VLEKY - brždění

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
filip
Příspěvky: 1869
Registrován: úte říj 21, 2008 10:51 pm
Bydliště: UO

Re: VLEKY - brždění

#31 Nový příspěvek od filip »

Já tomu věřím,na našem domácím stroji zamlada brzda byla ale co vím nikdy nebrzdila,člověk si musel dobře rozmyslet co tam dá za kvalt a kam pojede.Byl to těžký stroj a motor dvoutakt,u nás kopce máme.Jediný trochu funkční šlajf byl vzadu na voze a tátovo volání""MÁMO BRZDÍÍÍ"" mám pevně spojené z dětstvím.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..

Uživatelský avatar
Tykev
Příspěvky: 630
Registrován: stř lis 28, 2007 1:54 pm
Bydliště: Daleko od města !!!

Re: VLEKY - brždění

#32 Nový příspěvek od Tykev »

discovery píše:Na MT8 je to vyreseno hydraulicky celkem jednoduse. Hlavni brzd valec 1203 a z toho vyvedena hadice dozadu. Na konci asi spojkovy valecek s tycinkou ktera je aretovana aby se kdyz neni pripojen vlek nevysouvala. Na vleku protivalecek do ktereho to pripojis a ovladas samostatny brzdovy okruch na vleku. Neumim vkladat fotky ale z mobilu je poslu na adresu.
Přesně takhle bych to řešil.
Majitel vozu v avataru

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 881
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: VLEKY - brždění

#33 Nový příspěvek od Jakub »

Jako "elektrikář" K těm elektrickým brzdám: Elektromagnet místo prasátka si neumím představit - při tak malých rozměrech tak velkou sílu - to by musel být šílený proud, navíc je to velký zásah do brzd - složité. Ti amíci to mají možná trochu jinak, elektromagnet vtahuje jakousi páku z boku, ale jak ta roztahuje pakny mě není známo...
Zanechat brzdovou páku už je lepší, dostatečně ji prodloužit a pak je několik možností.

Startérová cívka - to už se tady dřív řešilo s bržděním a taky k zapínání uzávěrky, pokud vím, tak nic moc - cívka není určená na delší provoz, hřeje se a chod je docela krátký. Dají se zapojit dvě za sebe - to je pak ale menší síla, dá se proud srazit výkonovým předřadným odporem, ale zase menší síla , a hlavně cívka má dva stavy - zapnuto, vypnuto, regulace žádná.

Dá se udělat proudová regulace cívky nějakým tyristorem, ale předpokládám, že tam budou proudy řádově desítky ampér (nevím, jaký má cívka odběr, můžete mi někdo napsat proud nebo změřit odpor?) a to by byl asi drahý tyristor + bychom si museli trochu zabastlit - spínání tyristoru, ovládání buď potenciometrem na pedál nebo ručně"knoflíkem"

Další varianta by byla si spočítat a namotat vlastní cívku. To není nic tak složitého, ale ještě to nikdo nevyzkoušel. Je potřeba vzít v úvahu potřebnou tažnou sílu (toto je potřeba nějakým způsobem změřit - např siloměrem nebo závažíma), chod páky (to se dá slušně doštelovat, pokud moc nehází buben) a zase (a to tu ještě nikdo neuvedl) potřeba proudu v rámci možností soustavy alternátor - akumulátor.
Cívka by se mohla opět regulovat polovodičem, anebo by mohla mít vyvedené odbočky ( ale spínání takto velkých proudů pomocí kontaktů a jezdce na pedálu si neumím představit - hodně brzo by se utavily)

