VLEKY - brždění
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
VLEKY - brždění
asi by to mělo být v technických, ale nedam to tam
brzo snad bude odděšlení Dopravní technika a sem by to patřilo.
U nás jsou brzdy vleků ovládané vetšinou
vzduchem
a nebo
nájezdové brzdy
pro stavbu vleků za domaděly by se ale hodily i jiné systémy
a možní bychom mohli neco odkoukat v cizině
v americe jsou běžné
elektricky ovládané brzdy na vlecích
[electric trailer brakes
nechci to sem všechno kopírovat. tak si to prohlédněte zde a kdyžtak sem dejte co vás zaujme
výsledky hledání obrázků pro " electric trailer brakes "
http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... a=N&tab=wi
ve vozidle / autě či traktoru / je na brzdovém pedálu spínač brzdových světel a elektika vede do rásunky pro svetla vleku a na to jsou extra napojeny i ty elektrické brzdy, ale obvod brzd je napájen samostatně a jištěn ne pojistkou ale auto reset - tedy jističem, který se zase sám nahodí, kdyby se vypnul. Otázkou je , coi se zkrývá v krabičce Break control - ale asi to je hlavně stykač nebo relátko, protože spinač brudových svetel by proud pro cívky brzd nepřenesl. Ale musí tam být ještě něco, protože to vypydá dot složitě ta krabička - viz katalog -
http://shop.easternmarine.com/index.cfm ... goryID=148
zapojení v aute či traktoru ZDE
a zásuvka pro světla vleku je 9 pólová
proste místo prasátka je tam nejaký elektromagnet
třeba by tam šlo dát cívku ze starteru - tak kdo to zkusíte ?
___________________________
a ve Švýcarsku a ve Francii jsem teď videl dost vleků kde byly
brzdy ovládané hydraulicky olejem
to jsem zatím na netu nenašel
ale mám nejaké fotky - bohužel mem nejak pokažený počítač a fotky nemůžu teď vložit
ale
ty brzdy jsou proste přez lanka ovládané malým jednočinným hydroválečkem - jeden váleček je pro celý vlek a vzpružinou vraceny zpět
Traktory v těch zemích často vůbec nemají kompresory. Kompresory maj jen ty nejnovější velké traktory. Na pedál brzdy je napojené hydraulické ovládání s použitím tlaku z hydrauliky jko je na ramena atd. To ovládání je ale doplněné nejakou regulací tlaku v závislosti na sešlápmutí pedálu, takže píst vyjede ne podle toho jak dlouho držíte perál, ale podle toho, jak moc na něj tlačíte.
Například co jsem viděl, tak to tak maj všechny ty horské traktory Aebi a podobné.
brzo snad bude odděšlení Dopravní technika a sem by to patřilo.
U nás jsou brzdy vleků ovládané vetšinou
vzduchem
a nebo
nájezdové brzdy
pro stavbu vleků za domaděly by se ale hodily i jiné systémy
a možní bychom mohli neco odkoukat v cizině
v americe jsou běžné
elektricky ovládané brzdy na vlecích
[electric trailer brakes
nechci to sem všechno kopírovat. tak si to prohlédněte zde a kdyžtak sem dejte co vás zaujme
výsledky hledání obrázků pro " electric trailer brakes "
http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... a=N&tab=wi
ve vozidle / autě či traktoru / je na brzdovém pedálu spínač brzdových světel a elektika vede do rásunky pro svetla vleku a na to jsou extra napojeny i ty elektrické brzdy, ale obvod brzd je napájen samostatně a jištěn ne pojistkou ale auto reset - tedy jističem, který se zase sám nahodí, kdyby se vypnul. Otázkou je , coi se zkrývá v krabičce Break control - ale asi to je hlavně stykač nebo relátko, protože spinač brudových svetel by proud pro cívky brzd nepřenesl. Ale musí tam být ještě něco, protože to vypydá dot složitě ta krabička - viz katalog -
http://shop.easternmarine.com/index.cfm ... goryID=148
zapojení v aute či traktoru ZDE
a zásuvka pro světla vleku je 9 pólová
proste místo prasátka je tam nejaký elektromagnet
třeba by tam šlo dát cívku ze starteru - tak kdo to zkusíte ?
