VLEKY - brždění
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Re: VLEKY - brždění
Mal by som jednu otázku na TK-čkarov. Ako je brzdená tá originálna vlečka za TK, na fotkách tam vidím nejakú páku, asi ručná brzda, ale aká je prevádzková? Že by nájazdová?
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: VLEKY - brždění
Bude asi záležet která, protože je jich víc modelů. Ty nové co dělá Agroservis teď, tak mají nájezdové. Starší, co dělal Agrostroj, tak měly bovden natažený na trakor k pravé stupačce a tam se připojovali k nožní brzdě. Ale jak dobře to fungovalo .
Já mám osobně brzdy na vleku řešený dlouhou pákou tak, abych na ni dostal ze sedačky a mohl ji zatáhnout a brzdit...
Já mám osobně brzdy na vleku řešený dlouhou pákou tak, abych na ni dostal ze sedačky a mohl ji zatáhnout a brzdit...
TZ-4K-20 + H357XPG nabízím vše k prodeji: https://georgtk.rajce.idnes.cz/Na_prodej/
Re: VLEKY - brždění
No ja som mal na mysli ten starší typ, NSN10...., či ako sa to volalo.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: VLEKY - brždění
Pánové,postavil jsem si vlečku za Japonce,a protože jsem na Vysočině,řešil jsem také brzdy.Vlečka již je hotová,náboje kol ze Škody 1203,dvoupístkové.Stačí trubičkama připojit hlavní brzdový válec i s nádobkou kapaliny,který bude umístněn na boku vlečky před zadním kolem,aby trubičky byly co nejkratší.Co se týká ovládání -síly působící na válec,rád bych použil aku vrtačku,která bude otáčet závitovou tyčí a tím tlačit na válec.Z aku vrtačky bych reverzní vypínač převedl kabelem na třeba blatník traktoru,kde bych tlačítkem přilepeným neodym.magnetem brzdil a přepnutím polarity odbrždoval.To,že je buď odbržděno či zabržděno může signalizovat zvuková signalizace z tlakového spínače či mikrospínače na páce.Pokud použiji aku 12-14 voltů,můžu vypustit baterku aku a napájet z el. traktoru.Myslím,že by brzdy na vlečce mohli ubrzdit celou soupravu.Ten pohyb-tlak na brzdový válec-je složité vytvořit přímo závitovou tyčí na válec.Jsou nutná axiální ložiska a pod.Mám vymyšleno několik variant,ale nejjednoduší se mi zdá použití dvojzvratné páky,která bude tlačit na válec tak,jako brzdový pedál v autě,pouze to bude umístněno v horizontální poloze.V autě je pedál páka jednozvratná,já bych použil páku dvouzvratnou,takže by závitovka nevytvářela tlak na páku,ale za páku-pedál- by táhla.Samozřejmě přez oboustrané axiální uložení,aby nedošlo k zadření závitu.Myslím,že toto axiální uložení by zvládl i střed ze šlapacího kola.Na jednom konci hřídelky kola by byla aku vrtačka a na druhém konci závitovka tak aby mohlo dojít k mírnému osovému vychýlení.Něco jako kloubek gola.Stačí propojit přez dvě kulaté očka jako članky řetězu.
Nezkoušel již někdo z vás podobný princip.Nemá někdo zkušenosti.Vymyšleno mám několik způsobů a nerad bych vytvářel něco již odzkoušeného a nevyhovujícího.
Nezkoušel již někdo z vás podobný princip.Nemá někdo zkušenosti.Vymyšleno mám několik způsobů a nerad bych vytvářel něco již odzkoušeného a nevyhovujícího.
Re: VLEKY - brždění
...jak vyřešit brždění vleku má nespočet řešení . Co říkáš na tohle ?
Podrobnosti najdeš tu na fóru v tématu RYCHLOKVAŠKA od Paja52. Už tu dlouho nebyl ...
Podrobnosti najdeš tu na fóru v tématu RYCHLOKVAŠKA od Paja52. Už tu dlouho nebyl ...
Re: VLEKY - brždění
Nemám Japonce, ale MT8 050. Brzdu na vleku nepoužívám. "Kocour" to stačí ubrzdit. Je potřeba jezdit s rozumem. (Tahám max. 25q, víc už mám strach )
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: VLEKY - brždění
Teraz som videl na bazoši na predaj vlečku k malotraktoru a v popise bolo - brzdená hydraulikou traktora. Mne to pripadá také blbuvzdornejšie ako šroubovica. Teda pre mňa, lebo vždy mám jednu sekciu volnú.
Re: VLEKY - brždění
To může být klidně vlečka za TV. Ty se jinak nebrzdili.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VLEKY - brždění
Kdyby někdo nemohl najít to řešení co o něm píše Vladimír tak je to tady: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 35#p840035 Vlákno se jmenuje RychloKvaska a brzdy na vleku jsou někde od 11 strany.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: VLEKY - brždění
...ještě k těm brzdám . Osobně jsem spíš pro klasiku , než tyhle vymyšlenosti . Klasikou myslím třeba nájezdovou brzdu , ať už úplně mechanickou , nebo s kapalinovým převodem . Já jsem chtěl vyrábět brzdy na vleku stylem - brzdové kotouče Š 120 - hlavní brzdový válec umístěný na vleku a ovládaný lankem v bowdenu zaháknutým za pedál brzdy . Tak nějak , jak to bylo na TéKáčku . Nakonec jezdím bez brzd ...