Motorek


a) Ze stěračů - na straně vlečky bez problémů při malých brzdách (motorek nemá moc sílu). Na větší potřebnou sílu se dá nějak zpřevodovat, ale tím roste doba k brždění. Nechat motorek se šnekovým převodem a vhodně přenést pohyb na páku brzd (třeba zašroubováním šroubu, namotáním lanka). Zde je trochu problém s regulací, napadá mě opět elektronika - buď snímat posuvné odbočky na pedálu jimž by odpovídaly koncové spínače na táhlu na vlečce (moc drátů) nebo potenciometr, na vlečku jen dva dráty a snímat proudové zatížení motorku (čím víc brzdí tím víc proudu). Tady by se muselo zajistit odpojení motorku po dosažení požadovaného účinku a přehození polarity pro odbrždění - trochu složitější elektronika. Ono to není drahé- pár stovek - ale vymyslet ten obvod (je tady ještě nějaký elektronik??)

b) Jiný , servo, z řízení apod. problém s elektronikou zůstává...

Samozřejmě krom vzduchu už tady byly jmenované kapalinové brzdy.

Taky mám názor, že tahat brzdy na traktoru i vlečce z jediného brzdového válce je málo. Nejlepší by bylo mít na vlečku válec zvlášť - jenže prasátka na vlečce nebudou mít stejný objem, jak na traktoru, takže by bylo potřeba vymyslet vahadlo mezi válcema, aby se síla vyrovnala ( pokud by se dalo ke straně - dá se regulovat br. účinek traktor / vlečka) Toto vahadlo by se muselo aretovat pro jízdu bez vlečky.

Zbytek klasika - spojkový váleček na oje, další brzdový válec, kap. brzdy na vleku.

Toto mě až tak netrápí, já mám Z 25 se vzduchem, avšak hodlám dělat nějaký menší dvounápravový klaďáček. Dvounápravový - tzn, že to chce brzdy aspoň vzadu. Doma máme moc čtrnáctkovejch kol ze škodovek a problém je následující : Chcu využít tyto kola, udělat třeba i dvojmontáže (otočit a trochu převařit disky) a náboje zadní za škodovky nejdou použít - mají jen 1 ložisko, drží to na poloosách v difu, který by tam samo nebyl. Jediná možnost - přední náboje, ale ty mají jenom kotouče. A nevím, jak to předělat na brždění, jedině kapalinu a dát si válec na traktor, nebo ho nechat na vleku a brzdila by 2. osoba. Máte někdo zkušenost s předěláním prasátek na kotoučích na mech. táhla??
Kdo maže, ten jede!

Zetor 25 A

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#34 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Nevím jaké rozteče maj tvoje škodovácké disky.
Jestli tu starší a větší, tak použij náboje ze staré Octavie s bubnama - maj rozteč stejnou.

A pokud jde jen o občasné přibrždění z kopce, tak fakt stačí na lanka a ještě přez páku, aby byla citlivost na dlouhé dráze chodu páky / o sílu nejde / a dát maličký jednočinný hydrováleček + vratná pera a brzdit olejem na vyklápění z hydraulkiky na ramena.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 881
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: VLEKY - brždění

#35 Nový příspěvek od Jakub »

Rozteč je zhruba nějakých 92 mm střed šroubu na střed sousedního šroubu. Jsou to klasické 14" měly by být stejné pokud vím : Š 1000, š 100/110, š 105/120-užovky (a snad teda i ty octavie, 1202 atd., možná i 1203... má 1203 vpředu kotouče nebo bubny?). Ta Octávka má ale stejně hnanej zadek, polonápravy, takže předpokládám opět jedno ložisko. Ve předu budou taky bubny, ale asi jenom na prasátko... Dá se rozumně předělat prasátko na brzdovej klíč??

Jde mi o to se pokud možno vyhnout kapalině :
1) Ty pidi hadičky a trubičky jsou v lese dost choulostivé
2)potřebuju na kopci zatáhnout jet dolů a třeba 5 nebo 10 min to musí držet - válec ani prasátka nesmí téct
3)je na to shánění dost věcí - válec, nádobka, "kostka" a hlavně - nejde to jen ledajak spojovat ty trubky - má to matice, holendry (nebo se to dá letovat mosazí??)