___________________________
a ve Švýcarsku a ve Francii jsem teď videl dost vleků kde byly
brzdy ovládané hydraulicky olejem
to jsem zatím na netu nenašel
ale mám nejaké fotky - bohužel mem nejak pokažený počítač a fotky nemůžu teď vložit
ale
ty brzdy jsou proste přez lanka ovládané malým jednočinným hydroválečkem - jeden váleček je pro celý vlek a vzpružinou vraceny zpět
Traktory v těch zemích často vůbec nemají kompresory. Kompresory maj jen ty nejnovější velké traktory. Na pedál brzdy je napojené hydraulické ovládání s použitím tlaku z hydrauliky jko je na ramena atd. To ovládání je ale doplněné nejakou regulací tlaku v závislosti na sešlápmutí pedálu, takže píst vyjede ne podle toho jak dlouho držíte perál, ale podle toho, jak moc na něj tlačíte.
Například co jsem viděl, tak to tak maj všechny ty horské traktory Aebi a podobné.
ooooooooooooo
Re: VLEKY - brždění
Zdravím Vás všechny!
Již nejednou jsem se zabýval způsobem brždění vleku za traktůrkem ale přesto mohu psát pouze o svých myšlenkách. Dále musím připomenout že nápady které zde uvedu se týkají pouze mé kategorie, to znamená lehkých a malých traktůrků.
a)mechanické: asi nejjednodušší mě přijde mít na vlečce delší lano v bovdenu s pákou ruční brzdy, kterou si po připojení vlečky připevním vedle sedačky.
b)hydraulické: oba nebo všechny brzdové válečky vlečky spojit v jedno delší a ohebné vedení zakončené brzdovou pumpou která by byla po připojení vlečky vsazena do vyrobeného dílu připojeného na brzdový okruh traktůrku a osazeného brzdovým váleček, který by součastně při sešlápnutí provozní brzdy ovládal vloženou brzdovou pumpu vleku.
Myšlenka brzdit vlek elektricky, mě zatím ani ve snu nenapadla ale je to výzva která je určitě reálná. Z dostupných elektromagnetických dílů mě napadl snad pouze elmagnet ze startéru ale obávám se že výkon takové brzdy by byl zanedbatelný.
Jako další celkem dostupný systém který mě napadá a který by se snad dal použít vidím ovládání nastavení světlometů z místa řidiče. Abych to trochu objasnil…..Tento el. obvod je zakončen v reflektoru motorkem a řidič jej ovládá potenciometrem. Pokud by se podařilo spojit potenciometr s brzdovým pedálem, rozšířit koncový elektronický stupeň o blok, který sepne dostatečný proud pro větší motorek ( třeba ze stehování oken), tak snad s takovou sílou by se už dalo něco dělat ale přiznávám když to po sobe čtu že to je tak trochu ze sein fiction.
A nakonec si dovolím ještě jeden nápad který by snad mohl fungovat. Vidím malé zubové čerpadlo poháněné el.motorkem třeba ze stěračů ale asi bez převodů které po sepnutí brzdového spínače, pžez vložené relé, začne tlačit brzdovou kapalinu do brzdových válečků kol. Po uvolnění brzdového pedálu se zastaví i motorek s čerpadlem a brzdová kapalina se začne vracet obtokovým kanálkem nebo vedením kolem čerpadla zpět do nádobky. Pokud by měl obtokový kanálek škrtící seřizovací šroub průtoku kapaliny, bylo by možné jím seřizovat i účinnost brzd.
Připouštím že vše, co jsem zde popsal je pouze výmysl mé bujné fantazie a krom prvních dvou příkladů označených a) a b) za ně neručím. Ani nevím jaký tlak je v brzdové soustavě osobního vozu.
