VLEKY - brždění

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
filip
Příspěvky: 1865
Registrován: úte říj 21, 2008 10:51 pm
Bydliště: UO

Re: VLEKY - brždění

#16 Nový příspěvek od filip »

Je to tuším takový.
Přílohy
2668098 [800x600].jpg
2668065 [800x600].jpg
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..

discovery
Příspěvky: 68
Registrován: čtv lis 29, 2007 8:47 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#17 Nový příspěvek od discovery »

Presne potom vyrabeli tristrane na 1,8 ale ty brzdy fakt nevim. Myslim ze teda podle vlastni skusenosti je na MT8 050 s klasickym dvouvalcem tak akurat. Taky me stve maly vykon toho dvouvalce ale ta spotreba-panove kdo nato mate!!!!!

Uživatelský avatar
paja52
Příspěvky: 303
Registrován: stř říj 22, 2008 4:34 pm
Bydliště: Praha

Re: VLEKY - brždění

#18 Nový příspěvek od paja52 »

Pro větší názornost jsem si dovolil rukou neumělou namalovat schématicky náčrt pravděpodobně zde zkoumaného sytému hydraulické brzdy vleku. Dále pouze kopíruji již výše uvedený popis.

b)hydraulické: oba nebo všechny brzdové válečky vlečky spojit v jedno vedení zakončené brzdovou pumpou která by byla po připojení vlečky vsazena do vyrobeného dílu připojeného na brzdový okruh traktůrku a obsahujícího brzdový váleček, který by součastně při sešlápnutí provozní brzdy ovládal vloženou brzdovou pumpu vleku.
Přílohy
IMG_0278.JPG
Jj, pořád se něco děje.

http://youtu.be/6xRw4jJ6CMM

Uživatelský avatar
GeorgTK
Příspěvky: 480
Registrován: stř říj 22, 2008 10:29 am
Bydliště: okr. Prostějov

Re: VLEKY - brždění

#19 Nový příspěvek od GeorgTK »

discovery: Tak na tohle musím zareagovat.
Tobě se zdá, že slavia 2-vál 2s90a 20 koní, má malej výkon a velkou spotřebu? :nene: :tyty: :vztek: Já ho mám na Tk-ku a jezdím s ním pro říční štěrk 30 km tam a 30 km zpátky. Naložím průměrně 2,5 tuny, někdy i víc a projedu tak 7 litrů nafty a to musím přiznat, že čistý čas cesty je někde kolem 2,5 hodiny. Z toho vyplívá, že ho moc nešetřím. Kdybych si spočítal, co dám za dopravu, tak bych se nedoplatil. Já jsem se spotřebou maximálně spokojenej 8) . Je potom otázka, jestli seš zvyklej na velkýho Zetora a pak sedneš do MT, tak je to rozdíl... Nebo je možný, že je něco s motorem...

Jirka
TZ-4K-20 + H357XPG nabízím vše k prodeji: https://georgtk.rajce.idnes.cz/Na_prodej/

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#20 Nový příspěvek od bastardtraktor »

paja52:

No přesně tak si to taky představuju. - pěkně jsi to namaloval.
Mě ten system připadá moc dobrý - určitě jednodušší a spolehlovější, jak ty německé hydrobrzdy viz předešlé příspěvky
Taky jsem chtěl to nějak namalovat ale pak jsem myslel, že bude lepší dělat schema na počítači, ale to trvá strašně dlouho člověku v mém věku uvyklému spíš na tužku / jako ty/

Ještě tam ale opravdu musí být nějaké blokování aretace toho válečku v tom konektoru pro vlek / spojkovém válečku/, aby nevijížděl a nehýbal se když jede traktorek bez vleku - pak by totiž celý system brzd na traktorku nefungoval - veškerý vytlašený objem kapaliny by vatlačoval jen ten váleček , který je bez zátěže.
Při masovější výrobě by se to celé dalo udělat velmi elegantně - byly ba dva celky do sebe zapadající na bajonet a jen při zapadnutí bajonetu by se tyčka odaretovala.

Moc pěkné na tom je, že stačí totiž jen jeden posilovač na vozidle a síla člověka posílená posilovačem se přenáší i na ten systém vleku a ten vlek už žádný posilovač nepotřebuje.!!!

Ale celé by se to dalo ještě zdokonalit a ten system vleku oddělit od brzd vozidla.
Jsou dvouokruhové brzdy - mají zdvojené hlavní válce a nebo dva vedle sebe. Mohly by být tedy i tříokruhové - ten jeden další okruh - další válec na pedálu by obsluhoval jen vlek a potrubí z něj by vedlo jen na ten konektor pro vlek.
Pak by se ještě mělo nějak dořešit a domyslet to tak, aby systém zabrzdil vlek, kdaž se vlek utrhne - stejně jako to umí vzduchové brzdy vleku a i nájezdovky - které mají to lanko na karabinku napojené na " Prasečí ocásek " vedle ISO koule auta. Asi by se to muselo nějak kombinovat právě s tím lankem, aby lanko napnuté na traktoru, který se trhá od vleku zatáhlo a zmačklo váleček v konektoru vleku a zabrzdilo . Konektor vleku je totiž pevně na vleku, zatímco konektor traktoru je na hadici. / neboli je to naopak, než když zásuvka pro světla je na kabelu, který je součástí vleku.