Re: VLEKY - brždění
Já jsem nad tou brzdou přes lanko napojenou na brzdu traktoru taky uvažoval, ale napadla mě jedna věc. Co bude dělat lanko, když nebude traktor v přímé ose s vlekem, třeba v zatáčce. Nebude se lanko napínat a tím vlečku brzdit?
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: VLEKY - brždění
Muselo by být vedeno bowdenem, pak by nebyl problém. To mě přijde jednodušší udělat nájezdovku - posuvná dvojitá oj a od ní přes kladku táhlo, nebo bowden přes oporu, nebo hydraulický váleček a aretace oje pro couvání, aby to přestalo brzdit. Nájezdovka má tu výhodu, že brzdí i když se v tažném vozidle jen ubere plyn.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: VLEKY - brždění
Já mám na svém domadělu, který je poměrně lehký a naopak vlečka robustní, brždění mechanické pomocí bowdenu. Velmi jednoduché, spolehlivé a praktické řešení. Tahám už takto léta dřevo z lesa i z poměrně velkých kopců a troufám si říct, že bezpečně. Pokud bude zájem, můžu nafotit.
Nedávno jsem koupil 16k japonce, páku brzdy není moc kam dát a tak jsem zvažoval předělávku na elektriku pomocí tohodle: https://www.ebay.com/itm/393418199365?h ... SwHexgrjK6 Zdá se mi to elegantnější, než tam pasovat závitovou tyč a mechanizmus akuvrtačky.
Spíše ale tíhnu k řešení opět mechanickému s bowdenem, ta fyzická vazba ruka - brzdový mechanizmus je při jízdě k nezaplacení. A na rozdíl od nájezdovky není problém s couváním.
Nedávno jsem koupil 16k japonce, páku brzdy není moc kam dát a tak jsem zvažoval předělávku na elektriku pomocí tohodle: https://www.ebay.com/itm/393418199365?h ... SwHexgrjK6 Zdá se mi to elegantnější, než tam pasovat závitovou tyč a mechanizmus akuvrtačky.
Spíše ale tíhnu k řešení opět mechanickému s bowdenem, ta fyzická vazba ruka - brzdový mechanizmus je při jízdě k nezaplacení. A na rozdíl od nájezdovky není problém s couváním.
Re: VLEKY - brždění
Ten odkaz z EBAY,co jsen dal esaki,tak taková konstrukce by se mi líbila.To byl můj první nápad na přímočarý pohyb rovnou na brzdový válec,bez pákového mechanizmu.Toto z Ebay mi však přijde jako hračka pro modeláře.Neumím anglicky,tak nevím čím je ten výsuv poháněný a jak je to robusní.I ta rychlost výsuvu 50-100 mm za vteřinu,pokud se nenechá zpomalit je moc. To by asi docházelo k prudkému zabrzdění i odbrzdění.Ale takto jsem uvažoval s tím,že výsuv budu pohánět akuvrtačkou přez závitovku i s tím,že bych mohl nastavit i krouťák,pokud by to ale bylo třeba.Závitovka by byla natočená v trubičce se závitem a ta by přez hrot tlačila na pístek brzdového válce.Druhý konec závitovky by byl pochopitelně upnutý ve sklíčidle.Aku se nechá poměrně pomalu otáčet závitovkou,takže by odbrždění šlo dávkovat.Musím rozebrat jednu aku a podívat se na axiální uložení,zda snese tlak při brždění,to jest při rozpínání závitu mezi válcem a motorem aku.To si myslím,že by mělo fungovat,protože při šroubování např vrutů je třeba vyvinout axiál.tlak na vrtačku.Bojím se ale toho,že při odbrzděníby se mohl v krajní poloze zasekávat závit.Tam by asi byl nutný koncový vypínač či jiné řešení.Např. akustické či axiální ložisko,které by zabránilo dotažení závitu v krajní poloze a aku by měla dostatek síly opět roztočit závitovku k brzdění. Takže podobnou konstrukci co je na EBAY bych rád vytvořil z akuvrtačky.Bohužel,má náprava je kapalinově brzděná,takže musím dát hlavní brzdový válec na vlek a ten nějak ovládat z traktoru.Myslel jsem,že se tímto již někdo zabýval,ale asi ne,takže budu muset laborovat sám.Elektrické ovládání mi přijde jednoduší nežli brzdění pomocí hydrauliky sklápění.Můj traktor-YANMAR FX20d sice váží 11 metráků,ale dát za něho 25 metráků bez brzd,jako píše hobr,to bych si na vysočině nedovolil,i když počítám s maximem tak 17q,ale ne bez brzd.
Re: VLEKY - brždění
Kapalinou brzděný vleky jsou . Existují řešení vzduch/kapalina i kapalina/kapalina a rychlá reakce je pro správnou funkci brzd nezbytná. Jak u zabrzdění, tak u odbrzdění. To tvý zamýšlený řešení s vrtačkou mi vůbec nepřijde jako dobrý nápad. No možná to nakonec fungovat bude, uvidíme. To ten actuator by byl asi mnohem konstrukčně jednodušší - zapojit na brzdová světla a ovládání vyřešené, zbývalo by jen vymyslet jak silný a s jak velkým posuvem i když i to by se dalo doladit pomocí páky. Eventuálně nějakou zátěžovou regulaci na tu páku a bylo by to úplně top.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.