Již nejednou jsem se zabýval způsobem brždění vleku za traktůrkem ale přesto mohu psát pouze o svých myšlenkách. Dále musím připomenout že nápady které zde uvedu se týkají pouze mé kategorie, to znamená lehkých a malých traktůrků.
a)mechanické: asi nejjednodušší mě přijde mít na vlečce delší lano v bovdenu s pákou ruční brzdy, kterou si po připojení vlečky připevním vedle sedačky.
b)hydraulické: oba nebo všechny brzdové válečky vlečky spojit v jedno delší a ohebné vedení zakončené brzdovou pumpou která by byla po připojení vlečky vsazena do vyrobeného dílu připojeného na brzdový okruh traktůrku a osazeného brzdovým váleček, který by součastně při sešlápnutí provozní brzdy ovládal vloženou brzdovou pumpu vleku.
Myšlenka brzdit vlek elektricky, mě zatím ani ve snu nenapadla ale je to výzva která je určitě reálná. Z dostupných elektromagnetických dílů mě napadl snad pouze elmagnet ze startéru ale obávám se že výkon takové brzdy by byl zanedbatelný.
Jako další celkem dostupný systém který mě napadá a který by se snad dal použít vidím ovládání nastavení světlometů z místa řidiče. Abych to trochu objasnil…..Tento el. obvod je zakončen v reflektoru motorkem a řidič jej ovládá potenciometrem. Pokud by se podařilo spojit potenciometr s brzdovým pedálem, rozšířit koncový elektronický stupeň o blok, který sepne dostatečný proud pro větší motorek ( třeba ze stehování oken), tak snad s takovou sílou by se už dalo něco dělat ale přiznávám když to po sobe čtu že to je tak trochu ze sein fiction.
A nakonec si dovolím ještě jeden nápad který by snad mohl fungovat. Vidím malé zubové čerpadlo poháněné el.motorkem třeba ze stěračů ale asi bez převodů které po sepnutí brzdového spínače, pžez vložené relé, začne tlačit brzdovou kapalinu do brzdových válečků kol. Po uvolnění brzdového pedálu se zastaví i motorek s čerpadlem a brzdová kapalina se začne vracet obtokovým kanálkem nebo vedením kolem čerpadla zpět do nádobky. Pokud by měl obtokový kanálek škrtící seřizovací šroub průtoku kapaliny, bylo by možné jím seřizovat i účinnost brzd.
Připouštím že vše, co jsem zde popsal je pouze výmysl mé bujné fantazie a krom prvních dvou příkladů označených a) a b) za ně neručím. Ani nevím jaký tlak je v brzdové soustavě osobního vozu.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
zde je videt číslo 9 cívka
a číslo 2 ramínko
to ramínko je dost dlouhé a má na sobě asi jádro cívky, ta zajíždí do cívky ale z boku !!!- tedy kolmo na směr jízdy. !!!
Páka má velký převod ale el.magnet dost krátký krok. -Asi to je velice choulostuvé na seřízení.
Určitě se nějaká taková cívka najde a navíc je celkem snadné jí i udělat.
No - to vše jsem sem dal ale jen pro inspiraci.
____________________________________
a k Hydraulickým brzdám na vlek
německy - " hydraulische anhanger bremse "
třeba tento Fendt z inzerátu je má
http://hamburg.kijiji.de/c-Auto-Rad-Boo ... dZ79834908
je to fakt v Rakousku, Holandsku , Nemecku, Itálii, Francii , Švýcarsku a jinde běžné
No našel bych o tom jistě během jednoho či dvou dní vše potřebné
ale dnes večer zatím jen toto
zde je o tom třeba nějaká diskuse o Hydraulických brzdách na traktorových vlecích
na Forech
http://209.85.129.132/search?q=cache:LM ... cd=6&gl=cz
nebo zde
http://209.85.129.132/search?q=cache:dZ ... d=12&gl=cz
no a tam jsem v diskusi našel odkaz a už to mám
zde je schema
http://www.same.co.at/hydrobrake/schema.jpg
zelené je system hydrobrzd traktoru na běžnou brzdovou kapalinua červeně je hydosystem brzd vleku pracující s tlakem z bežného hydročerpadla traktoru, jako třeba trojboďák.