Dál: klaďák bude tvořit naprosto jednoduchá konstrukce - centrální trubka, kolem které bude na kousku větší trubky výkyvná zadní náprava. Ta bude zároveň na této trubce nastavitelná dopředu a dozadu pro různé délky kulatiny. Tady by ale trubky s kapalinou nemohly být, páka by musela být až u zadní nápravy. Kdežto lanko či táhlo se dá zkracovat s posouváním nápravy (....ledaže by bylo lanko zepředu a vzadu kapalina ;-) )

Jak bych dělal kapalinu, tak to už se nemusím shánět s bubnovejma nábojema a dám tam jakékoliv přední kotouče ze škodovky... ( doufám, že teda zvládnou případné dvojmontáže :prace: )

Já sem uvažoval spíš nad tím mechanickým bržděním... Pokud vím tak bubny jsou ještě na 1000MB vpředu, ale opět jenom prase... A navíc je to už rarita a bude se to shánět stejně blbě jako octávka. Nevíte náhodou o nějakejch jinejch autech z RVHP na které by to ještě pasovalo?

K těm zadním kolům ze škodovky : Ještě by šlo nechat kus nohavice s poloosou a vložit tam to druhé ložisko - pokud by tam něco pasovalo. Snad by to moc nezavazelo v terénu. Ale na druhou stranu někdy ty poloosy praskaly už na autě, co potom na vleku s dvojmontážema :-/
Kdo maže, ten jede!

Zetor 25 A

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#36 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Tak se poohlédni po silnějších nábojích kol, když se Ti zdaj přední z Octávie slabé.
třeba přední ze Žuka, z Volhy atd
tam jsou dvě prasátka ve předních
a nebo se daj zadní štíty s jedním prasátkem a lankem ručku dát dopředu - ty štíty jsou záměnné.
1203ka měla vepředu kotouče - aspoň myslím, že všechny.

Ale vcelku pěkný hotový přepravník na klády s mechanickou brzdou přední nápravy byl zde daný do rubriky inzerce z www

http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =19&t=4116
1.12.2008 4:00 hod. Uložit inzerát
Skladací vůz za traktor, nastav. délka,
> samost. ruční brzda, cena 2.000 Kč, tel. 725 718 904, e- mail:
> robokob@seznam.cz. (Frýdek-Místek).


muselo by se to určitě trošku předělat či poopravit
ale za 2 000 - to za materiál dáš víc - je to celé z Jackelů

Kdyby to nebalo tak daleko, tak by se mi to líbilo
ooooooooooooo

atony1
Příspěvky: 170
Registrován: stř led 16, 2008 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#37 Nový příspěvek od atony1 »

caute mam na vleku len rucnu brzdu a napadla ma taka hriesna myslienka co tak spojit brzdove kluce s hydraulickym valcom a brzdit normalne s hydraulikou..mohla by sa medzi to dat silnejsia pruzina keby usla ruka aby nieco nepovolilo..a nejake pruziny na vracanie piestu naspat..ak take nieco funguje dajte foto..tak zatial

OM4
Příspěvky: 51
Registrován: čtv říj 30, 2008 8:27 pm

Re: VLEKY - brždění

#38 Nový příspěvek od OM4 »