Za další lze dovybavit vlekovou nápravu zátěžovým regulátorem, aby vlek brzdil méně a nesmykoval, když je lehký a naopal brzdil naplno, když je naložený. To lze přejmout také z aut.

Zbývá najít natolik pevné spojovací hadice mezi vlek a traktor, které se nebudou rozpínat a dělat systém pružným. Doufam, že v dnešní době se vhodné materiály najdou. Třeba hadice na hydrauliku jsou dněs jíž k mání i lepší a nebo třeba ty kroucené plastové hadice, kterými je připojeno pneumatické brždění u návěsů kamionů.
Ale nevím jak vysoký tlak vlastně v brzdách je ?? Nejspíš je i vyšší než tlak vzduchu v pneubrzdách.

Tento systém je to realizovatelný i amaterskay a moc se mi to líbí - přesně to jsem chtěl - dojít k takovému nějakému výsledku, když jsem toto téma zakládal .
Najít systém brzd pro vleky za traktorky domácí výroby. Nájezdovka je blbé řešení - když dostabe traktor smyk, a jede smykem, tak vlek nebrzdí.

Věřím těmto hydrobrzdám
- A věžřm, že to nekdo realizuje, rozšíří se to nasověji a budou to samodomo traktorky, které budou mít svůj specifický systém brzd.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#21 Nový příspěvek od Dřevák »

no nevím, tyhle Bastardovi návrhy jsou pozoruhodný, ale mě se to nezdá. Elektrická brzda mi příjde jako pitomost, nedokážu si představit z čeho bych to doma udělal. A ta hydraulická ovládaná pedálem? Stejnej pricip jako vzduchová, jen tady to jaksi nejde tak snadno spojit. Já mám hydraulickou nájezdovku a funguje 100% Žádný z Bastardem popisovaných nedostatků neznám a nezažil jsem je. Kromě blokace na couvání, ale já s tím stejně couvat neumím :)
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Jiřin
Příspěvky: 1281
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#22 Nový příspěvek od Jiřin »

Mas relativne velky a tezky trakturek, ktery ma navic 6 kol :) :) :) ale vem si nejakou domaci klasiku, vetsinou jen se zadni brzdenou napravou. Pak s takovou veci pojedes z kopce treba po mokre trave, zabrzdis - kola pujdou hned smykem aniz by trakturek zpomalil, tim padem i ta najezdova brzda nedostatane impuls k tomu, aby se uvedla v chod .......... takze si to cele bude pekne svistet dolu. Vlastne by to mohl byt takovy novodoby adrenalinovy sport pro (nejen) mlade :) :) :) :)

Ale jak uz jsem psal, brzdy privesu, ktere vyuzivaji hydro brzdy z okruhu trakturku maji nevyhodu prave v uchyceni toho valecku, ktery ma na oji tlacit do druheho brzdoveho valce. Na trakturku to pri samotne jizde musi byt zaaretovane, aby pri brzdeni valec nevyjizdel ven a pri tazeni vleku se to musi prisroubovat na oje (nebo v lepsim pripade pouzit nejaky rychloupinak). Kazdopadne me tam chybi ta "uzivatelska jednoduchost" - zapojit a jet :)

A pak je tady druha vec. Pri brzdeni, kdy se slape pedalem na brzdovy valec - tak urcite vite, ze ten brzdovy valec ma pomerne velky krok protoze musi plnit nekolik brzdovych prasatek kapalinou. Pak do takoveho okruhu pridate dalsi valec, ktery bude pusobit silou na druhy brzdovy valec. Vite o kolik se vam pak v takove brzdove soustave "propadne" brzdovy pedal???? Rekl bych, ze asi o dost. Dokonce mam pocit, ze u nekterych stroju, ktere maji vetsi vule na paknach by to potom ani nemuselo brzdit. Ale to se da vyresit zdvojenim brzdoveho valce. Jeden brzdovy valec pro traktor, druhy pro prives. Upravit pedal tak, aby sila pusobila bud na jeden valec, nebo na oba - podle potreby. Tim by i odpadla ta aretace valecku pro uchyceni na oj voziku. A nebo pouzit dva brzdove pedaly (pripadne tri) - pak by se dal brzdit vozik samostatne.