Mezi tím je jakýsi převodník, který podle tlaku brzdové kapaliny brzd traktoru / zelený obvod/ reguluje tlak oleje pro brzdy vleku / červený obvod/
na vleku je pak škatule, jejíž obsah mi také není jasný, ale dělá to, že když by se vlek utrhl, / takže je tam zásobník tlaku -koule/ tak to zabrzdí a taky to, že přez elektrosignál vedoucí od ruční brzdy traktoru do vleku to funguje i na tu ruční brzdu
je to ale docela skožité.
Na traktorových vlecích jsem videl v cizine jen ty hydroválečky - ne to ovládání
byl jeden pro obě kola a působil na kola přez lanka a nebo na společné tyči jako pneubrzdy
A zde jsou předpisy ohledně techto brzd
http://www.same.co.at/load.shtml?hydrob ... obrake.htm
je to určené a povolené je to do 25 km/h a do 18 tun / tedy v německu pro vleky bez SPZ
zde je technický popis - kapitoly nutno rozkliknout
http://www.same.co.at/load.shtml?hydrob ... obrake.htm
a zde je uplně vše ke stažení v kapitole Hydrobrake 2000
http://www.same.co.at/load.shtml?hydrob ... obrake.htm
ale ty www stránky fungujou dost zmatene
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 1281
- Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Je to hezke, ale slozite. Podle me, by brzdy mely byt jednoduche a ucine. Cim vic soucastek v takovem okruhu je, tim vic to pravdepodobne bude nachylne k poruse. Navic pochybuji, ze by to nekdo zvladl udelat v domacich podminkach
Prijde me daleko jednodussi vybavit motor kompresorem + vzduchovy okruh, nebo pouzit najezdovou brzdu ci pouzit odbocku ze stavajiciho hydraulickeho okruhu brzd. Kazda vec ma svoji nevyhodu:
- vzduch - pro brzdeni je potreba mit nafoukany vzdusnik
- najezdova - vozik brzdi az nasledne proti odporu jizdy, takze kdyz budeme brzdit na kluzkem povrchu, asi to svuj efekt mit nebude
- u odbocky z hydraulickeho systemu je zase slozitejsi zaprazeni vlecky - musime prisroubovat na oj nejaky hydraulicky valecek.
Prijde me daleko jednodussi vybavit motor kompresorem + vzduchovy okruh, nebo pouzit najezdovou brzdu ci pouzit odbocku ze stavajiciho hydraulickeho okruhu brzd. Kazda vec ma svoji nevyhodu:
- vzduch - pro brzdeni je potreba mit nafoukany vzdusnik
- najezdova - vozik brzdi az nasledne proti odporu jizdy, takze kdyz budeme brzdit na kluzkem povrchu, asi to svuj efekt mit nebude
- u odbocky z hydraulickeho systemu je zase slozitejsi zaprazeni vlecky - musime prisroubovat na oj nejaky hydraulicky valecek.
Re: VLEKY - brždění
Myšlenka dobrá - ale - udělat to půjde,toho bych se nebál,ale spíš mám obavu o to,že cívka od startéru zná stav buď 1 nebo 0 - tzn.že buď drží nebo je v klidu.Nevím,po elektrické stránce by to cívka utáhla , ale buď to kolo nebude brzdit a nebo bude blokovat.Musel by se nějak regulovat přítah cívky - ABS.
Host do domu - čagan do ruky
-
- Příspěvky: 1281
- Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Elektrice vubec nerozumim, ale mozna by se zvysujicim se napeti se zvysovala i ta pritlacna sila. Ale stejne si porad nedokazu predstavit, ze by to melo takovou silu, aby to ubrzdilo nalozeny vozik. Navic se me to zda byt v tom naboji takove zranitelne. Clovek s tim vjede do kaluze, trochu blata ....... To uz snad, kdyby ten elektromagnet pusobil na klasicky kapalinovy brzdici valec optimalne jeste vybaveny podtlakovym posilovacem. Pak by stacil jen jeden elektromagnet na cely vuz a asi by to nebylo vystavene takovemu znecisteni jako primo v brzdovem bubnu. A jeste by se daly pouzit kotoucove brzdy Napravu pouzit nejakou starou s diferencialem a na vstup do difu pridelat vyvjevu
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Mě se líbí, že nad tím uvažujete a špekulijete.