brzdenie vleku- ako to urobím na vleku vyklapačke , ktorý momentálne dávam so synom dokopy.náprava Opel / neviem aký ale má ručnú bubnovú brzdu a druhú hydraulickú kotúčovú brzdu / brzdy v kolách ponechám bez zmeny. na spodný rám spojený s ojom namontujem brzdový valec tuším je to s Oltcita- má i nádržku na kvapalinu.brzdový valec bude ovládaný cez páku pohonou. pohon zložený z motorčeka stieračov a skrutky a matice z hevera zo Žigulíka.akonáhle zošlapnem brzdový pedál na traktore spinač zopne motorček a ten pomaly posúva heverovú skrutku a tá tlačí cez páku na brzdový valček/supluje funkciu nohy šoféra/pustím brzdu motorček sa točí opačne a odbrzduje.reakcia brzdenia je samozrejme s oneskorením ale dá sa s tým naučiť žiť.týmto spôsobom brzdenia šetrím dolu dlhým kopcom brzdy traktora, pretože na traktore nemusím brzdiť iba zošlapnem jemne brzdu aky zopol spináš a tým vlek začína brzdiť.potom stačí iba šlapnúť -povolíť a dokola. možno ak mi pôjde tento spôsob na nervy dám ručný spinač na ovládanie brzdenia vleku .ak chcem v kopci pevne zabrzdiť vlek ,dlhšie stojím na brzde až vlek zabrzdí na doraz a vypnem prúd do systému.tým je vlek zabrzdený a ked je naložený nik ho neodtiahne.stav brzdenia je indikovaný na prístrojovke.ručnú brzdu poučijem klasicky - zabrzdí vlek aby neušiel ak bude odstavený sám na svahu.prototyp úplne jednoducho /skoro by som povedal odfláknuto /zostrojený, bez indikácie pracuje asi 2 roky bez problému.ak vypátram kde sa teraz vlek nachádza ,nafotím a dám sem.toto je moja predstava o brzdení vleku. ak to niekomu poslúži ako inšpirácia a bude mu to pracovať k spokojnosti budem rád.

Uživatelský avatar
paja52
Příspěvky: 303
Registrován: stř říj 22, 2008 4:34 pm
Bydliště: Praha

Re: VLEKY - brždění

#39 Nový příspěvek od paja52 »

JAKUB napsal
Toto mě až tak netrápí, já mám Z 25 se vzduchem, avšak hodlám dělat nějaký menší dvounápravový klaďáček. Dvounápravový - tzn, že to chce brzdy aspoň vzadu. Doma máme moc čtrnáctkovejch kol ze škodovek a problém je následující : Chcu využít tyto kola, udělat třeba i dvojmontáže (otočit a trochu převařit disky) a náboje zadní za škodovky nejdou použít - mají jen 1 ložisko, drží to na poloosách v difu, který by tam samo nebyl. Jediná možnost - přední náboje, ale ty mají jenom kotouče. A nevím, jak to předělat na brždění, jedině kapalinu a dát si válec na traktor, nebo ho nechat na vleku a brzdila by 2. osoba. Máte někdo zkušenost s předěláním prasátek na kotoučích na mech. táhla??[/quote]


Upravovat přední brzdiče š 120 a starší, na mechanické ovládání je téměř nemožné. Komplikace spočívá v nutnosti předělat všechny brzdové válečky na mechanické a to v tomto případě jsou dva na jedno kolo. Jednodušší by bylo předělávat plovoucí brzdič který má brzdový váleček pouze na vnitřní straně a na venkovní destičku je účinek přenášen plovoucím třmenem. Navíc má většina těchto hydraulických brzdičů v sobě mechanickou ruční brzdu.
Pokud by jsi chtěl upravovat spíše zadní brzdy š 120 a jediný problém vidíš v onom výkyvném ložisku, tak skus zjistit zda se nedá nahradit kuličkovým dvouřadým ložiskem, která se běžně používají u dnešních vozidel s předním náhonem (Škoda 135 a výš atd.)
Jj, pořád se něco děje.

http://youtu.be/6xRw4jJ6CMM

Uživatelský avatar
paja52
Příspěvky: 303
Registrován: stř říj 22, 2008 4:34 pm
Bydliště: Praha

Re: VLEKY - brždění

#40 Nový příspěvek od paja52 »

Pája52 napsal

A nakonec si dovolím ještě jeden nápad který by snad mohl fungovat. Vidím malé zubové čerpadlo poháněné el.motorkem třeba ze stěračů ale asi bez převodů které po sepnutí brzdového spínače, přes vložené relé, začne tlačit brzdovou kapalinu do brzdových válečků kol. Po uvolnění brzdového pedálu se zastaví i motorek s čerpadlem a brzdová kapalina se začne vracet obtokovým kanálkem nebo vedením kolem čerpadla zpět do nádobky. Pokud by měl obtokový kanálek škrtící seřizovací šroub průtoku kapaliny, bylo by možné jím seřizovat i účinnost brzd.


