cz/delta

Korba jako ta tvá 258*148cm, váha 459kg, nosnost 1500kg, náprava bzděná na 1600kg. Plechová podlaha, hliníkové bočnice, dvoustranně sklopné zadní čelo - podsyp.
Malotraktor s příslušenstvím má 1100kg, takže jsem oficiálně o malinký chloupek přes, ale ještě v rámci mezí.

Zbývá mi jen dořešit nájezdy, ty hlinkové jsem cenově nepřijatelné a měl bych o ně potom docela velký strach.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#41 Nový příspěvek od mape »

Tak po delší době osvěžím toto téma.
Jen pro uplnost...Moje korba je 2,6x1,3. Ty vleky agados znám a tvoje cena je hodně dobrá. Je to ale jednoosák a to není uplně to pravé ořechové i když vím že je to na to stavěné.
Pujčoval jsem si občas jednoosý podvalník právě na přepravu bagru o váze 1,6 tuny. ten vlek má nosnost taky cca 1,6 tuny a vlnil se za autem jak had. Ten muj dvouosý je i při velkém přetížení uplně v klidu a jede jak po kolejích.
Jinak hodiny strávené na stavbě jsem nepočítal. Baví mě to a tak jsem si to prostě vyrobil. Náklady na materiál byly cca 17 tisíc. Pár let než jsem to stavěl jsme koupili za 18tisic peknej vlek od Vapp Popovičky. Je perfektní a bral jsem si z něho pár konstrukčních řešení.
Jen s otypováním je to mazec. Vlek měl takový nasazení že jsem jestě nenašel Měsíc abych ho mohl postrádat a bylo provedeno otypování ale ted už to dotáhnu.
Změnila se mi totiž situace a potřeba si pujčovat stále težší a větší stroje a převážet stále větší mnozství materiálu si vynutila že jsem si dal dohromady starou kontejnerovou avii.http://www.avia-club.com/forum-tema/199 ... jner-16369 Ta nahradila vše naprosto perfektně.
Jinak spoustu lidí mi říkalo proč si nekoupím velkej vlek za auto třeba agados atlas.
Zkušenost mého kolegy....... Zbavil se nákladáku a pořídil dva agadosy a dva tahače ford transit 350.
A výsledek..... První rok velká paráda. druhý rok pro zanedbání udrzby vleku nerentabilní oprava brzd tzn vyměna náprav na obou vlekách v ceně cca 50 tisík korun.Pak už si dával větší pozor ale... dalsí rok nové spojky a poloosy na autech o tlumičích ani nemluvě a tak dalších 60 tisíc. O vytahaných a popraskaných žehličkách ani nemluve.
Auta sice tahali denně porád něco ale nejezdily s tím žádní blbci a prezto tohle.Dokonce jsem byl svedkem že nám naváželi písek do výkopu na sítování pozemků a při točení jak se kola lehce smýkala tak normálně skrz popraskanej disk prolezli matky od kol. Zkušenost hrozná ,dmes má zpet nákladák kterej to obslouží vše a ješte může na skládku.
Zkrátka kdo si myslí že koupí brzděnej vlek tak at si připraví bud peníze nebo at se o něj dobře stará jinak to stojí prachy. Samozrejmě že je rozdíl když uděláte 3 fury za týden. Tyhle vleky dělali i deset for denně.
Pár fotek pro zasmání.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Schimi
Příspěvky: 246
Registrován: stř říj 15, 2014 4:04 pm
Bydliště: Náměšť

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#42 Nový příspěvek od Schimi »

Avie moc pěkná ;-)

Jak dopadl ten vozík? Prošlo to?
Já ti fandil, český národ je šikovný a vyrobí se leccos a kvalitněji než ve firmě, problém je pak s tím papírováním a za to se holt platí.

Brzděný vozík už jsem prodal a teď koukám po nějaké malé sklopce, třeba MAZDA E 2200. Na tahání jsem neměl vhodné vozidlo a dost trpělo, ale jezdil jsem s tím jen občas a ušetřil jsem za náklaďák a jeho pojistku hlavně. Teď mě to stejně nemine.
Je otázka kolik na těch agadosech vozili, běžně to testují na dvojnásobky povolené hmonosti a všude nechávají rezervy.
Už z logiky je jasné, že ty auta musely jít do prdele, tahat zatím celý dny plný atlasy, to je stavěný tak na nebržděné vleky. Možná ještě po silnici, ale když s tím jezdili i na nezpevněném povrchu a ještě ty rejdy. A tak to zkusil no.
U brzděných je servis povinnost, zaleží i na nájezdu. Mi přeskočilo brzdové táhlo, přes ruční brzdu, tak nešikovně, že to mírně blokovalo jedno kolo na vozíku, naštěstí jsem si všimnul, třeba měli něco podobného :shock:


Držím palce s Avii ať slouží a podnikání dále jede pozvolným vzrůstem ;-)
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355

Schimi
Příspěvky: 246
Registrován: stř říj 15, 2014 4:04 pm
Bydliště: Náměšť

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#43 Nový příspěvek od Schimi »

Tak ještě jednou smekám 8)

Prošel jsem aviatiky a moc pěkně jsi si s tím pohrál. :prace:
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#44 Nový příspěvek od mape »

Ahoj.Myslíš tu avii??
no to je moje miminko. Práce neskutečná ale radost velká. A kamkoli přijedu tak koukají jak blázen.
Vlek má porád vytížení a vzhledem k tomu že mu ted končí technická tak už mi to přinutilo jít konečně na homologaci.
Já jsem taky chtel původně nějakej malej nákladáček jako třeba fuso a podobně. Ale ty ceny.....
A když to pak trochu přetížíš což se ti stane ani nevíš jak tak co to pod tím nákladem dělá.....Viděl jsem to na skládkách a nějak jsem nechápal na co takový auto je.Navíc malé kontejnerové nosiče jsou ještě o to dražší. A tak avia je výborný řešení at si říká kdo chce co chce. Na skládce není problém,v lese není problém. přetížení o tunu... dělám to nerad ale zvládá to solidně.Navíc ten kontejnerák je neskutečná výhoda. Já jsem prostě spokojený a plní to přesně ten účel co to plnit má.
Tak asi tak.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
michelink
Příspěvky: 629
Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba vleku nejen za trakror

#45 Nový příspěvek od michelink »

čau řeším přestavbu nástavby ale zaráží mě tato podmínka :

technickým popisem a výkresovou dokumentací systému vozidla,

jak jsi toto řešil ? někde jsem našel že tam šel frajer s náčrtkem od ruky :)

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“