Ale ty elektrický brzdy na vlěku jsou jak se zdá podle toho co vidím na webu v Emerice běžný.
Asi to maj zmáklý a veřim tomu, že jim to funguje - v tý krabičce se to nechá štelovat.
A nebo jsou ti amíci divný - to si řekně ten - kdo je rád nemá.
Ale ty hydraulický brzdy co jsou běžný na traktorových vlecích v západní evropě zase tak komplikovaný nejsou. Píšou, že vybavit tím traktor s vlekem stojí 1/2 co vzduchové.
U nás jsem videl, že jeden pán měl hydraulické brzdy na káře za samodomo traktor na stejnou hydrauliku jako třeba ramena.
Měl to připojený na výstupu pro vyklápení vleku.
Samozřejmě, že to fungovalo na páku samostatně a nefungovalo to v součinosti s provozní brzdou traktoru. Prostě se to používá na jízdu z kopce atd. Nejezdí se s tim po městě , aby se muselo náhle brzdit, když vám tam skočí chodec. S tím vlekem se stejně na silnici nesmí a nejezdí - tak o nic nejde.
Když s vlekem chtěl sklápět, tak jen musel přepnout kulový ventil na vleku a místo brždění to sklápělo.
Byl tam prostě malý tenký jednočinný váleček a vratná péra. Tahaly za lanka jako se brzdilo u té nápravy, která byly původně z koňského vleku - tedy původně klikou ruční brzdy.
Váleček měl dostatečně dlouhý krok nato, aby šlověk vystihl kolik ho vysunout a kolik to bude brzdit. Prej to nesmykovalo pokud to nevysunul uplně na doraz a pokud se stim zachází s citem.
Řekl bych, že na vlek třeba do lesa je takováto hydrobrzda lepší jak nějaká ne příliš dobrá nájezdovka ,
která třeba ani nemá couvací automatiku, tlumení atd.
A navíc když vlek na hrbolech skáče, oj naráží na traktor a pořád to zbytečně přibržďuje.
Tedy pokud to není dobře seštělovaná fakt profi nájezdovka s tlumičem atd.
A určitě je to lepší, než žádná brzda
Ale ty elektrický brzdy na vlěku jsou jak se zdá podle toho co vidím na webu v Emerice běžný.
Asi to maj zmáklý a veřim tomu, že jim to funguje - v tý krabičce se to nechá štelovat.
A nebo jsou ti amíci divný - to si řekně ten - kdo je rád nemá.
Ale ty hydraulický brzdy co jsou běžný na traktorových vlecích v západní evropě zase tak komplikovaný nejsou. Píšou, že vybavit tím traktor s vlekem stojí 1/2 co vzduchové.
U nás jsem videl, že jeden pán měl hydraulické brzdy na káře za samodomo traktor na stejnou hydrauliku jako třeba ramena.
Měl to připojený na výstupu pro vyklápení vleku.
Samozřejmě, že to fungovalo na páku samostatně a nefungovalo to v součinosti s provozní brzdou traktoru. Prostě se to používá na jízdu z kopce atd. Nejezdí se s tim po městě , aby se muselo náhle brzdit, když vám tam skočí chodec. S tím vlekem se stejně na silnici nesmí a nejezdí - tak o nic nejde.
Když s vlekem chtěl sklápět, tak jen musel přepnout kulový ventil na vleku a místo brždění to sklápělo.
Byl tam prostě malý tenký jednočinný váleček a vratná péra. Tahaly za lanka jako se brzdilo u té nápravy, která byly původně z koňského vleku - tedy původně klikou ruční brzdy.
Váleček měl dostatečně dlouhý krok nato, aby šlověk vystihl kolik ho vysunout a kolik to bude brzdit. Prej to nesmykovalo pokud to nevysunul uplně na doraz a pokud se stim zachází s citem.