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#23 Nový příspěvek od jirka_holub »

S tou aretaci ( aby valecek nevyjizdel, kdyz jedeme bez vleku ) by to slo udelat velmi jednoduse:
Ta koncovka prece vlaje na te hadici, a tak ji musime na traktoru nekam "zaparkovat".
Tak ji zaparkujme do "drzaku", ktery zajisti take blokovani pistku. :wink: A je to :)

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#24 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Jiřine - vysvětli jsi ty něvýhody nájezdovky výborně
a přesně to jsem psal -existují na jeden pedál dvouokruhové brzdy a mohly by být okruhy i tři.
a to co píše Jirka Holub s tou aretací je taky dobrý nápad.

Ten systém co byl u MT8 lze zkrátka nějak zdokonalit a používat
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#25 Nový příspěvek od Dřevák »

Jiřin: předtím jsem to tahal obyčejným dvounápravovým traktůrkem, ale zase jsem měl na předku kotoučovky. A vůz je čtyřkolovej, takže odpadá lomcování a nadzvedání zadku traktoru ojí jako u jednoosáku.
Ta brzda by šla řešit přidánám válce třeba ze škodovkový spojky k pedálu na traktoru. použít klasickej dvouokruh s tím, že jeden brzdí traktor a druhej vlek by asi nešlo, na to by byl válec malej. Pak jak propojit hadici mezi traktorem a vlekem, chtělo by to píst, kterj pod tlakem kapaliny vylejzá na konci hadice a tlačí na další píst na začátku hadice na oji. a celý to spojit bajonetem.
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#26 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Dřevák píše:chtělo by to píst, kterj pod tlakem kapaliny vylejzá na konci hadice a tlačí na další píst na začátku hadice na oji. a celý to spojit bajonetem.
Ale tak nějak to i je.
ooooooooooooo

discovery
Příspěvky: 68
Registrován: čtv lis 29, 2007 8:47 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#27 Nový příspěvek od discovery »

Stou spotrebou jsem to myslel ze je strasne mala! Vykon je na hrane. Kdyz zapnu mulcovac nebo rotavator je to presne podle navodu max 30min a traktor toho ma plne zuby. Mozna je to taky tim ze jsem hodne precitlively :-/

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: VLEKY - brždění

#28 Nový příspěvek od bastardtraktor »

No to je jasné asi každému, jak jsi to myslel. :friends: Ty Slavie jsou přece pověstné malou spotřebou. 8) A rotavátory a kord mulčovač - to jsou žrouti energie. Mě by taky zajímalo kolik koní bude třeba na 125 cm široký rotavátor co jsem dostal -obávam se , že 20 HP bude třeba na drny tak s chlupem stačit. /// ale to budu řešit v jiném tématu

Ale tyhle věci se řeší JINDE -O traktoru MT8 zde -http://www.nasetraktory.com/forum/viewforum.php?f=21. - jak tam už píšeš .
Zde bychom asi měli řešit jen ty " netradičně bržděné vleky "
Naposledy upravil(a) bastardtraktor dne úte pro 02, 2008 10:31 pm, celkem upraveno 1 x.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
GeorgTK
Příspěvky: 480
Registrován: stř říj 22, 2008 10:29 am
Bydliště: okr. Prostějov

Re: VLEKY - brždění

#29 Nový příspěvek od GeorgTK »

To discovery: Tak to se omlouvám, sem to asi špatně pochopil :red: . Já tento typ motoru mám dost rád a nedám na něj dopustit. Jěště mě totiž nikdy nezradil..
Jirka
TZ-4K-20 + H357XPG nabízím vše k prodeji: https://georgtk.rajce.idnes.cz/Na_prodej/

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

Re: VLEKY - brždění

#30 Nový příspěvek od zetkamz »

Pánové - pokud se chcete zasmát,tak máte možnost a nevím nebo si nevzpomínám,že by to tady někdo měl.Já totiž na traktorku a ani na vleku vůbec nemám brzdy.Vypadá to jako magořina,ale je to holý fakt.Vlek - nic a traktorek má sice posilovač,ale tam nešlo nebo jsem to nedodělal,aby mě brzdily pakny na 1202 -kových nábojích - tam to musí chodit přesně , protože to jinak nebrzdí.Jezdím tak už pomalu 15 let a i s pomáli kubíkem písku -je fakt že jen občas,ale hlinu atd.co chvílka.
Taky je fakt,že to tady u mě ide a nejsu někde moc v horách.
Byla jen jedna kolise a to doma na vratech , kdy jsem nařadil místo 2 - 4 a bylo po skleněných výplních.Kdo chce,može se podívat kdykoliv.
Na druhé straně to byl dobrý výchovný prostředek pro moje kluky,aby jezdili tak,že nepotřebují brzdy - rozjet to umí každý.
Host do domu - čagan do ruky

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“