Tak toto už jsem zde uvedl a protože se mi stále víc a víc zdá toto řešení jednodušší, než zde popisovaná, čistě mechanická řešení, chtěl bych jej ještě jednou připomenout a předložit k zamyšlení (když nic jiného tak odpadá obracení otáček el. motoru při odbrzdění ).
Předen děkuji za Vaše názory a připomínky.
Jj, pořád se něco děje.

http://youtu.be/6xRw4jJ6CMM

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 881
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: VLEKY - brždění

#41 Nový příspěvek od Jakub »

paja52 píše:

Upravovat přední brzdiče š 120 a starší, na mechanické ovládání je téměř nemožné. Komplikace spočívá v nutnosti předělat všechny brzdové válečky na mechanické a to v tomto případě jsou dva na jedno kolo. Jednodušší by bylo předělávat plovoucí brzdič který má brzdový váleček pouze na vnitřní straně a na venkovní destičku je účinek přenášen plovoucím třmenem. Navíc má většina těchto hydraulických brzdičů v sobě mechanickou ruční brzdu.
Pokud by jsi chtěl upravovat spíše zadní brzdy š 120 a jediný problém vidíš v onom výkyvném ložisku, tak skus zjistit zda se nedá nahradit kuličkovým dvouřadým ložiskem, která se běžně používají u dnešních vozidel s předním náhonem (Škoda 135 a výš atd.)

Zatím nemám všechen matroš a tak můžu přemýšlet... :)
a) Upravit přední brzdiče:
Zatím mě nenapadlo nic lepšího než brzdění na způsob jízdního kola. Tam jsou taky dvě "destičky" a ráfek. Muselo by se nějakým způsobem vybrat prasátko, ale destičky zachovat, a udělat z venkovní a vnitřní strany páku, která tlačí na destičku místo hyd. válečku. Při tahání těchto pák lankem s bowdenem je brzda "plovoucí".
Tady je ale moc problémů: Na venkovní straně mezi kotoučem a ráfkem (pneumatikou) je málo místa dělat páku. Dál by to lanko s bowdenem muselo být hóódně masivní a i tak mám obavu, že by to brzdilo málo. Dál problém se seřízením při opotřebení destiček.... atd. Příliš složité, než vymýšlet a předělávat toto, to už radši brzdit kapalinou klasicky.
b) jiné brzdiče na přední náboje a kotouče škoda
Paja mluvil o plovoucích , kde by se dal nějakým způsobem nahradit váleček mechanicky ( asi nějakým excentrem), ale to mi přijde podobně složité.
Otázka: Jak mají vyřešenou ruč. brzdu auta s kotoučema vzadu? Možná by šlo předělat takovýto brzdič na škodovácké kotouče.
c) zadní bubny ze škodovky
To Paja 52: Problém nevidím v tom že ložisko je výkyvné, ale v tom, že je tam jen jedno. To, že ho nahradím nevýkyvným, byť dvouřadým :-/ Něco mě říká, že jedno ložisko to nemá šanci udržet (nésu strojař). Pokud to mají osobáčky, v svislé ose kola (ale co průjezd zatáčkou), možný to je, ale na klaďáku, když tam dám druhou montáž, to už je větší páka. Navíc hodlám co nejmíň utrácet, pokud možno kovošrot.
Celou rovnou nápravu zachovávat nehodlám ( potřebuju světlou výšku) a tak by se dala poloosa ustavit druhým ložiskem - nechat kousek nohavice a dát ložisko mezi poloosu a nohavici (případně domeček pro ložisko) Tady by se už dalo pěkně brzdit mechanicky. K mé nedůvěře ke kapalině už jsem psal výše :)
Kdo maže, ten jede!