Řekl bych, že na vlek třeba do lesa je takováto hydrobrzda lepší jak nějaká ne příliš dobrá nájezdovka ,
která třeba ani nemá couvací automatiku, tlumení atd.
A navíc když vlek na hrbolech skáče, oj naráží na traktor a pořád to zbytečně přibržďuje.
Tedy pokud to není dobře seštělovaná fakt profi nájezdovka s tlumičem atd.
A určitě je to lepší, než žádná brzda
ooooooooooooo
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Když třeba při jízdě s vlěkem zkopce podklouzne lehký traktorek - tak je nájezdovka na vleku nefunkční a uplně k ničmu a jede se uplně bez brzd !!!
Tak to si myslím, že je taková zkutěná hydrobrzda lepší.
Tak to si myslím, že je taková zkutěná hydrobrzda lepší.
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: čtv lis 29, 2007 8:47 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Na MT8 je to vyreseno hydraulicky celkem jednoduse. Hlavni brzd valec 1203 a z toho vyvedena hadice dozadu. Na konci asi spojkovy valecek s tycinkou ktera je aretovana aby se kdyz neni pripojen vlek nevysouvala. Na vleku protivalecek do ktereho to pripojis a ovladas samostatny brzdovy okruch na vleku. Neumim vkladat fotky ale z mobilu je poslu na adresu.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Tak to nych fakt rád viděl !!!
zní to zajímavě
Pochopil jsem to tak, že ty brzdy vleku jsou mechanický
Moc nechápu jak ty mechanické brzdy vleku jsou napojený přez vzpřáhlo na ten váleček
A nebo i na vleku je hydraulická brzda ? A na tom spojení jsou vlasně dva brzdové válce a mezi nima mechanický přenos jen v tom připojovacím zařízení ?
zní to zajímavě
Pochopil jsem to tak, že ty brzdy vleku jsou mechanický
Moc nechápu jak ty mechanické brzdy vleku jsou napojený přez vzpřáhlo na ten váleček
A nebo i na vleku je hydraulická brzda ? A na tom spojení jsou vlasně dva brzdové válce a mezi nima mechanický přenos jen v tom připojovacím zařízení ?
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: čtv lis 29, 2007 8:47 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Na vleku je taky hydraulika. V kolech klasicka prasatka dokonce jeste s excentry jak mela s1000 na serizeni vule. Skocim to vyfotit posli nejakou adresu kde to mam poslat.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: čtv lis 29, 2007 8:47 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Mam to vyfocene. Je tam vlastne cely hydraulicky okruh i s vyrovnavaci nadrzkou ktera je nad valcem v oji. Problem je s tou hadici ktera nebyla dost kvalitni a rozpinanim to v okruhu pruzi. Nekdo tady na foru ji vyradil a brzi smykem. Ovsem bez vleku. Podle me by nebyl problem ji nahradit za vic pancerovanou. Asi rok jsem nevezl nic tezkeho abych mel strach ze me predjede vlek a mam ten valecek tuhy. To je ale spatna udrzba. Nevim jak dneska ale vyrobce od toho systemu upustil a nahradil ho kombinaci najezdovky s nejakym systemem odrbzdeni snad provazem.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
Tak dík už to trochu chápu.
Myslíš, že to zde má ještě někdo na Foru takto ??
A ten vlek vypadá nějak mohutně - má náhon či co - to je rozmetadlo na hnůj ??
Ty fotky nejsou moc zřetelné, ale dam je sem
Myslíš, že to zde má ještě někdo na Foru takto ??
A ten vlek vypadá nějak mohutně - má náhon či co - to je rozmetadlo na hnůj ??
Ty fotky nejsou moc zřetelné, ale dam je sem
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: čtv lis 29, 2007 8:47 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: VLEKY - brždění
je to seriovy naves ktery vyrabeli tusim v tesine. Nosnost 1,5t dozadu sklapeny s automatikou otevreni cela. V sobotu byl u me tata pro nejake nd ze zdvizky kterou jsem kdysi mel. At prijede a vsechno mu ukazu. Teda kdyz budu doma ale po domluve neni problem.