Zetor 25 A

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 881
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: VLEKY - brždění

#42 Nový příspěvek od Jakub »

To BT:
Silnější náboje by byly lepší, ale to bych musel shánět k tomu osm Volhovejch nebo žukovejch komplet kol a proč, když mám k dispozici škodovkový, kterejch je a bude dostatek :)
Přední bubny z octávky by se předělat daly, ale to abych je sháněl na veteránburze, octávku už sem nikde zvrakovalou dlouho neviděl a jezdit se mě nikam nechce. Předpokládám, že za měsíc budou šroty plné škodovek apod, kvůli dani. Takže využít pokud možno co je kg/kg. Vypadá to , že stejně vemu, co se naskytne dřív, ať už 1203 nebo 100/120.
K tomu záměnnému štítu přední a zadní, to platí pro Volhu?

Ten klaďáček z inzerátu nevypadá špatně, ale je daleko. A já si to představuju trochu jinak: Pokud jedna bržděná náprava, tak spíš zadní, ať přední drží stopu.
Nápravu ne rovnou, ale vyvýšenou, kvůli průjezdnosti ( je to tady od lesáků rozježděný - koleje) a zároveň se dostanu s "podlahou" nad kola. To učko tvořící "podlahu" bude až po okraj vnějšího kola a na konci klanice na čepu. Tu sklopím na zem a pohodlně po ní naválím dřevo a nemusím to přehazovat přez kolo, vykládání totéž.
Při těchto 14" kolech to není závratná výška, jako třeba V3S a pokud použiju dvojmontáže, tak se to snad bořit nebude. Tolik moje vize klaďáku, jinak podobný princip, jak z toho inzerátu. 8)
Kdo maže, ten jede!

Zetor 25 A

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#43 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Jakube
Vidim, že to máš promyšlený. Není co dodat
jen
Tak ať se daří !!!

__
ještě mě napadlo, že když už¨to děláš od základu celé, tak zauvažovat o tom, zda by nebylo lepší udělat autořízení místo točny - tedy rejdovací kola . Na točně se to rádo převrací, zvláště kdyř je to dlouhé.
Akorát, že se s tím autořízením hůře couvá
Taky by šlo udělat to autořízení i vzadu . Asi by se to vyplatilo, že zadek by pak mohl nadjet, ale obsluhovat by se to muselo zevně - někdo by za tím šel. Nebo by tam na řízení musel být malý hydrováleček a obsluhovat to hydraulikou co je na traktoře na sklápění
Naposledy upravil(a) bastardtraktor dne pon pro 15, 2008 6:33 pm, celkem upraveno 1 x.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Petr 55
Příspěvky: 258
Registrován: stř črc 04, 2007 11:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#44 Nový příspěvek od Petr 55 »

Tuším, že firma Bosch, vyvinula elektrické brzdy, které se možná v budoucnosti budou používat na autech. Kdesi jsem viděl i schéma a plánek. Je to vše samozřejmě řízené elektronicky a jsou podstatně účinnější a rychlejší než obyčejné hydraulické brzdy. Daleko lépe se na nich aplikuje různé ABS a další hovadiny, které na hydraulických brzdách stejně nefungují tak, jak by měly. :)
Ferda Mravenec - můj vzor.

tatomana
Příspěvky: 7
Registrován: sob lis 15, 2008 10:30 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#45 Nový příspěvek od tatomana »

To:Jakub

Mám na vlečce - sice jenom za Vari - nápravu ze zadních poloos ze Škodovky - délka nohavice je asi 30 cm - konec poloos je osoustružen na ložisko které přesně pasuje do nohavic a zajištěno na poloose segerovkou. Brzdy jsou mechanické - lanko ruční brzdy - ovládané pedálem .Tento systém mi funguje již asi 20 let bez problémů.Teď jsem opravoval brzdy - kontrola obložení - a při prudkém sešlápnutí brzdy jde vlečka na trávě do smyku.
je jasno jak v tunelu

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“